Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

 
Profiel   

Deze zaak ken ik inderdaad. Een triest verhaal en erg ongeloofwaardig. Zulke verwondingen krijg je inderdaad niet van een paardenbeet. Ik hoop voor de nabestaanden dat er ooit een verdachte word aangewezen. Zo kunnen ze het misschien beter een plekje geven en afsluiten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 08:33 



 
Profiel   

Maar het OM heeft uiteindelijk ook de
Oorzaak veranderd? Ze geven nu toch ook aan dat het niet komt door het paard maar door een spijker?

Niet dat dat een goed onderbouwde verklaring is maar het paard is al als “onschuldig” verklaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 09:20 



 
Profiel   

Rechte snede, bijna onthoofd , gymschoenen aan met sporen er verkeerd op vastgeknoopt , een ex die als enigste aanwezig was en boos omdat ze hem niet langer wou, flinke erfenis , verklaringen van mensen waar niets mee gedaan is. Tja, niet om te speculeren maar dit is niet volgens de regels onderzocht .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 09:38 



 
Profiel   

https://www.horses.nl/overig-nieuws/ove ... UuNLWWHB8U


Er komt steeds meer aandacht voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:05 



 
Profiel   

Als die "vriend"haar vermoord zou hebben dan zou hij niets erven, want volgens een juristenkennis van mij : "De bloedige hand erft niets!"

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:07 



 
Profiel   

anjali schreef
Als die "vriend"haar vermoord zou hebben dan zou hij niets erven, want volgens een juristenkennis van mij : "De bloedige hand erft niets!"


Dat geldt alleen als iemand veroordeeld en dus dader is. Zolang er geen veroordeling is, is iemand juridisch onschuldig en kan prima erven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:12 



 
Profiel   

Het is en blijft vreselijk.

Het is ook niet oprakelen, want de familie leeft er al jaren mee dat dit verhaal niet klopt en ze geen echte antwoorden hebben. Daar leef je dag in, dag uit mee.

Degene die dit heeft gedaan, had wel bar weinig verstand van paarden als je denkt dat je zo een moord kan verdoezelen.
En stel dat het iemand dichtbij was, had diegene ook weinig interesse in haar en haar paarden wereld als je niet eens weet hoe zij zich kleed voor het trainen, hoe het paard in elkaar steekt en verzorgd werd.

Toen werd wel even aangenomen dat het paard dit had gedaan en dat was echt vreselijk sneu. Helemaal omdat het een hengst was, werd het in sommige kringen aangedikt en ook zo aangenomen.

Voor familie en vrienden kan je alleen maar hopen dat de waarheid ooit boven komt. En dat de dader gepakt wordt, want dat je hier jaren mee kan rondlopen zegt genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 13:38 



 
Profiel   

Nouja, blijkbaar kom je hier dus wel mee weg.... maar we moeten natuurlijk ook wel blijven beseffen dat wij als buitenstaanders volgens mij alleen maar "bewijs" van "horen zeggen" hebben, van de verwondingen, en wat er precies daar aangetroffen is qua aankleding van paard en ruiter enzo.

Wij hebben het niet zelf gezien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 14:30 



 
Profiel   

pmarena schreef
Nouja, blijkbaar kom je hier dus wel mee weg.... maar we moeten natuurlijk ook wel blijven beseffen dat wij als buitenstaanders volgens mij alleen maar "bewijs" van "horen zeggen" hebben, van de verwondingen, en wat er precies daar aangetroffen is qua aankleding van paard en ruiter enzo.

Wij hebben het niet zelf gezien...


Binnen de western wereld is het wel zo dat informatie die de familie heeft gekregen ook gedeeld is met vrienden bijv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 16:51 



 
Profiel   

De wonden die ze beschrijven kunnen onmogelijk zijn aangericht door een paard. Een paard is niet in staat om diepe snijwonden te maken (scheurwonden, bijtwonden, vertrappelen, breuken etc... wel uiteraard). Ontzettend pijnlijk voor alle nabestaanden dat deze zaak op deze manier geklasseerd is. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid over wat er juist is gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 11:45 



 
Profiel   

Helaas...
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... jrKe_nCGKo

Ik heb het boek gelezen, dacht toch echt dat er voldoende in stond wat op z'n minst twijfelachtig was.
Denk nog steeds dat er iemand moet zijn die rondloopt met een groot geheim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 13:06 



 
Profiel   

Hopen dat er uit het nieuwe onderzoek in NH wel wat de nieuwere feiten gedaan wordt
Citaat
Momenteel doet het ministerie een proef in Noord-Holland waarbij een andere officier van justitie samen met de politie een dossier en het te verrichten onderzoek opnieuw bekijken. Deze ‘pilot second opinion’ is bedoeld om twijfels bij nabestaanden zoveel mogelijk weg te nemen. Verder, zo zegt Grapperhaus in zijn beantwoording, zijn er meerdere mogelijkheden om de cold case opnieuw aan de orde te stellen.

Teleurstellend
Minister van Nispen noemt de antwoorden ‘teleurstellend’. “Als het aan de minister ligt gebeurt er dus helemaal niets met alle serieuze kanttekeningen die zijn geplaatst bij de zaak van Larissa Dumont. Dat begrijp ik niet.”

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 13:58 



 
Profiel   

Ik blijf me er toch altijd over verbazen in hoever politie en justitie gaan om fouten niet te hoeven erkennen.

Wat moet dit ongelooflijk rot zijn voor de nabestaanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 19:05 



 
Profiel   

Ik heb het gevoel dat er ergens iemand juist blij is. Ik vind het een namelijk een raar verhaal met veel vraagtekens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 23:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen