Duitse amazone raakt deel vinger kwijt door halstertouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Duitse amazone raakt deel vinger kwijt door halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:55

Het is ook wel heel leuk en verleidelijk :P

Ik geloof dat ik een nieuwe hobby heb gevonden :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132046
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Duitse amazone raakt deel vinger kwijt door halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:01

Je draait er je hand niet voor om he? :))

Popstra
Berichten: 13735
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:04

Is toch lachen dit :=

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:05

Oscar schreef:
Je draait er je hand niet voor om he? :))


Mijn handen jeuken! :) :evaw:

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:20

Dat jullie nog niet op de vingers getikt zijn door een mod of zo. >;)


Het zal je vinger maar wezen, ben je behoorlijk onthand...

Even to the point, eerst is ze een deel van haar vinger kwijt, later is er een deel weer aangezet, betekent dat dat ze weer compleet is?

:?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:21

Zoolgangster schreef:
Dat jullie nog niet op de vingers getikt zijn door een mod of zo. >;)


Het zal je vinger maar wezen, ben je behoorlijk onthand...

Even to the point, eerst is ze een deel van haar vinger kwijt, later is er een deel weer aangezet, betekent dat dat ze weer compleet is?

:?

Indien er niks misloopt wel. Maar ik weet niet of ze ook per definitie volledige functionaliteit zal hebben...

M_D_H
Berichten: 17473
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:21

SusanH schreef:
Popstra schreef:
Ken ook iemand die z’n duim deels afgerukt is tijdens het trailerladen toen het paard vol gas achterwaarts ging...
Dat zijn van die kloterige dingen en iedereen heeft wel eens een moment van oei, nu heb ik net mazzel gehad zeg.


Mijn man heeft dat met zijn pink gehad. Paard ging er vol gas weer af en zijn pink zat klem. Was geen fijn gezicht. Gelukkig de pink wel kunnen behouden. Maar een ongelukje is zo gebeurd en je hebt het niet altijd volledig in de hand.

Hier ook zoiets alleen dan om de pols.
Maakte paard los van de trailer ketting naar het gewone halstertouw, roep tegen mijn vader dat die los is, vaders maakt trailer open en de haalde de bilstang weg, paard was een beetje aan de stuiter (doet die vaker), dus touw sloeg om mijn pols, ik stond nog achter de borststang, probeerde het touw nog los te krijgen maar paard rende al volgas naar buiten, paard voelt druk en remt gelukkig af,
pols sloeg onder de borststang door omhoog voor ik hem los kreeg, resultaat: Een breuk in de pols, maar gelukkig geen verbrijzelde pols wat er anders waarschijnlijk was gebeurd.

We werken allemaal met dieren, een ongeluk zit in een klein hoekje...

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:21

Hoeveel pijn moet dat wel niet doen, gewoon je vingertop afgerukt door een touw, brrr.

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:26

Boras schreef:
GabberGill schreef:
4 weken geleden liep ik met mijn paard naar de paddock. Deze was druk En wilde een sprint nemen.

Ik gaf haar een corrigerende kneep in het touw waarop zij terugsprong en er speling op mijn touw kwam. De musketon sloeg omhoog en omlaag waardoor zij dacht dat ze los geklikt was.

Jullie snappen natuurlijk wel dat ze hierop blij wegrende. Helaas was het touw dat speling had om mijn middelvinger geslagen en.doordat zij wegrende werd mijn zijkant van mijn vinger er dus afgescheurd.


Ik bind mijn touw nooit om mijn hand en ben altijd voorzichtig en wist ook dat ze zou gaan sprinten waardoor ik haar al corrigeerde. Door haar reactie op het corrigeren werd mijn vinger dus vastgelegd in het touw en door de musketon sprong zij nog een keer weg.

Altijd die vooroordelen


Oef, dat klinkt pijnlijk. Is het inmiddels hersteld?

Verder wil ik niemand de hand boven het hoofd houden en ik wil ook best de hand in eigen boezem steken. Maar waar zie je die vooroordelen waarover je schrijft? Ben je niet te zwaar op de hand misschien?

(en nu stop ik, nooit geweten dat er zo ontzettend veel spreekwoorden en gezegdes zijn over alleen al het onderwerp hand :D )


Ja die kun je niet op 1 hand tellen!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:38

Gini schreef:
Hoeveel pijn moet dat wel niet doen, gewoon je vingertop afgerukt door een touw, brrr.


Vaak voel je dat op dat moment niet zo.

Mijn zoontje zijn vingertop is er ooit afgerukt door een dichtslaand raam. Bizar hoe weinig pijn hij eigenlijk toonde!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:44

Oh heerlijke reacties hier _/-\o_ :')

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Duitse amazone raakt deel vinger kwijt door halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:50

Ondanks dat iedereen t weet, lijkt t alsof veel mensen gewoon hun middelvinger opsteken en zie je het toch nog best vaak gebeuren!
Of zouden die bij-de-hande figuren denken dat dit soort verhalen uit de duim gezogen wordt?

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:53

Een vriendin van mij brak haar pink met afstijgen. Paard sprong opzij en door die beweging kwam haar pink in de teugel die vervolgens krak zei.
Was een zeer ervaren stalruiter die echt geen domme lusjes vasthoudt maar gewoon domme pech.

Ik moet bij dit soort domme ongelukken altijd weer denken aan een instructrice van een vriendin die in de bak aan het rijden was. Het paard struikelde, viel letterlijk door/over de omheining, rolde door in een sloot bovenop de amazone %)
Goed afgelopen maar dat is echt een freak accident waar geen enkele ervaring tegenop helpt.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 28-11-19 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:55

Oh auw!!!

Ik probeer altijd het touw niet om hand of wat ook te wikkelen, toch betrap ik me er zelfs soms op.

Zelfde als met paard in de wei zetten, ik keer altijd om en klik dan pas los, omdat ik ooit eens bijna een schop tegen mijn knie had gehad, zijn van die kleine dingetjes waar je door schande wijs van wordt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:58

GabberGill schreef:
Altijd die vooroordelen


Nu heb ik alle reacties nog eens terug gelezen maar ik lees nergerns vooroordelen. Niemand beweerd dat ze het touw om haar hand geslagen had of dat het haar eigen schuld is. Er worden alleen maar woordspelingen gemaakt op hand of vinger. Natuurlijk is het verschrikkelijk voor de amazone maar een beetje grapjes maken moet toch ook mogelijk zijn in deze toch al zo serieuze tijd?

Ik heb mijn eigen man over het asfalt gesleurd zien worden omdat mijn paard op hol sloeg en het touw om zijn arm sloeg. Zeer angstige momenten die gelukkig goed zijn afgelopen.

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Duitse amazone raakt deel vinger kwijt door halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:19

Met de pijn valt dat idd goed mee, mijn ongeluk is gebeurd voor ik op wandeling vertrok en ik heb nog een buitenrit van drie uur gemaakt met die gebroken vinger, het was pas later dat dat serieus pijn begon te doen.

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Duitse amazone raakt deel vinger kwijt door halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:03

Mis ook een stukje middelvinger.. paard stond zoals dat vroeger was op concours met touw vast aan een buis waar alle andere paarden ook aan vast stonden. Paard schrok, ik was gewoon aan t aaien maar toch greep t touw mijn vinger waardoor het klem zat tussen touw en buis. Middelvinger was er aan de binnenzijde tot op t bot af. Gelukkig redelijk hersteld.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Duitse amazone raakt deel vinger kwijt door halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 01:06

Ongeluk is zo gebeurd, hoe goed je ook op let.

Ooit eens vergeten ring af te doen. Ik deed de beugels op maat, paard loopt weg terwijl ik dat deed en op één of andere manier bleef mijn ring achter de gesp van de beugelriem haken... vinger werd er bijna afgetrokken, ook al liep het paard rustig weg!
Kon hem met die vast zittende vinger ook niet zo snel stoppen, was een benauwd momentje.
Die ring vergat ik dus nooit meer af te doen ;)

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:05

Pijnlijk...
Zo heb ik mijn middelvinger gebroken vroeger. Met paard los zetten, netjes omgedraaid, paard zet een paar stappen terug waardoor er spanning op het touw kwam te staan. Touw sloeg niet om m'n hand maar gleed van m'n wijsvinger af, resultaat een gebroken middelvinger..
Gewoon domme pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:42

Zoolgangster schreef:
Dat jullie nog niet op de vingers getikt zijn door een mod of zo. >;)


Nee, die zien dit door de vingers. Die mods zijn niet zo zwaar op de hand.

Christiene
Berichten: 7717
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Duitse amazone raakt deel vinger kwijt door halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 19:39

Paarden zouden iets handzamer moeten zijn.. of handelbaar .

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:56

Deze reacties _/-\o_

Popstra schreef:
Ken ook iemand die z’n duim deels afgerukt is tijdens het trailerladen toen het paard vol gas achterwaarts ging...
Dat zijn van die kloterige dingen en iedereen heeft wel eens een moment van oei, nu heb ik net mazzel gehad zeg.

Ik heb een filmpje van mezelf waarop precies dit gebeurd, gelukkig niet mijn vinger er af, omdat ik toen het touw om mijn vinger kwam heel hard met mijn paard mee rende en hij gelukkig aan het einde van de klep stopte. Anders was mijn vinger echt er af. Het staat dus nog op film ook. :o
Bij mij sloeg het touw trouwens om de vinger van mijn andere hand, dus niet om een vinger van de hand waarmee ik het touw vast had. Inderdaad omdat het door de lucht zwiepte en ik mij precies omdraaide op dat moment.

Anoniem

Re: Duitse amazone raakt deel vinger kwijt door halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:33

Ring die ergens achter blijft hangen als je van de laadklep van je vrachtwagen afspringt....Ook zoiets kloterigs. Ik draag dus geen ringen meer sinds ik iemand tegenkwam die dat had meegemaakt. Brrrr.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:41

Sterkte aan deze amazone :(:)

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:58

Saskia9 schreef:
Gini schreef:
Hoeveel pijn moet dat wel niet doen, gewoon je vingertop afgerukt door een touw, brrr.


Vaak voel je dat op dat moment niet zo.

Mijn zoontje zijn vingertop is er ooit afgerukt door een dichtslaand raam. Bizar hoe weinig pijn hij eigenlijk toonde!


Oh, ik hoop het echt. Ik krijg echt altijd plaatsvervangende pijn bij zulke verhalen.