Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurruiter Edward Gal als menner in Studio Sport

 
Profiel   

knhs
Aangespannen rijden
Ingezonden door janouk

Dressuurruiter Edward Gal (Oosterbeek) stapte gisteren op de bok van het marathonrijtuig van Europees Kampioen vierspannen Bram Chardon (Schipluiden). In de Willem Alexanderhal van het Nationaal Hippisch Centrum reed Gal het paard door het vaardigheidsparcours. NOS Studio Sport maakte hier opnames van die gisteravond om 23.45 uur werden uitgezonden.

In het Nationaal Hippisch Centrum wordt de Betuwe Linge Cup verreden. De menwedstrijd kende een special item. Onder begeleiding van TeamNL-menner Bram Chardon, de regerend Europees kampioen vierspannen, reed voormalig wereldkampioen dressuur Edward Gal het parcours met een paard voor het marathonrijtuig.

De menkunsten van Gal werden gisteravond uitgezonden door de NOS in de Studio Sport uitzending van 23.45 uur op NPO 1. De beelden kun je hier terugkijken (vanaf 21:58).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 11:37 



 
Profiel   

Hij ging in een arbeidsdrafje door het parcours :') super gaaf dat hij het gedaan heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 16:01 



 
Profiel   

Leuk om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 16:14 



 
Profiel   

Hihi, wat heerlijk om te zien.

Ik heb niet het idee dat Edward nu staat te springen om een carrièreswitch :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 16:43 



 
Profiel   

Jaaa paardensport op tv.... 23.45 uur -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 18:26 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Jaaa paardensport op tv.... 23.45 uur -O-

Nu al een uur op tv ....springen live nos vanaf 16.30u


Haha ik vind Edward echt stoer, want het is voor veel ruiters heel lastig in het begin om alleen met leidselhulpen je paard te rijden als je ook je zit- en beenhulpen gewend bent te geven. **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 18:32 



 
Profiel   

Ik kan het filmpje niet bekijken. Jammer want het leek me leuk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:31 



 
Profiel   

Wat grappig! Zijn hoofd als die aan het eind mee mag met Bram zelf. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:37 



 
Profiel   

Ik vind het toch heel stoer dat hij het wou proberen! En ik denk dat ik vriendelijk had bedankt om bij bram achterop te gaan haha!
En dan ben ik nog menner ook haha! Oke dan wel zo'n dressuurmuts menner ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:02 



 
Profiel   

Ik vind het super stoer, maar heb ook wel zitten lachen, met dat keurige arbeidstempo :') maar mennen is inderdaad zo anders dan rijden, ik snap het goed.
Het gaat ook zo hard, ik weet ook niet of ik bij Bram opgestapt was :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:14 



 
Profiel   

Caitlin_K schreef
Wat grappig! Zijn hoofd als die aan het eind mee mag met Bram zelf. :')


Hij vond het spannend, en dat snap ik want dat gaat wel serieus hard :) is wel wat anders dan een enkelspan, en dat kan al wel aardig hard gaan.... Lijkt mij echt super super gaaf, maar ik ben dan ook een menner :D


assie schreef
Hihi, wat heerlijk om te zien.

Ik heb niet het idee dat Edward nu staat te springen om een carrièreswitch :')


Fan-tas-tisch! echt supertof. Edward had nog nooit gemend, dus ik vind het echt super super stoer, en hij reed ook supernetjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:16 



 
Profiel   

Ooh dit vind ik toch altijd zo leuk om te zien! Gewoon eens lekker wat anders <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:22 



 
Profiel   

zo parcour rijden is zo moeilijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 22:22 



 
Profiel   

Ir1ne schreef
Caitlin_K schreef
Wat grappig! Zijn hoofd als die aan het eind mee mag met Bram zelf. :')


Hij vond het spannend, en dat snap ik want dat gaat wel serieus hard :) is wel wat anders dan een enkelspan, en dat kan al wel aardig hard gaan.... Lijkt mij echt super super gaaf, maar ik ben dan ook een menner :D


Fan-tas-tisch! echt supertof. Edward had nog nooit gemend, dus ik vind het echt super super stoer, en hij reed ook supernetjes!

Ik weet het, het gaat óntzettend hard! Vind het heel gaaf dat hij het even doet. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 23:03 



 
Profiel   

haha geweldig om te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 23:26 



 
Profiel   

pinkie87 schreef
zo parcour rijden is zo moeilijk!



Kwestie van oefenen. Als je het vaker doet, leer je de lijnen zien en onthouden. En dan kan je gas geven. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 08:30 



 
Profiel   

Ik vind mennen ook doodeng, na aantal keren geprobeerd te hebben toch mee gestopt. Zij gezicht op het einde, geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 08:50 



 
Profiel   

Haha wat stoer! Ik zit zelf ook achterop en het kan inderdaad serieus hard gaan.
Voor de eerste keer op de bok is het wel knap hoor, mennen is zo anders.

Ik vind het zelf altijd ook nog lastig de lijnen te onthouden. Indoor wil wel, dat zijn maar 2 hindernissen. Maar de marathon.. blijft lastig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 20:04 



 
Profiel   

Geweldig om te zien dit, superstoer van Ed!!

Nu moet Bram natuurlijk eens een kür gaan rijden :j

Ik vind de landen estafette tijdens de wereldruiterspelen ook altijd gaaf om te zien; springruiters en marathon rijders vormen dan een team, springruiter springt kort parcours, springt vervolgens in alle haast van het paard die in handen van groom wordt gedrukt, rennen rennen naar de menner, achterop de wagen en dan verder gassen in marathonhinderssen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 19:25 



 
Profiel   

JoyCiej007 schreef
Geweldig om te zien dit, superstoer van Ed!!

Nu moet Bram natuurlijk eens een kür gaan rijden :j

Ik vind de landen estafette tijdens de wereldruiterspelen ook altijd gaaf om te zien; springruiters en marathon rijders vormen dan een team, springruiter springt kort parcours, springt vervolgens in alle haast van het paard die in handen van groom wordt gedrukt, rennen rennen naar de menner, achterop de wagen en dan verder gassen in marathonhinderssen.


Weet niet meer wie het was, een Nederlandse ruiter was het in ieder geval. Die was gefinished, springt van zijn paard af, rent naar de wagen en laat het paard los staan :evaw:

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 19:38 



 
Profiel   

heidy_wilco schreef
JoyCiej007 schreef
Geweldig om te zien dit, superstoer van Ed!!

Nu moet Bram natuurlijk eens een kür gaan rijden :j

Ik vind de landen estafette tijdens de wereldruiterspelen ook altijd gaaf om te zien; springruiters en marathon rijders vormen dan een team, springruiter springt kort parcours, springt vervolgens in alle haast van het paard die in handen van groom wordt gedrukt, rennen rennen naar de menner, achterop de wagen en dan verder gassen in marathonhinderssen.


Weet niet meer wie het was, een Nederlandse ruiter was het in ieder geval. Die was gefinished, springt van zijn paard af, rent naar de wagen en laat het paard los staan :evaw:


Klopt, er staat altijd een groom bij om paard aan te nemen, maar het gebeurd in alle haast nog wel ns dat paard nog niet stilstaat en de groom misgrijpt :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 19:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen