Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van Der Vleuten wint Wereldbekerwedstrijd La Coruňa

 
Profiel   

KNHS
Springen

[ img ]
Maikel van der Vleuten met Verdi. Foto: Aniek1985


Maikel van der Vleuten won zondagavond overtuigend de wereldbekerwedstrijd springen in het Spaanse La Coruňa. Met zijn paard Beauville Z was de TeamNL-ruiter uit Someren de beste van de dertien combinaties in de beslissende barrage. Marc Houtzager (Rouveen) werd - na de tweede plaats in de Grote Prijs op zaterdagavond – vijfde met Sterrehof’s Dante. Voor de tussenstand - op weg naar de finale in Las Vegas - deden beide ruiters goede zaken. Van der Vleuten staat vijfde, Houtzager zesde.

“De barrage ging helemaal zoals gepland”, vertelt Maikel van der Vleuten direct na de wedstrijd. “Ik liet nergens tijd liggen. Ten eerste ben ik heel trots op mijn paard Beauville Z. Ze ontwikkelt zich nog beter dan we hadden verwacht. Het afgelopen half jaar springt ze wedstrijden op dit niveau zo makkelijk.”

De merrie was met haar negen jaar de jongste maar zeker ook de snelste in de barrage. Met zijn overwinning verdiende Maikel van der Vleuten 20 punten en komt in de tussenstand na 7 van de 14 wedstrijden op de vijfde plaats. “Dit was mijn laatste wereldbekerwedstrijd van dit jaar en nu heb ik een mooie uitgangspositie om het nieuwe jaar in te gaan.”

Marc Houtzager (Rouveen) had een zeer goed concours in La Coruňa. Na de tweede plaats in de Grote Prijs op zaterdagavond, achter de Ier Denis Lynch, reed Marc direct na Maikel van der Vleuten zijn barrage. Met Sterrehof’s Dante eindigde Houtzager ook de barrage foutloos in de tijd van 38.88 seconden. Daarmee kwam hij op de vijfde plaats in de wereldbekerwedstrijd. Na drie deelnames in Wereldbekerwedstrijden heeft Houtzager 29 punten verzameld en staat daarmee achter Van der Vleuten op de zesde plaats in de tussenstand.

Klik hier voor de volledige uitslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-19 21:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen