EK: Gal en Minderhoud in top tien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

EK: Gal en Minderhoud in top tien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 23:02

KNHS
Dressuur

Afbeelding
Edward Gal met GLOCK's Zonik. Foto door aniek1985

ROTTERDAM (KNHS) – Bij het EK dressuur in Rotterdam was Edward Gal met GLOCK’s Zonik N.O.P. op plaats zes de beste van TeamNL in de afsluitende kür. Hans Peter Minderhoud reed naar een knappe negende plaats. Het goud ging naar de dit EK wederom oppermachtige Duitse amazone Isabell Werth.

Edward Gal reed een sterke, geheel vernieuwde kür en kon rekenen op een ovationeel applaus van het in groten getale aanwezige publiek. Met zijn GLOCK’s Zonik N.O.P. verdiende hij een score van 84,271% en kwam daarmee op de zesde plek. Hans Peter Minderhoud reed Glock's Dream Boy N.O.P. naar de negende plaats met een score van 81,546%.

Oefenen voor Tokio
De voorbereiding van Edward Gal was verre van optimaal. Zijn hengst GLOCK’s Zonik N.O.P. had vooral aandacht voor de merrie van de Zweedse ruiter Patrik Kittel en was slecht bij de les te houden. “Het ging goed, maar het kan nog beter. Ik moest er nu teveel aan doen om zijn aandacht bij me te houden en de focus te krijgen. Samen met een nieuwe kür was dat best pittig. Zelf ben ik heel blij met mijn nieuwe kür, ik vind de muziek heel mooi en hoop dat de juryleden dat ook zo vinden. Terugkijkend op het EK kunnen we denk ik tevreden zijn. We hadden gehoopt op brons met het team en dat werd zilver, dus dat is mooi. Individueel hebben we geen plak, maar we kunnen nog heel veel beter en we hebben nog een jaar om te oefenen voor Tokio”, vertelt Gal gedreven.

Steeds stabieler
Hans Peter Minderhoud kijkt ook tevreden terug op het kampioenschap “Ik was van te voren bang dat mijn paard deze laatste dag misschien iets minder zou zijn na deze drukke week. Zeker nu het ook nog eens zo warm werd. Maar hij bleef er super aan trekken door de hele proef. Zeker het eerste stuk met piaffe en passage ging heel fijn en hij sprong makkelijk door de pirouettes. Hij liep gewoon heel makkelijk van begin tot eind de proef door. Het wordt allemaal steeds stabieler”, vertelt Minderhoud enthousiast.

Podium
Het podium van de kür bij dit EK was volledig Duits. Isabell Werth kreeg een score van 90,875% met de imponerende Bella Rose. Deze gouden plak betekende de twintigste Europese titel in haar glanzende loopbaan. Dorothee Schneider won met Showtime zilver met een percentage van 90,561%. Het EK-brons was voor Jessica von Bredow-Werndl die met TSF Dalera BB een totaal van 89,107% scoorde.

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:03

O, unpopular opinion. Lieve Edward, ik hoor je de laatste tijd weinig anders zeggen dat Zonik veel te veel is afgeleid door merries om z'n aandacht bij jou en t werk te houden. Alsjeblieft, gooi in de komende wedstrijdpauze de hele vriezer nokkie vol met rietjes, kloon m, trek m helemaal terug uit de dekdienst en concentreer je nou eens op sportief succes. Je hebt een enorm rijke sponsor, je hoeft t niet te doen voor dekininkomsten en castreer Zonik. Dan wordt hij zeer waarschijnlijk rijdbaarder, relaxter en kun je je helemaal richten op je sportieve carrière en Tokio...

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: EK: Gal en Minderhoud in top tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:48

Is dat zijn beslissing om te nemen of die van de eigenaar?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: EK: Gal en Minderhoud in top tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:04

Zonik is al een wat ouder paard. Wie zegt dat castreren helpt? Daarnaast zitten er ook risico’s aan. Ik heb Edward nog nooit horen klagen hierover trouwens, behalve dit ek.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: EK: Gal en Minderhoud in top tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:02

Juist in het interview zei hij dat hij normaal geen last had met losrijden van merries. Alleen nu was de merrie van Patrick Kittel (geloof ik) wel heel erg leuk en daar reed hij 3 dagen mee los, elke keer werd Zonik net iets verliefder.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: EK: Gal en Minderhoud in top tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:07

Nou oppermachtige Werth? De nummer twee zat echt op haar hielen (en had van mij mogen winnen).

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:33

Ik vond de nm 3 eigenlijk eigenlijk het leukst om naar te kijken, correcte gangen, super mooie houding en leuke passende muziek. Dat was voor mij een kur waarvan je zegt als meisje, zo wil ik later ook kunnen rijden. Een beter rolmodel voor de jeugd dan de nederlandse equipe.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: EK: Gal en Minderhoud in top tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:34

Jessica was top, had van mij zeker hoger mogen eindigen.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:38

Mee eens, nr 3 raakte me echt, hoe die 2 samenwerkten!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: EK: Gal en Minderhoud in top tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:42

Excuses, waar ik schreef nummer twee bedoelde ik nummer drie! Wel bijzonder dat de wat meer jeugdige amazones ook gewoon een cap op hebben.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: EK: Gal en Minderhoud in top tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:28

Ik heb echt genoten van alle drie de duitse amazones, wat hadden zij hun paarden goed voor elkaar zeg. Voor mij een absoluut voorbeeld van hoe dressuur er uit hoort te zien met harmonie en happy athlete"s.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: EK: Gal en Minderhoud in top tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:31

prachtige top drie. persoonlijk had Jessica (wat een paard heeft zij) boven Isabell mogen eindigen, maar des al niet te min was Isabell ook prachtig om te zien.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: EK: Gal en Minderhoud in top tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:41

Mee eens, Jessica had geen storingen..maar die piaffe van Belle Rose en de rust waarmee ze alle oefeningen uitvoerde (Isabell) geven hun ook een extra dimensie vind ik.

Showtime had ook kunnen/ mogen winnen als hij die storing in de piaffe niet had gehad. In ieder geval hebben ze alle drie fantastische prestaties geleverd.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:44

Persoonlijk werd ik toch het meest geraakt door de kür en uitvoering van Isabell. Wat een vakvrouw is dat toch en wat heeft dat paard een fantastische piaffe!
Die andere 2 deden mij minder, ik werd er niet heel warm van.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:47

Ze waren alle 3 aan elkaar gewaagd. De kür van Isabell raakt me het meest. Maar ik had er ook mee kunnen leven als 1 van de andere 2 had gewonnen. Wat een sterk staaltje paardrijden. Geweldig!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:31

vur schreef:
Ze waren alle 3 aan elkaar gewaagd. De kür van Isabell raakt me het meest. Maar ik had er ook mee kunnen leven als 1 van de andere 2 had gewonnen. Wat een sterk staaltje paardrijden. Geweldig!


Klopt. De kur van Isabel vond ik zelf ook het mooist wat betreft muziek. En van Dorothee vond ik de muziek van Queen erin wel heel leuk gelinkt aan het paard.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:46

HorseTimeXL schreef:
vur schreef:
Ze waren alle 3 aan elkaar gewaagd. De kür van Isabell raakt me het meest. Maar ik had er ook mee kunnen leven als 1 van de andere 2 had gewonnen. Wat een sterk staaltje paardrijden. Geweldig!


Klopt. De kur van Isabel vond ik zelf ook het mooist wat betreft muziek. En van Dorothee vond ik de muziek van Queen erin wel heel leuk gelinkt aan het paard.



Ja, dat was leuk he?
Ik had serieus kippenvel van Hans Peter zijn kür. Zo gaaf!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: EK: Gal en Minderhoud in top tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:18

Ja en vond persoonlijk de muziek van Edward Gal wat tegenvallen. Ben altijd enorm fan geweest van zijn muziek keuzes en stijl maar had bij deze kur een beetje van mwah. Maar dat is geheel persoonlijk. Niet zo majestueus zoals bij Totilas of Undercover.