Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 01:38

Arabesk schreef:
Zeven dode paarden, krankzinnige snelheden van Nederlanders, dopingschandalen. Daar hoef ik niet nog meer bij te slepen leek me ruim voldoende :+


Dit dus. Maar blijkbaar dragen de ruiters die dat voor lief nemen en toch onder dat management blijven rijden dus geen verantwoordelijkheid ? De bron van de hoge snelheid, FB van de betreffende amazone zelf. De wereld op zijn kop.

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 02:13

Wat een akelige verhalen en zonde van de sport :n


Lara_Silver schreef:
Arabesk schreef:
Zeven dode paarden, krankzinnige snelheden van Nederlanders, dopingschandalen. Daar hoef ik niet nog meer bij te slepen leek me ruim voldoende :+


Dit dus. Maar blijkbaar dragen de ruiters die dat voor lief nemen en toch onder dat management blijven rijden dus geen verantwoordelijkheid ? De bron van de hoge snelheid, FB van de betreffende amazone zelf. De wereld op zijn kop.


Die snelheden zijn neem ik aan gewoon terug te vinden in wedstrijduitslagen? En anders heel simpel te berekenen met afstand en totale rijtijd tijdens een wedstrijd :)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 02:20

Ja daarom, genoeg bronnen die aangeven dat ze niet onder de 20 km blijft.

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 07:25

Loortje1266 schreef:
kyrkelover schreef:
Ze rijdt nu iig voor Al Wathba Stable. Dat is gewoon net zoals in het wielrennen met oortje in en in het treintje mee.


Oftewel je riep zomaar wat? Zo worden dus leugens de wereld in geholpen...


Jij ook met je gelul over dat ze altijd onder de 20 km/u blijft... Wat nu aantoonbaar niet waar is gebleken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 08:56

Loortje1266 schreef:
Arabesk schreef:


Sounds like fun -O-

Maar goed nogmaals het gaat niet om dit ene 'ongeluk'.
Reindu stuurde zaterdagavond een brandbrief naar de KNHS over de situatie in de UAE nav het vierde dode paard en het feit dat de Nederlanders daar steeds harder gaan rijden en steeds vaker de finish niet halen. En reindu voorspelde dat de bom zou barsten als er een keer een paard onder een Nederlandse ruiter dood zou gaan. En een dag later...

Maar het kan morgen wéér gebeuren. Er zijn in januari weer races waar Nederlanders aan meedoen.


Nogmaals, als het niet gaat om dit ene ongeluk, maar om de sport zelf, waarom wordt er van alles bij gehaald wat niet relevant is?

Ken jij de mevrouw in kwestie?

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:07

_San87_ schreef:
fransje23 schreef:
De stal waar ze voor rijdt is ook berucht vanwege meerdere dopinggevallen.

Overigens heeft de ruiter weinig te zeggen over training, wedstrijdschema en de te rijden snelheid, dat is de taak van de trainer

Als ruiter is het wel je eigen keus of je eraan meewerkt of niet.


Ja, natuurlijk :j
Het is je eigen keuze of je eraan meewerkt of niet.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:37

Loortje1266 schreef:
kyrkelover schreef:
Ze rijdt nu iig voor Al Wathba Stable. Dat is gewoon net zoals in het wielrennen met oortje in en in het treintje mee.


Oftewel je riep zomaar wat? Zo worden dus leugens de wereld in geholpen...

Zeker weten niet. Ze is in het nieuwe seizoen geswitcht.
Kijk maar naar de paarden van welke stallen ze eerst reed.
Ook naar het verschil in tempo de andere seizoenen en nu de laatste paar weken.
Doe ook zelf eens je research.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:57

Die verklaring van de KNHS vind ik heel goed. Ben benieuwd of de opvolging daadwerkelijk komt en idd waar nodig rijontzegging volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 10:05

Loortje1266 schreef:
kyrkelover schreef:
Dat is sinds ze geswitcht is van stal echt niet meer zo.
Veel afkeuringen ook hoor nu.


Sinds wanneer is ze geswitcht?

@arabesk ik snap wat je zegt, maar als het niet alleen om dit ene incident gaat, waarom wordt er dan van alles bij gehaald wat hier niet van toepassing is?

Ik zie hier maar ook op fb van alles voorbij komen, wat geen aanval is op de sport maar aanvallen zijn op haar als persoon. Ook verschrikkelijk veel aannames zoals het hele stuk van mvdende over drijfveer voor het geld, vrouwen in Dubai enz.

Ze werkt er actief en vrijwillig aan mee door de keuze te maken in Dubai te gaan werken waarvan dit toch al heel lang bekend is. Dan kan zij zich niet verschuilen achter haar werkgever wat mij betreft.

Mies schreef:
Als vrouw zijnde is het hier ook nog eens een stuk veiliger en leuker dan in Nederland .. :') Hoe komen mensen er toch bij dat het hier geen pretje is al vrouw .. Zou echt niet snel meer terug willen.


In het algemeen zul je vast prima als westerse vrouw in Dubai kunnen wonen. Maar het is met mensenrechten, waaronder dus ook vrouwenrechten, in de Emiraten gewoon heel slecht gesteld. Ook daar doe je vrijwillig aan mee als je daar gaat wonen en werken wat mij betreft. Geweld vanuit de man naar de echtgenote en verkrachting binnen het huwelijk is toegestaan. Als je verkracht wordt en aangifte doet loop je het risico zelf strafbaar te worden gesteld. In het familierecht heeft de man het gewoon voor het zeggen, op alle vlakken.
En dan heb ik het nog niet over de twee dochters van de sjeik van Dubai die tevergeefs hebben geprobeerd te vluchten, heel erg triest.
Of deze genante vertoning waarmee ze zichzelf volslagen belachelijk hebben gemaakt:
UAE mocked for gender equality awards won entirely by men:
https://www.theguardian.com/sport/2019/ ... ely-by-men

Dus misschien is het voor jou leuk en veilig daar tot nu toe, maar zolang de wet vrouwen niet beschermt tegen geweld en ze afhankelijk zijn van de goedheid van de mannen die ze tegenkomen zal het voor veel vrouwen en meisjes daar niet veilig en leuk zijn.
https://www.hrw.org/world-report/2019/c ... b-emirates

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:03

Marie_Anne schreef:
Ze werkt er actief en vrijwillig aan mee door de keuze te maken in Dubai te gaan werken waarvan dit toch al heel lang bekend is. Dan kan zij zich niet verschuilen achter haar werkgever wat mij betreft.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Dat neemt niet weg dat ze voor elk paard dat ze rijd en niet over de finisch komt, of te snel rijd aan de bokt schandpaal moet worden genageld. (waarmee een hoop bokt leden bezig zijn) Het probleem is niet een rijdster, maar een heleboel buitenlandse rijders. Die allemaal voor de eer van een UAE sjeik grenzen verleggen. En de blessures en ongelukken normaal vinden. Om maar niet van de groep 7 rijders zelf te spreken.

DonDon schreef:
Die verklaring van de KNHS vind ik heel goed. Ben benieuwd of de opvolging daadwerkelijk komt en idd waar nodig rijontzegging volgt.

Ja super, je vraagt een algemene RP aan voor het buitenland en rijd nationale wedstrijden waar ook ter wereld. KNHS weet niets, doet niets en zoekt voor het A-kader UEA paarden / trainers.
het is niets anders dan super doorzichtige PR.

Hier de regelementen omtrend een riding permision:
https://www.knhs.nl/top-sport/topsport/ ... endurance/
Zolang het geen CEI is mag je overal starten met een algemeen RP die een jaar geldig is.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:16

Ja het wordt nog spannend welke wassen neus de KNHS dit keer uit de kast trekt.

Wie zelf wil kijken wie er rijdt en hoe hard, je kunt de app Yamamah installeren. Daar staat alles in.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:17

BMHP schreef:
DonDon schreef:
Die verklaring van de KNHS vind ik heel goed. Ben benieuwd of de opvolging daadwerkelijk komt en idd waar nodig rijontzegging volgt.

Ja super, je vraagt een algemene RP aan voor het buitenland en rijd nationale wedstrijden waar ook ter wereld. KNHS weet niets, doet niets en zoekt voor het A-kader UEA paarden / trainers.
het is niets anders dan super doorzichtige PR.

Hier de regelementen omtrend een riding permision:
https://www.knhs.nl/top-sport/topsport/ ... endurance/
Zolang het geen CEI is mag je overal starten met een algemeen RP die een jaar geldig is.


Knhs moet er inderdaad nog naar gaan handelen maar deze verklaring is meer dan ze in de afgelopen jaren hebben gedaan.
Voorheen waren het helemaal loze woorden.

Lijkt mij dat er best een restrictie op een rp kan komen.
Willen ruiters toch CEN rijden daar moeten ze lid worden van de NF van de uae.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:43

fransje23 schreef:
Knhs moet er inderdaad nog naar gaan handelen maar deze verklaring is meer dan ze in de afgelopen jaren hebben gedaan.
Voorheen waren het helemaal loze woorden.

Lijkt mij dat er best een restrictie op een rp kan komen.
Willen ruiters toch CEN rijden daar moeten ze lid worden van de NF van de uae.


In de TC zetelt nog steeds Emile D.
Ik kan die man niet integer noemen.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:56

BMHP schreef:
fransje23 schreef:
Knhs moet er inderdaad nog naar gaan handelen maar deze verklaring is meer dan ze in de afgelopen jaren hebben gedaan.
Voorheen waren het helemaal loze woorden.

Lijkt mij dat er best een restrictie op een rp kan komen.
Willen ruiters toch CEN rijden daar moeten ze lid worden van de NF van de uae.


In de TC zetelt nog steeds Emile D.
Ik kan die man niet integer noemen.



Ik ook niet... -O-
Eerst ontslaan de knhs hem als bondscoach en binnen no time is hij ineens weer tc.

Loortje1266
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:01

Zeker weten niet. Ze is in het nieuwe seizoen geswitcht.
Kijk maar naar de paarden van welke stallen ze eerst reed.
Ook naar het verschil in tempo de andere seizoenen en nu de laatste paar weken.
Doe ook zelf eens je research.[/quote]

Maak je maar geen zorgen om mijn research, die is prima op orde ;)

Maar inmiddels wordt er niet op mijn vragen geantwoord, past het niet in jullie straatje? Of toch wel lastig zonder feiten?

Wanneer is ze geswitcht dan??? Welke endurances??? Welke tijden? Ohh wacht 1 tijd van 22.5 km/u die alleen hier genoemd wordt tegenover gemiddeld 15 km/u die ze al vaker heeft gereden.

En dan heb ik het nog niet over de oordelen gehad.

*Maar wel ontzettend fijn om te lezen dat de mensen- en vrouwenrechten van de UAE jullie zoveel doen! Ik ga er dan ook vanuit dat eenieder die het over deze rechten heeft, zeker toch wel 1x per jaar naar de UAE afreist om deze mensen te 'redden' van dit onrecht.... ❤*

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 08:50

fransje23 schreef:
DonDon schreef:
Die verklaring van de KNHS vind ik heel goed. Ben benieuwd of de opvolging daadwerkelijk komt en idd waar nodig rijontzegging volgt.

Ja super, je vraagt een algemene RP aan voor het buitenland en rijd nationale wedstrijden waar ook ter wereld. KNHS weet niets, doet niets en zoekt voor het A-kader UEA paarden / trainers.
het is niets anders dan super doorzichtige PR.

Hier de regelementen omtrend een riding permision:
https://www.knhs.nl/top-sport/topsport/ ... endurance/
Zolang het geen CEI is mag je overal starten met een algemeen RP die een jaar geldig is.




Daarom mijn reactie. Ze kunnen ook helemaal niks doen. In ieder geval is er nu nog meer aandacht voor en moeten ze straks wel met een verklaring komen of enige opvolging.
Wellicht dat ze de regels ook aanscherpen. Triest dat dit eerst moet voorvallen. We zullen het zien.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:02

Loortje1266 schreef:
Maak je maar geen zorgen om mijn research, die is prima op orde ;)

Maar inmiddels wordt er niet op mijn vragen geantwoord, past het niet in jullie straatje? Of toch wel lastig zonder feiten?

Wanneer is ze geswitcht dan??? Welke endurances??? Welke tijden? Ohh wacht 1 tijd van 22.5 km/u die alleen hier genoemd wordt tegenover gemiddeld 15 km/u die ze al vaker heeft gereden.

En dan heb ik het nog niet over de oordelen gehad.

*Maar wel ontzettend fijn om te lezen dat de mensen- en vrouwenrechten van de UAE jullie zoveel doen! Ik ga er dan ook vanuit dat eenieder die het over deze rechten heeft, zeker toch wel 1x per jaar naar de UAE afreist om deze mensen te 'redden' van dit onrecht.... ❤*


Prachtig dat je je speciaal op Bokt hebt aangemeld om Bianca te verdedigend!

Je hebt er ook over nagedacht dat de wedstrijden die met een lagere snelheid waren misschien kwalificaties waren waarbij er een maximum snelheid is?

Daarbij reed ze bij de rit met 22,5 gemiddeld de eerste ronde ruim 29 km/U.

Ze is een marionet van de Al Watbha stables, moet gewoon doen wat de baas zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:28

Loortje1266 schreef:
Maak je maar geen zorgen om mijn research, die is prima op orde ;)

Maar inmiddels wordt er niet op mijn vragen geantwoord, past het niet in jullie straatje? Of toch wel lastig zonder feiten?

Wanneer is ze geswitcht dan??? Welke endurances??? Welke tijden? Ohh wacht 1 tijd van 22.5 km/u die alleen hier genoemd wordt tegenover gemiddeld 15 km/u die ze al vaker heeft gereden.

En dan heb ik het nog niet over de oordelen gehad.

*Maar wel ontzettend fijn om te lezen dat de mensen- en vrouwenrechten van de UAE jullie zoveel doen! Ik ga er dan ook vanuit dat eenieder die het over deze rechten heeft, zeker toch wel 1x per jaar naar de UAE afreist om deze mensen te 'redden' van dit onrecht.... ❤*

Ja, maak het maar belachelijk, want inhoudelijk heb je geen argumenten. Het is een feit dat in Dubai een man van de wetgever zijn vrouw mag slaan en verkrachten als hij dat wil. En de vrouw kan daar niets tegen beginnen. En daar ga je dan vrijwillig wonen als vrouw, welke boodschap geef je daarmee af denk je?

Maar om je "aanname" toch te beantwoorden:
Schending van mensenrechten, waar dan ook ter wereld, doet mij veel ja. Vind jij dat zo gek? De rechten van vrouwen des te meer, omdat dat vaak op cultuur wordt gegooid en men er de ogen liever voor sluit als dat beter uitkomt. Economische belangen wegen bijvoorbeeld altijd zwaarder dan de rechten van vrouwen. Dat raakt mij ja, ik vind dat erg.
Nee, ik ga daar niet heen. Ik ga juist niet naar landen waarvan ik weet dat de mensenrechten er zwaar onder druk staan. Ik ben lid van Amnesty International en doe daarvoor af en toe aan een schrijfactie mee. Meer kan ik helaas niet doen.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:30

Heel apart dat Loortje een account heeft aangemaakt om alleen in dit topic te reageren...

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:33

Dames,

dit topic gaat over endurance in de Emiraten.

Niet of iemand daar woont of niet. Dat mag die persoon natuurlijk helemaal zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:43

Kelly1992 schreef:
Dames,

dit topic gaat over endurance in de Emiraten.

Niet of iemand daar woont of niet. Dat mag die persoon natuurlijk helemaal zelf weten.

Dame,

Dit is een discussieforum. Zij mag het zelf weten, ik mag daar iets van vinden. Iemand zei dat het daar zo leuk en veilig voor vrouwen is. Dat is gewoon niet waar.
Ik kan de Emiraten niet los zien van dit onderwerp.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:52

Loortje1266 schreef:
Zeker weten niet. Ze is in het nieuwe seizoen geswitcht.
Kijk maar naar de paarden van welke stallen ze eerst reed.
Ook naar het verschil in tempo de andere seizoenen en nu de laatste paar weken.
Doe ook zelf eens je research.


Maak je maar geen zorgen om mijn research, die is prima op orde ;)

Maar inmiddels wordt er niet op mijn vragen geantwoord, past het niet in jullie straatje? Of toch wel lastig zonder feiten?

Wanneer is ze geswitcht dan??? Welke endurances??? Welke tijden? Ohh wacht 1 tijd van 22.5 km/u die alleen hier genoemd wordt tegenover gemiddeld 15 km/u die ze al vaker heeft gereden.

En dan heb ik het nog niet over de oordelen gehad.

*Maar wel ontzettend fijn om te lezen dat de mensen- en vrouwenrechten van de UAE jullie zoveel doen! Ik ga er dan ook vanuit dat eenieder die het over deze rechten heeft, zeker toch wel 1x per jaar naar de UAE afreist om deze mensen te 'redden' van dit onrecht.... ❤*[/quote]
Dan zeg ik opnieuw tegen jou doe je research. En dat staat compleet los van het feit wat ik er wel of niet van vind, maar we moeten het niet anders voor doen dan het is.
De wedstrijden waarop ze langzamer is gegaan waren novice kwalificaties. Die kwalificatie heeft ze immers nog niet zo lang.
Tijdens haar CI bijvoorverld staat de gemiddelde tijd er niet meer bij, maar ze reed ruim boven de 20km/h.
Wedstrijd daarvoor gemiddelde van 22.5 (26-24-21-19).
Wedstrijd daarvoor LIJKT ze er beneden te zitten met 18.5km/h. Puur bedrog want 3e vetgate waar ze metabool er uit ging had ze een aanbiedtijd van bijna 14min. Dan doe je dus een duik omlaag in gemiddelde snelheid al heb je op de loop zelf gewoon rond de 20 gereden.
Wedstrijd daarvoor kreupel na 1e loop, gemiddelde snelheid 25.4, met ruim 9min aanbiedtijd ligt het eigenlijk nog hoger.
De 1* daarvoor rond de 15 daar werd ze 2e maar is voor daar heeel langzaam gereden. Waarom dit is weet ik niet wellicht ander terrein oid?
Wedstrijd daarvoor ook rond de 25km/h gemiddeld, bij vetgate 4 kreupel er uit.
Wedstrijd daarvoor de 1* ook weer gemiddeld 15, maar wederom het hele veld wat minimaal 10km/h langzamer rijdt dan normaal daar.
Voor deze wedstrijd heeft ze kwalificaties gereden en die mag je niet harden dan 16.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:15

Yvonne, waren de wedstrijden met 15 km/u in Bouthib?
Daar gaat de track daadwerkelijk door uitdagend terrein ipv over een bijzonder lange renbaan waardoor de snelheden lager liggen.
Kan het nu zelf niet checken.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:32


Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:43

Maar ik kan als enige reden bedenken, waarom da KNHS niet verder gaat dat dat te maken heeft met geld.
Worden er wedstrijden in Europa gesponsord door het midden-oosten? Wat heeft de KNHS er anders aan om hier geen duidelijke stelling in te nemen en maatregelen.