Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Benefietavond voor vermiste pony

 
Profiel   

*Facebook
Overige


Het is de nachtmerrie van velen: je paard krijtraken tijdens een buitenrit. Op 30 mei overkwam dit Noémie Desanlis. Zij reed op het strand met haar pony Un Black Imprévu waar het dier schrok van een hond waardoor Noémi viel en de pony er vandoor ging. Sinds die tijd is hij niet meer gezien. Er zijn verschillende zoekacties op touw gezet sinds de vermissing, onder andere met de hulp van politie, helikopters, drones en verschillende media, maar helaas is het dier nog steeds niet gevonden.

Daarom wordt er op 19 juli a.s. een benefietavond georganiseerd voor Noémi. Op 19 juli vanaf 19.00 uur is er in het Waalse Hensies een dansavond met een bar en een foodtruck. De entree is gratis en de opbrengst van de avond is volledig bestemd om de zoektocht naar het paard te financieren.

Lees hier de facebookpagina van de benefietavond: https://www.facebook.com/events/4635105 ... discussion

Oorspronkelijke bericht: [VN] Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 20:30 



 
Profiel   

Phoe, deze pony is wel al erg lang spoorloos. Hopelijk wordt deze alsnog levend en gezond gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 20:49 



 
Profiel   

Het Waalse Hensies ;)

België is een ingewikkeld land :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 20:56 



 
Profiel   

Je hebt gelijk, ik heb het aangepast. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 20:57 



 
Profiel   

Vraag me af hoe ik dat precies moet zien eigenlijk. Is de benefiet bedoeld om de reeds ondernomen (en nog te ondernemen tot die tijd) acties te financieren, of willen ze met de opbrengsten van de benefiet daarna nog verder gaan zoeken?

De benefiet is nl pas binnen een maand, en mag toch hopen dat de pony voor die tijd gevonden is :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 21:05 



 
Profiel   

De pony is al 21 dagen geleden ervandoor gegaan.. en dan pas nu over een maand een benefietavond? :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 21:55 



 
Profiel   

Tja.... ik vrees dat ze die pony nooit meer gaan terug zien, zoekacties na 19 juli lijken mij niet meer nuttig. Dus ik gok dat daarmee de afgelopen zoekacties en misschien een nieuw paard gesponsord worden?

(Neemt niet weg dat ik ook nog altijd hoop dat paard het heeft gehaald en terug komt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 21:57 



 
Profiel   

Oh erg dit. Dat meisje blijft natuurlijk hopen, openbaar schrijven dat ze al aan een nieuwe pony zou denken, onvatbaar dat je zo cru kan zijn om zo iets te schrijven.
Dat meisje spreekt ook Nederlands,en die leest hier ook mee...
21 dagen is een peulschil, zolang pony niet gevonden is, blijf je hopen en zit je volop in uiterst pijnlijk verwerkingsproces dat vertraagd wordt door de onduidelijkheid.
Als ze het vliegtuig moeten betalen die die zondag ganse dag rondgecirceld heeft terwijl ik daar ook aan het zoeken was, dan zal dat een serieuze rekening zijn! Zit je met uiterst pijnlijk verdriet, komt er ook nog eens een gigantische rekening binnen!
Denk eerst eens na voor je kwetsende zaken openbaar gooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 11:00 



 
Profiel   

Cambiar schreef
Oh erg dit. Dat meisje blijft natuurlijk hopen, openbaar schrijven dat ze al aan een nieuwe pony zou denken, onvatbaar dat je zo cru kan zijn om zo iets te schrijven.
Dat meisje spreekt ook Nederlands,en die leest hier ook mee...
21 dagen is een peulschil, zolang pony niet gevonden is, blijf je hopen en zit je volop in uiterst pijnlijk verwerkingsproces dat vertraagd wordt door de onduidelijkheid.
Als ze het vliegtuig moeten betalen die die zondag ganse dag rondgecirceld heeft terwijl ik daar ook aan het zoeken was, dan zal dat een serieuze rekening zijn! Zit je met uiterst pijnlijk verdriet, komt er ook nog eens een gigantische rekening binnen!
Denk eerst eens na voor je kwetsende zaken openbaar gooit.



Ik denk dat je mij bedoelt? Mijn excuses als dit zo overkwam, maar volgens mij heb ik niets kwetsends geschreven. Dat de rekeningen hoog zullen zijn en de kans zeer klein is dat de pony nog terug gevonden wordt na half juli is gewoon realiteit. Dus ja... dan zou ik (en velen met mij) mogelijks aan een nieuw paard beginnen denken ja, is dat cru dan? Er staat ook MISSCHIEN en IK GOK, geen openbare veroordelingen.

Een beetje realiteit mag ook, anders kan je achter elke post wel extreme wreedheid zoeken }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 11:44 



 
Profiel   

@ Noemie, we leven ontzettend met je mee en ik hoop elke dag dat je pony gezond en wel wordt teruggevonden. En paarden zijn geen mensen, ik denk dat als je pony water kan vinden deze zich prima red. Dikke knuffel

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-19 16:26 



 
Profiel   

Cambiar schreef
Oh erg dit. Dat meisje blijft natuurlijk hopen, openbaar schrijven dat ze al aan een nieuwe pony zou denken, onvatbaar dat je zo cru kan zijn om zo iets te schrijven.
Dat meisje spreekt ook Nederlands,en die leest hier ook mee...
21 dagen is een peulschil, zolang pony niet gevonden is, blijf je hopen en zit je volop in uiterst pijnlijk verwerkingsproces dat vertraagd wordt door de onduidelijkheid.
Als ze het vliegtuig moeten betalen die die zondag ganse dag rondgecirceld heeft terwijl ik daar ook aan het zoeken was, dan zal dat een serieuze rekening zijn! Zit je met uiterst pijnlijk verdriet, komt er ook nog eens een gigantische rekening binnen!
Denk eerst eens na voor je kwetsende zaken openbaar gooit.


Rustig aan, relax, niet zo druk maken over een reactie die je niet passend vind. Bokt is een open forum, iedereen draagt bij, de een wat genuanceerder dan de ander. En soms zegt het meer over de lezer dan de schrijver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 10:12 



 
Profiel   

CharleyT schreef
Cambiar schreef
Oh erg dit. Dat meisje blijft natuurlijk hopen, openbaar schrijven dat ze al aan een nieuwe pony zou denken, onvatbaar dat je zo cru kan zijn om zo iets te schrijven.
Dat meisje spreekt ook Nederlands,en die leest hier ook mee...
21 dagen is een peulschil, zolang pony niet gevonden is, blijf je hopen en zit je volop in uiterst pijnlijk verwerkingsproces dat vertraagd wordt door de onduidelijkheid.
Als ze het vliegtuig moeten betalen die die zondag ganse dag rondgecirceld heeft terwijl ik daar ook aan het zoeken was, dan zal dat een serieuze rekening zijn! Zit je met uiterst pijnlijk verdriet, komt er ook nog eens een gigantische rekening binnen!
Denk eerst eens na voor je kwetsende zaken openbaar gooit.


Rustig aan, relax, niet zo druk maken over een reactie die je niet passend vind. Bokt is een open forum, iedereen draagt bij, de een wat genuanceerder dan de ander. En soms zegt het meer over de lezer dan de schrijver.


Cambiar is heel erg betrokken. Ze is ook dagenlang aan het zoeken geweest. Ik kan me haar reactie wel voorstellen.
DIT zegt het over de lezer

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 12:24 



 
Profiel   

Dan nog mag ze wel wat leren relativeren vooraleer anderen hier even af te branden. Ik heb mijn reactie al 10 keer nagelezen en kan er echt op geen enkele manier iets kwetsends in zien. Maar hier bekvechten heeft geen zin, en draagt zeker niets bij voor het meisje dat haar paard kwijt is.

Ik hoop alleen maar dat het binnenkort opgelost geraakt en ze terug verder kan met haar leven, op welke manier dan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 12:50 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Dan nog mag ze wel wat leren relativeren vooraleer anderen hier even af te branden. Ik heb mijn reactie al 10 keer nagelezen en kan er echt op geen enkele manier iets kwetsends in zien. Maar hier bekvechten heeft geen zin, en draagt zeker niets bij voor het meisje dat haar paard kwijt is.

Ik hoop alleen maar dat het binnenkort opgelost geraakt en ze terug verder kan met haar leven, op welke manier dan ook.

Hm, als je al suggereert dat de eigenaresse na 21 dagen de zoektocht zou opgeven en al aan een nieuwe pony denkt openbaar op een forum, dan vind ik dat niet kunnen, persoonlijk dan, sorry.
Als je iemand kwijt bent waarvan je erg veel houd staat de tijd stil en blijf je hopen om hem of haar ooit terug te zien, dat heet kubler Ross proces. Spreek uit ervaring, deze pijn is ondraaglijk soms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 13:44 



 
Profiel   

19 juli is wel dik 6 weken later...
Bovendien heeft iedereen er alles aan gedaan en zijn er (op basis van mijn beperkte info) geen verdere zoekacties gepland, toch zeker niet na 19 juli. Toch?

Wij hebben duidelijk verschillende zienswijzen, dat kan.
Ik geef veel om mijn paarden, maar het blijven dieren. Voor mij hangt daar geen maandenlang rouwproces aan vast, sorry. Moet ik echt niet voor aan de schandpaal worden op een openbaar forum door iemand die mijn niet eens kent, dat vind ik nog veel minder kunnen.


Laatst bijgewerkt door Poekkie op 21-06-19 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 14:10 



 
Profiel   

Dan nog is er geen enkele zinnige reden te bedenken om zo'n bericht te plaatsen. En wat dan nog als ze dan nog steeds willen zoeken? Ik zou denk ik ook niet zo snel op geven, zélfs als je ergens heus wel weet dat de kans kleiner en kleiner wordt. Dan nog. Ik herinner me een bokker die na 2 jaar nog een tinker terug vond, Tinker was wel gestolen maar alsnog, ook dit dier kan opgevangen zijn/ergens op stal staan. Je weet het niet. En precies daarom vind ik het ook behoorlijk kwetsend om de zoektocht dan maar "niet nuttig" te noemen.

Voor sommigen hangt dat proces er wel aan. En als jij respect wil dat dat voor jou niet zo is, respecteer dan ook dat dat voor een ander wel zo kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 14:16 



 
Profiel   

Je kan altijd blijven zoeken en blijven geloven in die kleine kans, dat is jou keuze. En die begrijp ik. Maar mensen kunnen daar nu eenmaal een andere zienswijze over hebben. Dat mag. En dan is ook die mening te respecteren en is die niet noodzakelijk kwetsend bedoeld. Daarom is dit ook een openbaar forum. Als Noemie meeleest, mag ze zeker weten dat geen enkele van mijn reacties ooit bedoeld waren om te kwetsen.

Indien Noemie kiest om te blijven zoeken, dan hoop ik oprecht dat ze daarmee haar paard terug vindt. En ja, ook ik hoop dat die gewoon in een stal staat bij de manege er naast. Die kansen slinken helaas nu eenmaal met de dag, en zijn na 6 weken uiterst klein. Vandaar dat velen de vraag stelden wat ze juist met de opbrengst willen doen. Dat iedereen er iets anders mee zou doen is nu wel duidelijk. Maar hopelijk is het voldoende voor alle dingen die Noemie voor ogen heeft, wat dat ook mogen zijn. Voor de rest kunnen we speculeren of discussieren wawat we willen, maar daar gaat het niet om.

Jou bericht vind ik echter wel respectvoller dan dat van cambiar.


Laatst bijgewerkt door Poekkie op 21-06-19 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 14:41 



 
Profiel   

Haar naam is Noémie. Het zou ook zomaar kunnen dat er nog openstaande sommen zijn voor de reeds ingeschakelde hulp in de zoektocht naar het dier. :)

Cambiar staat ook een stukje dichterbij dan ik zelf. Cambiar is oa mee gaan zoeken naar het dier. Dan komt een reactie dat het nutteloos is een beetje rauw op je dak denk ik. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 14:46 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Haar naam is Noémie. Het zou ook zomaar kunnen dat er nog openstaande sommen zijn voor de reeds ingeschakelde hulp in de zoektocht naar het dier. :)

Cambiar staat ook een stukje dichterbij dan ik zelf. Cambiar is oa mee gaan zoeken naar het dier. Dan komt een reactie dat het nutteloos is een beetje rauw op je dak denk ik. :)



Ow sorry, heb de naam aangepast.
Dat kan zeker zijn en ik heb alle respect voor zij die zijn gaan zoeken. Dan is het idd extra zuur dat het paard nog steeds niet terecht is. Ik sta meer in de schoenen van een buitenstaander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 15:06 



 
Profiel   

Het is ook niet zeker dat de pony dood is. Als er ergens gras en water is dan overleefd die het wel een poosje. Dus niets is zeker. Ik hoop echt dat de pony snel levend boven water komt. Ik zou in dit stadium ook echt niet aan een nieuw paard denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 15:11 



 
Profiel   

Uiteindelijk hopen we allemaal, ongeacht wat we vrezen, dat dit dier gewoon gevonden wordt denk ik. :) Laten we ons daar maar op focussen. :) Het zal geen kwaad doen om met z'n allen het spreekwoordelijke kaarsje aan te steken. Dat helpt sowieso, al is het maar het gevoel van steun. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 15:12 



 
Profiel   

Dit topic ligt al een hele tijd stil. Ik vroeg me af of er ondertussen iets was vernomen van de vermiste pony? Veel sterkte aan de eigenaren indien hij nog steeds vermist zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 12:13 



 
Profiel   

Vooralsnog heb ik op de pagina van de drie vijvers nog niks gezien er over dus ik ga er vanuit dat hij nog niet terug gevonden zal zijn... Ik vermoed toch dat ze het daar wel zullen melden indien hij op duikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 13:00 



 
Profiel   

Ok dank je voor de info!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 13:12 



 
Profiel   

We zijn inmiddels een maand verder. Os hij inmiddels al gevonden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 10:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen