Executieverkoop manege Smit in Pesse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:38

ElCid schreef:
Relaxed schreef:
Oude zooi? Ik zou de grote bak geen oude zooi willen noemen. Ruimte zat om stallen bij te bouwen en alle grond heb je ook..
Maar misschien komt er wel een koper die alles eraf drukt en er huizen op zet :+ kan alle kanten op.


Daar is dan wel weer een speciale vergunning voor nodig ( en een hoop geld). Het is agrarisch, daar mogen niet zomaar huizen gebouwd worden. Dan moet er een wijziging bestemmingsplan worden aangevraagd, wat jaren kan duren, en een flink bedrag aan leges betaald worden.

Het woonhuis zal wel herbouwd mogen worden maar huizen op de rest van het perceel kan niet zomaar.


Helaas zie je dat wel op veel plekken gebeuren en blijkt dat toch rendabel te zijn. Vaak zetten ze er vrij grote, luxe huizen op tegen aardige prijzen en dan kunnen ze blijkbaar goed uit.
Vaak ligt of staat het er dan jaren waardeloos bij, maar dat boeit ze niet.

Veronica2
Berichten: 2676
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:59

Als ik me goed herinner zitten er in de 'nieuwe hal' ook stallen, of is dat later weer veranderd?

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:10

Pipodipo schreef:
Als ik me goed herinner zitten er in de 'nieuwe hal' ook stallen, of is dat later weer veranderd?


Er staan nog 3 boxen daar en een paar opzadelplaatsen. De andere boxen zijn al zeker 1 of 2 jaar weg.

Wat huizenbouw betreft; is afwachten maar met de bouwstop zal het dan een speculant zijn die daar op af komt in de hoop dat ( door verandering bestemmingsplan, etc. ) er ooit een bouwvergunning wordt afgegeven.

Nog een paar dagen en dan weten we allemaal meer.

dazzy
Berichten: 59
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:35

Die boxen zijn ponyboxen. Zeker niet geschikt voor een paard

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:47

miccamaaike schreef:
Ik ga er maar vanuit dat volgende week de laatste les is. Eenmaal geveild hebben ze er niks meer over te zeggen. Leuk dat Roelof de stallen houdt, maar zonder de bak heb je daar toch ook weinig aan.

Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Was er dinsdag nog, maar toen was er niks nieuws te vertellen.

Dat begrijp ik dan niet. Wat moet hij met alleen de stallen. Compleet levert het complex toch veel meer op?
Beetje vreemde aktie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:50

dazzy schreef:
Die boxen zijn ponyboxen. Zeker niet geschikt voor een paard


Dat is ook niet aan te passen natuurlijk :')

Nadita, hoezo rare actie? Die stallen waren er eerst niet. Ik vermoed dat hij toen die grond heeft gekocht en daar de stallen voor de school heeft gebouwd. Toen leefde zijn vader ook nog.. Het is een ander perceel, dus dat kan je gewoon apart kopen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:54

ElCid schreef:
Pipodipo schreef:
Als ik me goed herinner zitten er in de 'nieuwe hal' ook stallen, of is dat later weer veranderd?


Er staan nog 3 boxen daar en een paar opzadelplaatsen. De andere boxen zijn al zeker 1 of 2 jaar weg.

Wat huizenbouw betreft; is afwachten maar met de bouwstop zal het dan een speculant zijn die daar op af komt in de hoop dat ( door verandering bestemmingsplan, etc. ) er ooit een bouwvergunning wordt afgegeven.

Nog een paar dagen en dan weten we allemaal meer.


Daarom kopen project ontwikkelaars van alles op. Ze laten het gewoon verpieteren, vragen een bestemmings verandering aan en gaan vaak pas veel later bouwen. Tegen die tijd is het allemaal alweer anders qua bouwstop.

Ik weet van door de jaren heen mensen die zelfs zijn uitgekocht en het huis daarna jaren stond te verloederen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:27

nadita schreef:
miccamaaike schreef:
Ik ga er maar vanuit dat volgende week de laatste les is. Eenmaal geveild hebben ze er niks meer over te zeggen. Leuk dat Roelof de stallen houdt, maar zonder de bak heb je daar toch ook weinig aan.

Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Was er dinsdag nog, maar toen was er niks nieuws te vertellen.

Dat begrijp ik dan niet. Wat moet hij met alleen de stallen. Compleet levert het complex toch veel meer op?
Beetje vreemde aktie


Geen idee wat hij er mee wil, maar t is wel echt zo.

Kendra

Berichten: 8741
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:49

Misschien levert dit genoeg op om alle rekeningen te betalen en hoopt hij op deze manier op een soort doorstart in (bijna afgedwongen) samenwerking met de kopers?

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:40

Kendra schreef:
Misschien levert dit genoeg op om alle rekeningen te betalen en hoopt hij op deze manier op een soort doorstart in (bijna afgedwongen) samenwerking met de kopers?


De veiling is opgezet door de bank, die wil geld zien, daar heeft de huidige eigenaar niks mee van doen en die zal daar ook geen stuiver van zien. Waarschijnlijk is het perceel waar de stallen op staan hypotheekvrij en dus volledig eigendom; dan mag de bank daar dus niet aankomen.
De grond, hallen en huis, etc. ligt ( waarschijnlijk) nog wel hypotheek op en de bank kan bij wanbetaling dat dus per opbod verkopen. Het geld wat dat opbrengt gaat naar de bank en niet naar de huidige eigenaar(s). De kans is groot dat het verkocht wordt voor veel minder dan het waard is maar als de bank daarmee de kosten kan dekken is dat voor hun genoeg.

Als het door een projectontwikkelaar gekocht zou worden dan heeft die ook verder geen belang bij stallen maar gaat het alleen om de oppervlakte. Als het door iemand gekocht wordt die er een manege bedrijf o.i.d. wil opzetten dan is er echt wel een optie om stallen bij te bouwen ( bijv. in 1 van de omliggende schuren) of het huidige stalgebouw huren/ erbij kopen. We gaan het zien.

dazzy
Berichten: 59
Geregistreerd: 16-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:04

Relaxed schreef:
dazzy schreef:
Die boxen zijn ponyboxen. Zeker niet geschikt voor een paard


Dat is ook niet aan te passen natuurlijk :')

Nadita, hoezo rare actie? Die stallen waren er eerst niet. Ik vermoed dat hij toen die grond heeft gekocht en daar de stallen voor de school heeft gebouwd. Toen leefde zijn vader ook nog.. Het is een ander perceel, dus dat kan je gewoon apart kopen.



Zeker wel aan te passen maar heel onlogisch zoals het nu te koop staat. Met weinig plaats voor mooie grote boxen

Anoniem

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:35

Natuurlijk niet, ruimte zat om waar dan ook boxen te plaatsen.. Maar zoals ik al zei, voor hetzelfde geld wordt alles platgegooid voor huizen ;) niemand weet wat er gaat gebeuren, ook roelof niet :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 02:35

Precies. Je weet niet wie het koopt en wat diegene ermee gaat doen. Misschien heeft hij contact met iemand die voor hem kan of wil bieden?? Dat gebeurt ook nog weleens........Maar kend e man zijn portemonnee niet.

Overigens als een particulier het zou kopen, wil diegene misschien helemaal geen bergen stallen. Ik ben particulier, heb 5 paarden, eerste 6 en wij hebben geen boxen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:48

Maar wat moet een particulier met 5 paarden met bedrijfsonroerend goed met 10 hectare grond, 2 binnenbakken, allemaal bijgebouwen en een afgefikte woning :+

Ze gingen er gisteren op de manege wel van uit dat er volgende week nog les zal zijn. Maar ik heb er een beetje een hard hoofd in...

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:51

miccamaaike schreef:
Maar wat moet een particulier met 5 paarden met bedrijfsonroerend goed met 10 hectare grond, 2 binnenbakken, allemaal bijgebouwen en een afgefikte woning :+

Ze gingen er gisteren op de manege wel van uit dat er volgende week nog les zal zijn. Maar ik heb er een beetje een hard hoofd in...


Het zal niet snel gebeuren, maar ik ken de mensen die dat hebben zeker wel. Mensen die het geld hebben, zullen flink verbouwen en graag de luxe van ruimte willen.

Maar goed.............echt ideaal zoals het nu is, is het niet.

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:30

Bedrijfsonroerend goed is sowieso alleen te koop voor mensen met vele geld als je particulier wil kopen; je krijgt als particulier geen hypotheek maar dat zal in dit geval waarschijnlijk ook niet aan de orde zijn. Bij zo'n veiling zullen er hoofdzakelijk mensen met zakken met geld verschijnen.
Als je rekent dat een ha landbouwgrond tussen de 50.000 en 80.000 kost ...........Maar goed, misschien gaat het voor een habbekrats weg. Aan de verbouwing ben je sowieso een paar ton en meer kwijt.

Als het geveild is heeft de nieuwe eigenaar het voor het zeggen dus of die lessen etc. doorgaan is van hem/ haar/ hun afhankelijk.

Mijn ervaring is toch ook wel dat mensen met geld heel veel keuze hebben in wat ze kunnen kopen en dan liever gaan voor iets wat klaar is en netjes verbouwd of zoiets als investering/ speculatie object kopen.

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:16

Relaxed schreef:
dazzy schreef:
Die boxen zijn ponyboxen. Zeker niet geschikt voor een paard


Dat is ook niet aan te passen natuurlijk :')

Nadita, hoezo rare actie? Die stallen waren er eerst niet. Ik vermoed dat hij toen die grond heeft gekocht en daar de stallen voor de school heeft gebouwd. Toen leefde zijn vader ook nog.. Het is een ander perceel, dus dat kan je gewoon apart kopen.

Waarom wordt dat er nu niet bij verkocht. Dat is toch raar. Tenminste naar mijn mening. Het complete complex zou beduidend meer opleveren dan het nu gaat doen

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Re: Executieverkoop manege Smit in Pesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:21

El Cid, het grootste gedeelte is landbouwgrond, daar mag je niet op bouwen. En volgens mij zit er op de andere grond ook geen bouwbrstemming
Dus voor een projectontwikkelaar die er huizen op zou willen bouwen lijkt het me niet interessant

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:23

miccamaaike schreef:
Maar wat moet een particulier met 5 paarden met bedrijfsonroerend goed met 10 hectare grond, 2 binnenbakken, allemaal bijgebouwen en een afgefikte woning :+

Ze gingen er gisteren op de manege wel van uit dat er volgende week nog les zal zijn. Maar ik heb er een beetje een hard hoofd in...

Wie ging daar gisteren vanuit?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:37

nadita schreef:
El Cid, het grootste gedeelte is landbouwgrond, daar mag je niet op bouwen. En volgens mij zit er op de andere grond ook geen bouwbrstemming
Dus voor een projectontwikkelaar die er huizen op zou willen bouwen lijkt het me niet interessant


Dat zegt niks hoor. Projectontwikkelaars laten het soms jaren liggen en vragen een andere bestemming aan. Ik ben weleens verbaasd geweest dat ze zoveel voor elkaar krijgen.
En het is niet altijd een hele straat neerzetten, maar soms een paar blokken van luxe woningen met grond.

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:04

nadita schreef:
El Cid, het grootste gedeelte is landbouwgrond, daar mag je niet op bouwen. En volgens mij zit er op de andere grond ook geen bouwbrstemming
Dus voor een projectontwikkelaar die er huizen op zou willen bouwen lijkt het me niet interessant


Dat had ik al opgemerkt; dus er is een bestemmingsplan wijziging nodig + extra leges voor de vergunning + het aanleggen van alle nutsvoorzieningen.
Het wordt spannend vandaag!

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:16


Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:21


Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:25

Huh, wat raar, toch een doorstart?? Ik neem aan dat de ruiters die er rijden wel informatie krijgen over hoe en wat.

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:28

Misschien is er ergens een zak met geld gevonden ;-).