Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het doorgeefstokje van december: 8nnemiek.

 
Profiel   

*Bokt.nl
Bokt community



Meestal zet ik hier wat neer over het weer, maar daarover kan ik niks nieuws vertellen. Het is nogsteeds koud en nat. De temperaturen blijven schommelen. Dat wordt (alweer) geen witte kerst dit jaar vrees ik. Sneeuw of geen sneeuw, ik word wel ontzettend blij van alle leuke kerstversiering die overal te zien is. Wat is het dan een gezellige boel he, als je in het donker over straat gaat. Speciaal voor de december maand kan je in het doorgeefstokje een extra vraag lezen, wat de betreffende bokker gaat doen met de feestdagen. Benieuwd hoe bokker 8nnemiek de feestdagen doorbrengt? Dan moet je gauw verder lezen, want het stokje ligt bij haar voor het 2e doorgeefstokje van december!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik heb in 2005 mijn account aangemaakt. Ik was toen al een aantal jaren uit de paardenwereld, en bijna klaar met mijn opleiding, en toen begon het weer te kriebelen en wilde ik een eigen paard aanschaffen. Ik heb eerst een tijdje meegelezen om informatie op te zoeken over het kopen en houden van een eigen paard, en in het bijzonder de tinker, waar destijds nog weinig informatie over te vinden was. En later heb ik me geregistreerd om mee te kunnen kletsen over tinkers en om onderwerpen te volgen die ik interessant vond.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt
Mijn eerste bericht :')
8nnemiek schreef
een zachte borstel van geitenhaar, daar gaat ie mooi van glimmen *D
daar zit een of ander natuurlijk haarvet in waardoor de haren gaan glanzen en toch niet plakken of vettig worden zoals bij veel glansmiddeltjes, werkt bij Mystic heel goed:D
zo'n borstel is gewoon bij de ruitersportwinkel te koop en niet al te duur
En verder worteltjes, die zijn ook goed voor een mooie vacht *D
Ik gebruik nooit iets van lijnzaad of doekjes en middeltjes en hij glanst als een spiegel :P


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten
Ik zou zeggen, gemiddeld een 4. De meeste zijn hartstikke netjes en lief gelukkig, al zit er ook wel af en toe een 9 tussen :')

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
De oudere bokkers kennen me (of vooral Mystic) waarschijnlijk nog uit het tinkergedeelte waar ik vroeger vaak te vinden was. Verder kennen bokkers me misschien uit het ‘van opknapper naar wonen op een zeilboot’ topic, en uit het vegetariërs en veganisten topic, en misschien ook nog wel uit het 'koolmeesjes tegen processierupsen' topic, waar ik de oproep heb geplaatst om zo veel mogelijk vogelhuisjes op te hangen :D

[ img ]
De boot van 8nnemiek

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Bokt is af en toe best belangrijk geweest in mijn leven. Het is voor mij een bron van informatie, vooral ook wat betreft nieuwe technieken en onbekende aandoeningen bij medische problemen. Maar bokt heeft mij ook geleerd om je mening te durven geven en op een nette manier te discussiëren, open te staan voor andere meningen en je eigen mening te kunnen onderbouwen.
Ook heb ik veel leuke mensen leren kennen via bokt, en staat er altijd wel een bokker voor je klaar als je iemand nodig hebt <3

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Als klein meisje was ik jarenlang lid van de Ponyclub, en ik had uiteindelijk een verzameling van zo’n 100 speelgoedpaarden, die allemaal een eigen naam hadden, en een eigen stal in mijn zelfgebouwde manege. In mijn fantasie luisterden die paarden allemaal perfect en maakte ik strandritten zonder zadel en hoofdstel :') Ook wilde ik uiteraard alle verwaarloosde paarden redden.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dat is best een lastige, want dan blijf ik toch met een dilemma zitten; lekker thuis helemaal zelfvoorzienend en off-grid leven, met de moestuin, paarden, hond en genieten van mijn hobby’s, misschien op een boerderijtje met veel extra grond en ruimte.. of met de boot de wereld rond..
Ik denk dat we dan eerst een aantal jaar zouden gaan reizen, en daarna een boerderijtje met privé haven kopen :D
Wel zou ik ook iets voor de wereld willen doen, iets tegen vervuiling, dierenleed of klimaatverandering.

8. Vraag van Bellatrix: Je bent bezig om een boot op te knappen, wanneer denk je daarmee klaar te zijn en wat is de eerste reis die jullie willen maken? Dé reis of eerst een korte reis?
De tijd die we geschat hebben voor het opknappen van onze boot is zo’n 4 á 5 jaar. We doen dat op ons gemak. Maar na het eerste jaar moet het schip wel helemaal bewoonbaar zijn (geen lekkages meer en een werkende keuken, off-grid), ze moet zeilklaar zijn, en de stroomvoorziening en navigatieapparatuur moet in orde zijn. Dan kunnen we binnen een paar jaar al kleine reisjes gaan maken, bijvoorbeeld naar Groot Brittannië of Scandinavië, en zodra alles echt van boven tot onder gemoderniseerd is kunnen we ons klaar gaan maken voor de echte wereldreis. We wachten daarmee totdat we financieel onafhankelijk zijn, en totdat onze hond er niet meer is, want die zou ik niet achter willen laten.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Malenka

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Jullie zijn bezig met het ontwerpen en bouwen van een duurzaam huis. Verloopt het allemaal naar wens, of zijn er nog dingen die jullie achteraf anders hadden willen doen? Waar komt je liefde voor de natuur vandaan?

11. Speciaal voor de feestdagen hebben we een extra vraag: Hoe vier jij de feestdagen?
In de week van kerst en nieuwjaar hebben we twee weekjes vrij. Ik wil vooral wat meer tijd doorbrengen met mijn paard Mystic en met de hond. De kerstdagen vieren we bij onze ouders. Daarna gaan we waarschijnlijk naar Zeeland om op onze boot nog even van de vakantie te genieten en tussendoor wat te klussen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 13:05 



 
Profiel   

Leuk Annemiek dit stukje over jou!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 13:33 



 
Profiel   

Leuk stukje! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 13:52 



 

Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 13:55 



 
Profiel   

*\o/* Leuk!

Ik geniet altijd heel erg van dit onderdeel.

Ben benieuwd of uiteindelijk iedereen aan de beurt komt :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 13:57 



 
Profiel   

Leuk stukje en echt een geweldig project met jullie boot !

Ik stond laatst in Zeeland in zo'n haventje en moest gelijk aan jou denken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-19 14:25 



 
Profiel   

Bedankt allemaal :D

En super leuk dat ik ook eens het doorgeefstokje mocht aannemen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 22:18 



 
Profiel   

Leuk stukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 22:54 



 
Profiel   

Een van mijn favoriete bokkers! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 22:57 



 
Profiel   

Wat leuk! En wat een eer om het stokje van jou te krijgen. ☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-19 10:27 



 
Profiel   

Bedankt allemaal, en wat een leuk compliment, MarlindeRooz :D

Ik ben erg benieuwd naar jouw stukje, Malenka!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-19 12:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen