Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Grand Prix-hengst Wilke C van de Wijdewormer neemt afscheid

 
Profiel   

Ze schrijft zelf dat hij op 8 jarige leeftijd al afgeschreven was vanwege versleten knieën?
https://www.horses.nl/overig-nieuws/ove ... overleden/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:05 



 
Profiel   

maaike5581 schreef
Ze schrijft zelf dat hij op 8 jarige leeftijd al afgeschreven was vanwege versleten knieën?
https://www.horses.nl/overig-nieuws/ove ... overleden/


Een reactie van Melanie zelf daarop :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:47 



 
Profiel   

Had hij naast de versleten knieën een tumor of vetbult/zwelling op het achterbeen? Op het filmpje vind ik de bult er niet fraai uitzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:58 



 
Profiel   

Ik vind het ook een raar verhaal... Maar er is keus uit 2dingen..
Als die knieën met 1 behandeling beter waren waren ze niet versleten
Anders is het paard veel te braaf geweest met versleten knieën en dan doorlopen.
Mijn gevoel bij de hele situatie is dat het dier veel eerder met pensioen had gemoeten, jammer dat dat niet gegund was...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:00 



 
Profiel   

Anoniemk2 schreef
Had hij naast de versleten knieën een tumor of vetbult/zwelling op het achterbeen? Op het filmpje vind ik de bult er niet fraai uitzien.

Is al eerder benoemd, is wildvlees. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:20 



 
Profiel   

Ik kende ook een paard met versleten knieën. Om de zoveel tijd moest ie behandeld worden omdat de kans op artrose en pijn anders heel groot was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:23 



 
Profiel   

Het ligt natuurlijk ook aan de gradatie van slijtage.
Ik denk dat hij eerder last had van de grote bal wildvlees. Als je daar tegenaan tikt met je ijzer ligt dat zo open. Over het gevaar van maden etc nog maar te zwijgen. Plus dat het natuurlijk aan het vel hangt en dat lijkt me ook geen fijn gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:25 



 
Profiel   

Wellicht zouden die knieen en de pijn alleen maar erger worden naarmate hij niet meer getraind kon worden?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een beetje een apart verhaal vind, maar vooral heel erg sneu dat hij zo kort van zijn pensioen heeft kunnen genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:31 



 
Profiel   

Het kan zo zijn dat zijn spieren rondom zijn knieband slapper werden naarmate hij minder in het werk stond. Spieren vangen de grootste klappen op bij slijtage in de gewrichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:37 



 
Profiel   

er kan vanalles zijn...

maar dat dier is toch genoeg gecheckt ,die had anders nooit 12 jaar op dit niveau kunnen lopen.

Had dat afscheid persoonlijk ook aan de hand gedaan,al helemaal als ik wist dat ie niet meer zo goed was.

Maar dat gespeculeer is niet zo leuk,vooral als je net je paard moest laten inslapen. Stuur dan gewoon n berichtje naar de eigenaresse...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:44 



 
Profiel   

Anoniemk2 schreef
Het kan zo zijn dat zijn spieren rondom zijn knieband slapper werden naarmate hij minder in het werk stond. Spieren vangen de grootste klappen op bij slijtage in de gewrichten.


Dit zowiezo, door hem aan het lopen te houden blijven die spieren/banden ect sterker. Lees de reactie van Melanie zelf maar onder het horses bericht.

Ik vind het wel enorm naar dat hier nu zo veel gespeculeerd word. Tuurlijk iedereen mag er het zijne van vinden maar kun je dat niet voor je houden? De reden waarom hij ingeslapen is heeft niks met zijn knieën, die bult op zijn achterbeen of het niet lekker lopen op zijn afscheid te maken.
Als je dit echt zo graag wilt weten stuur Melanie zelf even een pb op fb en ze zal daar echt eerlijk antwoord op geven. Maar dat gespeculeer meteen hier zonder er het fijne van te weten. Wees blij dat dat beestje zijn rust heeft nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:47 



 
Profiel   

Boedha_1981 schreef
Anoniemk2 schreef
Het kan zo zijn dat zijn spieren rondom zijn knieband slapper werden naarmate hij minder in het werk stond. Spieren vangen de grootste klappen op bij slijtage in de gewrichten.


Dit zowiezo, door hem aan het lopen te houden blijven die spieren/banden ect sterker. Lees de reactie van Melanie zelf maar onder het horses bericht.

Ik vind het wel enorm naar dat hier nu zo veel gespeculeerd word. Tuurlijk iedereen mag er het zijne van vinden maar kun je dat niet voor je houden? De reden waarom hij ingeslapen is heeft niks met zijn knieën, die bult op zijn achterbeen of het niet lekker lopen op zijn afscheid te maken.
Als je dit echt zo graag wilt weten stuur Melanie zelf even een pb op fb en ze zal daar echt eerlijk antwoord op geven. Maar dat gespeculeer meteen hier zonder er het fijne van te weten. Wees blij dat dat beestje zijn rust heeft nu.

Ik zou dan meteen aangeven wat er aan de hand is/was. Juist dit soort berichten na een afscheid wat al niet helemaal lekker ging, werkt speculatie in de hand. Helemaal zonder verdere info, wat achteraf gewoon gegeven wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:55 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Ik zou dan meteen aangeven wat er aan de hand is/was. Juist dit soort berichten na een afscheid wat al niet helemaal lekker ging, werkt speculatie in de hand. Helemaal zonder verdere info, wat achteraf gewoon gegeven wordt.


Vanmorgen vroeg was deze reden ook te lezen onder een horses artikel alleen is daarna het bericht aangepast want kan het niet meer terug vinden. Maar dan nog ze is niemand een uitleg schuldig, en toch zeker nu niet zo kort naar zijn door. Laat het haar even verweken, het is al erg genoeg denk ik zo. Wie weet plaatst ze nog eens een bericht met de precieze reden. Buiten dat over de, ik noem maar wat, door van Apache was ook heel veel speculatie. Horen we toch ook nooit de precieze reden van?
Sommige dingen moet je je bij neer leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:00 



 
Profiel   

Waarom hebben mensen toch die behoefte aan speculatie? Een paard laten inslapen is iets van de eigenaar en de mensen de daar dichtbij omheen staan. Daar hoeven wij helemaal niets van te vinden. Soms is het gewoon beter om je mening voor je te houden in bepaalde situaties en dit is er 1 van. Die beslissing zal echt niet in een uurtje genomen zijn. Dat zal in alle rust, in genoeg tijd, met welzijn van Wilke voorop gebeurd zijn. Is het niet voldoende om dat gewoon te accepteren zonder complottheorieën, speculaties en discussie?
Melanie, sterkte met het verwerken hiervan. Het is al moeilijk genoeg zonder al die meningen van anderen. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:01 



 
Profiel   

Boedha_1981 schreef
_San87_ schreef
Ik zou dan meteen aangeven wat er aan de hand is/was. Juist dit soort berichten na een afscheid wat al niet helemaal lekker ging, werkt speculatie in de hand. Helemaal zonder verdere info, wat achteraf gewoon gegeven wordt.


Vanmorgen vroeg was deze reden ook te lezen onder een horses artikel alleen is daarna het bericht aangepast want kan het niet meer terug vinden. Maar dan nog ze is niemand een uitleg schuldig, en toch zeker nu niet zo kort naar zijn door. Laat het haar even verweken, het is al erg genoeg denk ik zo. Wie weet plaatst ze nog eens een bericht met de precieze reden. Buiten dat over de, ik noem maar wat, door van Apache was ook heel veel speculatie. Horen we toch ook nooit de precieze reden van?
Sommige dingen moet je je bij neer leggen.

Eens, maar laten we nu niet naïef doen. Mensen gaan speculeren. Dat is niets nieuws. Waarom zou je speculaties in de hand werken door niet gewoon meteen erbij te zeggen wat er aan de hand was. Bij Apache hebben ze dat ook gedaan, dat daarop weer speculatie volgt, dat is nu eenmaal zo. Nu krijg je echter de koppeling naar zijn afscheid en slechte benen e.d..

Ik zou dat persoonlijk voor willen zijn. Je weet bij paarden die in de publieke belangstelling staan, dat er gespeculeerd gaat worden. Ik denk daarom dat zo open en eerlijk mogelijk zijn enorm helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:22 



 
Profiel   

Maar dat is toch de omgekeerde wereld? Zij moet maar open en eerlijk zijn, omdat anders mensen (die er helemaal niets mee te maken hebben) gaan speculeren. En daarom zou zij niet het recht mogen houden om het voor zichzelf te houden?
Mensen kunnen ook het fatsoen hebben om, als het om zulke gevoelige zaken gaat, gewoon niet te speculeren. Dat je het denkt prima, maar je hoeft niet alles uit te spreken of openbaar op internet te zetten. M.i. is dat gewoon een discussie uitlokken, die er niet hoeft te zijn.
Alle recht aan de paardeneigenaar, niet aan internetpubliek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:09 



 
Profiel   

maaike5581 schreef
Ze schrijft zelf dat hij op 8 jarige leeftijd al afgeschreven was vanwege versleten knieën?
https://www.horses.nl/overig-nieuws/ove ... overleden/

Hopelijk is dit gewoon sterk overdreven om wat zieltjes te winnen. Het paard was kennelijk hooguit bijna afgeschreven, nog niet helemaal als hij na 1 behandeling alweer op de rit was. Sterker nog, dat noem je een blessure, komt geen afschrijving bij aan te pas.

Mocht het wel echt afgeschreven zou zijn geweest en dan nog dat niveau moeten lopen en ook nog met dat gewicht op je rug; dat zou verboden moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:11 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Maar dat is toch de omgekeerde wereld? Zij moet maar open en eerlijk zijn, omdat anders mensen (die er helemaal niets mee te maken hebben) gaan speculeren. En daarom zou zij niet het recht mogen houden om het voor zichzelf te houden?
Mensen kunnen ook het fatsoen hebben om, als het om zulke gevoelige zaken gaat, gewoon niet te speculeren. Dat je het denkt prima, maar je hoeft niet alles uit te spreken of openbaar op internet te zetten. M.i. is dat gewoon een discussie uitlokken, die er niet hoeft te zijn.
Alle recht aan de paardeneigenaar, niet aan internetpubliek.

Het is de zaak van iedereen omdat onze sport al onder vuur ligt. Heel veel schandalen kunnen we niet meer gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:12 



 
Profiel   

Ik ben het helemaal met je eens, Daihyo.

Een beetje gevoel, een beetje menselijkheid. En jezelf een beetje inhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:15 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Maar dat is toch de omgekeerde wereld? Zij moet maar open en eerlijk zijn, omdat anders mensen (die er helemaal niets mee te maken hebben) gaan speculeren. En daarom zou zij niet het recht mogen houden om het voor zichzelf te houden?
Mensen kunnen ook het fatsoen hebben om, als het om zulke gevoelige zaken gaat, gewoon niet te speculeren. Dat je het denkt prima, maar je hoeft niet alles uit te spreken of openbaar op internet te zetten. M.i. is dat gewoon een discussie uitlokken, die er niet hoeft te zijn.
Alle recht aan de paardeneigenaar, niet aan internetpubliek.

Ik zeg nergens dat iets moet, toch?

Ik leg alleen uit wat ik zou doen en waarom. Ik snap oprecht niet waarom het zo ondoenlijk is erbij te zetten wat hem gemankeerd heeft als je ervoor kiest zijn dood bekend te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:16 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Maar dat is toch de omgekeerde wereld? Zij moet maar open en eerlijk zijn, omdat anders mensen (die er helemaal niets mee te maken hebben) gaan speculeren. En daarom zou zij niet het recht mogen houden om het voor zichzelf te houden?
Mensen kunnen ook het fatsoen hebben om, als het om zulke gevoelige zaken gaat, gewoon niet te speculeren. Dat je het denkt prima, maar je hoeft niet alles uit te spreken of openbaar op internet te zetten. M.i. is dat gewoon een discussie uitlokken, die er niet hoeft te zijn.
Alle recht aan de paardeneigenaar, niet aan internetpubliek.

Ze is niemand wat verplicht. Maar speculaties voorkom je niet tenzij niemand er wat van weet. :)
Het artikel met uitspraken als "Je hebt het nog uit je tenen gehaald, geen idee hoe, maar je deed het" en "Als het vooruitzicht is dat de kwaliteit van leven alleen maar slechter gaat worden dan moet je deze beslissing nemen, hoe moeilijk ook. " met drie weken tussentijd en een afscheid waar hij echt gewoon beroerd liep. Dan kan ik gewoon alleen maar concluderen dat hij toen al pijn had. En dan had ze er gewoon niet op moeten gaan zitten of dat niet van hem moeten vragen. En waarom zou je een mening over paardenwelzijn voor je moeten houden?

Ze geeft zelf aan dat hij lichamelijk afgeschreven was. Dat je dat dier dan fit houdt omdat dat goed is voor 'm snap ik. Zeker artrose is vaak gebaat bij beweging. Maar dat je hem dan in een GP carrière drukt waarbij de intensiteit van training gewoon veel hoger ligt dan wanneer je 'm gewoon lekker soepel wil houden thuis, ja, daar stel ik me vragen bij. En ik zou niet weten waarom ik die niet zou mogen stellen. Die ruiters zijn de "boegbeelden" van onze sport. Of ze willen of niet, ze dragen een zekere verantwoordelijkheid mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:19 



 
Profiel   

Wat ontzettend verdrietig dat hij niet langer van zijn pensioen heeft mogen genieten.
Heel veel sterkte voor Melanie... wat zal ze hem ontzettend gaan missen. Want volgens mij was hij best een hele aanwezige persoonlijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:21 



 
Profiel   

Die vrouw heeft onlangs al een bak ellende over zich heen gehad op de sociale media. Het is klote als dat je overkomt.

Ik begrijp wel dat je je dan niet geroepen voelt meer dan het noodzakelijke te delen. Ze zal het nu zwaar genoeg hebben zonder al het negatieve gedoe op de sociale media. En je doet het nooit goed, er zijn er altijd die aannames en negatief doen.

Sowieso hoeft niet alles gedeeld te worden. Maar goed, ik ben dan ook van het pré-sociale media tijdperk en verbaas me er dagelijks over :D

Edit: sowieso gecorrigeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:22 



 
Profiel   

Tja zolang er oeh en ah klinkt is het maar wat leuk om op social media te posten, maar als er dan (terecht) vragen gesteld worden waarom er op een kreupel paard gereden wordt moeten mensen ineens hun mond houden. Zo werkt dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:27 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ze is niemand wat verplicht. Maar speculaties voorkom je niet tenzij niemand er wat van weet. :)
Het artikel met uitspraken als "Je hebt het nog uit je tenen gehaald, geen idee hoe, maar je deed het" en "Als het vooruitzicht is dat de kwaliteit van leven alleen maar slechter gaat worden dan moet je deze beslissing nemen, hoe moeilijk ook. " met drie weken tussentijd en een afscheid waar hij echt gewoon beroerd liep. Dan kan ik gewoon alleen maar concluderen dat hij toen al pijn had. En dan had ze er gewoon niet op moeten gaan zitten of dat niet van hem moeten vragen. En waarom zou je een mening over paardenwelzijn voor je moeten houden?

Ze geeft zelf aan dat hij lichamelijk afgeschreven was. Dat je dat dier dan fit houdt omdat dat goed is voor 'm snap ik. Zeker artrose is vaak gebaat bij beweging. Maar dat je hem dan in een GP carrière drukt waarbij de intensiteit van training gewoon veel hoger ligt dan wanneer je 'm gewoon lekker soepel wil houden thuis, ja, daar stel ik me vragen bij. En ik zou niet weten waarom ik die niet zou mogen stellen. Die ruiters zijn de "boegbeelden" van onze sport. Of ze willen of niet, ze dragen een zekere verantwoordelijkheid mee.



Dit inderdaad..

En dat "Nu was het aan mij om niet aan mijzelf te denken, maar aan jou...".
En dat ie 12 jaar niet de wei in mocht, voor het geval dat hij zichzelf stuk zou lopen met al zijn aandoeningen. Al met al vind ik het niet helemaal oké.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen