Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meerdere Brabantse paardenhouders bestolen door zadeldieven

 
Profiel   

Opnieuw rijzadels gestolen in Heeze, veertien stuks dit keer #omroepbrabant

http://feed.omroepbrabant.nl/share/3120771
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-19 12:35 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Evelienepien schreef
Even Ter aanvulling:
Deze info is terug te halen via fb / politierapporten...

Veldhoven:
- manege / pensionstal
Poging tot:
- 2 prive stallen waarbij ze bij 1 betrapt zijn maar wisten te ontkomen

Bergeijk:
Poging tot:
- manege / pensionstal
- privestal

Budel:
Manege / pensionstal

Soerendonk:
Paardenbedrijf / privestal

Heeze:
3 pension/privestallen

Eindhoven:
Manege

Neerpelt (belgie):
Poging tot in veewagen op priveterrein

Valkenswaard:
Manege / pensionstal

Hamont of Achel (belgie) (maar welke weet ik niet pcies meer):
Manege / pensionstal

Dus zijn er iets meer dan in op staat ...


En nog wel heel wat meer. In Valkenswaard minimaal 3. Ook bij ons op stal (gelukkig heb ik mijn zadel thuis liggen)
Ook in Valkenswaard bij mensen in de zadelkamer van de vrachtwagen die op eigen terrein staat.
Uit geruchten hier heb ik gehoord dat ze ook Bij Tops hebben geprobeerd maar daar niet volledig binnen zijn gekomen.[/quote

Riethoven ontbreekt nog in het lijstje, alarm af gegaan en toch nog gauw het duurste zadel meegenomen.

Het zijn er denk ik nog wel meer waar je het niet van weet want idd zijn ze in Valkenswaard denk ik op nog wel op meer plekken als 3 geweest. En ook zo brutaal eerst de manege en een week later de buren terwijl iedereen daar alert is.

Vind het ook niet te geloven dat de politie niks kan doen, ze zijn al 4 maanden bezig zo ongeveer elke 5/6 dagen was het bij ons in de buurt. Ze weten blijkbaar wie het zijn, hoorde van de week dat ze uit Veenendaal en Overvecht komen. Franstaligen blijkbaar in Valkenswaard maar op andere plekken toch ook een Nederlands uiterlijk maar die heeft zijn mond niet open gedaan want die wist niet hoe snel hij moest vluchten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 16:13 



 
Profiel   

Nancy01 schreef
Hoi,

Kan iemand me aangeven waar ik meer info kan vinden over de inbraken te Neerpelt en Hamont Achel.
Is hier verdomd dichtbij.
Vindt helaas zelf geen informatie hierover.

Hamont was bij Piergiogio Bucci

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 16:20 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Nancy01 schreef
Hoi,

Kan iemand me aangeven waar ik meer info kan vinden over de inbraken te Neerpelt en Hamont Achel.
Is hier verdomd dichtbij.
Vindt helaas zelf geen informatie hierover.

Hamont was bij Piergiogio Bucci


De vrachtwagen in Neerpelt was denk ik in Valkenswaard ipv neerpelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 16:21 



 
Profiel   

Op Facebook staat dat het in Asten ook raak was gisteren.

Ik laat mijn zadel op stal, ik heb thuis echt geen plek om 'm fatsoenlijk weg te leggen. Heb wel een extra clausule op laten nemen in mn inboedelverzekering. Mijn gehele kastinhoud op stal is dus verzekerd (ook fijn als je dure laarzen, cap, hoofdstel ed op stal hebt liggen).

S avonds op stal rondlopen voelt wel wat minder relaxt nu. Ik gooi overal maar het licht aan voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 16:24 



 
Profiel   

hoefijzer schreef
anjali schreef
Mij is verteld dat men in Belgie barkrukken zou maken van zadels.


Dit is zo'n vreemde hardnekkig verspreidde roddel die mij twintig jaar geleden ook al werd verteld.

En dat om de volgende redenen:
Leer van zadels is veel te stug voor bekleding. De stukken die er uit zouden kunnen komen te klein om een kruk mee te bekleden. Er is helemaal geen vraag naar 2ehands leerstukken. Leer is niet heel duur, een zadel levert als zadel 2ehands een stuk meer op. Waarom zou je dan bovendien niet een leerhandel beroven ipv maneges. En als klap op de vuurpijl, er zijn bijna geen met echt leer beklede barkrukken. Dat is vrijwel altijd nepleer of geperst meubelleer ipv tuigleer.


Ik zou denken dat het dan om zadelbarkrukken gaat zoals bijv hier op de foto:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 16:27 



 
Profiel   

Dat wilde ik ook nog zeggen dat ik me s'avonds niet meer op mijn gemak voel als ik alleen op stal ben. Weet eigenlijk zeker dat ze mij in de gaten gehouden hebben tot ik weg was en dat voelt niet fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 16:27 



 
Profiel   

Het is inderdaad behoorlijk raak in deze omgeving, nu zijn hier ook erg veel paarden en dus stallen.
Je weet bijna van gekkigheid niet meer want je moet doen om je zadel beter te beveiligen.

Persoonlijk ook een vervelend idee dat mijn paard naast een zadelkamer stond waar was ingebroken := .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 16:28 



 
Profiel   

Ik ga morgen ook m’n zadel mee naar huis nemen. Weet nog niet zo goed waar ik m ga laten, maar beter dan dat ie weg is.

Weet iemand toevallig hoe het zit met die extra clausule voor inboedel? Wij hebben nl geen afgesloten zadelkamer (deur stal wel op slot) en ik heb wel een slot op m’n kast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 17:09 



 
Profiel   

Hier in de buurt inderdaad veel gestolen. Wij zijn de dans tot noch toe ontsprongen.
Wat hier wel opgevallen is, is dat de inbrekers echt exact wisten waar ze moesten zijn en via welke weg ze er moesten komen. Het moet haast wel dat ze een keer eerder al zijn komen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 17:43 



 
Profiel   

Let wel op, de dieven gaan er meestal van uit dat er door gedupeerden vrij snel een nieuw duur zadel word aangeschaft en komen soms na een paar weken nog eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 17:50 



 
Profiel   

Barbabientje schreef
Ik ga morgen ook m’n zadel mee naar huis nemen. Weet nog niet zo goed waar ik m ga laten, maar beter dan dat ie weg is.

Weet iemand toevallig hoe het zit met die extra clausule voor inboedel? Wij hebben nl geen afgesloten zadelkamer (deur stal wel op slot) en ik heb wel een slot op m’n kast.


Gewoon even navragen bij je verzekering. Er zijn ook mensen die alleen een zadelkamer hebben zonder aparte kasten. Dat zou toch verder niet uit moeten zolang de boel maar op slot kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 01:45 



 
Profiel   

Evelienepien schreef
Even Ter aanvulling:
Deze info is terug te halen via fb / politierapporten...

Veldhoven:
- manege / pensionstal
Poging tot:
- 2 prive stallen waarbij ze bij 1 betrapt zijn maar wisten te ontkomen

Bergeijk:
Poging tot:
- manege / pensionstal
- privestal

Budel:
Manege / pensionstal

Soerendonk:
Paardenbedrijf / privestal

Heeze:
3 pension/privestallen

Eindhoven:
Manege

Neerpelt (belgie):
Poging tot in veewagen op priveterrein

Valkenswaard:
Manege / pensionstal

Hamont of Achel (belgie) (maar welke weet ik niet pcies meer):
Manege / pensionstal

Dus zijn er iets meer dan in op staat ...


Vergeet Riethoven niet! Bij Leida Strijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 08:47 



 
Profiel   

@einienjo: Bedankt voor de foto! Dat zei ik toch al. Overigens ziet die bar er erg leuk uit, maar ik zou niet graag op een gestolen zadel zitten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 13:46 



 
Profiel   

Het lijkt me dat ze voor zulke barkrukken niet de duurste zadels nodig hebben... En daarbij een dressuurzadel met diepe zit en kniewrongen zit toch helemaal niet makkelijk als barkruk??
Ik denk dat het hele Oostblok ondertussen voor zien is van merkzadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-19 15:29 



 
Profiel   

Dee_Es schreef
Op Facebook staat dat het in Asten ook raak was gisteren.

Ik laat mijn zadel op stal, ik heb thuis echt geen plek om 'm fatsoenlijk weg te leggen. Heb wel een extra clausule op laten nemen in mn inboedelverzekering. Mijn gehele kastinhoud op stal is dus verzekerd (ook fijn als je dure laarzen, cap, hoofdstel ed op stal hebt liggen).

S avonds op stal rondlopen voelt wel wat minder relaxt nu. Ik gooi overal maar het licht aan voor de zekerheid.

Asten-Heusden ,manege De Witte VAllei

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 23:18 



 
Profiel   

Ik snap nog steeds niet dat zadels in afgesloten kasten die zo open zijn te breken worden achtergelaten . Camera’s is dan ook nog wel het minste wat je als pensionhouder kunt doen. Misschien kunnen de Belgen de Franstalige marktplaats in de gaten houden. Want ik vermoed dat ze die kant op gaan .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 23:25 



 
Profiel   

vivana schreef
Dee_Es schreef
Op Facebook staat dat het in Asten ook raak was gisteren.

Ik laat mijn zadel op stal, ik heb thuis echt geen plek om 'm fatsoenlijk weg te leggen. Heb wel een extra clausule op laten nemen in mn inboedelverzekering. Mijn gehele kastinhoud op stal is dus verzekerd (ook fijn als je dure laarzen, cap, hoofdstel ed op stal hebt liggen).

S avonds op stal rondlopen voelt wel wat minder relaxt nu. Ik gooi overal maar het licht aan voor de zekerheid.

Asten-Heusden ,manege De Witte VAllei


Is dat nu pas geweest of al langer geleden? Dacht dat het redelijk rustig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 23:27 



 
Profiel   

Dat was begin december. De dieven hebben nu kerstvakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-19 13:49 



 
Profiel   

En de kerstvakantie is over gisteravond bij ons en een stal een paar deuren verder zadels weggehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 23:42 



 
Profiel   

Mariljo schreef
En de kerstvakantie is over gisteravond bij ons en een stal een paar deuren verder zadels weggehaald.


En waar is dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 23:46 



 
Profiel   

Bergeijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 23:47 



 
Profiel   

Jaren geleden ook bij ons toen op de pension stal gebeurd. In kaatsheuvel. Veel zadels weg, oa die van mij. Gekke was dat mijn zadels in een gesloten kast zaten, en die kasten stonden in een soort achterkamertje, verstopt achter trailers. Op verschillende plekken hebben ze toen kasten open gebroken.
Heel vervelend om zoiets mee te maken. Toendertijd gebeurde het ook vaker in de omgeving. Ik had overigens 'geluk', mijn verzekering keerde uit. Alleen dagwaarde of iets en mijn zadel was op maat gemaakt toendertijd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 23:54 



 
Profiel   

Mariljo schreef
En de kerstvakantie is over gisteravond bij ons en een stal een paar deuren verder zadels weggehaald.

Balen zeg! Waren het veel zadels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 10:37 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Triest, maar zadels van 4000 of 5000 euro? Zijn die van goud ofzo :=

Die zou ik persoonlijk niet in een makkelijk te kraken kluisje achterlaten.


Ja, dat denk ik ook....
Maar waarschijnlijk goed verzekerd....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 10:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen