Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 09:05

RTVOost
Ongeval
Ingezonden door meerdere bokkers

Twee losgebroken paarden zijn gisteravond op de Lemselosestraat tussen Weerselo en Oldenzaal in aanrijding gekomen met een auto. Beide paarden hebben de aanrijding niet overleefd.

De auto raakte door de klap fors beschadigd en is total loss. De automobilist kwam met de schrik vrij.

Het verkeer werd die avond over de parallelweg geleid.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:50

Jemig, je grootste nachtmerrie..wat ontzettend sneu.

Anoniem

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:59

Als ik het goed begrepen heb was het ter hoogte van stal De Sjiem. Maar wiens paarden het waren is onbekend.

Anoniem

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:01

Ah bah, is hier vlakbij.
Sterkte voor de eigenaar/eigenaren van de dieren :(

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:01

Jeetje wat een geluk heeft die bestuurder gehad, vreselijk als je zoiets overkomt.
Arme paarden ook, hopelijk was het gauw klaar met ze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:07

Gillbo schreef:
Jeetje wat een geluk heeft die bestuurder gehad, vreselijk als je zoiets overkomt.
Arme paarden ook, hopelijk was het gauw klaar met ze

Ze waren ‘gelukkig’ op slag dood.
Wat een verschrikkelijk ongeluk, vreselijk voor de bestuurder van de auto en de eigenaar van de paarden. In één klap twee paarden kwijt, wat een verdriet ;( Wel heel fijn dat de automobilist er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:46

Was wel aan de straat waar de stal van Jeroen zit, leken op de foto twee haflingers. Maar een wonder dat je als automobilist niet zwaar gewond of erger bent na twee paarden voor je auto.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:49

Wat vreselijk! |(

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:26

Bron:Tubantia

Eigenaar doodgereden paarden Weerselo: ‘Het ging vreselijk mis’
WEERSELO - De twee paarden die donderdagavond kwamen te overlijden bij een ongeval op de Lemselosestraat, zijn losgebroken tijdens het op stal zetten. De autobestuurder is er zonder letsel vanaf gekomen. “Hij heeft verschrikkelijk veel geluk gehad.”

Rick Plantinga 15-11-19, 12:13 Laatste update: 13:09
2
Elke avond begeleidt Jan Maathuis zijn zes paarden van de wei naar de naastgelegen stal. Het is maar een kort stukje van enkele meters. Een routine-klusje: altijd lopen ze in één keer naar de stal. Tot gisteravond. “Zij moeten ergens van geschrokken zijn, want ik werd bijna omvergelopen”, zegt Maathuis.

De stalmoeder (een 26-jarige Haflinger, waarvan 25 jaar in het bezit van Maathuis) en haar 13-jarige dochter braken los, liepen nog even over de parallelweg en staken toen opeens de N343 over. Meteen werden zij geschept door een voorbijrijdende Nissan. Maathuis: “Ik rende meteen naar de auto. Gelukkig was de bestuurder meteen aanspreekbaar en kon zelf uit de auto stappen. De passagierskant was total loss, een wonder dat er niemand gewond is geraakt.”

Groot leed
Na het ongeval heeft Maathuis de levenloze dieren van de weg gehaald en op het erf gelegd, vandaag worden zij afgevoerd. De andere paarden zijn duidelijk van slag. “Zij draven en hinniken. Je merkt dat ze op zoek zijn naar de stalmoeder en haar dochter.”

Ondanks het grote leed spreekt de paardeneigenaar toch van een ‘geluk bij een heel groot ongeluk’. “De gezondheid van de bestuurder is het belangrijkste, de rest is bijzaak. Ik had er niet aan moeten denken 's avonds naar bed te gaan terwijl de paarden nog leefden, maar de bestuurder was overleden.”

Hoe het nu met de bestuurder gaat is bij Maathuis niet bekend. Hij heeft nog geen contactgegevens weten te bemachtigen

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:29

"De rest is bijzaak" zou ik nu wel écht niet zeggen.... :n

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:32

Voor mij gaat een mensenleven ook boven een paardebloemen hoor. Misschien is het niet zo handig verwoord of is het pure nuchterheid.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:33

Nou ik begrijp hem echt wel hoor.. Je zou 't niet op je geweten willen hebben dat de bestuurder de dood had gevonden..

Heel jammer van de paarden, zeker.. Maar ik zou er amders ook niet van kunnen slapen..

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:33

Romeo2007 schreef:
Voor mij gaat een mensenleven ook boven een paardebloemen hoor. Misschien is het niet zo handig verwoord of is het pure nuchterheid.



Boven de bloemetjes ja? :))

(sorry, de autocorrect was iets te grappig)

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:35

Kirania schreef:
"De rest is bijzaak" zou ik nu wel écht niet zeggen.... :n

En waarom niet, natuurlijk heeft eigenaar verdriet om zijn paarden maar is ook wel zo nuchter om te beseffen dat de bestuurder er goed van af is gekomen en ja, dan is een dierenleven toch echt bijzaak. Hoe triest het ook is.

Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:37

Las het al op Facebook ja, hier vlak bij -O-

Vlakbij de stal van Jeroen zit een stal met meerdere Harlingers, denk dat het daar is gebeurd..

Vreselijk, rijden we zelf ook regelmatig langs...

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:41

Is ook een bekende haflinger stal, vreselijk dat ze hun stammoeder op deze manier verliezen. Jan en Ria , veel sterkte.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:48

Het is idd bij de haflingerstal gebeurd Miesemuisje aan dezelfde straat als Dubbeldam, hierboven word de fam. Maathuis al genoemd. Sterkte voor de eigenaren, vreselijk om mee te maken.. Gelukkig idd de bestuurder er goed vanaf gekomen, zag een foto van de auto voorbij komen, lijkt me een engeltje op de schouder, brr..

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:40

Volgens mij heeft bokker Mirranda twee nakomelingen van de stammoeder, Aragon en Mara , en Aragon loopt of liep Prix.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:34

Kirania schreef:
"De rest is bijzaak" zou ik nu wel écht niet zeggen.... :n

Natuurlijk wel.
Ik houd intens van mijn dieren, maar als dat betekent dat mijn dieren veilig op stal staan en iemands vader of kind niet thuis komt die avond..dan is inderdaad alles maar bijzaak.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:37

Ach wat sneu, ik zag de hafjes regelmatig staan daar :(

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:55

Kirania schreef:
"De rest is bijzaak" zou ik nu wel écht niet zeggen.... :n

Als je je eigen zoon bent verloren door een auto ongeluk, snap ik heel goed waar deze opmerking vandaan komt.

Vreselijk dat ongeval heeft plaatsgevonden. Het zijn hele lieve mensen én op en top paardenmensen, met ook nog eens een stel goede Harlingers.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:08

Ik snap de gedachtegang ook wel, paarden zijn vluchtdieren en kunnen ongelukkigerwijs op zo'n manier om het leven komen door een schrikreactie. Maar als daarnaast ook nog de automobilist om komt dan ga je je echt enorm schuldig voelen als eigenaar.

Neemt niet weg dat het overlijden van deze paarden op deze manier natuurlijk een vreselijke nachtmerrie moet zijn voor de eigenaren.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:29

Wat verschrikkelijk voor alle betrokkenen. De eigenaar is een heel bekende Fokker in Haflingerland. Ze fokken met de stalnaam "van het Dolland". Het klopt dat Mara en Aragon door hun gefokt zijn.
In de opmerking van Jan kan ik mij helemaal vinden. Gelukkig heeft de bestuurder dit overleefd, hoe spijtig het ook is van de merries.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Losgebroken paarden aangereden tussen Weerselo en Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:45

Ik zeg ook niet 'och, mensenlevens, wat zou het' :Y) Ik zeg gewoon dat dit wel heel blasé gezegd lijkt te zijn als dat letterlijk was. Maar ja, wat is letterlijk in de media.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:02

Ik had het echt even slecht toen ik het bericht van Jan op FB las.
Wella, DE stammoeder van hun stal, moeder van mijn topper Aragon en oma van Mara, en elitemerrie Nikita wel heel tragisch omgekomen.
Dit is toch wel een nachtmerrie die je nooit hoopt mee te maken.

De plek waar ze van de wei af komen en de stal in gaan ligt achter op het erf en om bij de weg te komen hebben ze echt wel een eindje moeten afleggen. Ik kan Jan zijn veronderstelling, dat ze bijna wel ergens van geschrokken moeten zijn, wel helemaal volgen.

Jan en Ria, nogmaals veel sterkte met het verlies van jullie prachtige merries. :(:)