Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:25

Haar rijke ouders waren verongelukt. De woning met paardenstallen en alles wat ze had,heeft ze van het geerfde geld gekocht. Die "vriend"woonde ze mee samen daar. Hij is wel verdacht geweest,maar wist de schuld op het paard af te schuiven.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:34

anjali schreef:
Haar rijke ouders waren verongelukt. De woning met paardenstallen en alles wat ze had,heeft ze van het geerfde geld gekocht. Die "vriend"woonde ze mee samen daar. Hij is wel verdacht geweest,maar wist de schuld op het paard af te schuiven.


Nou ja, hier insinueer je dat de vriend haar heeft vermoord. Zo ver wil ik niet gaan maar dat dit goed onderzocht had moeten worden is een ding wat zeker is. Hij heeft in ieder geval de schijn tegen als de situatie zo is als hierboven geschetst.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:39

Dat is wel onderzocht geweest hoor,die vriend is wel verdacht geweest.Het was idd toen haast een verhaal uit een film en ongelooflijk dat ze het paard beschuldigde,ik dacht dat het toen kwam omdat hij bloed aan zijn mond of aan zijn hoofd had.Hij stond bij haar in de bak waar ze haar vonden.Waarschijnlijk zou hij geroken hebben.Een paardebeet kan idd wel een wond veroorzaken,maar niet zoals ze haar gevonden hebben.Bizar dat ze er nu mee komen.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:50

Ze konden haar vriend niet direct aan het bizarre voorval linken maar alles spreekt eigenlijk tegen hem. Ze wilde de relatie beeindigen of had dat al gedaan en hij was haar erfgenaam. Ik weet niet hoe het OM zo heeft kunnen dwalen maar dat er hele grote blunders zijn begaan is wel duidelijk. Paard bloed op zijn hoofd, vegen die ook door mensenhanden gemaakt kunnen zijn.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:52

of omdat die hengst misschien wel Larissa geport heeft in een poging dr op te laten staan........zoals bv een merrie met dr veulen doet.
Of aan dr gesnuffeld heeft idd...hij stond tenslotte in dezelfde bak en ze werkte veel met hem. Is dus echt niet ondenkbaar dat die hengst dr aangeraakt heeft onder het motto; wat is er met mn baasje aan de hand? En dus zo dat bloed aan zn mond gekregen heeft.

Die vriend was in principe de enige verdachte...totdat het paard de schuld in de hoeven geschoven kreeg en toen was die vriend ineens verdachte af.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:05

Kan mij nog herinneren dat de hengst te koop stond in BIT, kort na het ongeluk.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:22

ach toch, dat dit de familie blijft achtervolgen. Ik heb indertijd Larissa een aantal keer meegemaakt op wedstrijden en het was een ontzettend lieve meid. Toen het was gebeurd was er vooral enorm veel ongeloof in de westernwereld over dat haar paard het gedaan zou kunnen hebben. Niemand kon zich dat voorstellen. Tuurlijk zijn er uitzonderlijke gevallen waarbij een paard een mens doelbewust heeft vermoord, maar dan alleen door trappen en slaan en vertrappen. En natuurlijk heeft hij aan haar gesnuffeld en tegen haar geduwd en natuurlijk is er daardoor bloed aan hem gekomen. Ik vind het rot voor de familie dat alles weer opgerakeld wordt, maar kan me ook voorstellen dat zij ook blij zouden zijn als de waarheid ooit nog boven tafel komt. Te idioot voor woorden dit vonnis.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:27

Er was geen vonnis want er was geen verdachte, alleen het paard.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:57

Dit is weer zo'n klassiek voorbeeld van hoe de politie hier in Nederland zo ontzettend laks kan zijn met dit soort vreemde omstandigheden.

Het is ook bizar dat er geen autopsie is gedaan, er is maar een kleinschalig onderzoek gedaan, paar foto's genomen en het paard is bekekenen volgens mij een aantal getuigen gehoord waaronder de vriend. Politie heeft toen geconcludeerd dat het paard het heeft gedaan en de zaak is gesloten.

Toen er jaren later een journalist vragen ging stellen is larissa opgegraven en opnieuw onderzocht, dit alleen jaren te laat om überhaupt nog iets te vinden, toen werd er gezegt door een andere patholoog op basis van foto's van de wond dat dit nooit een paardenbeet kon zijn.
Toen is alles omgegooit en werd het verhaal ineens dat ze was blijven hangen in haar stijgbeugel toen paard op hol ging door een helicopter, en is ze met haar nek blijven hangen achter een spijker.

Onmogelijk natuurlijk want er waren geen sleepsporen in de bak, noch is er een spijker met bloed gevonden of menselijke resten aangetroffen. Plus dat het paard niet eens een zadel op had.

Ik vind het zelf een van de raarste zaken die ik heb gelezen over de jaren ook door het gebrek aan onderzoek, moet voor de familie verschrikkelijk zijn om nog steeds niet te weten wie of wat en dat de politie je hierbij niet wil helpen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:42

Ik meende mij ook te herinneren dat men zou geconstateerd hebben dat ze haar sporen ondersteboven en veel te strak omgegespt zou hebben. Lijkt mij erg onwaarschijnlijk voor iemand die al jaren western rijdt. Sporen op sportschoenen en dan nog verkeerd om???
Alles wijst er hier op dat het inderdaad om een misdrijf gaat. Erg jammer dat er nu ergens een moordenaar toch maar mee weggekomen is.
Jetalito Jet Set heeft nog lang geleefd en is een natuurlijke dood gestorven.
Een paard kan in principe wel een mens doodbijten, maar nooit met een recht lijn volgens mij. :?

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:56

Oh wat jammer deze titel, ik hoopte dat er nu eindelijk eens duidelijk zou zijn gekomen in deze bizarre zaak, maar het is alleen maar een oprakeling weer van allerlei rarigheid. Wat moet dit misselijkmakend zijn zeg voor familie en vrienden dat dit nou nog steeds niet echt opgelost is maar wel steeds opgerakeld wordt :(:)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:45

Ik weet dan weer niet hoe serieus je een onderzoeker moet nemen die zegt: van een paardenbeet krijg je hoogstens een blauwe plek. Die heeft nog nooit letsel gezien van een paard denk..

Ik ben altijd voorzichtig met dit soort nieuws.
In bepaalde (vooral de lastigere onduidelijke) staan soms mensen op die zich omringen door zogenaamde experts met twijfelachtige reputaties en die dan het 'hun' onderzoek gaan vinden en daarin soms goede dingen doen en soms totaal doorslaan.

Willeke bijvoorbeeld, daar menen ook mensen het steeds te weten en nog steeds niemand die haar heeft gevonden. Maar wee als je niet op hun nieuw bedachte plekje gaat zoeken, dan heb je ineens iets te verbergen.

Of die Amerikaanse miljardair die zelfmoord pleegde. Kijk daar alle experts meningen op na en hij is op minstens 7 verschillende manieren vermoord. En ze hebben allemaal gelijk natuurlijk.

Ik vind het vooral erg triest voor de nabestaanden dat het nooit eens stopt en nu weer zo in het nieuws komt.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:54

Ik ben wel eens hard gebeten en dan was mijn huid stuk (en flink beurs), maar ik denk niet dat een paardenbeet ooit op een echte snijwond kan lijken. Paarden die elkaar te lijf gaan, kunnen bij elkaar wel flinke plekken en sneeën maken, maar niet écht diep. Een snee maken op de rug of achterhand van een paard is dan nog makkelijker te maken dan het verwonden van de nek van een mens. De nek is sowieso niet een heel logische plek voor de aanval van een paard. Bij roofdieren zou dat een ander verhaal zijn. Ik lees alleen wat er in dit topic staat, dus dat is uiterst beperkt, maar aan de hand van deze informatie vind ik het heel onwaarschijnlijk dat het paard haar heeft gedood of dat ze door een ongeluk met een spijker is overleden. Er kunnen heel bizarre ongelukken gebeuren, maar hierbij zou je toch verwachten dat ze uitgebreider onderzoek zouden doen naar een mogelijke moord.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:16

_Lorette_ schreef:
Ik ben wel eens hard gebeten en dan was mijn huid stuk (en flink beurs), maar ik denk niet dat een paardenbeet ooit op een echte snijwond kan lijken. Paarden die elkaar te lijf gaan, kunnen bij elkaar wel flinke plekken en sneeën maken, maar niet écht diep. Een snee maken op de rug of achterhand van een paard is dan nog makkelijker te maken dan het verwonden van de nek van een mens. De nek is sowieso niet een heel logische plek voor de aanval van een paard. Bij roofdieren zou dat een ander verhaal zijn. Ik lees alleen wat er in dit topic staat, dus dat is uiterst beperkt, maar aan de hand van deze informatie vind ik het heel onwaarschijnlijk dat het paard haar heeft gedood of dat ze door een ongeluk met een spijker is overleden. Er kunnen heel bizarre ongelukken gebeuren, maar hierbij zou je toch verwachten dat ze uitgebreider onderzoek zouden doen naar een mogelijke moord.

Dit, zeker gezien de omstandigheden van geld aanwezig en een boze ex die niks meer krijgt .

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:03

Mss had t paard de nek wel kunnen breken, maar een paard kan geen diepe snijwond veroorzaken...
Ook zou je dan meerdere botbreuken en kneuzingen verwachten door toedoen van de hoeven van het paard, want een paard dat aanvalt, gebruikt zelden alleen de tanden.
Het paard zou aan haar geroken kunnen hebben, aangezien het bij haar lichaam in de rijbak stond. Tevens zou de dader bloed van het slachtoffer op het paard gesmeerd kunnen hebben, waardoor het zou lijken alsof het paard het gedaan had...

En dan al die andere dingen die niet klopten (tuig, uitrusting).

Het is een hele bizarre zaak en er zijn ook hele bizarre conclusies getrokken door degenen die het onderzocht hebben!

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:07

Heeft die vriend nu toch haar geld geerfd?

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:30

Sunnda schreef:
Ik weet dan weer niet hoe serieus je een onderzoeker moet nemen die zegt: van een paardenbeet krijg je hoogstens een blauwe plek. Die heeft nog nooit letsel gezien van een paard denk..

Ik ben altijd voorzichtig met dit soort nieuws.
In bepaalde (vooral de lastigere onduidelijke) staan soms mensen op die zich omringen door zogenaamde experts met twijfelachtige reputaties en die dan het 'hun' onderzoek gaan vinden en daarin soms goede dingen doen en soms totaal doorslaan.

Willeke bijvoorbeeld, daar menen ook mensen het steeds te weten en nog steeds niemand die haar heeft gevonden. Maar wee als je niet op hun nieuw bedachte plekje gaat zoeken, dan heb je ineens iets te verbergen.

Of die Amerikaanse miljardair die zelfmoord pleegde. Kijk daar alle experts meningen op na en hij is op minstens 7 verschillende manieren vermoord. En ze hebben allemaal gelijk natuurlijk.

Ik vind het vooral erg triest voor de nabestaanden dat het nooit eens stopt en nu weer zo in het nieuws komt.


En dan krijg je van die mensen zoals haar "goede" vriendin Veronique, die altijd zeker heeft geweten dat het geen zuivere koffie was, maar pas sinds twee maanden weet dat de officiële doodsoorzaak volgens de politie in eerste instantie een paardenbeet was. Als zelfs ik dat verhaal kende, dan zou je er toch vanuit moeten gaan dat een goede vriendin dat verhaal zeker kent.

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:37

anjali schreef:
Heeft die vriend nu toch haar geld geerfd?

Dat vraag ik mij nu ook af..

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:12

Van wat ik kan vinden op het internet is dat hij een deel van de erfenis heeft gekregen en het geld van de verkochte paarden plus waarschijnlijk het huis, dus toch een leuk zakcentje.

Wat hem natuurlijk onwijs verdacht maakt in mijn ogen, plus dat het stel wou gaan scheiden mede omdat haar vriend de paarden zat was, en dan nog het feit dat hij haar voor het laatst levend gezien heeft en hij haar ook gevonden heeft. Dan ben je toch eigenlijk altijd verdachte numero 1. Of je het nou gedaan hebt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:19

Ik heb nog een hengst gezien die de borst van zijn eigenaar (man) er met 1 beet afrukte. Dus ze zijn sterker dan je denkt. Maar een rechte snijwonde lijkt mij wel heel erg sterk.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:36

DeMolenhoek schreef:
Ik heb nog een hengst gezien die de borst van zijn eigenaar (man) er met 1 beet afrukte. Dus ze zijn sterker dan je denkt. Maar een rechte snijwonde lijkt mij wel heel erg sterk.

Scheuren: ja. Maar niet snijden. Bovendien heb je dan vaak ook wel een stel hoeven op je borst gehad bij deze specifieke verwonding óf een blauwe plek van de overige tanden. Ben een keer door een hengst gepakt in mijn onderrug en een keer door een merrie ter hoogte van mijn sleutelbeen/nek, beide zaten er niet door dankzij een hele dikke jas en 5 lagen maar de tanden stonden er wel blauw in.(van de hengst nog altijd een verkleuring) maar zonder jas hadden beide gescheurd... niet gesneden. Gelukkig twee keer in de winter.

Hij had haar de keel kunnen uitscheuren, daar twijfel ik niet aan. Maar niet met een vrij rechte snee. Dat zou echt gescheurd geweest zijn en breed. Dan zou ze vermoedelijk ook kneuzingen op de borstkast/bovenlijf moeten hebben. Niet enkel aan de polsen. Dieren die zó agressief zijn slaan ook met de voorhoeven. (Veelal zelfs voor ze bijten.) bij deze verwonding is het bijna onmogelijk dat hij haar niet geraakt zou hebben gezien ze beslist neer gegaan zou zijn áls hij haar aangevallen had op deze manier.

Anoniem

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:40

Ik zeg toch dat het mij wel heel erg sterk lijkt moest een paard dat voor elkaar krijgen? ;) Ik doelde op het stukje dat een beet hoogstens uit een blauwe plek wordt :)

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Larissa stierf niet door paardenbeet, maar door misdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:36

Ik vind het een dubieuze zaak maar vooral ook omdat het nu dus alsnog weer omhoog komt ondanks dat er geen onderzoek weer geopend wordt. En dat vind ik nog het gekste van alles. Zoveel zaken wijzen in een richting van sjoemelen en afschuiven, en dan toch geen onderzoek openen vind ik echt dubieus

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:37

Het is misschien rot voor de nabestaande, dat dit opnieuw wordt opgerakeld, maar het lijkt me nog veel erger als je ergens in je achterhoofd een stemmetje hebt die zegt dat dit hele verhaal aan alle kanten rammelt en de moordenaar misschien nog vrij rond loopt.
Jet set was in elk geval een knappe hengst!! maar dan alleen maar om zijn looks, en niet om zijn moordzuchtige neigingen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:14

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling dat er gespeculeerd word zolang er geen aantoonbaar bewijs is. Ik wil dus graag dat er gestopt word met aanwijzen van een persoon zolang daar geen bewijs voor is.