Vrouw moet schadevergoeding betalen voor laster op Facebook

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Vrouw moet schadevergoeding betalen voor laster op Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:50

Maar dit is in België toch? kan dit ook in Nederland dan? Mijn paardenopvang word heel erg zwart gemaakt en er worden leugens verspreid.Ik heb de screenshots en ik zou dan ook aangifte kunnen doen van Smaad? Ik liet het altijd maar gaan,maar ben er nu wel klaar mee,dat gelieg en verzinnen over ons.

Vjestagirl

Berichten: 26656
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Vrouw moet schadevergoeding betalen voor laster op Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:03

Ik zou dit voorleggen aan een advocaat

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Vrouw moet schadevergoeding betalen voor laster op Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:06

Dus kan niet zelf aangifte doen? moet een advocaat bij komen?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Vrouw moet schadevergoeding betalen voor laster op Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:21

Als je schadevergoeding wil heb je een advocaat of deurwaarder nodig, maar deurwaarders snappen niets van de regels rond smaad, laster en schadevergoeding. Als je wil dat het stopt kan je volstaan met aangifte doen bij de politie.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:35

Heel goed, ik erger me er ook al lang dood aan. Ik heb er ook zo die echt tien keer op een dag dingen delen van zogenaamde dierenmishandeling en wanpraktijken . Het merendeel van die zaken blijkt helemaal niet te kloppen, van de andere kant van de wereld te zijn of meer dan 5 jaar geleden (ja ik doe wèl research als ik zoiets voorbij zie komen). Vaak is de enige controle die je moet doen gewoon het originele bericht openen en de commentaren lezen, daar staat vaak al vrij snel hoe de vork echt aan de steel zit. Maar mensen worden emotioneel als ze dit soort dingen zien en delen zonder nadenken.

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:04

gohya schreef:
Maar dit is in België toch? kan dit ook in Nederland dan? Mijn paardenopvang word heel erg zwart gemaakt en er worden leugens verspreid.Ik heb de screenshots en ik zou dan ook aangifte kunnen doen van Smaad? Ik liet het altijd maar gaan,maar ben er nu wel klaar mee,dat gelieg en verzinnen over ons.



ja je kunt aangifte doen wegens laster in NL. je moet dan wel weten tegen wie en wat bewijs meenemen.