Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van Trigts film over Chardon in de prijzen op filmfestival

 
Profiel   

Horses.nl

[ img ]
IJsbrand Chardon. Foto: Richard Juilliart /FEI


Een film van Annette van Trigt is opnieuw in de prijzen gevallen op het Equus Film Festival. In 2017 won haar film 'The Story of Totilas' al een Winnie Award voor de beste documentaire en nu viel de 'De Jacht op Goud' in de prijzen. In deze in Nederland nog niet vertoonde documentaire volgt Van Trigt IJsbrand en Bram Chardon op de Wereldruiterspelen in Tryon en de weg daar naar toe.

Lees het hele artikel hier.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 22:02 



 
Profiel   

Jammer dat deze in Nederland nog niet is vertoond. Ben heel benieuwd hiernaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 22:07 



 
Profiel   

Wat goed.
De film komt vast nog wel in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 00:34 



 
Profiel   

Sowieso goede docu's die zij maakt. Ze duikt echt diep de paardenwereld in en komt zo bijvoorbeeld ook bij de financiële constructies die er achter schuil gaan, maar zonder het dagelijkse paardenwerk uit het oog te verliezen. Daardoor zijn haar docu's interessant voor paardenmensen en voor leken. Dat is echt knap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 01:20 



 
Profiel   

Ik ben echt fan van haar docu's! Ben ook heel benieuwd naar deze. Hoop dat ie snel komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 01:29 



 
Profiel   

Oeh, hier ben ik echt benieuwd naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 08:41 



 
Profiel   

Goed om te lezen dat ze ook nog goed werkt maakt en er waardering voor ontvangt. Ben benieuwd naar deze docu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 10:51 



 
Profiel   

Ben ook benieuwd! Van Trigt is inderdaad erg goed.

Dat WK is er heel veel fout gegaan bij Nederland.
De Ronde reed een matige dressuur en werd nog mild beoordeeld.
Daarna reden beide Chardons in de marathon een herstelde parcoursfout. Kan misschien gebeuren maar de wijze waarop was erg apart!
Ijsbrand stond in de eerste hindernis letterlijk in de C poort en draaide toen om, kwam tot de conclusie dat hij wel goed zat en reed weer terug naar C om vervolgens eerst door de F te gaan. De andere hindernissen reed hij rustig en soms zelfs letterlijk zwaaiend naar het publiek uit en ging pas weer wat sneller rijden toen hij hoorde dat Bram ook een fout had gemaakt.
Bram reed in hindernis vier na de A door de D toen hij een moeilijke wending miste maar volgens mij had hij het niet eens door.
Veel spanningen dus, ook in het team en met de bondscoach. Discussies om niets. De bondscoach is daarna niet voor niets gestopt. Lees het persbericht maar terug, ‘de spanning en stress is het niet meer waard’ …

Ik ben dus ook benieuwd hoe dit in de docu is verwerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 17:34 



 
Profiel   

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niks recents vinden. Ik val net op NPO1 in op deze docu en zit met open mond te kijken. Wat een geweld en wat een paarden.
Ik heb geen oordeel want ik ben niet bekend in deze sport maar als ik het vergelijk met de rust in het ‘gewone’ dressuur lijkt dit echt pure hectiek.
Maar ik moet zeggen dat de passie en begaanheid met de paarden ervan af spatten. Ik kreeg op sommige momenten echt kippenvel.

Kan iemand mij meer ins en outs vertellen van deze sport?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 11:57 



 
Profiel   

Ik heb er bijna 10 jaar tussen gezeten dus weet inmiddels wel hoe het gaat :+
Zal eens kijken of ik de documentaire hier ook kan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 12:40 



 
Profiel   

https://www.npostart.nl/de-jacht-op-gou ... W_04812405
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 20:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen