Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vier paarden omgekomen bij endurancewedstrijden in Dubai

 
Profiel   

horses.nl
Enducance
Ingezonden door meerdere bokkers

Vandaag zijn drie paarden omgekomen door een 'catastrophic injury' bij de endurancewedstrijden in Dubai. Gisteren was ook al een merrie overleden. Dat meldt het platform Clean Endurance op Facebook. Eén van de paarden werd gereden door de Nederlandse Bianca Schutz.

Lees de volledige tekst hier.



Laatst bijgewerkt door Nayomie op 30-12-19 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Links aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 16:58 



 
Profiel   

Link gaat naar een ander artikel (onderste)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 17:01 



 
Profiel   

Wow ik rijd al een tijd geen endurance meer, maar ik schrik wel van de gemiddelde snelheid van 35 km.
Heel sneu voor de overleden paarden en hun ruiters en eigenaars. Kan er geen mening over hebben daarvoor is het artikel te kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 17:27 



 
Profiel   

Echt zonde dat mensen hierdoor een slecht beeld krijgen van de endurance in het algemeen terwijl het er hier in Nederland echt compleet anders aan toe gaat.
Eigenlijk moet hetgeen ze daar doen gewoon geen endurance meer heten, maar bijvoorbeeld woestijnrace.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 17:45 



 

Je mag toch hopen dat een Nederlandse amazone die meedoet aan die gekkigheid daar, hier in Nederland in ieder geval voor het leven geroyeerd wordt door de KNHS....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:11 



 
Profiel   

safina schreef
Je mag toch hopen dat een Nederlandse amazone die meedoet aan die gekkigheid daar, hier in Nederland in ieder geval voor het leven geroyeerd wordt door de KNHS....


Nee, dat gaat de KNHS niet doen. De KNHS heeft een riding permit gegeven dát ze daar mocht starten. Daar moeten ze eerst eens mee ophouden. Gewoon géén riding permits afgeven voor wedstrijden daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:13 



 

Ibbel schreef
safina schreef
Je mag toch hopen dat een Nederlandse amazone die meedoet aan die gekkigheid daar, hier in Nederland in ieder geval voor het leven geroyeerd wordt door de KNHS....


Nee, dat gaat de KNHS niet doen. De KNHS heeft een riding permit gegeven dát ze daar mocht starten. Daar moeten ze eerst eens mee ophouden. Gewoon géén riding permits afgeven voor wedstrijden daar.


Bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:15 



 
Profiel   

Ziek. Met zulke snelheden op zulke afstanden rij je zeker de paarden kapot. Echt bizar dat er mensen zijn die dit moedwillig doen. Hopelijk neemt de knhs hier wel actie op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:33 



 
Profiel   

De amazone had gereageerd. Die woont en werkt daar, paarden worden top verzorgd en in de gaten gehouden. Haar merrie gleed uit...Was een ongeluk. Wat er met de andere 3 gebeurd is, weet ik niet.
Blijft natuurlijk een feit, dat er daar veeeeeel te veel paarden zich erg blesseren en/Of sterven. De gemiddelde snelheid is ook veel te hoog, niet normaal meer....

Feit is ook, dat ik niemand ken in de endurance wereld en ook niet heel veel van de sport af weet. Heb wel een vriendin die op topniveau endurance gereden heeft, en er mee opgehouden is, omdat ze dat gejaag en gerace niet meer aan kon zien. Ze zei, dat het abnormaal was, wat er aan snelheid gereden wordt soms.


Laatst bijgewerkt door Getup op 30-12-19 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:37 



 
Profiel   

Blussem schreef
Ziek. Met zulke snelheden op zulke afstanden rij je zeker de paarden kapot. Echt bizar dat er mensen zijn die dit moedwillig doen. Hopelijk neemt de knhs hier wel actie op.


Niet acceptabel, belachelijke snelheden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:38 



 
Profiel   

Hoop toch wel dat die Nederlandse flink op haar flikker krijgt van de KNHS, en anders wel zeer slechte publiciteit op haar socials.

Kijk een ongeluk kan gebeuren, aantal jaar geleden ook gebeurd dat een NL paard afgemaakt moest worden na een valpartij, maar 4 paarden dood in 2 dagen is echt absurd!

Waarom niet een max snelheid aan de wedstrijd hangen? Net zoals bij ons in de klasse 1 en 2! Dan wordt het veel meer een tactisch spelletje ipv racen totdat paard dood neervalt.

Hier in NL ook zo vaak op de uitslagen lijst gezien dat iemand net 0,01 km per uur te hard had gereden en gediskwalificeerd werd, 0,01 km/ uur gaat echt over seconden, je moet als ruiter dus heel goed de tijd in de gaten houden ipv zo hard mogelijk rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:41 



 
Profiel   

Getup schreef
De amazone had gereageerd. Die woont en werkt daar, paarden worden top verzorgd en in de gaten gehouden. Haar merrie gleed uit...Was een ongeluk.


Ik denk zo maar dat met een normalere snelheid het paard niet zou zijn uitgegleden... Wel makkelijk om het als een ongeluk af te doen. Een ongeluk dat door normaal te rijden voorkomen had kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:45 



 
Profiel   

O gadver wat erg voor Bianca, zei trainde de paarden altijd zo liefdevol

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:46 



 
Profiel   

Nieuwsredactie schreef
horses.nl
Enducance
Ingezonden door meerdere bokkers

Vandaag zijn drie paarden omgekomen door een 'catastrophic injury' bij de endurancewedstrijden in Dubai. Gisteren was ook al een merrie overleden. Dat meldt het platform Clean Endurance op Facebook. Eén van de paarden werd gereden door de Nederlandse Bianca Schutz.

Lees de volledige tekst hier.



Rip

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:48 



 
Profiel   

Eh die Nederlandse ruiter kan je onmogelijk de schuld geven voor die andere drie paarden. Ik denk wat hier in Nederland de regels zijn je niet kan vergelijken met de omstandigheden en regels daar.
Je kunt er wat van vinden maar om echt een indruk te krijgen had ik toch graag een wat uitgebreider artikel gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 18:48 



 
Profiel   

Ik snap niet dat de knhs na al die jaren ellende met de races in die contreien nog doorgaat met de samenwerking! Walgelijk dit en al zo lang!

Er zit veel geld daar.. Zal dat de reden zijn????

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 19:11 



 
Profiel   

Het kan een prima sport zijn, behalve als het nooit xxxxx genoeg is. Het zijn altijd ongelukken en overbelasting waardoor ze vroegtijdig de pijp uitgaan....het moet altijd maar harder, gekker, sneller, hoger. Doe het lekker zelf en ga marathons lopen, triatlons, ga modderfietsen (veldrijden) of hoogspringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 19:18 



 
Profiel   

Ik heb eerder het idee dat het de KNHS niks kan schelen. Er zit voor hun geen geld in de endurance, ze luisteren gewoon niet. KNHS geeft alleen maar om de Olympische disciplines. En je moet je gewone endurance-ruiters eens horen hier in Nederland. Die zijn zo kwaad dat de KNHS te laf is om hier consequenties aan te hangen. De bond verkoopt het als "het goede voorbeeld geven", nou daar zijn de nationale enduranceruiters het niet mee eens. Zelfs de vereniging staat machteloos omdat het allemaal door de KNHS bepaald wordt.
Dat gezegd hebbende: De FEI probeert al jaren de snelheid uit de woestijnraces te halen, maar de maatregelen werken averechts en juist nadelig voor de mensen die wel eerlijk rijden.
Het moge duidelijk zijn dat in mijn bericht vooral frustratie doorklinkt over een discipline die ik juist als erg bewust van welzijn heb leren kennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 19:27 



 

Dinopino schreef
Eh die Nederlandse ruiter kan je onmogelijk de schuld geven voor die andere drie paarden. Ik denk wat hier in Nederland de regels zijn je niet kan vergelijken met de omstandigheden en regels daar.
Je kunt er wat van vinden maar om echt een indruk te krijgen had ik toch graag een wat uitgebreider artikel gelezen.


Ze kiest ervoor om mee te doen aan een wedstrijd waarin mensen paarden dood rijden. En waar de omstandigheden en regels blijkbaar zo zijn dat dat allemaal kan. Als oprecht liefhebber van paarden en endurance als sport wil je daar toch helemaal geen onderdeel van zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 19:30 



 
Profiel   

Ik vraag me wel af wat je als Nederlandse daar in de endurancewereld gaat zoeken? Dan kan je het zelf nog zo goed bedoelen, als je iets wilt voorstellen tijdens die wedstrijden, moet je meedoen met de gekkigheid daar en dan is de kans dat dergelijke ongelukken gebeuren veel groter. Een paard gaat niet dood omdat die eventjes uitglijdt. Dan moet je al een flinke schuiver met veel te grote snelheid maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 19:34 



 
Profiel   

Ik denk dat die mensen wat daar zo hard willen racen beter met de Dakar mee kunnen doen ipv endurance.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 19:42 



 
Profiel   

Ik ben heel bang dat het grootste en enigste woord: GELD is.

Met geld is blijkbaar alles te koop.... en rekening houden met dierenwelzijn hoeft blijkbaar ook niet meer als er genoeg geld geboden wordt.

Ik acht de kans groot dat geld ook voor Bianca de grootste drijfveer is om in het Midden-Oosten in de Endurance actief te zijn en daar te wonen en werken.

Met het accepteren van een baan en of woonruimte daarginds, accepteer je onvermijdelijk ook hun beleid wat betreft de paarden (sport).

Anders dan geld zie ik niet direct in waarom je je in godsnaam in het Midden-Oosten wil bezighouden met paarden. Zeker als vrouw zijnde is het daar niet echt een pretje.

Of je moet daadwerkelijk lol hebben in het woestijnracen en geen zier geven om het feit dat er in de woestijn nog bijna geen één wedstrijd is verreden waar er geen (dodelijke) "ongevallen" en of compleet uitgeputte paarden te betreuren zijn geweest.

Het is niet dat het per ongeluk één keer gebeurd dat er daar paarden overlijden, het is gewoon elke wedstrijd daar feest....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 19:48 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Getup schreef
De amazone had gereageerd. Die woont en werkt daar, paarden worden top verzorgd en in de gaten gehouden. Haar merrie gleed uit...Was een ongeluk.


Ik denk zo maar dat met een normalere snelheid het paard niet zou zijn uitgegleden... Wel makkelijk om het als een ongeluk af te doen. Een ongeluk dat door normaal te rijden voorkomen had kunnen worden.



Tsja, daar was ik niet bij. Geen idee,Hoe snel ze reed.

Mijn paard is ook n keer in stap uitgegleden en gevallen. Had gelukkig niets.

Nogmaals: van mij mag de KNHS nederlanders verbieden, daar mee te rijden. Met al die dode paarden ( hoeveel zouden het er per jaar zijn?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 20:26 



 
Profiel   

Triest. En er zijn helaas ook genoeg mensen, inclusief fokkers, die hun paarden verkopen aan zulke figuren. Maar als je dan iets zegt is het antwoord dat er ook paarden zijn waar niet zo mee omgegaan wordt. Nee, maar met vele wel en als je een beetje hart voor je dieren hebt, wil je dat niet. Maar inderdaad, geld is de baas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 20:26 



 
Profiel   

safina schreef
Ze kiest ervoor om mee te doen aan een wedstrijd waarin mensen paarden dood rijden. En waar de omstandigheden en regels blijkbaar zo zijn dat dat allemaal kan. Als oprecht liefhebber van paarden en endurance als sport wil je daar toch helemaal geen onderdeel van zijn?


Precies dat dus
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 20:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen