Het doorgeefstokje van januari: Malenka

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van januari: Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 16:46

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Malenka met haar man en paard.
Fotograaf: Look J Boden


Als allereerst: nog een gelukkig nieuwjaar gewenst! 2020 is nu echt begonnen. De kerstbomen en andere versieringen worden opgeruimd en de kerstvakantie is bijna klaar. Terug naar het normale leven. Koud en met héél veel mist gingen we het nieuwe jaar knallend in. Voor het eerste doorgeefstokje van januari, en van 2020, mochten we bokker Malenka benaderen. Benieuwd naar haar penny-gedachten van vroeger? Lees dan gauw verder!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?

Dat was in 2006. Om meer te leren over de afstamming van mijn toen driejarige paard en mijn liefde voor deze dieren te delen. Datzelfde paard heb ik trouwens nog steeds.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:
Ik heb me net aangemeld omdat ik op zoek was naar nakomelingen van Golden Boy op internet.
Ik heb ook een nakomeling van hem. Zijn naam is officieel Generals Copper Kodi, maar wij noemen hem Nilay (betekend:heaven)
Nilay's moeder is een NRPS merrie. Hij is nu 3,5 jaar oud... maar heeft 2 hele slechte winters achter de rug. Vandaar dat ik nu ook nog niet echt met hem werk en zijn bespiering minimaal is. Volgend voorjaar wil ik 'echt' met hem beginnen.


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten
1. Helemaal niet beschamend eigenlijk. Ik was wel heel erg serieus en wilde graag mijn kennis delen met anderen. Die behoefte heb ik inmiddels een stuk minder.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Momenteel van mijn avontuur om een huis te gaan bouwen. Wellicht ook nog van wat uit de kunst topics. In het verleden ben ik actief geweest bij de appaloosa's en ik ben in het begin heel actief geweest in topics over 'natural horsemanship'en met name het trainen van jonge paarden.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Een plek om ongegeneerd over mijn passie voor paarden te praten. Er is niemand die gek opkijkt als je vertelt hoe geweldig lief hinnikend je paard bij het hek op je staat te wachten.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Zeker wel! Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 9 was. Ik heb gedroomd over succes in de sport, eindeloze trektochten en een carrière in de paarden. Dat bleek toch allemaal wat complexer dan gewoon opstappen en gaan.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou ik wonen in een milieuvriendelijke woning aan de rand van het bos met mijn man, katten, hond, kippen en paard. Waarschijnlijk zou ik dan een hele kleinschalige opfok hebben waarbij jonge paarden echt in handen komen en een stabiele basis meekrijgen waar ze de rest van hun leven wat aan hebben. Bijvoorbeeld door lekker mee te gaan wandelen in het bos. Bovendien zou ik dan een paard uitbrengen in de endurance sport.

8. Vraag van 8nnemiek: Jullie zijn bezig met het ontwerpen en bouwen van een duurzaam huis. Verloopt het allemaal naar wens, of zijn er nog dingen die jullie achteraf anders hadden willen doen?
Wat een leuke vraag! Het gaat me eigenlijk niet snel genoeg. We zijn nu al meer dan twee jaar bezig met plannen en zijn nog steeds niet aan het bouwen zelf toegekomen. Het lijkt er echter op dat februari 2020 het moment gaat zijn dat de eerste paal de grond in gaat. Waar ik heel erg blij mee ben is dat ik de tijd heb genomen om me echt te verdiepen in alternatief bouwen (al lang voordat het voor ons een optie werd) en dat ik zelf ons huis en de hele kavel er omheen heb ontworpen. Inclusief een plekje voor mijn lieve paard Nilay. Wat ik anders had willen doen is dat ik onze tekeningen sneller had laten uitwerken. Als ik daar meer druk op had gezet waren we nu waarschijnlijk al aan het bouwen.


Waar komt je liefde voor de natuur vandaan?
Ook al zo'n goede vraag. Mijn moeder heeft me al opgevoed met een groot respect voor onze huisdieren. Het was een eer als de kat op schoot kwam liggen! Daarnaast hadden wij buren die hun tuin als een soort minibos hadden ingericht. Gewoon achter een rijtjeshuis. De buurman deed een opleiding om boswachter te worden. Ik was daardoor gefascineerd en luisterde graag naar verhalen over de planten en dieren. Uiteindelijk ben ik daardoor ook het agrarisch onderwijs in gegaan en ben ik gaan werken als docent biologie en groene vakken.


9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Ik ben wel heel benieuwd naar Piekosjj.

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Wat doet wetenschap voor jouw omgang met en training van paarden?

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Het doorgeefstokje van januari: Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:29

Wat een gave foto zeg! Leuk stukje.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het doorgeefstokje van januari: Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:13

Leuk!

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Het doorgeefstokje van januari: Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:27

Leuk stukje.

Heeft je paard toevallig in Leusden gestaan, op een kleine 24/7 buiten stal? Hij komt mij zo bekent voor.

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Re: Het doorgeefstokje van januari: Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:23

Prachtige foto en leuk stukje!

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:46

Wat een lieve reacties. :D

mala26 schreef:
Leuk stukje.

Heeft je paard toevallig in Leusden gestaan, op een kleine 24/7 buiten stal? Hij komt mij zo bekent voor.


Dat klopt! Nu ben ik wel benieuwd hoe je dat weet natuurlijk. :o Helaas werkte die stal voor ons niet meer toen hij geblesseerd raakte. Maar het was daar heerlijk staan en fantastisch buitenrijden. Het was ook de bedoeling hem terug te verhuizen nu het weer goed gaat. Maar inmiddels hebben we dus besloten hem naar ons nieuwe stekje te verhuizen zodra dat kan. Dus hij blijft voor nu maar even waar hij is (Ook heel goed. Maar geen bos.). Ik wil hem niet onnodig vaak verhuizen. Hij is met zijn 16,5jaar al 16keer verhuisd...

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:50

Malenka schreef:
Wat een lieve reacties. :D

mala26 schreef:
Leuk stukje.

Heeft je paard toevallig in Leusden gestaan, op een kleine 24/7 buiten stal? Hij komt mij zo bekent voor.


Dat klopt! Nu ben ik wel benieuwd hoe je dat weet natuurlijk. :o Helaas werkte die stal voor ons niet meer toen hij geblesseerd raakte. Maar het was daar heerlijk staan en fantastisch buitenrijden. Het was ook de bedoeling hem terug te verhuizen nu het weer goed gaat. Maar inmiddels hebben we dus besloten hem naar ons nieuwe stekje te verhuizen zodra dat kan. Dus hij blijft voor nu maar even waar hij is (Ook heel goed. Maar geen bos.). Ik wil hem niet onnodig vaak verhuizen. Hij is met zijn 16,5jaar al 16keer verhuisd...



Ah zie dacht het al. Dan ken ik jou ook en jij mij. Ik reed vienna die daar stond.
Peesblessure had ie toch? Fijn dat dat weer goed is gekomen.

Malenka

Berichten: 7562
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het doorgeefstokje van januari: Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:57

Wat leuk om daar op deze manier achter te komen!

Ja. Het was een flinke peesblessure waarbij het de vraag was of hij ooit weer aan de slag zou kunnen. Ik heb stamcellen in laten spuiten en heeft veel tijd genomen. Het heeft meer dan een jaar geduurd voor we weer iets konden gaan opbouwen.

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:15

Malenka schreef:
Wat leuk om daar op deze manier achter te komen!

Ja. Het was een flinke peesblessure waarbij het de vraag was of hij ooit weer aan de slag zou kunnen. Ik heb stamcellen in laten spuiten en heeft veel tijd genomen. Het heeft meer dan een jaar geduurd voor we weer iets konden gaan opbouwen.



Kleine wereld weer.
Wat ontzettend fijn dat die stamcellen hebben geholpen.