Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

EK: Goud voor Frank Hosmar en Alphaville N.O.P. in grade V

 
Profiel   

*knhs
Parasport


De para-dressuurruiters van TeamNL waren op de vierde dag van het EK in Rotterdam goed voor geweldige individuele resultaten. Sanne Voets werd met Demantur RS2 N.O.P. door alle juryleden unaniem bovenaan gepunt en ook Frank Hosmar zijn rit met Alphaville N.O.P. werd beloond met een gouden medaille.

[ img ]
Frank Hosmar met Alphaville N.O.P. Foto door aniek1985

“Pff zò blij met mijn rit!”, lacht Frank Hosmar. “Wat een controle! Ik heb genoten en was geen moment bezorgd dat er iets mis zou gaan”, zegt de meervoudig winnaar van individueel Europees para-goud in de zwaarste Grade V. In mijn voorbereidingen vandaag tijdens mijn losrijden heb ik extra geoefend op galop-stap-overgangen en dan halthouden. En bij ontspanning meteen loslaten. Dat was nu ook te zien: voor één keertwending kregen we een 10, hoorde ik later”.

Ongelofelijk
De potentie van Alphaville N.O.P. blijft Hosmar verbazen. “Je denkt steeds, Alfie zit aan de grens. Maar dan train je rustig verder en blijkt er nog een laatje open te kunnen. En heb je een niveau hoger te pakken. En zo ging het steeds. Ongelooflijk dit paard.” Het oranje-paar kreeg in totaal 75.810% toegekend. De Britse Sophie Wells met C Fatal Attraction, geduchte concurrentie in deze Grade, moest met 0.215% minder genoegen nemen met het zilver.

[ img ]
Sophie Wells met C Fatal Attraction. Foto door aniek1985

Tevreden bondscoach
Bondscoach Joyce Heuitink is super tevreden: “Al mijn ruiters hebben ieder voor zich top gereden. Een geweldige voorbereiding voor de teamtest, deze keer de enige proef die telt voor de landenmedailles.” De para-dressuurruiters komen vrijdag en zaterdag in de landenwedstrijd nog in actie. Zondag staat als slotstuk de kür op het programma.

Uitslag Individueel Test Grade V
Goud Frank Hosmar (Haarle Gem. Hellendoorn) - Alphaville N.O.P., 75.810%
Zilver Sophie Wells (Gbr) - C Fatal Attraction, 75.595%
Brons Michele George (Bel) - Best of 8, 72.571%

Klik hier voor alle uitslagen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 15:44 



 
Profiel   

Waarom rijdt Sophie wel met S&T en Frank enkel op trens, terwijl ze wel dezelfde grade rijden? Kan iemand dat uitleggen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 15:49 



 
Profiel   

Misschien eigen keuze? net zoals in het Z?

Top trouwens van Frank en Alphaville!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:09 



 
Profiel   

x_ankieee schreef
Waarom rijdt Sophie wel met S&T en Frank enkel op trens, terwijl ze wel dezelfde grade rijden? Kan iemand dat uitleggen? :)


Ik geloof dat het een eigen keuze is en Frank dit paard liever op trens rijdt. Ik weet niet vanaf welke Grade je met ST mag rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 16:11 



 
Profiel   

Daarnaast heeft Frank juist een handprobleem, dus kan me voorstellen dat het makkelijker rijden is met trens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 14:33 



 
Profiel   

Heel tof voor Frank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 14:39 



 
Profiel   

Volgens mij mag je in elke grade bepalen of je met S&T rijdt of niet. Rixt rijdt in grade 3 ook met S&T.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 11:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen