Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VIDEO]Ghaiyyath wint met overmacht Grote Prijs van Baden

 
Profiel   

*bokt.nl / racingtv / bloodhorse
Draf- en Rensport


Ghaiyyath heeft met 14 paardlengtes voorsprong de 147ste Longines Grote Prijs van Baden in het Duitse Baden-Baden gewonnen.

De vier jaar oude zoon van Dubawi wordt getraind door Charlie Appleby en gereden door jockey William Buick. Het duo toonde de concurrentie geen genade en galoppeerde de rivalen de grond in door met een ruime voorsprong te winnen.
Het was Ghaiyyath’s eerste race na de Prix Ganay in April, waar hij als derde finishte. Het team bleef vertrouwen houden in het paard en was optimistisch dat de langere afstand in zijn voordeel zou werken. Dit bleek ook het geval, met maar liefst 14 paardlengtes wist hij voor te blijven op de nummer twee Donjah. Gevolgd door racefavoriet Laccario op de derde plaats.

Aplleby zei na de race:"Je moest dat een 'wauw' geven, nietwaar?".
"Waar je ook bent in de wereld, om een group 1 wedstrijd op deze manier met 14 paardlengtes voorsprong te winnen is fantastisch. Ik moet Sheikh Mohammed heel erg bedanken, omdat hij altijd net zoveel in het paard heeft geloofd als wij en ons het vertrouwen heeft gegeven om hem de tijd tussen zijn races te geven. Na vandaag denk ik dat dat geduld wordt beloond."

Deze prestatie van Ghaiyyath heeft ook bij velen de suggestie opgewekt dat hij nog een doorn in het oog kan zijn voor Enable, in haar poging om een ​​ongekende derde overwinning te behalen in de Prix de l'Arc de Triomphe in oktober in Qatar.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 18:07 



 
Profiel   

Zelf was ik er helaas niet bij in Baden, maar wat een giga prestatie van deze hengst.
Poetst de rest van het veld waaronder de derby winnaar van Duitsland weg of ze niets zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 18:42 



 
Profiel   

Die gast gast hard en heeft de rest wel te kijk gezet. Enable krijgt hier een hele kluif aan. Denk dat ze deze niet klopt als hij weer zo in vorm is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 19:08 



 
Profiel   

meer dan 1600 m inzijn uppie voorraan en ook nog eens steeds harder gaan. knap hoor! Die vind rennen echt leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 19:42 



 
Profiel   

Wauw! Hij blijft ze maar voor en dan op het laatste stuk nog even zo'n sprint eruit persen, fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 20:11 



 
Profiel   

Wauw, kippenvel hoor. Wat een prestatie, wat een overmacht op de rest van het veld! Heel benieuwd hoe hij verder gaat presteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 10:49 



 
Profiel   

:wow: Wat een knalprestatie !

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 10:55 



 
Profiel   

Inderdaad.......kippenvel!!
Een paardje om heel zuinig op te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 21:06 



 
Profiel   

Ik denk, dat dit meer aan de bezetting ( kwaliteit) van de ren lag, dan aan het paard.

Het is een bere goede prestatie, maar in de L, Arc zal eventueel bewezen worden of het in de grote prijs een kwaliteitsveld betrof of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 12:04 



 
Profiel   

that horse did a Secretariat ( nou ja; een klein beetje dan)

Wat een prestatie, Benieuwd hoe die het verder gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 03:16 



 
Profiel   

LadyAnna schreef
Ik denk, dat dit meer aan de bezetting ( kwaliteit) van de ren lag, dan aan het paard.

Het is een bere goede prestatie, maar in de L, Arc zal eventueel bewezen worden of het in de grote prijs een kwaliteitsveld betrof of niet.

Uiteraard was dit niet de beste groep 1, maar met 14 lengtes winnen is een hele prestatie.
De tijden zijn met elkaar vergeleken en daarin is oa Enable sneller, maar dat was tijdens de Arc onder druk tijdens de finish.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 09:38 



 
Profiel   

Waar was die nu.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 16:31 



 
Profiel   

Helemaal weg. 10e

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 16:34 



 
Profiel   

De grote prijs van Baden-Baden was dit jaar geen Gr 1 klasse waardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:33 



 
Profiel   

Nu zijn er wel meer verrassende uitslagen oa ook door de zware grond. Een Battaash bijvoorbeeld ook helemaal weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 17:45 



 
Profiel   

LadyAnna schreef
Waar was die nu.?

Nu was hij er weer:
https://www.racingtv.com/news/ghaiyyath ... mu_Z1ifCH8

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 08:19 



 
Profiel   

Inderdaad, hij was er weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 11:19 



 
Profiel   

Ah, man wat kan dat paard galopperen.... :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 11:25 



 
Profiel   

:wow: <3
Hij loopt gewoon 5 per uur rapper dan de rest :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 11:34 



 
Profiel   

Kyrkelover:

Hij had de baan, waar zijn voorkeur naar uitgaat en niet geheel onbelangrijk: de overige deelnemers lieten het paard met rust.

We zullen zien, hoe het met de rest van zijn carriere gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 14:25 



 
Profiel   

En nu ook in de Coral eclips tegen Enable.
Toch geen 1 dags vlieger.
Al had ik liever Enable zien winnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 16:47 



 
Profiel   

Hij liep een heel knappe koers, absoluut geen commentaar daarop. Enable zal van deze koers verbeteren, daar ben ik van overtuigd. ( hoewel dat geen garantie is met paarden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 16:52 



 
Profiel   

dubbele post

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 16:53 



 

kyrkelover schreef
En nu ook in de Coral eclips tegen Enable.
Toch geen 1 dags vlieger.
Al had ik liever Enable zien winnen.

Same, hoewel ik het niet echt verwachtte na het interview met Gosden voorafgaand aan de race. (Hoor ook net op ITV dat een van de reporters had gevraagd of Enable Ghaiyyath niet wat meer het vuur aan de schenen had moeten leggen en Gosdens respons was blijkbaar een ijzige blik en een resolute “No. Not first time out.” :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 17:00 



 
Profiel   

Ook in Juddmonte vandaag weer een prestatie van extraklasse.
Vind het een steeds gaver paard worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-20 21:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen