Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:52

Voor mij een reden om geen endurance te gaan rijden ook al leek me dat best eens leuk.
Althans niet knhs

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:54

Arabesk schreef:
In Tyron was er maar één Nederlandse ruiter die de enige juiste beslissing nam; terugtrekken. Heel wijs besluit, die verdient een lintje. Een keuze voor het paard en niet voor de eerzucht.

Het is een feit dat mensen verschillend in hun sportbeleving staan.
Sport en eer is niets anders dan recreatief grenzen verlegen en daar trots op zijn.
In deze discussie op bokt, denk ik dat de WEG in Tyron hier niet hoort.

Het hele endurance concept zoals dit nu in de regelementen is vastgelegd heeft een spanningsveld tussen racen, prestatie en welzijn van het paard. Deze spanningsvelden vind je ook terug in de Atletiek (marathon) of wielrennen terug. Daar waar het om geld gaat vind je zaken als doping, jockeys en noem maar op. De wedstrijdsport wordt daar op bv doping gecontroleerd, onder de amateurs die niet worden gecontroleert zijn er genoeg die niet aan de regelementen voldoen.

Ook bij zaken die jouw aan het hart liggen zoals barhoef heb je de verschillen in mening.
Wat jij terecht aanhaalt is het nemen van de juiste beslissing.

Maar als de eerste beslissing, een andere keuze is dan die jij gemaakt zou hebben is het ook normaal dat de juiste beslissing later ook een andere is. Eerzucht in de mens heeft vaak een spanningsveld met het welzijn van een paard. Maar goed zorgen voor kent geen definitie in de vanDalen of Wikepedia.

Net zoals jij gelooft in het langeafstandsrijden, geloof ik in wedstrijden onder een andere vlag.
Het zijn individuen die grenzen overschrijden, die zul je ook bij het door jouw gepromoote systeem vinden.
Het zou fijn zijn als we dat konden veranderen, eerlijkheid en oprechtheid paard en mens vriendelijk.
Ik wens het iedereen toe in 2020, ik waarschuw alleen voor de werkelijkheid.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:46

Babybeertjes schreef:
@sannn Herstel is wat mij betreft in de wei of op een paddock paradise trek, en niet rijden. 30 jaar paardrijden heeft mij wel geleerd dat de conditie van een paard heel anders werkt als die van mij als mens. Zij hebben minder training nodig om in conditie te komen en pakken dit ook snel weer op na een paar weken rust, waar ik als mens na een paar weken rust bijna opnieuw kan beginnen.
Ik vind elke dag rijden dus gewoon slecht en totaal niet nodig. Endurance is ook niet te vergelijken met andere paardensporten. De paarden zijn uren achtereen in touw en microtrauma's gaan dan een veel groter probleem worden.


Wij hebben niet hectares grond met heuvels etc. zoals ze in andere landen wel hebben. Je hebt in Nederland natuurlijk uitzonderingen waar paarden wel veel bewegingsvrijheid hebben en veel kunnen lopen, maar dan nog...

Heb je ooit je paarden gemeten m.b.v. objectieve metingen? Ik denk dat het een misvatting is dat zoveel jaar ervaring in de paardensport leidend is. Net zoals het een misvatting is dat de conditie van paarden en mensen anders is... Natuurlijk zijn er verschillen en natuurlijk is ervaring en gevoel belangrijk maar een paard is een vluchtdier en laat niet altijd zien wat er aan de hand is. Als je paarden meer objectief gaat bekijken in plaats van subjectief zie je dat het niet altijd klopt wat jou gevoel en ervaring zegt. Er zijn uitzonderingen zoals altijd, maar meet maar eens een paard zijn conditie voordat hij een paar maanden op rust het weiland in gaat en meet hem dan maar weer zodra hij aan het werk gaat. In de paardenwereld kan hier nog veel meer onderzoek naar gedaan worden. Zeker juist in de endurance wereld waar paarden uren achter elkaar in touw zijn.....
Kijk het eens andersom, ooit er aan gedacht dat een paard die rust periode nodig heeft vanwege de piekbelastingen die er van ze gevraagd worden tijdens wedstrijden? Een paard breekt misschien dan niet zijn been omdat het kan herstellen van de microtrauma's, maar dit maakt het nog niet juist. Juist door zo te wisselen in de belasting die je van je paard vraagt vraag je veel van het adaptatie vermogen van je paard, dit laat de veerkrachtigheid maar weer eens zien. Maar als je correct traint zijn die wedstrijden geen piekbelasting en heeft je paard geen weken/ maanden rust op de wei nodig. Het laat iets zien van hoe veel paarden aan kunnen dat die weken/ maanden rust op lagere niveaus tussen de wedstrijden door genoeg zijn om ze niet te laten uitvallen.

Een marathonloper houd het meerdere jaren vol omdat zij goede trainingsschema's hebben op basis van vele tientallen jaren onderzoek. In deze schema's zit zeker herstel, maar ze gaan niet zomaar een paar maanden niets doen. Sven Kramer kan terug komen na blessures vanwege zijn chronische belasting, juist door al die jaren correct te trainen en te herstellen.
Ik denk juist dat dit allemaal gebeurd door een verkeerde manier van trainen (noem het in dit geval overtraining) in combinatie met de eigenwijsheid van ruiters die altijd zeggen dat ze weten wat ze doen en dat de dieren het goed hebben want ze hebben zoveel ervaring.... Als ervaring genoeg is, waarom gebeurt dit dan nog?

Het lijkt misschien uit mijn post of ik het goed praat wat er gebeurd is, dat doe ik zeker niet. Zo zou geen sport moeten zijn, maar ik ben er wel van overtuigd dat het ook op een goede manier kan..
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 01-01-20 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:59

Ninx schreef:
Bij renpaarden is het fenomeen dat beenderen door heel veel impact (veel trainen op snelheid) poreuzer worden toch ook bekend?
Er is zelfs een term voor.... eens even in mijn grijze massa graven....

Enfin, daarom zie je paarden dus idd soms 'opeens' een been breken. Dat been breekt dus niet 'opeens'. Het verkruimelt als een pak koekjes.


Stressfracturen ;)


Overigens ziet de breuk en het bot er ij een stressfractuur anders uit dan bij een "gewone" fractuur.
Komt in de rensport ook regelmatig voor.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:05

Als er bij een marathon mensen hun benen zouden breken was het snel over met zo'n sport.

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:12

BMHP schreef:
Popstra schreef:
en dit bedoel ik nu met dat hoe langer men mee draait in de sport hoe normaler ze dit soort dingen gaan vinden. Evenals dat de paarden tijdens de FEI world in de USA allen in een rij aan het infuus staan om genoeg vocht te krijgen...nu is dat nog niet zo schokkend maar het is toch zot om te zien als je dat niet kent!?

Dat is wel heel kort door de bocht en geeft een verkeerd beeld.

Nadat de race gestopt is zijn er paarden die nog op het parcours reden door de organisatie opgehaald.
Deze paarden zijn uit voorzorg aan een infuus gezet. Het grootste deel van deze paarden had dat helemaal niet nodig en is ook niet medisch gekeurd voorafgaand het aanleggen van het infuus.

In Tyron is zoveel organisatorisch misgegaan, zijn de klimatologische omstandigheden (ondanks verzoeken van NF om bv een uur eerder te starten) genegeerd. Dit heeft geresulteerd in ongeldige kampioensschaps race.
Ik noem de onduidelijkheid van de startlijn. Het niet optijd klaar zijn van het wedstrijdterein en parcours. De neutralisatie en de parcourswijziging tijdens de race (van 160 km naar 120 km). De onmogelijkheid voor grooms om waterpunten in te richten en tijdens de race te koelen. Dit alles niet conform de regelementen.

De organisatie had een reden nodig om het eigen falen te verdoezelen. Dus alle paarden die op dat moment nog in de race lagen zijn uit voorzorg behandeld, niet omdat dat medisch nodig was. Tyron was een puinhoop, een situatie waarmee de rijders werden opgezadeld, zij hebben gevochten tegen omstandigheden die buiten hun macht lagen, veroorzaakt door een falende organisatie.
Zelfs iets simpels als goed en veilig water ging fout. (Het water uit de tankwagens op het terrein was geen goedgekeurd drinkwater).

Ik kan mij van Tyron niet herinneren dat daar sprake is geweest van veel CI"s, of door een gigantisch uitvallen door metabole problemen. Door de chaos rond de start was de race circa 2 uur geneutraliseerd en dat veroorzaakte het gevaar. Het aantal paarden aan een infuus is kunstmatig door de organisatie opgekrikt.


Tyson was verschrikkelijk, wat een blamage!

Maar er zijn best veel paarden die een zogenaamde " comfort drip" krijgen voor een sneller herstel.
Paarden die continu op maagbeschermers staan, preventief Tildren krijgen etc.
Volgens mij hebben de maagbeschermers ook weer een verband met de stressfracturen.

Het is zo zonde want endurance kan zo mooi zijn!

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:00

Mies schreef:
mvdende schreef:
Ik ben heel bang dat het grootste en enigste woord: GELD is.

Met geld is blijkbaar alles te koop.... en rekening houden met dierenwelzijn hoeft blijkbaar ook niet meer als er genoeg geld geboden wordt.

Ik acht de kans groot dat geld ook voor Bianca de grootste drijfveer is om in het Midden-Oosten in de Endurance actief te zijn en daar te wonen en werken.

Met het accepteren van een baan en of woonruimte daarginds, accepteer je onvermijdelijk ook hun beleid wat betreft de paarden (sport).

Anders dan geld zie ik niet direct in waarom je je in godsnaam in het Midden-Oosten wil bezighouden met paarden. Zeker als vrouw zijnde is het daar niet echt een pretje.


Of je moet daadwerkelijk lol hebben in het woestijnracen en geen zier geven om het feit dat er in de woestijn nog bijna geen één wedstrijd is verreden waar er geen (dodelijke) "ongevallen" en of compleet uitgeputte paarden te betreuren zijn geweest.

Het is niet dat het per ongeluk één keer gebeurd dat er daar paarden overlijden, het is gewoon elke wedstrijd daar feest....


Waar slaat dit op? Ik woon in Dubai met mijn paard en de paarden worden hier worden echt 10x beter verzorgd dan waar ik mijn paarden eerst had staan in Nederland. Als vrouw zijnde is het hier ook nog eens een stuk veiliger en leuker dan in Nederland .. :') Hoe komen mensen er toch bij dat het hier geen pretje is al vrouw .. Zou echt niet snel meer terug willen.

Hier de verklaring van Bianca.
[ [url=m/7AB8F2.png]Afbeelding[/url] ]



Nee maar echt, who is she kidding....

Laten we het ook bij meetbare feiten houden dan wie verzorgt het dier 'beter'. Volgens mij zijn de dopingschandalen en sterfgevallen in Europa een stukje lager lijkt mij.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9330
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:48

safina schreef:
Ethelate schreef:
Precies! En dat is ook wat mij tegenhoud om weer KNHS lid te worden, want ze sponsoren NL ruiters daar heen. Dus aan iedereen die KNHS lid is, bedenk goed of je daar lid van wil blijven.


Het lastige is dat als je ook maar iets anders wilt op paardengebied dan een recreatief buitenritje maken op zijn tijd, je er haast niet onderuit komt. Zodra je lid wilt worden bij een rijvereniging om te lessen, een keer ergens een oefencrossje wilt rijden, je als beginnend ruiter rijles neemt bij een FNRSmanege: overal komt lidmaatschap van de KNHS om de hoek kijken. Laat staan als je wedstrijden wilt rijden.

Ik ben geen lid meer van de KNHS. Mijn rijvereniging is me vergeten aan te melden, geloof ik. Prima. Dat laat ik voorlopig wel even zo.

Ben benieuwd wat ze gaan ondernemen om dit terrein. Het is in ieder geval hoopgevend dat ze met een reactie gekomen zijn. Een reactie waarin ze deelname aan dit soort wedstrijden ook veroordelen.

Ethelate schreef:
Daarom zijn er nu ook initiatieven om iets anders op te richten. En overweeg ik zelf om tot die tijd in Duitsland lid te worden, daar hebben ze allang afstand gedaan van dat woestijnrace.

Nee hoor Duitsland zegt alleen dat ze het niet goedkeuren dat Duitsr ruiters aan internationale wedstrijden in de UAE deelnemen.
Gebakken lucht want het zijn zo goed als allemaal nationale wedstrijden waar dus ook gewoon ruiters uit Duitsland meerijden.

janouk
Blogger

Berichten: 17874
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:03


Popstra
Berichten: 13760
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:19

BMHP schreef:
Popstra schreef:
en dit bedoel ik nu met dat hoe langer men mee draait in de sport hoe normaler ze dit soort dingen gaan vinden. Evenals dat de paarden tijdens de FEI world in de USA allen in een rij aan het infuus staan om genoeg vocht te krijgen...nu is dat nog niet zo schokkend maar het is toch zot om te zien als je dat niet kent!?

Dat is wel heel kort door de bocht en geeft een verkeerd beeld.

Nadat de race gestopt is zijn er paarden die nog op het parcours reden door de organisatie opgehaald.
Deze paarden zijn uit voorzorg aan een infuus gezet. Het grootste deel van deze paarden had dat helemaal niet nodig en is ook niet medisch gekeurd voorafgaand het aanleggen van het infuus.

In Tyron is zoveel organisatorisch misgegaan, zijn de klimatologische omstandigheden (ondanks verzoeken van NF om bv een uur eerder te starten) genegeerd. Dit heeft geresulteerd in ongeldige kampioensschaps race.
Ik noem de onduidelijkheid van de startlijn. Het niet optijd klaar zijn van het wedstrijdterein en parcours. De neutralisatie en de parcourswijziging tijdens de race (van 160 km naar 120 km). De onmogelijkheid voor grooms om waterpunten in te richten en tijdens de race te koelen. Dit alles niet conform de regelementen.

De organisatie had een reden nodig om het eigen falen te verdoezelen. Dus alle paarden die op dat moment nog in de race lagen zijn uit voorzorg behandeld, niet omdat dat medisch nodig was. Tyron was een puinhoop, een situatie waarmee de rijders werden opgezadeld, zij hebben gevochten tegen omstandigheden die buiten hun macht lagen, veroorzaakt door een falende organisatie.
Zelfs iets simpels als goed en veilig water ging fout. (Het water uit de tankwagens op het terrein was geen goedgekeurd drinkwater).

Ik kan mij van Tyron niet herinneren dat daar sprake is geweest van veel CI"s, of door een gigantisch uitvallen door metabole problemen. Door de chaos rond de start was de race circa 2 uur geneutraliseerd en dat veroorzaakte het gevaar. Het aantal paarden aan een infuus is kunstmatig door de organisatie opgekrikt.
ik bedoel alleen maar te zeggen dat dit voor een leek heel raar om te zien is, paarden aan een infuus en wat al niet nog meer enkel om maar de sport te beoefenen.
Alle ,,vreemde,, dingen in alle disciplines.
Jij vind het wellicht normaal maar voor een leek die van toeten nog blazen weet en enkel de sport komt ,,bekijken,, is dat niet.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:56

kyrkelover schreef:
Nee hoor Duitsland zegt alleen dat ze het niet goedkeuren dat Duitsr ruiters aan internationale wedstrijden in de UAE deelnemen.
Gebakken lucht want het zijn zo goed als allemaal nationale wedstrijden waar dus ook gewoon ruiters uit Duitsland meerijden.


Maar je mag dan níet meer deelnemen aan Duitse nationale wedstrijden ;-)

Kijk dat is al drie stappen beter dan wegkijken, ontkennen en niks doen (=tactiek KEV en KNHS tot nu toe)

Daar komt nog eens bij dat de internationale wedstrijden daar nu ook op z'n gat liggen, omdat de FEI ook eindelijk inziet dat er daar toch wel een probleem is.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:01

Popstra schreef:
ik bedoel alleen maar te zeggen dat dit voor een leek heel raar om te zien is, paarden aan een infuus en wat al niet nog meer enkel om maar de sport te beoefenen.
Alle ,,vreemde,, dingen in alle disciplines.
Jij vind het wellicht normaal maar voor een leek die van toeten nog blazen weet en enkel de sport komt ,,bekijken,, is dat niet.

Tyron was verre van normaal. ik snap alleen niet dat jij bewust mijn woorden verdraait.
Alsje de uitleg niet hebt begrepen kan je je vraag in PB Stellen.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9330
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:29

Arabesk schreef:
kyrkelover schreef:
Nee hoor Duitsland zegt alleen dat ze het niet goedkeuren dat Duitsr ruiters aan internationale wedstrijden in de UAE deelnemen.
Gebakken lucht want het zijn zo goed als allemaal nationale wedstrijden waar dus ook gewoon ruiters uit Duitsland meerijden.


Maar je mag dan níet meer deelnemen aan Duitse nationale wedstrijden ;-)

Kijk dat is al drie stappen beter dan wegkijken, ontkennen en niks doen (=tactiek KEV en KNHS tot nu toe)

Daar komt nog eens bij dat de internationale wedstrijden daar nu ook op z'n gat liggen, omdat de FEI ook eindelijk inziet dat er daar toch wel een probleem is.

Uh nee want die Duitse meiden rijden mee aan de nationale wedstrijden em daar is geen verbod voor vanuit Duitsland. En aangezien 98% van de wedstrijden nationale wedstrijden zijn.. is dus een nietszeggend statement.

Loortje1266
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:11

Ibbel schreef:
Getup schreef:
De amazone had gereageerd. Die woont en werkt daar, paarden worden top verzorgd en in de gaten gehouden. Haar merrie gleed uit...Was een ongeluk.


Ik denk zo maar dat met een normalere snelheid het paard niet zou zijn uitgegleden... Wel makkelijk om het als een ongeluk af te doen. Een ongeluk dat door normaal te rijden voorkomen had kunnen worden.


Als je op Bianca haar fb kijkt, rijdt zij altijd ruim onder de 20 km/u....

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:31

Loortje1266 schreef:
Ibbel schreef:
Ik denk zo maar dat met een normalere snelheid het paard niet zou zijn uitgegleden... Wel makkelijk om het als een ongeluk af te doen. Een ongeluk dat door normaal te rijden voorkomen had kunnen worden.


Als je op Bianca haar fb kijkt, rijdt zij altijd ruim onder de 20 km/u....



Afbeelding

En daarbij word ook niet gestopt om een fles water aan te pakken om te koelen. Nu kan dat in de EU ook gebeuren.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9330
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:40

Loortje1266 schreef:
Als je op Bianca haar fb kijkt, rijdt zij altijd ruim onder de 20 km/u....

Dat is sinds ze geswitcht is van stal echt niet meer zo.
Veel afkeuringen ook hoor nu.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:44

Als je galopperend flessen water aanpakt ja dat is net zoiets als bananenschillen op de vloer gooien en dan verbaasd dat er ongelukken van komen.
Maar het gaat niet om dit ene incident. Het gaat om vele dode paarden elk seizoen opnieuw. De dopingschandalen. Alle Nederlanders die daar steeds harder gaan rijden tot wel 30 kmph etc etc.
Alles bij elkaar.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 01-01-20 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:46

De stal waar ze voor rijdt is ook berucht vanwege meerdere dopinggevallen.

Overigens heeft de ruiter weinig te zeggen over training, wedstrijdschema en de te rijden snelheid, dat is de taak van de trainer

Loortje1266
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:37

kyrkelover schreef:
Dat is sinds ze geswitcht is van stal echt niet meer zo.
Veel afkeuringen ook hoor nu.


Sinds wanneer is ze geswitcht?

@arabesk ik snap wat je zegt, maar als het niet alleen om dit ene incident gaat, waarom wordt er dan van alles bij gehaald wat hier niet van toepassing is?

Ik zie hier maar ook op fb van alles voorbij komen, wat geen aanval is op de sport maar aanvallen zijn op haar als persoon. Ook verschrikkelijk veel aannames zoals het hele stuk van mvdende over drijfveer voor het geld, vrouwen in Dubai enz.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9330
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:53

Ze rijdt nu iig voor Al Wathba Stable. Dat is gewoon net zoals in het wielrennen met oortje in en in het treintje mee.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:02

kyrkelover schreef:
Ze rijdt nu iig voor Al Wathba Stable. Dat is gewoon net zoals in het wielrennen met oortje in en in het treintje mee.


Sounds like fun -O-

Maar goed nogmaals het gaat niet om dit ene 'ongeluk'.
Reindu stuurde zaterdagavond een brandbrief naar de KNHS over de situatie in de UAE nav het vierde dode paard en het feit dat de Nederlanders daar steeds harder gaan rijden en steeds vaker de finish niet halen. En reindu voorspelde dat de bom zou barsten als er een keer een paard onder een Nederlandse ruiter dood zou gaan. En een dag later...

Maar het kan morgen wéér gebeuren. Er zijn in januari weer races waar Nederlanders aan meedoen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:07

fransje23 schreef:
De stal waar ze voor rijdt is ook berucht vanwege meerdere dopinggevallen.

Overigens heeft de ruiter weinig te zeggen over training, wedstrijdschema en de te rijden snelheid, dat is de taak van de trainer

Als ruiter is het wel je eigen keus of je eraan meewerkt of niet.

Loortje1266
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:15

kyrkelover schreef:
Ze rijdt nu iig voor Al Wathba Stable. Dat is gewoon net zoals in het wielrennen met oortje in en in het treintje mee.


Oftewel je riep zomaar wat? Zo worden dus leugens de wereld in geholpen...

Loortje1266
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:22

Arabesk schreef:
kyrkelover schreef:
Ze rijdt nu iig voor Al Wathba Stable. Dat is gewoon net zoals in het wielrennen met oortje in en in het treintje mee.


Sounds like fun -O-

Maar goed nogmaals het gaat niet om dit ene 'ongeluk'.
Reindu stuurde zaterdagavond een brandbrief naar de KNHS over de situatie in de UAE nav het vierde dode paard en het feit dat de Nederlanders daar steeds harder gaan rijden en steeds vaker de finish niet halen. En reindu voorspelde dat de bom zou barsten als er een keer een paard onder een Nederlandse ruiter dood zou gaan. En een dag later...

Maar het kan morgen wéér gebeuren. Er zijn in januari weer races waar Nederlanders aan meedoen.


Nogmaals, als het niet gaat om dit ene ongeluk, maar om de sport zelf, waarom wordt er van alles bij gehaald wat niet relevant is?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:52

Zeven dode paarden, krankzinnige snelheden van Nederlanders, dopingschandalen. Daar hoef ik niet nog meer bij te slepen leek me ruim voldoende :+