Verdwaald paard Aardenburg nog altijd niet thuis *UPDATE*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Verdwaald paard Aardenburg nog altijd niet thuis *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 18:51

HLN.be
Overige
Ingezonden door meerdere Bokkers

Verdwaald paard stelt Nederlands dorpje vlak bij Belgische grens voor raadsel: “Zoiets mis je toch?”
De lokale autoriteiten in Zeeuws-Vlaanderen zijn naarstig op zoek naar de eigenaar van een paard. Dat kwam vrijdag in zijn eentje het Nederlandse dorpje Aardenburg binnenwandelen. Een oproep van de wijkagent werd veel gedeeld, maar leverde tot op heden geen resultaat op. Het paard staat inmiddels internationaal ‘gesignaleerd'.

Het dier is niet gechipt. Dat maakt de zoektocht naar de eigenaar lastig. Inmiddels is daarom ook in België een bericht over het verloren paard verspreid. Dat heeft tot op heden evenmin iets opgeleverd. Het paard werd aan de Hogeweg bij Aardenburg staande gehouden door de politie. Het dier kwam uit de richting van Heille. Het dier is ondergebracht bij een manege. Een dierenarts heeft daar de benen van het dier verzorgd.

Dierentuin
De gemeente Sluis is verantwoordelijk voor het wel en wee van het paard, zolang de eigenaar zich niet meldt. Burgemeester Marga Vermue verbaast zich erover dat niemand tot nu toe contact heeft opgenomen. “Vreemd, zo'n paard mis je toch”, vertelt ze aan onze collega’s van AD.nl.
Eerder dit jaar werd Sluis geconfronteerd met twee pauwen die opeens in het dorp Breskens opdoken. Een eigenaar heeft zich nooit gemeld, waarna een liefhebber zich erover heeft ontfermd na een oproep van de gemeente. “Onlangs pauwen en nu een paard", legt burgemeester Vermue een link tussen beide gevallen. “Straks hebben we nog een hele dierentuin.”

In dit artikel zijn foto's van het paard te vinden. Wellicht dat een Bokker dit paard herkent? Neem dan even contact op met de lokale politie!

Update via pzc:

Dit weekend meldde de Vlaamse eigenaar zich bij de Belgische politie met de melding dat hij zijn paard kwijt was. Hij was een tijdje met vakantie geweest en had de vermissing gemist. De link met het verdwaalde paard in Aardenburg was vervolgens snel gelegd. Sinds maandagmiddag is het paard in gezonde toestand weer thuis. De gemeente Sluis hoeft daardoor niet langer te zoeken naar een tijdelijk onderkomen voor het paard.

Lees hier het hele artikel.

Binck8
Berichten: 427
Geregistreerd: 21-05-19

Re: Verdwaald paard Aardenburg nog altijd niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:59

Ben benieuwd!
Flink paard met duidelijke aftekeningen, dus iemand zal hem toch moeten kunnen plaatsen.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Verdwaald paard Aardenburg nog altijd niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:25

Of oud of verwaarloosd; misschien wilde de eigenaar het kwijt.

boyca
Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Verdwaald paard Aardenburg nog altijd niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:56

Mensen kunnen ook op vakantie zijn in deze tijd

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:59

boyca schreef:
Mensen kunnen ook op vakantie zijn in deze tijd


Terwijl er verder niemand naar hun paarden omkijkt?

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:02

Lijkt een ouder diertje, gewoon gedumpt misschien, ook niet gechipt dus dan vind je zo n eigenaar niet snel

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Verdwaald paard Aardenburg nog altijd niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:09

Ik denk dat ie gedumpt is. Paard ziet er niet bijster doorvoed uit.

Gelukkig wordt t goed opgevangen.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:14

Of een grote handelaar die overal wat heeft staan en niet eens dat paard mist in zijn weide of niet verkocht krijgt omdat deze meer zorg vraagt. En slacht zonder chip is lastiger geworden.

Of er is iemand in een achteraf huis die overleden is en de dieren uit honger hun weg gaan zoeken.

Vakantie van mensen kan ook. Want er zijn nog genoeg die paard op wei zetten denken genoeg achter te laten voor ze en gewoon gaan hoor. Zie je in België nog veel daar komen ze soms 1x per week om alles na te lopen. Vaak handelaren.

Was toch ooit met 2shetlanders die in Eersel uit gekomen waren. Ook niet gechipt en volgens mij ook geen eigenaar gevonden.

Als er geen eigenaar komt hoop ik dat er iemand zijn hart gaat spreken en het geld heeft om het mooie zorg te geven.

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Verdwaald paard Aardenburg nog altijd niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:22

'het paard werd staande gehouden door de politie _/-\o_

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:33

pillow schreef:
'het paard werd staande gehouden door de politie _/-\o_


:')

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:16

pillow schreef:
'het paard werd staande gehouden door de politie _/-\o_



Ik krijg "Blik op de Weg/Wegmisbruikers" flashbacks:

"Goedemorgen, Van den Berg, Korps Rijkspolitie, wij houden u staande omdat... "

:')

beccy

Berichten: 738
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: oostburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:05

_San87_ schreef:
Ik denk dat ie gedumpt is. Paard ziet er niet bijster doorvoed uit.

Gelukkig wordt t goed opgevangen.

Paard is prima gevoed hoor.. Zeker niet te mager. Ook hoeven waren netjes verzorgd. Paardje staat wel onder de wratten en heeft een zeer slecht gebit. We vinden het maar een vreemde zaak. Beestje is verder best braaf. Word nu goed voor gezorgd trouwens!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 21:22

beccy schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat ie gedumpt is. Paard ziet er niet bijster doorvoed uit.

Gelukkig wordt t goed opgevangen.

Paard is prima gevoed hoor.. Zeker niet te mager. Ook hoeven waren netjes verzorgd. Paardje staat wel onder de wratten en heeft een zeer slecht gebit. We vinden het maar een vreemde zaak. Beestje is verder best braaf. Word nu goed voor gezorgd trouwens!

Wellicht vertekenen de foto's, maar ik vind hem erg schraal :).

Dat er goed voor gezorgd wordt geloof ik.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:04

beccy schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat ie gedumpt is. Paard ziet er niet bijster doorvoed uit.

Gelukkig wordt t goed opgevangen.

Paard is prima gevoed hoor.. Zeker niet te mager. Ook hoeven waren netjes verzorgd. Paardje staat wel onder de wratten en heeft een zeer slecht gebit. We vinden het maar een vreemde zaak. Beestje is verder best braaf. Word nu goed voor gezorgd trouwens!


Daarbij is er dan ook een indicatie voor de leeftijd?
Eerlijk kan mij vooral bij opfokkuddes bést heel goed voorstellen dat je ff niet ziet dat er 1 mist, zeker niet als ze achteraf staan.

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:59


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:04

Wat sneu, iemand moet dat paard toch herkennen zou je denken. Hopelijk krijgt hij ergens een goed plekje als er geen eigenaar wordt gevonden.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:40

Die wil dat ponietje in Frankfurt achterna :D

Heel fijn om lezen dat hij goed verzorgd wordt !
Als er zich geen eigenaar meldt, hoop ik dat er een goed huisje voor hem gevonden wordt.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Verdwaald paard Aardenburg nog altijd niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:09

Ik dacht door de titel echt serieus dat het paard zelf nog vermist was. Misschien aanpassen naar dat de eigenaar zich nog niet gemeld heeft. Mooi dat het paard nu goed verzorgd wordt.

beccy

Berichten: 738
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: oostburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 11:41

Zijn idd vertekende foto's.. Beestje heeft zelfs nog wat spieren zitten. Leeftijd 15a 20 jaar.
Is ook helemaal nagekeken door da en op wat oppervlakkige Schaaf plekken en zijn wratten heeft hij niks overgehouden van zijn avontuur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:12

beccy schreef:
Zijn idd vertekende foto's.. Beestje heeft zelfs nog wat spieren zitten. Leeftijd 15a 20 jaar.
Is ook helemaal nagekeken door da en op wat oppervlakkige Schaaf plekken en zijn wratten heeft hij niks overgehouden van zijn avontuur.

Gelukkig maar, goed dat de foto's vertekenen. Alsnog apart dat niemand een paard mist. Gezien de kwaliteit van zijn tanden en de mogelijke bijkomende kosten zou ik dumpen alsnog niet uitsluiten, denk ik. Is Mark geweest?

beccy

Berichten: 738
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: oostburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:42

_San87_ schreef:
beccy schreef:
Zijn idd vertekende foto's.. Beestje heeft zelfs nog wat spieren zitten. Leeftijd 15a 20 jaar.
Is ook helemaal nagekeken door da en op wat oppervlakkige Schaaf plekken en zijn wratten heeft hij niks overgehouden van zijn avontuur.

Gelukkig maar, goed dat de foto's vertekenen. Alsnog apart dat niemand een paard mist. Gezien de kwaliteit van zijn tanden en de mogelijke bijkomende kosten zou ik dumpen alsnog niet uitsluiten, denk ik. Is Mark geweest?


Ja Mark is geweest. Dumpen is zeker nog een mogelijkheid idd. Hoop voor het beestje dat er toch nog een baasje om de hoek komt kijken.

Pferdchen
Berichten: 640
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:48


Binck8
Berichten: 427
Geregistreerd: 21-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:59

Ja maar.... Tussen 27 december en 6 januari zitten wel heel veel dagen en dan ook nog een oud en nieuw met vuurwerk en al. Wie hoorde voor dat paard te zorgen, erop te letten, eten en drinken? Mag toch hopen dat iemand niet zo zijn paard achterlaat op hoop van zegen dat het tijdens vakantie zichzelf wel zal redden, er moet toch iets van toezicht zijn geregeld?

Anoniem

Re: Verdwaald paard Aardenburg nog altijd niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:08

Raar verhaal. Ik hoop dat de eigenaar foto's had om aan te tonen dat het daadwerkelijk zijn paard was. Zo niet, hoop ik dat men een check up doet.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:52

Wat een vreemd verhaal idd. :7
Vermoedelijk een pak hooi en een bak water en :evaw: