Overwinning voor Desperado in Wereldbeker Mechelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Overwinning voor Desperado in Wereldbeker Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 12:36

KWPN
Dressuur

Afbeelding
Emmelie Scholtens en Desperado in Mechelen. Foto door Lterwiel

Na de Grand Prix, kwam ook de kür op muziek op de wereldbekerkwalificatie in Mechelen in handen van Emmelie Scholtens en de KWPN-goedgekeurde hengst Desperado N.O.P. De combinatie scherpte wederom hun persoonlijk record aan.

Emmelie Scholtens en Desperado (Vivaldi uit Sarita elite pref prest D-OC v.Havidoff, fokker fam. Andeweg uit Randwijk) scherpten eergisteren al hun persoonlijk record in de Grand Prix aan, gister in de kür op muziek herhaalden ze dit succes. Hun kür op muziek werd gewaardeerd met een score van 85,075%, waarmee ze ruim 4% voor wisten te blijven op de rest van het deelnemersveld. Vier van de vijf juryleden plaatsten de combinatie op de eerste plek en ze lieten meerdere tienen noteren voor de uitgestrekte stap. Met deze overwinning verzamelt Emmelie dit weekend het volle aantal wereldbekerpunten.

Uitslagen
Charlotte Fry en Dark Legend (Zucchero uit Zoë keur IBOP-dr v.Tango) eindigden in Mechelen op een vijfde plek in de kür op muziek, hun score bedroeg 79,075%. De voormalig Europees Kampioenen U25 lieten een aansprekende proef zien, die in alle drie de gangen meerdere achten opleverde. Thamar Zweistra werd in het zadel van de KWPN-erkende hengst Hexagon’s Double Dutch (Johnson uit Ushimanda keur prest IBOP-dres sport-dres v.Rubiquil) achtste met 77,185%.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Overwinning voor Desperado in Wereldbeker Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:27



Voor degene die het willen bekijken. Ik zat gisteren in de tribune en heb haar kur gefilmd. Op kort stukje na omdat enkele kijkers nog naar hun plaatsen moesten en vlak voor mij bleven staan.

simpie94

Berichten: 833
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:33

petraaken schreef:
[ Video ]

Voor degene die het willen bekijken. Ik zat gisteren in de tribune en heb haar kur gefilmd. Op kort stukje na omdat enkele kijkers nog naar hun plaatsen moesten en vlak voor mij bleven staan.


Super! Bedankt

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Overwinning voor Desperado in Wereldbeker Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:42

Ik baal wel dat ik Thamar Zweistra heb gemist. Zie ik aan het einde van onze lunch ineens een heel bekend koppie op een van de tv schermen. Ze had natuurlijk net gedaan met rijden. Toen we gingen kijken voor een lunch waren de startlijsten nog niet beschikbaar aan de tribunes (blijft een heikel punt in Mechelen. Op alle ingangen rekjes voor de startlijsten maar ze waren altijd leeg.)