Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

 
Profiel   

Joanne1987 schreef
Zijn al wel beelden van, maar is training uiteraard

Ik denk dat dit een heel veelbelovende combi is, en ben inderdaad blij dat het achtwrbeen mee komt!


Klopt heb ik gezien!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 21:37 



 
Profiel   

Geweldig gaaf dier <3! Vind 'm wel heel klein tonen onder Edward, net een pony'tje :o.

Ik ben benieuwd hoe het gaat de komende jaren, ik vind hem iig qua achterbeen veel fijner dan zijn pa. Hopelijk kan Edward hem wat meer op lengte rijden en hem wat minder met dat voorbeen laten knallen, denk dat ie dan helemaal in het perfecte plaatje valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 21:46 



 
Profiel   

Toch doen ze voor de profs al best rustig met hem aan. Hij is dan net 8, maar amper concours ervaring. Er lopen er al genoeg met 8 in de grand prix, hij start nog 'maar' lichte tour.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 00:47 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Toch doen ze voor de profs al best rustig met hem aan. Hij is dan net 8, maar amper concours ervaring. Er lopen er al genoeg met 8 in de grand prix, hij start nog 'maar' lichte tour.

klopt, als edward hard had willen gaan had hij hem nu wel de inter 2 in geknald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:10 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Total heeft juist zo'n super goed achterbeen dat deze altijd eerst komt en hij automatisch met de schoft omhoog loopt. Dat deed hij als 4 jarige al bij Dinja..

Maar ik ben het met je eens dat het een punt van aandacht is in de dressuur om goed op het correcte rijtechnische gedeelte te letten. Van achter naar voor, losgelatenheid in het lijf en het neusje op de loodlijn. Ontspanning en lossigheid zou voor spectaculair moeten staan..kan het beide dan is dat de kers op de taart.


Helemaal mee eens. Edward is een tovenaar met paarden. Maar het is jammer dat hij zulke overdreven beweging uit zijn paarden wil halen, wat ten koste gaat van het lichaamsgebruik en het ondertredend achterbeen. Maar de meesten van ons kicken op dat voorbeen en zolang de jury er ook blij van wordt zal het wel niet veranderen...Ik moet eerlijk zeggen dat ik er bij Totilas ook op kickte, maar als je meer over biomechanica te weten komt ga je er heel anders naar kijken helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:25 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Toch doen ze voor de profs al best rustig met hem aan. Hij is dan net 8, maar amper concours ervaring. Er lopen er al genoeg met 8 in de grand prix, hij start nog 'maar' lichte tour.

Normaal gezien is de minimum leeftijd voor GP 9 jaar, weet natuurlijk niet of ze daar nationaal naar kijken maar normaal mag je pas met 7 in de lichte tour en met 9 GP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:26 



 
Profiel   

liss schreef
kincsem schreef
Ik heb ze gisteren voor het eerst live in actie gezien. Wat een fenomenaal dier! Zelfs in stap loopt hij al met de schoft omhoog. Waanzinnig wat hij in alle gangen laat zien aan schoudervrijheid en schakelvermogen! En petje af voor Edward. Wat kan die man goed zitten zeg :) Total was een klein beetje sensibel met de ring inrijden, maar je kon zien dat Edward niet voor het uiterste ging maar voor een vloeiende ronde. Er lijkt nog meer in te zitten. En hopelijk kunnen ze dat in de toekomst nog vaak tonen. Wat een talent *\o/*


Er zit inderdaad meer in.
Ik was er een dag eerder en heb ze gezien en gefilmd tijdens de training, toen liet Edward zien wat hij in huis heeft. Ik ben fan! :)


Juist in de ring werd hij fijner gereden en was hij meer ontspannen. De dag ervoor wapperde hij enorm met zijn benen, maar totaal geen ontspanning in het lichaam. Dus het is maar net hoe je het bekijkt en hoe je wil dat een paard gereden wordt en dressuur er moet uitzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:29 



 
Profiel   

manubres schreef
Elisa2 schreef
Total heeft juist zo'n super goed achterbeen dat deze altijd eerst komt en hij automatisch met de schoft omhoog loopt. Dat deed hij als 4 jarige al bij Dinja..

Maar ik ben het met je eens dat het een punt van aandacht is in de dressuur om goed op het correcte rijtechnische gedeelte te letten. Van achter naar voor, losgelatenheid in het lijf en het neusje op de loodlijn. Ontspanning en lossigheid zou voor spectaculair moeten staan..kan het beide dan is dat de kers op de taart.


Helemaal mee eens. Edward is een tovenaar met paarden. Maar het is jammer dat hij zulke overdreven beweging uit zijn paarden wil halen, wat ten koste gaat van het lichaamsgebruik en het ondertredend achterbeen. Maar de meesten van ons kicken op dat voorbeen en zolang de jury er ook blij van wordt zal het wel niet veranderen...Ik moet eerlijk zeggen dat ik er bij Totilas ook op kickte, maar als je meer over biomechanica te weten komt ga je er heel anders naar kijken helaas.

Ik vind het vreselijk knap dat je een zo sensibel paard zo door de ring kan rijden. Maar mooi vind ik het ook niet, dat voorbeen gezwaai. En dat vond ik bij Totilas ook niet.
En nou niet allemaal over mij heen vallen dat ik zuur ben, of jaloers ben. Ik vind het niet mooi. Ik zeg nergens dat het niet goed is, of niet knap is. De foto ook, bij de OP vind ik niet mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:31 



 
Profiel   

Zo'n sensibel paard is ook op een minder spectaculaire manier te rijden. Als je dit filmpje onder Dinja ziet dan is het nog een heel goed paard met een goed voorbeen, maar wel beter over de rug, met een neus (meestal) op de loodlijn en een goed ondertredend achterbeen.

https://youtu.be/DVtwfsFxw44

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:43 



 
Profiel   

Ja, ik zie wat je zegt. Ik ben een ongelooflijke zeur. Maar dat achterovergehang in de dressuur vind ik ook niks. Ook dit vind ik niet heel fijn om te zien.
Knap? Ja. Maar ik kan niet heel erg genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:51 



 
Profiel   

Ik vind hem daar bij dinja ook niet fijn over de rug, hij is hier jonger maar vind ik er ook een opgetrokken kop op zitten (ok hij is sensibel jong en fris dat snap ik) dan vind ik hem bij edward vele malen beter ogen, ondanks dat explosieve been, achtwrbeen blijft in ieder geval niet finaal achter. En ik denk dat als ie wat meer routine in alles krijgt hij voor ook wat meer lengte pakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 12:56 



 
Profiel   

rien10 schreef
Ja, ik zie wat je zegt. Ik ben een ongelooflijke zeur. Maar dat achterovergehang in de dressuur vind ik ook niks. Ook dit vind ik niet heel fijn om te zien.
Knap? Ja. Maar ik kan niet heel erg genieten.


Haha...dat klopt ben ook niet heel erg fan van Dinja haar rijstijl, maar je ziet hier wel dat het onderbeen beter ondertreedt. Zelf vraag ik me altijd af...als zo'n paard 5 cm meer lengte in de hals zou krijgen hoe hij dan zou lopen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 13:58 



 
Profiel   

Joanne1987 schreef
Ik vind hem daar bij dinja ook niet fijn over de rug, hij is hier jonger maar vind ik er ook een opgetrokken kop op zitten (ok hij is sensibel jong en fris dat snap ik) dan vind ik hem bij edward vele malen beter ogen, ondanks dat explosieve been, achtwrbeen blijft in ieder geval niet finaal achter. En ik denk dat als ie wat meer routine in alles krijgt hij voor ook wat meer lengte pakt


Ik hoop het ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 14:09 



 
Profiel   

manubres schreef
rien10 schreef
Ja, ik zie wat je zegt. Ik ben een ongelooflijke zeur. Maar dat achterovergehang in de dressuur vind ik ook niks. Ook dit vind ik niet heel fijn om te zien.
Knap? Ja. Maar ik kan niet heel erg genieten.


Haha...dat klopt ben ook niet heel erg fan van Dinja haar rijstijl, maar je ziet hier wel dat het onderbeen beter ondertreedt. Zelf vraag ik me altijd af...als zo'n paard 5 cm meer lengte in de hals zou krijgen hoe hij dan zou lopen :o

Ik denk (hoop) dat dat met de tijd nog komt. Het is nog een jong paard, een entourage waar hij aan moet wennen, dus ik kan me wel bedenken waarom hij er wat strakker op staat.

Aan de andere kant, zie je hem na het afgroeten in stap op zijn gemakje rondstappen. Dus hij lijkt wel gewoon braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 14:20 



 
Profiel   

manubres schreef
rien10 schreef
Ja, ik zie wat je zegt. Ik ben een ongelooflijke zeur. Maar dat achterovergehang in de dressuur vind ik ook niks. Ook dit vind ik niet heel fijn om te zien.
Knap? Ja. Maar ik kan niet heel erg genieten.


Haha...dat klopt ben ook niet heel erg fan van Dinja haar rijstijl, maar je ziet hier wel dat het onderbeen beter ondertreedt. Zelf vraag ik me altijd af...als zo'n paard 5 cm meer lengte in de hals zou krijgen hoe hij dan zou lopen :o


Daarom is het fijn om ze irl te bekijken in de hengstencompetitie, waar je eigenlijk bijna alle paarden wel ziet verbeteren tijdens het halsstrekken. Total ook onder Dinja, meer over de rug tijdens het halsstrekken zorgde voor meer souplesse en schwung.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 15:52 



 
Profiel   

Ja, ik snap wel dat dit een ieniemini moment opname is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 15:58 



 
Profiel   

manubres schreef
Zo'n sensibel paard is ook op een minder spectaculaire manier te rijden. Als je dit filmpje onder Dinja ziet dan is het nog een heel goed paard met een goed voorbeen, maar wel beter over de rug, met een neus (meestal) op de loodlijn en een goed ondertredend achterbeen.

https://youtu.be/DVtwfsFxw44


ze moet er wel flink aan trekken en hij trekt lekker terug, zie hier helemaal geen mooi beeld alleen een heftig bewegend hoofd en zijwaarst bewegende neus door de handen van de ruiter

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 16:14 



 
Profiel   

Citaat
Juist in de ring werd hij fijner gereden en was hij meer ontspannen. De dag ervoor wapperde hij enorm met zijn benen, maar totaal geen ontspanning in het lichaam. Dus het is maar net hoe je het bekijkt en hoe je wil dat een paard gereden wordt en dressuur er moet uitzien.

Tuurlijk, tijdens de proef liep hij gecontroleerder, wat ook moet, hij reed op safe.
Tijdens de training had ik het gevoel dat het paard iets onmogelijks in zich heeft, nu nog niet bevestigd. Ik ben wel benieuwd naar zijn ontwikkeling

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 16:59 



 
Profiel   

IlBuono schreef
Jester_ schreef
Toch doen ze voor de profs al best rustig met hem aan. Hij is dan net 8, maar amper concours ervaring. Er lopen er al genoeg met 8 in de grand prix, hij start nog 'maar' lichte tour.

Normaal gezien is de minimum leeftijd voor GP 9 jaar, weet natuurlijk niet of ze daar nationaal naar kijken maar normaal mag je pas met 7 in de lichte tour en met 9 GP.


Nationaal mogen ze met 8 al GP lopen. Bijvoorbeeld Bohemian van Catherine Dufour liep met 8 jaar (en ook nog vroeg in het jaar) zijn eerst GP. Zou hetzelfde zijn als Total in april GP liep. Dus wat dat betreft doen ze het rustig aan.

Ik ben nu ook wel erg benieuwd wanneer we Toto jr. op concours gaan zien, die is al wel 9 natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 17:05 



 
Profiel   

emma_evg schreef
IlBuono schreef

Normaal gezien is de minimum leeftijd voor GP 9 jaar, weet natuurlijk niet of ze daar nationaal naar kijken maar normaal mag je pas met 7 in de lichte tour en met 9 GP.


Nationaal mogen ze met 8 al GP lopen. Bijvoorbeeld Bohemian van Catherine Dufour liep met 8 jaar (en ook nog vroeg in het jaar) zijn eerst GP. Zou hetzelfde zijn als Total in april GP liep. Dus wat dat betreft doen ze het rustig aan.

Ik ben nu ook wel erg benieuwd wanneer we Toto jr. op concours gaan zien, die is al wel 9 natuurlijk.

Heb het even opgezocht en je hebt gelijk hoor! Ben er wel redelijk zeker van dat het niet zo lang geleden 9 was (bovenaan het protocol) maar nu staat er op FEI inderdaad 8 jaar. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 17:27 



 
Profiel   

manubres schreef
Het paard heeft inderdaad enorm veel talent. Al heb ik persoonlijk meer met Totilas, zijn charisma voel ik (nog) niet bij Total US. Maar hoe lyrisch ik altijd bij Totilas was en alle critici totaal niet begreep, zo slecht kan ik er nu tegen. Ik vraag me echt af of we deze kant op willen en moeten met de dressuur. Zulke overdreven bewegingen eruit willen halen met vaak een weggedrukte rug, een achterbeen dat achterblijft en een neus achter de loodlijn. Ik kan er helaas niet meer van genieten...



Die gedachte heb dus ook...….

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 17:41 



 
Profiel   

Ben ik hier nu de enige die 82% belachelijk hoog gepunt vind?
Het is ontegenzeggelijk een fantastisch paard dat hij zich dit allemaal laat gebeuren, maar ik vind het veel te veel op druk, veel te getruukt, bij vlagen uit balans Het heeft niet zoveel meer met dressuur te maken. Ik vind het geen prettig beeld.

Vandaar ook mijn eerdere post dat Gal beter met een tuigpaard kan gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 18:53 



 
Profiel   

Albert schreef
Ben ik hier nu de enige die 82% belachelijk hoog gepunt vind?
Het is ontegenzeggelijk een fantastisch paard dat hij zich dit allemaal laat gebeuren, maar ik vind het veel te veel op druk, veel te getruukt, bij vlagen uit balans Het heeft niet zoveel meer met dressuur te maken. Ik vind het geen prettig beeld.

Vandaar ook mijn eerdere post dat Gal beter met een tuigpaard kan gaan rijden.


Ach, what's in a name...

Dit lukt nationaal... internationaal valt het de laatste twee jaar een beetje tegen... 1e wereldwonder Zonik heeft zich nationaal in twee jaar op een NK niet eens weten te verbeteren...
En ach, hoevaak zien we die (nog)?

De trend die met Totilas werd gestart is niet meer interessant in 'het wereldje'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 22:42 



 
Profiel   

Zonik zien we volgende week in Amsterdam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 23:17 



 
Profiel   

misterA schreef
Zonik zien we volgende week in Amsterdam.


Dat was vorig jaar ook een dingetje.

En dat was niet het eerste paard van hun dat werd aangekondigd en een week later teruggetrokken...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-20 23:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen