Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ferguson zegeviert wederom in Lichte Tour

 
Profiel   

KWPN
Dressuur

De KWPN-goedgekeurde hengst Ferguson boekte dit weekend zijn tweede Lichte Tour-overwinning op rij. Onder het zadel van Bart Veeze liep de Floriscount-zoon naar 71,77%.

Ruim een week geleden maakten Bart Veeze en Ferguson (Floriscount uit Liebelei van Lauries Crusador, fokker E. Luetjen uit Grasberg) hun wedstrijddebuut. Dat was met een score van ruim 71% al heel succesvol. Dit weekend in Mariënheem zette de combinatie een foutloze proef neer, die weer een ruime overwinning opleverde.

Gebrand
“De vorige keer was het voor mezelf een beetje aftasten, nu was ik gebrand om de vorige proef te evenaren”, begint Bart. “Ik kwam de ring en ik dacht: ‘nu moet het wel weer goed gaan’, daardoor reed ik niet zo onbevangen als de vorige keer. Het was allemaal wat minder mooi los dan op ons debuut, maar dat was mijn eigen fout en dat kwam door mijn eigen zenuwen. Ik was nu iets te veel met presteren bezig, ook de hele week in de training was ik gebrand. De komende maanden wil ik wat subtopwedstrijden rijden om aan te voelen en uit te vinden hoe ik Ferguson het beste kan voorbereiden.”

Credits
Ondanks dat Bart en Ferguson nog maar kort een combinatie zijn, liegen de scores er niet om. “Alle credits voor de hoge punten gaan naar Ferguson deze keer. Hij loopt de ring in, kijkt niet op of om en weet wat hij moet doen. Ik moet zeggen dat hij me gisteren heel goed heeft geholpen in de proef.”

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 19:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen