Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Paard van Bokker EarthFocus overleden na noodlottig ongeval

 
Profiel   

Wat vreselijk, heel veel sterkte...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 09:49 



 
Profiel   

Wat een vreselijk ongeval.. Sterkte met het verlies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 09:50 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk om dit mee te moeten maken.

Sterkte met dit grote verlies

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 10:14 



 
Profiel   

Jemig wat bizar zeg, sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 11:09 



 
Profiel   

Wat een ontzettend naar ongeval. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van zo’n groot verlies

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 11:15 



 
Profiel   

Echt verschrikkelijk. Heel veel sterkte met het verlies van je maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 11:33 



 
Profiel   

Wat ontzettend naar voor je! Heel veel sterkte de komende tijd Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 12:08 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 12:30 



 
Profiel   

Wat er gebeurd is is verschrikkelijk! Heel veel sterkte voor alle! Betrokkenen ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 12:53 



 
Profiel   

Veel sterkte! Wat verschrikkelijk om mee te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-19 13:20 



 
Profiel   

Wat een verschrikking. Sterkte Earth Focus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-19 10:36 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies van je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 12:54 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 13:00 



 
Profiel   

Wat vreselijk, heel veel sterkte! Wat erg om zo je paard te verliezen.Heeft de chauffeur je helemaal over het hoofd gezien dat hij tegen het paard aan gereden is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 18:46 



 
Profiel   

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 18:49 



 
Profiel   

Heel veel sterkte.
Hopelijk meld getuigen zich snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-19 19:31 



 
Profiel   

Ik geef eenmalig een korte samenvatting om ook misverstanden uit de wereld te helpen. Dat het verhaal de eerste dagen iedere keer wijzigde was omdat ik steeds meer herinneringen terug kreeg, dus ik verdraai het verhaal niet. Het is alleen maar duidelijker geworden. Dus de feiten:

Ik reed met mijn paard op het fietspad, een gebroken streep.
Je mag geen achterliggend verkeer ophouden en als ik op de weg zou rijden, had ik dat wel gedaan. Ik mocht dus het fietspad op met mijn paard.

Mijn paard was bomproef, hij week nergens voor terug. De vrachtwagen kwam langsgereden, maar er was een vluchtheuvel waardoor hij waarschijnlijk een beetje scharneerde met zijn wagen en daardoor heel dicht langs ons kwam. Ik moest mijn been al helemaal tegen Dextro aandrukken om niet geraakt te worden.

Ik kon niet uitwijken, want ik reed langs geparkeerde auto's.
Op dat moment ben ik kwijt wat er precies gebeurd is.
Ik weet niet of hij eerst tegen mijn been aan kwam en dat Dextro daardoor een stapje opzij deed om zijn evenwicht te bewaren of dat hij een stapje opzij deed omdat we te dicht bij de geparkeerde auto's reden en we anders die hadden geraakt. Dat de vrachtwagen mij toen raakte en vervolgens Dextro. Er was gewoon geen ruimte om normaal rechtuit te kunnen.
De vrachtwagen nam de helft van het fietspad in beslag, waardoor wij echt geen ruimte meer hadden om ook maar iets te doen of uit te kunnen wijken.

De vrachtwagen heeft hem geraakt met het achterste deel (denk ik) van de vrachtwagen. Dextro gleed uit en ving zichzelf op op zijn verbrijzelde been, zodat ik niet van hem afviel.
Ik kon er nog afspringen en toen zag ik hem op drie benen staan en ik zag meteen dat zijn been gebroken was.

De chauffeur is gestopt en even later weggegaan en op de rotonde gekeerd omdat er geen auto's meer langs konden.
We zijn geen klopjacht op de chauffeur begonnen.

De chauffeur wist waarschijnlijk niet dat zijn vrachtwagen zou scharneren bij de vluchtheuvel, waardoor wij nog minder ruimte hadden en er eigenlijk sowieso al een botsing zou ontstaan.

Het had niet voorkomen kunnen worden.
Ik geef niemand de schuld, ik ga ook niet mezelf verantwoorden tegenover velen en zelfs mensen die vinden dat het allemaal mijn schuld is en dreigen mij aan te klagen. Dit is verzekeringswerk en wij hebben met getuigeverklaringen een zo'n goed mogelijk beeld proberen te schetsen van wat er is gebeurd.

Er zijn weinig getuigen die het gezien hebben, maar we hebben daar ondertussen contact mee.
Ook met de chauffeur van de vrachtwagen is contact.

Er zijn in dit ongeluk alleen maar verliezers en Dextro is de grootste verliezer en mijn grootste held. Hij is nog op zijn been gaan staan om mij er veilig af te kunnen laten springen.


Dit is mijn laatste verklaring die ik afleg. Ik wil mezelf niet meer hoeven te verantwoorden tegenover mensen die er niet bij waren en op wat voor manier ook mij proberen zwart te maken.

Ik wil rustig het verlies van mijn beste maatje een plekje kunnen geven.

Ik hoop dat dit duidelijk is en ik neem het niemand kwalijk dat iedereen een mening of een oordeel heeft, dat is menselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 20:01 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies van je paard. Fijn dat er contact is met de chauffeur en dat het allemaal netjes afgewikkeld wordt. Daar wordt het niet beter van, maar helemaal niet meer weten wat er gebeurd is en of het voorkomen had kunnen worden, lijkt me nog ondraaglijker.

:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 20:05 



 

Wat naar dat je het gevoel hebt dat je je moet verantwoorden en dat mensen er van alles van vinden. Het is al afschuwelijk genoeg. Ik hoop dat je inderdaad de rust vindt om het allemaal te verwerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 20:32 



 
Profiel   

Jeetje TS het is al erg genoeg! Jij hoeft niemand verantwoording voor af te leggen! Nogmaals, onwijs veel sterkte met dit heftige verlies en deze nare ervaring!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-19 20:57 



 
Profiel   

Hoe is het nu, TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 11:14 



 
Profiel   

Je hoeft je aan niemand te verantwoorden.

Heel veel sterkte om dit grote verlies te verwerken,


Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 11:18 



 
Profiel   

Lief dat je je verhaal doet EarthFocus. Ik vind het wel vreselijk om te lezen; voor jou en je lieve maatje dat je nu moet missen. Ik hoop dat je uit je hoofd kan zetten dat jou ook maar iets te verwijten valt. Als er iemand iets te verwijten valt dan is het de chauffeur. Juist als je zo'n gevaarte bestuurt moet je je verantwoordelijkheid kennen en afstand houden. Dat is ook een regel die je leert als je je rijbewijs haalt en dat zal niet anders en misschien nog wel strenger gelden voor je vrachtwagenbewijs.

Ik heb ooit een 'ongeluk' gehad met een paard op een kruising, waarbij het paard op een auto is gaan zitten.
De verzekering vond dat de chauffeur van de auto te verwijten was. De paarden stonden het eerst op het kruispunt en vervolgens ging het verkeer er (veel te dicht) omheen staan. Als er dan maar iets gebeurt en het paard zet een stapje opzij dan zitten ze erin. En dat gebeurde. Deze autobestuurder heeft zn lesje geleerd. Moest opdraaien voor zn eigen schade. Hij had rekening moeten houden met het feit dat het paard geen brommer of scooter is. Gelukkig had mijn paard er niets van, maar bij jou is dat helaas een heel ander verhaal.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je dit allemaal een plekje kan geven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-20 18:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen