Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:02

Loretta schreef:
Ninx schreef:
Natuurlijk vind ik het vreselijk mijn dieren te moeten missen. Maar wanneer zij van ouderdom overlijden, en ik niet meer aan nieuwe paarden begin omdat we landelijk of mondiaal een uitsterf-regeling hanteren waarbij paarden alleen nog in het wild voorkomen.... dan lig ik daar niet wakker van.

Uiteindelijk zie ik diep van binnen alle dieren het liefst in de omstandigheden waar ze horen: de vrije natuur.


Dat is natuurlijk helemaal jouw goed recht als je er zo in staat. Ieder zijn mening natuurlijk. Vooral fijn dat je er nu dan ook recht voor uit komt De reden dat ik mensen waarschuw voor dit soort organisaties is dan ook niet om mensen hun mening te veranderen. Maar om de mensen die wel graag samen met hun dieren willen blijven genieten er op te wijzen op waar de mensen achter deze organisaties werkelijk op uit zijn.

Wat is je bron Loretta? Waar baseer je dit op, dat ze daar op uit zijn?

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:22

Marie_Anne schreef:
Wat is je bron Loretta? Waar baseer je dit op, dat ze daar op uit zijn?


Jammer dat ik steeds weer in herhaling moet vallen, maar dat is dan niet anders.

Het belangrijk om te beseffen dat de bestuurders van dit soort organisaties maar ook dierenrechtenactivisten bijna allemaal het veganisme aanhangen. Het is belangrijk te beseffen dat veganisme veel meer in houdt alleen het niet eten van vlees en andere dierlijke producten.

Het internet staat vol met informatie over het veganisme. Ik zal er 1 facebook groep uitlichten. In hun groepsregels staat letterlijk.

Citaat:
- Het promoten en verdedigen van dierlijke producten en diergebruik is niet toegestaan. Hieronder vallen o.a. de consumptie van dierlijke producten, maar ook paardrijden, dierentuinbezoek en andere vormen van diergebruik voor menselijke doeleinden.


https://www.facebook.com/groups/vegannederland/

Natuurlijk kan iemand stellen dat er ook gematigdere veganisten zijn. En die zijn er uiteraard. Toch durf ik rustig te stellen dat dit de tendens is onder de meeste veganisten. Op Youtube staan er genoeg grote influencers mbt het veganisme die het onderwerp "Is horseriding vegan?" Behandelen.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:58

Met jou aan de ene kan van het spectrum, en deze groep mensen helemaal aan de andere kant van het spectrum is de kans groot dat we ergens in het midden belanden.... en dat zou toch al een mooie sprong voorwaarts zijn!

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:17

Ninx schreef:
Met jou aan de ene kan van het spectrum, en deze groep mensen helemaal aan de andere kant van het spectrum is de kans groot dat we ergens in het midden belanden.... en dat zou toch al een mooie sprong voorwaarts zijn!


Zo ver aan de andere kant can het spectrum sta ik niet eens. Ik zie ook het liefst paarden in een kudde met aandacht van soortgenoten en lekker buiten waar ze zichzelf kunnen zijn. Ik kan me alleen totaal niet vinden in de ideologie waarin elk diergebruik wordt uitgesloten. Ik moet zeggen dat wat ik in jouw profiel lees zelfs voor grote delen kan onderschrijven en dat lijkt ook heel erg op zoals ik zelf met mijn paard om ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:17

Loretta schreef:
Marie_Anne schreef:
Wat is je bron Loretta? Waar baseer je dit op, dat ze daar op uit zijn?


Jammer dat ik steeds weer in herhaling moet vallen, maar dat is dan niet anders.

Het belangrijk om te beseffen dat de bestuurders van dit soort organisaties maar ook dierenrechtenactivisten bijna allemaal het veganisme aanhangen. Het is belangrijk te beseffen dat veganisme veel meer in houdt alleen het niet eten van vlees en andere dierlijke producten.

Het internet staat vol met informatie over het veganisme. Ik zal er 1 facebook groep uitlichten. In hun groepsregels staat letterlijk.

Citaat:
- Het promoten en verdedigen van dierlijke producten en diergebruik is niet toegestaan. Hieronder vallen o.a. de consumptie van dierlijke producten, maar ook paardrijden, dierentuinbezoek en andere vormen van diergebruik voor menselijke doeleinden.


https://www.facebook.com/groups/vegannederland/

Natuurlijk kan iemand stellen dat er ook gematigdere veganisten zijn. En die zijn er uiteraard. Toch durf ik rustig te stellen dat dit de tendens is onder de meeste veganisten. Op Youtube staan er genoeg grote influencers mbt het veganisme die het onderwerp "Is horseriding vegan?" Behandelen.

Je baseert het dus op wat je op social media ziet? Je weet dat social media nou niet bepaald een goede afspiegeling van het echte leven zijn?
Ik hoef geen Facebookgroep te bekijken om iets te weten te komen over veganisten, ik ken er een paar :D en dat zijn heel gewone mensen zonder verborgen agenda. Niet alle veganisten zitten in extreme Facebookgroepen.

Ik vind het ook complotdenken wat je doet. Extra jammer omdat het onderwerp zo belangrijk is.

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 22:29

Marie_Anne schreef:
Je baseert het dus op wat je op social media ziet? Je weet dat social media nou niet bepaald een goede afspiegeling van het echte leven zijn?
Ik hoef geen Facebookgroep te bekijken om iets te weten te komen over veganisten, ik ken er een paar :D en dat zijn heel gewone mensen zonder verborgen agenda. Niet alle veganisten zitten in extreme Facebookgroepen.

Ik vind het ook complotdenken wat je doet. Extra jammer omdat het onderwerp zo belangrijk is.



Ik baseer het dus op wat Veganisten zelf zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:13

Loretta schreef:
Marie_Anne schreef:
Je baseert het dus op wat je op social media ziet? Je weet dat social media nou niet bepaald een goede afspiegeling van het echte leven zijn?
Ik hoef geen Facebookgroep te bekijken om iets te weten te komen over veganisten, ik ken er een paar :D en dat zijn heel gewone mensen zonder verborgen agenda. Niet alle veganisten zitten in extreme Facebookgroepen.

Ik vind het ook complotdenken wat je doet. Extra jammer omdat het onderwerp zo belangrijk is.



Ik baseer het dus op wat Veganisten zelf zeggen.

Nee, je baseert het op wat een paar mensen op wat Facebookgroepen en YouTube zeggen. Je snapt toch wel dat die niet namens alle veganisten spreken? Je hebt een vertekend beeld van de werkelijkheid.

En dan nog: wat hebben veganisten met de paarden op de manege op de Overtoom te maken? Dat is ook weer een verzinsel van jou, dat Dier en Recht door kwaadaardige veganisten met een geheime agenda wordt bestuurd.

Dat clubje Dier en Recht interesseert me eigenlijk niet. Maar jij maakt dierenwelzijn ondergeschikt aan jouw afkeer van veganisten en activisten. En daar kaap je elke keer dit soort topics mee, met die onzin.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:13

Deze veganist zegt niks hoor.... de veganist naast me op de bank ook niet...


Loretta schreef:
Marie_Anne schreef:
Je baseert het dus op wat je op social media ziet? Je weet dat social media nou niet bepaald een goede afspiegeling van het echte leven zijn?
Ik hoef geen Facebookgroep te bekijken om iets te weten te komen over veganisten, ik ken er een paar :D en dat zijn heel gewone mensen zonder verborgen agenda. Niet alle veganisten zitten in extreme Facebookgroepen.

Ik vind het ook complotdenken wat je doet. Extra jammer omdat het onderwerp zo belangrijk is.



Ik baseer het dus op wat Veganisten zelf zeggen.

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:42

Ninx schreef:
Deze veganist zegt niks hoor.... de veganist naast me op de bank ook niet...


Omdat iemand het op iets een bepaald medium zegt is het per definitie onwaar. Heel goedkoop argument moet ik zeggen. Ik kan ook wel een artikel een site van BNN Vara aan gaan halen waar een zelf benoemd dier ethicus Willem Vermaat pleit voor een paardrijverbod. Als de website Joop.nl heet is het misschien opeens wel waar. Heel goedkoop argument moet ik eerlijk bekennen.

Jij zegt niks zeg je? En die veganist naast je op de bank ook niet.
Ik wil je graag even verwijzen naar jouw eigen post van 17:32.

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:52

Ik baseer me trouwens niet op de mening van enkele veganisten. Ik heb met die mensen gesproken heb belangstelling getoond voor het veganisme en aan meerdere personen vragen gesteld over het veganisme. In bijvoorbeeld deze vegan groep maar ook op Engelstalige fora.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:01

Loretta schreef:
Ninx schreef:
Deze veganist zegt niks hoor.... de veganist naast me op de bank ook niet...


Omdat iemand het op iets een bepaald medium zegt is het per definitie onwaar. Heel goedkoop argument moet ik zeggen. Ik kan ook wel een artikel een site van BNN Vara aan gaan halen waar een zelf benoemd dier ethicus Willem Vermaat pleit voor een paardrijverbod. Als de website Joop.nl heet is het misschien opeens wel waar. Heel goedkoop argument moet ik eerlijk bekennen.

Jij zegt niks zeg je? En die veganist naast je op de bank ook niet.
Ik wil je graag even verwijzen naar jouw eigen post van 17:32.

Een vroeger vriendinnetje van mij is vegan geworden en hell jaeh dat ze tegen het gebruik van paarden zijn. Dat is niet toevallig een enkele gebruiker op facebook die daar zo over denkt.

Verder gaan mijn haren altijd direct overeind staan als mensen de wet overtreden (andermans eigendom binnenvallen) goedkeuren onder het mom; we kunnen niet wachten tot de rest van NL hetzelfde denkt als ons.
Heel veel mensen denken anders dan a anderen en menen dat zij slimmer/beter en voortvarender zijn dan anderen. Als die allemaal gaan doen waar ze zin in hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:04

Loretta schreef:
Ninx schreef:
Deze veganist zegt niks hoor.... de veganist naast me op de bank ook niet...


Omdat iemand het op iets een bepaald medium zegt is het per definitie onwaar. Heel goedkoop argument moet ik zeggen. Ik kan ook wel een artikel een site van BNN Vara aan gaan halen waar een zelf benoemd dier ethicus Willem Vermaat pleit voor een paardrijverbod. Als de website Joop.nl heet is het misschien opeens wel waar. Heel goedkoop argument moet ik eerlijk bekennen.

Jij zegt niks zeg je? En die veganist naast je op de bank ook niet.
[b]Ik wil je graag even verwijzen naar jo

Loretta schreef:
Ik baseer me trouwens niet op de mening van enkele veganisten. Ik heb met die mensen gesproken heb belangstelling getoond voor het veganisme en aan meerdere personen vragen gesteld over het veganisme. In bijvoorbeeld deze vegan groep maar ook op Engelstalige fora.

Je baseert je nog steeds op social media en dat geeft nog steeds een vertekend beeld van de werkelijkheid. Niet alle veganisten zitten in zulke groepen en op zulke fora.

Maar misschien kunnen we weer gewoon on topic.
Want nogmaals: veganisten hebben niets met de paarden in de Hollandse manege te maken, behalve in jouw fantasie.

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:15

Sunnda schreef:
Een vroeger vriendinnetje van mij is vegan geworden en hell jaeh dat ze tegen het gebruik van paarden zijn. Dat is niet toevallig een enkele gebruiker op facebook die daar zo over denkt.


Inderdaad en er zijn genoeg mensen die dat kunnen beamen. Daarbij zijn de meeste vegans slim genoeg om te beseffen dat het niet handig is omdat hier rechtuit neer te schrijven. "Ook al heeft zij het zelf al enkele uren geleden laten ontvallen" Ik ken ook mensen uit het dagelijks leven die vegan zijn en er dus echt zo over denken.

Wat er nu geprobeerd wordt is om alsnog een rookgordijn op te trekken met goedkope warrige argumenten zoals het is een enkele Facebook veganist. (Ook al bestaat die groep uit vijftienduizend leden) Of het bagatelliseren van invloedrijke en gerespecteerde influencers binnen de vegan beweging.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 25-12-19 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:16

Sunnda schreef:
Loretta schreef:


Omdat iemand het op iets een bepaald medium zegt is het per definitie onwaar. Heel goedkoop argument moet ik zeggen. Ik kan ook wel een artikel een site van BNN Vara aan gaan halen waar een zelf benoemd dier ethicus Willem Vermaat pleit voor een paardrijverbod. Als de website Joop.nl heet is het misschien opeens wel waar. Heel goedkoop argument moet ik eerlijk bekennen.

Jij zegt niks zeg je? En die veganist naast je op de bank ook niet.
Ik wil je graag even verwijzen naar jouw eigen post van 17:32.

Een vroeger vriendinnetje van mij is vegan geworden en hell jaeh dat ze tegen het gebruik van paarden zijn. Dat is niet toevallig een enkele gebruiker op facebook die daar zo over denkt.

Verder gaan mijn haren altijd direct overeind staan als mensen de wet overtreden (andermans eigendom binnenvallen) goedkeuren onder het mom; we kunnen niet wachten tot de rest van NL hetzelfde denkt als ons.
Heel veel mensen denken anders dan a anderen en menen dat zij slimmer/beter en voortvarender zijn dan anderen. Als die allemaal gaan doen waar ze zin in hebben..


Jij kent iemand die veganist is geworden en die tegen paardrijden is, dus dan is het niet alleen die enkele gebruiker op Facebook. Serieus? Nee, dan is het die enkeling plus dat vriendinnetje van jou. Misschien is jouw vriendinnetje die enkele gebruiker op Facebook wel.
Ik ken iemand die veganist is én ze rijdt paard. En nu?

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:21

Marie_Anne schreef:
Sunnda schreef:

Een vroeger vriendinnetje van mij is vegan geworden en hell jaeh dat ze tegen het gebruik van paarden zijn. Dat is niet toevallig een enkele gebruiker op facebook die daar zo over denkt.

Verder gaan mijn haren altijd direct overeind staan als mensen de wet overtreden (andermans eigendom binnenvallen) goedkeuren onder het mom; we kunnen niet wachten tot de rest van NL hetzelfde denkt als ons.
Heel veel mensen denken anders dan a anderen en menen dat zij slimmer/beter en voortvarender zijn dan anderen. Als die allemaal gaan doen waar ze zin in hebben..


Jij kent iemand die veganist is geworden en die tegen paardrijden is, dus dan is het niet alleen die enkele gebruiker op Facebook. Serieus? Nee, dan is het die enkeling plus dat vriendinnetje van jou. Misschien is jouw vriendinnetje die enkele gebruiker op Facebook wel.
Ik ken iemand die veganist is én ze rijdt paard. En nu?


Enkele uren geleden heb ik nog genoemd dat er uiteraard uitzonderingen zijn. Mooi moment om mij nogmaals op sociale media te baseren. Dat arme veganistische meisje in die groep dat toegaf dat ze paardreed en vervolgens de hele groep over zich heen kreeg omdat ze niet vegan was.

Dus ja, zowel in het echte leven als op sociale media bestaan uitzonderingen.Maar ik heb het over de algemene tendens en niet over de uitzonderingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:29

Loretta schreef:
Sunnda schreef:
Een vroeger vriendinnetje van mij is vegan geworden en hell jaeh dat ze tegen het gebruik van paarden zijn. Dat is niet toevallig een enkele gebruiker op facebook die daar zo over denkt.


Inderdaad en er zijn genoeg mensen die dat kunnen beamen. Daarbij zijn de meeste vegans slim genoeg om te beseffen dat het niet handig is omdat hier rechtuit neer te schrijven. "Ook al heeft zij het zelf al enkele uren geleden laten ontvallen"

Wat er nu geprobeerd wordt is om alsnog een rookgordijn op te trekken met goedkope warrige argumenten zoals het is een enkele Facebook veganist. (Ook al bestaat die groep uit vijftienduizend leden) Of het bagatelliseren van invloedrijke en gerespecteerde influencers binnen de vegan beweging.

Mijn god. Jij bent echt paranoïde, ik vind het niet gezond.

Als je graag veganisten wilt bashen kun je daar misschien een eigen topic voor openen. Aangezien dit topic over de Hollandse manege gaat, en veganisten daar alleen in jouw fantasie iets mee te maken hebben.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 07:29

Zijn veel veganisten niet tegen het paardrijden hoe wij het in traditionele vorm kennen. Bit erin, luistert die niet dan moet je maar gewoon laten zien wie de baas is, meesleuren op eindeloze wedstrijden om elke keer maar over steeds hogere hindernissen te jagen. Zoals in dit geval opsluiten in kleine donkere stallen zonder paard te kunnen zijn.

Laten we eerlijk zijn wie zou hier nou niet tegen zijn.

Als ik tegen paarden mensen zeg dat mijn pony zelf mag kiezen of ze wil werken vandaag dan wordt ik heel raar aangekeken. Het antwoord is altijd dat hun paard maar gewoon moet komen als zij zin hebben. Heeft het paard geen zin dan maakt die die maar. Dat lijkt mij een hele rare verhouding tussen paard en mens.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:31

Lang niet alle "paardenmensen" zijn zo, je hebt verschillende mensen met verschillende visies. En gelukkig komt er steeds meer bewustzijn wbt paarden welzijn.

Ik vind de extremistische veganisten ook een gevaarlijk clubje hoor, maar ik besef dat gelukkig niet alle veganisten zou zijn. Moet wel gelijk ook hier aan denken: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... video.html

Waarbij het domme kind het paard in gevaar brengt, ik geloof ook niet het "de" oplossing is om alle dieren uit te laten sterven. Maar de manier waarop ermee omgegaan wordt en de leefvoorwaarden zijn wel erg belangrijk en daarom is het goed dat deze discussie er is omdat zoals de paarden hier leven dit imo niet voldoet aan paardenwelzijn.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:35

Natuurlijk zijn er ook mensen die het anders zien maar de traditionele paardhouderij is behoorlijk ouderwets.

Bij mij in de omgeving is het bijvoorbeeld heel normaal om paarden de hele winter op stal te laten zonder vrije beweging. Of dat je een paard hebt om te rijden, wat het paard daarvan vindt is bijzaak. Ik snap dat dat veel mensen tegen het hoofd stoot.
En ben er ook van overtuigd dat als de algemene gedachte over paarden houden verandert naar een diervriendelijker spectrum mensen meer begrip er voor gaan hebben.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:39

Mee eens, de manier waarop is zo enorm belangrijk.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:27

Stel die veganisten uit het bovenstaande genoemde link krijgen hun zin. We gaan geen dieren meer gebruiken voor menselijk vermaak. Waar gaan deze dieren heen? Wie gaan voor ze zorgen? Of zetten we de hekken van alle verblijven maar open?

Ik zie gewoon geen wereld waar wij mensen naast dieren leven zonder deze op 1 of andere manier te gebruiken (dus niet voor vermaak of voor vlees/producten) De aarde is er niet groot genoeg voor.

Natuurlijk mag de dierenwelzijn hoger worden. Daar ben ik het absoluut mee eens. Het is soms tenenkrommend hoe er met dieren wordt omgegaan. Daar spreek ik mensen ook gerust op aan. Maar soms moet je het beste maken met wat je hebt (en dan bedoel ik niet de Hollandse Manege want die had al 15 jaar terug moeten sluiten) en kijken hoe snel je het kan aanpassen naar betere omstandigheden.


Het blijft een prima discussie om te volgen maar laat iedereen in zijn waarde. Waarom moet er gelijk gesloopt worden? Waarom moeten mensen de grond in getrapt worden? Waarom moeten boeren het ontgelden? Boeren die zich met veel pijn en moeite bovenwater houden door alle regels uit Den Haag, die elke paar maanden veranderen. Vrienden van mij zijn daarom ook gestopt met boeren. Ze wilde graag biologisch gaan met hun dieren. Maar ze werden elke zoveel tijd tegengewerkt omdat de regels veranderen. OA de mest regel waardoor ze opeens te veel dieren hadden, terwijl ze enkele maanden daarvoor toestemming kregen om 10! extra beesten te krijgen.


Maar goed, het gaat hier om de nominatie van de Hollandse Manege. het kan zeker geen kwaad, maar voor de rest vind ik de hele organisatie van de dierenverschrikker gebakken lucht. Je kan nergens mee vergelijken. Maar het opent wel de discussie.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:44

Ik ben er niet bang voor dat ze hun zin krijgen. Of althans, als ze hun zin krijgen, is omdat meer dan 50% van de Nederlanders het wil (aangezien we in een democratie leven). Als echt zoveel mensen erachter staan, dan is het zo.

Maar tot die tijd zijn mensen tegen dierenleed, totdat het henzelf raakt. Want als ze dan zelf ineens hun hond, kat of ander huisdier niet meer mogen houden, dan verandert vaak de steun wel. Net zoals iedereen roept dat de veetransporten slecht zijn, maar uiteindelijk is maar 4% van de Nederlanders vegetariër.

Prima dat deze organisaties er zijn, maar we moeten ze ook niet groter maken dan ze zijn.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:48

Dat is een realistische kijk erop, beert. Zolang we niet in een totalitair regime leven heeft nog nooit 1 organisatie of beweging het volledige wereldbeeld (binnen een land) bepaald. De angst voor dergelijke organisaties is bijna grotesk.

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:08

Loretta schreef:
Marie_Anne schreef:
Je baseert het dus op wat je op social media ziet? Je weet dat social media nou niet bepaald een goede afspiegeling van het echte leven zijn?
Ik hoef geen Facebookgroep te bekijken om iets te weten te komen over veganisten, ik ken er een paar :D en dat zijn heel gewone mensen zonder verborgen agenda. Niet alle veganisten zitten in extreme Facebookgroepen.

Ik vind het ook complotdenken wat je doet. Extra jammer omdat het onderwerp zo belangrijk is.



Ik baseer het dus op wat Veganisten zelf zeggen.


Dat is een volledig homogene groep met dezelfde denkbeelden inderdaad. Man, man , man. _O-

Loretta
Berichten: 8752
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Hollandsche Manege genomineerd voor Dierenverschrikker 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 18:57

Natuurlijk zijn er uitzonderingen en dat heb ik al meerdere malen benoemd.