Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

KLM-vlucht met paarden aan boord omgekeerd door vulkaan

 
Profiel   

Wijsje schreef
Ik las de titel, en kreeg meteen een beeld van ondersteboven vliegend vliegtuig dat door de vulkaan vloog. Arme paardjes .

Precies dat dus :')

Omgekeerd door een vulkaan of omgekeerd vanwege een vulkaan... ;-)

Overigen was op het nieuws dat men al voor de helft was omgekeerd dus dan zou ik zeggen brandstof zat...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 23:23 



 
Profiel   

Boras schreef
kutpaarden, hoor je die passagiers denken. ?



Dat was ook mijn eerste gedachte na het lezen. Wat zullen sommige passagiers gebaald hebben, zeker als ze niks met paarden hadden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 00:03 



 
Profiel   

Dovahkiin schreef
Boras schreef
kutpaarden, hoor je die passagiers denken. ?



Dat was ook mijn eerste gedachte na het lezen. Wat zullen sommige passagiers gebaald hebben, zeker als ze niks met paarden hadden


Ik denk dat 24 paarden met een cargo vlucht gaan en niet met een gewone lijn vlucht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 00:08 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Ik denk dat 24 paarden met een cargo vlucht gaan en niet met een gewone lijn vlucht.


Er staat in de tekst dat er 257 passagiers aan boord waren.

Denk dat je als passagier wel baalt ja :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 00:11 



 
Profiel   

Ohhh niet goed gelezen.

Ja dan baal je. Ook als je wel wat met paarden hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 00:12 



 
Profiel   

Geen van de vliegvelden hier in de buurt ( new brunswick en nova scotia) kunnen zoveel paarden aan. Sterker nog Toronto is het ichtstbijzijnde vliegveld waar je uberhaupt met paarden heen kan vliegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 01:07 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Dovahkiin schreef


Dat was ook mijn eerste gedachte na het lezen. Wat zullen sommige passagiers gebaald hebben, zeker als ze niks met paarden hadden


Ik denk dat 24 paarden met een cargo vlucht gaan en niet met een gewone lijn vlucht.

Nee hoor dat past makkelijk! :) de gewone passagiers hebben het vaak niet eens door... Behalve als ze dachten de lege stoelen achterin in te pikken en dan weer moeten verhuizen als de grooms van de paarden terugkomen na het opstijgen... is me echt al zo vaak gebeurd! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 04:54 



 
Profiel   

Daarbij zijn het naar Mexico bijna altijd veel veulens en jaarlingen dus er past ook vrij veel in 5 containers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 09:01 



 
Profiel   

Waar worden die paarden in Mexico dan voor gebruikt? Niet voor het vlees neem ik aan. Dat zouden een paar dure worstje worden. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 12:28 



 
Profiel   

Mexicanen zijn dol op Friezen dus die gaan er in grote hoeveelheden heen. Ze worden daar veel gebruikt als "dancing horses". Niet echt leuk voor ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 12:40 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Ik denk dat 24 paarden met een cargo vlucht gaan en niet met een gewone lijn vlucht.

Dit betrof een 747-400 in combi configuratie. Met andere woorden, passagiers voorin, achterin een cargo deck voor 7 ULD's op maindeck contour (paardenboxen). In het lowerdeck kan ook nog cargo mee, maar is te laag voor paarden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 13:04 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Ik denk dat 24 paarden met een cargo vlucht gaan en niet met een gewone lijn vlucht.


Paarden vliegen bij de KLM alleen in 747's. De kooien passen niet in de 777's en de 330's.
Een van de redenen dat de KLM over 2 jaar stopt met paarden vliegen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 19:53 



 
Profiel   

Nielojram schreef
NatasjavE schreef
Ik denk dat 24 paarden met een cargo vlucht gaan en niet met een gewone lijn vlucht.


Paarden vliegen bij de KLM alleen in 747's. De kooien passen niet in de 777's en de 330's.
Een van de redenen dat de KLM over 2 jaar stopt met paarden vliegen..


Oh echt ? Stopt de KLM met paarden vliegen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 19:57 



 
Profiel   

Alle 747's gaan eruit... dus helaas..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 20:01 



 
Profiel   

Jammer. Was best een grote carrier wat paarden betreft ook.
Zo meteen wil / kan niemand ze nog vliegen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 20:09 



 
Profiel   

Jahoor, CargoLux vliegt ook paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 20:20 



 
Profiel   

Jep ! En heel fijn om te laden in Luxemburg.

Lufthansa vliegt ze zeker ook nog.
Gelukkig zijn er nog wel wat maatschappijen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 20:23 



 
Profiel   

Wijsje schreef
Ik las de titel, en kreeg meteen een beeld van ondersteboven vliegend vliegtuig dat door de vulkaan vloog. Arme paardjes .


Ik las het ook zo. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 20:55 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Alle 747's gaan eruit... dus helaas..


Nee hoor, ze houden 3 cargo kisten die worden gevlogen door Martinair. :) Maar dat zijn full freighters, geen combo's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 23:34 



 
Profiel   

Wijsje schreef
Ik las de titel, en kreeg meteen een beeld van ondersteboven vliegend vliegtuig dat door de vulkaan vloog. Arme paardjes .

Ik las de titel eerst niet zo, maar na deze reactie krijg ik het beeld niet meer uit mijn hoofd :') .

Wel interessant van die vluchtroutes, dat wist ik helemaal niet dat het zo sneller zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 23:45 



 
Profiel   

Nielojram schreef
NatasjavE schreef
Ik denk dat 24 paarden met een cargo vlucht gaan en niet met een gewone lijn vlucht.


Paarden vliegen bij de KLM alleen in 747's. De kooien passen niet in de 777's en de 330's.
Een van de redenen dat de KLM over 2 jaar stopt met paarden vliegen..

Kwestie van andere paardenstallen leasen indien nodig ;) Paarden kunnen iig alleen op het maindeck gevlogen worden (het 1.60m lowerdek is een beetje krapjes :+ ), maar zeer zeker wel op het maindeck van 777F's en 330F's

Saudia Cargo, Etihad Cargo en Emirates SkyCargo vliegen tig paarden de wereld rond in 777's. Royal Jordanian zelfs nog in de A310 (cargo ombouw) en Turkish Cargo ook op de 330 en 777 :)

@ Captain: geen 777F's of 330F's in de planning voor KLM zelf? -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 01:10 



 
Profiel   

Kwanyin schreef
Wijsje schreef
Ik las de titel, en kreeg meteen een beeld van ondersteboven vliegend vliegtuig dat door de vulkaan vloog. Arme paardjes .

Ik las de titel eerst niet zo, maar na deze reactie krijg ik het beeld niet meer uit mijn hoofd :') .

Wel interessant van die vluchtroutes, dat wist ik helemaal niet dat het zo sneller zou zijn.


Hier hetzelfde. De juiste titel zou zijn KLM vliegtuig met paarden aan boord teruggekeerd vanwege vulkaan. Maar dit is wel grappig natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 08:45 



 
Profiel   

Ik werk momenteel bij de KLM Cargo en dit is de info van de KLM zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 14:37 



 
Profiel   

Oh ik geloof je ook Nielsjoram! :) KLM heeft natuurlijk ook geen nieuwe dedicated tweemotorige freighters (heel jammer -O- ) en paardenstallen passen zeker niet in de lowerdeck op een 777 of 330 pax toestel ;) Logisch dus dat ze er mee gaan stoppen als de 747's uitgefaseerd worden, alleen niet onmogelijk om paarden op de F-versies van bovenstaande tweemotorige toestellen te vliegen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 16:10 



 
Profiel   

Wat een onverwacht educatief bericht werd dit met alle reacties, heel interessant om te lezen allemaal! Jammer van deze vlucht. Dacht inderdaad toen ik het las wel ook dat ik nog wel eens iemand voorzichtig heb geinformeerd die vereerd was met belangstelling uit Mexico voor zijn paarden, welsh cobs waren dat. Vonden ze ook mooi voor de shows denk ik...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 16:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen