Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:27

Loretta schreef:
_San87_ schreef:
Maar hoe doet die lobby af aan het feit dat het qua paardenwelzijn niet goed gaat bij de Hollandse Manege?


Het probleem is dat ik geen organisaties kan steunen die een wat mij betreft gevaarlijke agenda er op na houden. Ook njet wanneer ze dan opeens met een punt komen waarin ze misschien wel een punt zouden kunnen hebben.

Maar je steunt de organisatie toch niet wanneer je toevallig één mening mee deelt?


Kinke schreef:
maar San87, dan was deze manege toch al lang opgedoekt?

Ik denk dan ook dat dat niet lang meer gaat duren. Het feit dat deze manege en vergelijkbaar nog bestaat vind ik heel erg.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:09

_San87_ schreef:
Maar hoe doet die lobby af aan het feit dat het qua paardenwelzijn niet goed gaat bij de Hollandse Manege?

Niks, maar het maakt ze niet de juiste partij om mee samen te werken om tot verbetering of zelfs sluiting van deze manege te komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:11

tamary schreef:
_San87_ schreef:
Maar hoe doet die lobby af aan het feit dat het qua paardenwelzijn niet goed gaat bij de Hollandse Manege?

Niks, maar het maakt ze niet de juiste partij om mee samen te werken om tot verbetering of zelfs sluiting van deze manege te komen.

Wie heeft het over samenwerken dan?

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:41

Ze vragen bijvoorbeeld om geld. Het is goed om heel bewust te zijn aan wie je je goede geld doneert.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:11

Loretta schreef:
Ze vragen bijvoorbeeld om geld. Het is goed om heel bewust te zijn aan wie je je goede geld doneert.


Het is ook goed om heel bewust te zijn of je er niet teveel complottheorieën op na houdt...

Als het aller, aller, allerergste is dat paardrijden verboden wordt, zal dat voor de meeste paarden alleen maar vreselijk fijn zijn.

Maar goed, de zittende regering is alleen geïnteresseerd in geld en niet in dierenwelzijn... dus grote vaart zal het niet lopen

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:33

Ninx schreef:
Loretta schreef:
Ze vragen bijvoorbeeld om geld. Het is goed om heel bewust te zijn aan wie je je goede geld doneert.


Het is ook goed om heel bewust te zijn of je er niet teveel complottheorieën op na houdt...

Als het aller, aller, allerergste is dat paardrijden verboden wordt, zal dat voor de meeste paarden alleen maar vreselijk fijn zijn.

Maar goed, de zittende regering is alleen geïnteresseerd in geld en niet in dierenwelzijn... dus grote vaart zal het niet lopen


Jammer dat je het nodig vind om dit weg te zetten als een complottheorie. Terwijl de mensen achter deze organisaties er niet bepaald een geheim van maken waar ze feitelijk voor staan. Heeft weinig met complottheorieën te maken.

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:54

Loretta schreef:
Dus kritiek op dit soort clubs maakt gelijk dat je je niet om paardenwelzijn bekommerd? Ik bekommer me heel erg om paardenwelzijn en kan in alle eerlijkheid melden dat mijn eigen paard het heel wat beter getroffen heeft. Die leeft in een kudde en in de winter is er een heel stuk droge grond die ze tot hun beshikking heeft. Dus ook geen modderpoel of dergelijke maar gewoon lekker buiten in de groep. Dus ik snap niet wat je daarmee wilt bewijzen. (Tenzij je natuurlijk wilt knippen en plakken, waar deze organisaties ook zeer bedreven in zijn.) Ik wijs enkel en alleen maar op het feit dat deze organisaties een heel stuk minder zuiver zijn dan dat ze zichzelf voordoen.

Nee hoor, ik doel op de reacties waarin staat dat ze 'ondernemers hun bedrijf afpakken', 'dat de paarden echt wel een maandje buiten komen', 'dat het een onzinnige verkiezing is want er zijn nog ergere maneges' (BINGO!!). Koren op de molen.
Daar hoeft -jammer genoeg- geen knip- en plakwerk aan te pas komen hoor, dat staat hier zo, ongecensureerd. Ongegeneerd en schijnbaar onverschillig wordt aangegeven dat er nog veeeeel ergere maneges zijn.

Nee, zo schetsen we geen goed algemeen beeld van het paardenvolk en daar moeten we de verantwoordelijkheid niet bij een ander voor leggen.

Dat is inderdaad hoe deze organisaties te werk gaan. Uiteraard vertellen deze organisaties er vervolgens niet bij hoe verdeeld de paardenwereld is en dat een groot deel van het paardenvook hun dieren op een heel wat paardvriendelijkerre manier probeert te houden. Ze vertellen er uiteraard ook niet bij dat een groot deel van het paardenvolk gruwt van dergerlijke maneges.

Wat deze organisaties vervolgens wel doen dat is proberen de hele paardenwereld over 1 kam te scheren. Uiterraard vinden ze hierbij gehoor bij alle andere dierenliefhebbers. Bijvoorbeeld bij hondenbaasjes. Wat ze die hondenbaasjes er dan niet bij vertellen is dat ze uiteindelijk ook tegen het houden van honden zijn. Of beter gezegd tegen het houden van dieren in het algemeen. Want dat is waar het de mensen achter dit soort clubs werkelijk om te doen is.


Ik snap wel wat je bedoeld, het extremisme en de agressie waarmee dit gepaard kan gaan maakt dat redelijkheid soms ver te zoeken is.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 13:39

Elisa2 schreef:
Loretta schreef:
Dus kritiek op dit soort clubs maakt gelijk dat je je niet om paardenwelzijn bekommerd? Ik bekommer me heel erg om paardenwelzijn en kan in alle eerlijkheid melden dat mijn eigen paard het heel wat beter getroffen heeft. Die leeft in een kudde en in de winter is er een heel stuk droge grond die ze tot hun beshikking heeft. Dus ook geen modderpoel of dergelijke maar gewoon lekker buiten in de groep. Dus ik snap niet wat je daarmee wilt bewijzen. (Tenzij je natuurlijk wilt knippen en plakken, waar deze organisaties ook zeer bedreven in zijn.) Ik wijs enkel en alleen maar op het feit dat deze organisaties een heel stuk minder zuiver zijn dan dat ze zichzelf voordoen.

Nee hoor, ik doel op de reacties waarin staat dat ze 'ondernemers hun bedrijf afpakken', 'dat de paarden echt wel een maandje buiten komen', 'dat het een onzinnige verkiezing is want er zijn nog ergere maneges' (BINGO!!). Koren op de molen.
Daar hoeft -jammer genoeg- geen knip- en plakwerk aan te pas komen hoor, dat staat hier zo, ongecensureerd. Ongegeneerd en schijnbaar onverschillig wordt aangegeven dat er nog veeeeel ergere maneges zijn.

Nee, zo schetsen we geen goed algemeen beeld van het paardenvolk en daar moeten we de verantwoordelijkheid niet bij een ander voor leggen.

Dat is inderdaad hoe deze organisaties te werk gaan. Uiteraard vertellen deze organisaties er vervolgens niet bij hoe verdeeld de paardenwereld is en dat een groot deel van het paardenvook hun dieren op een heel wat paardvriendelijkerre manier probeert te houden. Ze vertellen er uiteraard ook niet bij dat een groot deel van het paardenvolk gruwt van dergerlijke maneges.

Wat deze organisaties vervolgens wel doen dat is proberen de hele paardenwereld over 1 kam te scheren. Uiterraard vinden ze hierbij gehoor bij alle andere dierenliefhebbers. Bijvoorbeeld bij hondenbaasjes. Wat ze die hondenbaasjes er dan niet bij vertellen is dat ze uiteindelijk ook tegen het houden van honden zijn. Of beter gezegd tegen het houden van dieren in het algemeen. Want dat is waar het de mensen achter dit soort clubs werkelijk om te doen is.


Ik snap wel wat je bedoeld, het extremisme en de agressie waarmee dit gepaard kan gaan maakt dat redelijkheid soms ver te zoeken is.


2.7 miljoen beesten doodmartelen voor de kerstmaaltijd is niet extreem en niet agressief.
Een paar handjesvol planten-etende, bewust levende en klimaatsparende bezorgde burgers met bordjes en actie-leuzen waar geen leugen tussen staat zijn extreem en agressief.... hihihi

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:45

Ja wel als ze een varkens stal binnen dringen zonder na te denken waarna die dieren afgemaakt moeten worden. De intenties zijn misschien goed, maar de uitvoering niet altijd.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:49

Elisa2 schreef:
Ja wel als ze een varkens stal binnen dringen zonder na te denken waarna die dieren afgemaakt moeten worden. De intenties zijn misschien goed, maar de uitvoering niet altijd.


Ten eerste scheen dat niet echt zo te zijn, ten tweede hadden ze zich wel degelijk goed voorbereid daarop, ten derde is het natuurlijk afschuwelijk dat we dieren zo dicht opeen pakken met vele duizenden dat ze overgevoelig worden voor 'normale' bacteriën.

Ik denk dat het niet de slimste actie was, maar als je verandering wil moet je aan het hek rammelen..... als je moet wachten op de rest van Nederland zijn we inmiddels weer miljarden dode dieren en opgesloten beesten verder.

Stemrecht voor vrouwen of het afschaffen van apartheid kregen we ook niet voor elkaar met steeds heel lief vragen....

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:18

Huh? Hoe ging het van de Amsterdamse manege ineens over stemrecht voor vrouwen?

Tijd voor wijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:19

Als je goed leest is het een voorbeeld van dingen die ook niet vanzelf gingen of gedaan werden na lief vragen. Het staat er heel duidelijk.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:23

Het is inderdaad ook goed vergelijkbaar, een manege in Amsterdam en de apartheid in Zuid Afrika. Stom van mij.

Misschien een beetje on topic blijven ipv alles erbij te halen. Nog even en het gaat over WO II en We zijn weer rond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:24

beert schreef:
Het is inderdaad ook goed vergelijkbaar, een manege in Amsterdam en de apartheid in Zuid Afrika. Stom van mij.

Misschien een beetje on topic blijven ipv alles erbij te halen. Nog even en het gaat over WO II en We zijn weer rond.

Het gaat om hoe je veranderingen teweeg brengt. Dat lukt meestal niet met een theekransje. Dat is wat Ninx wil zeggen. Begrijpend lezen.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:27

_San87_ schreef:
beert schreef:
Het is inderdaad ook goed vergelijkbaar, een manege in Amsterdam en de apartheid in Zuid Afrika. Stom van mij.

Misschien een beetje on topic blijven ipv alles erbij te halen. Nog even en het gaat over WO II en We zijn weer rond.

Het gaat om hoe je veranderingen teweeg brengt. Dat lukt meestal niet met een theekransje. Dat is wat Ninx wil zeggen. Begrijpend lezen.


Dank... zo is het bedoeld uiteraard.....

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:38

Het krijgt zo langzamerhand een hoog Animalfarm gehalte.

Dierenwelzijn is iets compleets anders dan dierenrechten. Ik zelf sta meer aan de kant van dierenwelzijn. De dierenrechtenclubs maken wel allemaal mooie vergelijkingen met vrouwenkiesrecht, apartheid en ja ik heb ze inderdaad ook al langs horen komen met WW2. Ze gaan daarbij volledig voorbij aan het feit dat er bij rechten ook plichten horen en stellen dieren en mensen volledig op dezelfde hoogte. Wat vervolgens weer een hele hoop praktische problemen oplevert. Hoe bijvoorbeeld om te gaan met een ongedierteplaag?

Ik blijf liever met beide benen op de grond en houd het liever bij dierenwelzijn. Helaas hebben dierenrechtenactivisten die in een soort Walt Disney achtig sprookje leven het onderwerp dierenwelzijn volledig geradicaliseerd waardoor het bijna onmogelijk is geworden om het nog met goed fatsoen over dierenwelzijn te hebben. Dat zie je al aan de volledig overdreven vergelijkingen die er bij gehaald worden.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:38

beert schreef:
Huh? Hoe ging het van de Amsterdamse manege ineens over stemrecht voor vrouwen?

Tijd voor wijn!


Even voor de duidelijkheid het is de Hollandse manege en niet de Amsterdamse manege

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:42

Loretta schreef:
Het krijgt zo langzamerhand een hoog Animalfarm gehalte.

Dierenwelzijn is iets compleets anders dan dierenrechten. Ik zelf sta meer aan de kant van dierenwelzijn. De dierenrechtenclubs maken wel allemaal mooie vergelijkingen met vrouwenkiesrecht, apartheid en ja ik heb ze inderdaad ook al langs horen komen met WW2. Ze gaan daarbij volledig voorbij aan het feit dat er bij rechten ook plichten horen en stellen dieren en mensen volledig op dezelfde hoogte. Wat vervolgens weer een hele hoop praktische problemen oplevert. Hoe bijvoorbeeld om te gaan met een ongedierteplaag?

Ik blijf liever met beide benen op de grond en houd het liever bij dierenwelzijn. Helaas hebben dierenrechtenactivisten die in een soort Walt Disney achtig sprookje leven het onderwerp dierenwelzijn volledig geradicaliseerd waardoor het bijna onmogelijk is geworden om het nog met goed fatsoen over dierenwelzijn te hebben. Dat zie je al aan de volledig overdreven vergelijkingen die er bij gehaald worden.


Gelukkig generaliseer je niet, gelukkiger chargeer je ook op geen enkele wijze, en gelukkig doen al je uitspraken echt recht aan de waarheid....

Wat is dit toch allemaal voor malle lariekoekeritus joh?!

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:50

Ninx schreef:
Loretta schreef:
Het krijgt zo langzamerhand een hoog Animalfarm gehalte.

Dierenwelzijn is iets compleets anders dan dierenrechten. Ik zelf sta meer aan de kant van dierenwelzijn. De dierenrechtenclubs maken wel allemaal mooie vergelijkingen met vrouwenkiesrecht, apartheid en ja ik heb ze inderdaad ook al langs horen komen met WW2. Ze gaan daarbij volledig voorbij aan het feit dat er bij rechten ook plichten horen en stellen dieren en mensen volledig op dezelfde hoogte. Wat vervolgens weer een hele hoop praktische problemen oplevert. Hoe bijvoorbeeld om te gaan met een ongedierteplaag?

Ik blijf liever met beide benen op de grond en houd het liever bij dierenwelzijn. Helaas hebben dierenrechtenactivisten die in een soort Walt Disney achtig sprookje leven het onderwerp dierenwelzijn volledig geradicaliseerd waardoor het bijna onmogelijk is geworden om het nog met goed fatsoen over dierenwelzijn te hebben. Dat zie je al aan de volledig overdreven vergelijkingen die er bij gehaald worden.


Gelukkig generaliseer je niet, gelukkiger chargeer je ook op geen enkele wijze, en gelukkig doen al je uitspraken echt recht aan de waarheid....

Wat is dit toch allemaal voor malle lariekoekeritus joh?!


Blijkbaar heb je weinig inhoudelijke tegenargumenten gezien deze reactie.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:55

Loretta schreef:
Blijkbaar heb je weinig inhoudelijke tegenargumenten gezien deze reactie.



We zijn het fundamenteel oneens. Ik zie jou keer op keer dezelfde argumenten herkauwen die geen recht doen aan de waarheid.
Ik kan alleen concluderen dat wij fundamenteel verschillende mensen zijn. Je ridiculiseert en vraagt dan om inhoudelijke reacties? Mmm....

Welke overdreven vergelijkingen worden er eigenlijk getrokken? Heb je wel inhoudelijk gelezen?
Er wordt niets 1 op 1 vergeleken. Er wordt aangegeven dat alle grootste veranderingen in het verleden niet altijd alleen maar tot stand kwamen door wishful thinking en lief vragen.

Ik begrijp dat jij liever in deze status quo blijft... en dat mag, dat deel je met het overgrote deel van de mensen...

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:12

Ninx schreef:
We zijn het fundamenteel oneens. Ik zie jou keer op keer dezelfde argumenten herkauwen die geen recht doen aan de waarheid.
Ik kan alleen concluderen dat wij fundamenteel verschillende mensen zijn. Je ridiculiseert en vraagt dan om inhoudelijke reacties? Mmm....


Het is ook nogal lastig om iets dat ridicuul is niet te ridiculiseren.
Misschien moet ik eens verwijzen naar wat een organisatie die zich al sinds haar oprichting met mensenrechten bezig houdt over dierenrechten te zeggen heeft en dan vooral over de praktische problemen wanneer het om dierenrechten gaat.

https://www.amnesty.nl/encyclopedie/die ... senrechten

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:20

Loretta doet aan een mooi staaltje 'argumentum ad hominem' en dat is vaak het einde van een discussie omdat het eigenlijke onderwerp 'paardenwelzijn in de Hollandsche manege' niet meer bediscussieerd wordt. Jammer, want het was een pittige discussie over paardenwelzijn, maar je merkt dat sommigen onder het paardenvolk halsstarrig is en als er dan een organisatie komt die aan de heilige huisjes komt rammelen, moet die organisatie liever vandaag dan morgen in de verdomhoek geplaatst worden.
Laatst bijgewerkt door Gini op 24-12-19 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:28

Het zal geen verrassing zijn dat ik het geheel met Loretta eens ben. Loretta kan ook goed verwoorden waarom activistische dierenrechtenorganisaties zich niet met dierenwelzijn bezig houden. Ja, gebrek aan welzijn is de klacht , maar het verbeteren van het welzijn is niet het doel. Het doel is om te zorgen dat er ooit geen dieren meer in mensenhanden zijn en dat betekent geen enkel dier. Hier op bokt lijkt het altijd alsof men denkt dat een dergelijke organisatie samen met 'ons' naar een fijne wereld willen waarin we allemaal supergoed voor onze diertjes zorgen en met z'n allen lief zijn voor alle dieren. Maar dat is het doel van de activistische dierenrechtenorganisatie dus helemaal niet en zal het ook nooit worden, dus het is verstandig om dat gedroomde beeld los te laten en weer naar de realiteit te kijken.

Je kan voor jezelf voor een verbetering in het dierenwelzijn kiezen en alles op alles zetten om het voor jouw eigen dier zo goed mogelijk te doen, dat is ook gewoon eigenlijk je plicht. Maar je moet voorzichtig zijn met wat je anderen op wil leggen, of het nou je stalbuurvrouw is of om een eigenaar van een manege gaat, zolang die binnen de wetten en algemeen geldende normen blijft, is het je pakkie-an niet.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:32

Pipodipo schreef:
Het zal geen verrassing zijn dat ik het geheel met Loretta eens ben. Loretta kan ook goed verwoorden waarom activistische dierenrechtenorganisaties zich niet met dierenwelzijn bezig houden. Ja, gebrek aan welzijn is de klacht , maar het verbeteren van het welzijn is niet het doel. Het doel is om te zorgen dat er ooit geen dieren meer in mensenhanden zijn en dat betekent geen enkel dier. Hier op bokt lijkt het altijd alsof men denkt dat een dergelijke organisatie samen met 'ons' naar een fijne wereld willen waarin we allemaal supergoed voor onze diertjes zorgen en met z'n allen lief zijn voor alle dieren. Maar dat is het doel van de activistische dierenrechtenorganisatie dus helemaal niet en zal het ook nooit worden, dus het is verstandig om dat gedroomde beeld los te laten en weer naar de realiteit te kijken.

Je kan voor jezelf voor een verbetering in het dierenwelzijn kiezen en alles op alles zetten om het voor jouw eigen dier zo goed mogelijk te doen, dat is ook gewoon eigenlijk je plicht. Maar je moet voorzichtig zijn met wat je anderen op wil leggen, of het nou je stalbuurvrouw is of om een eigenaar van een manege gaat, zolang die binnen de wetten en algemeen geldende normen blijft, is het je pakkie-an niet.



Als dikgedrukte het uiteindelijk doel is, dan lijkt me dat geen slecht doel.

Natuurlijk vind ik het vreselijk mijn dieren te moeten missen. Maar wanneer zij van ouderdom overlijden, en ik niet meer aan nieuwe paarden begin omdat we landelijk of mondiaal een uitsterf-regeling hanteren waarbij paarden alleen nog in het wild voorkomen.... dan lig ik daar niet wakker van.

Uiteindelijk zie ik diep van binnen alle dieren het liefst in de omstandigheden waar ze horen: de vrije natuur.

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:48

Ninx schreef:
Natuurlijk vind ik het vreselijk mijn dieren te moeten missen. Maar wanneer zij van ouderdom overlijden, en ik niet meer aan nieuwe paarden begin omdat we landelijk of mondiaal een uitsterf-regeling hanteren waarbij paarden alleen nog in het wild voorkomen.... dan lig ik daar niet wakker van.

Uiteindelijk zie ik diep van binnen alle dieren het liefst in de omstandigheden waar ze horen: de vrije natuur.


Dat is natuurlijk helemaal jouw goed recht als je er zo in staat. Ieder zijn mening natuurlijk. Vooral fijn dat je er nu dan ook recht voor uit komt De reden dat ik mensen waarschuw voor dit soort organisaties is dan ook niet om mensen hun mening te veranderen. Maar om de mensen die wel graag samen met hun dieren willen blijven genieten er op te wijzen op waar de mensen achter deze organisaties werkelijk op uit zijn.