82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:33

Albert schreef:
Ben ik hier nu de enige die 82% belachelijk hoog gepunt vind?
Het is ontegenzeggelijk een fantastisch paard dat hij zich dit allemaal laat gebeuren, maar ik vind het veel te veel op druk, veel te getruukt, bij vlagen uit balans Het heeft niet zoveel meer met dressuur te maken. Ik vind het geen prettig beeld.

Vandaar ook mijn eerdere post dat Gal beter met een tuigpaard kan gaan rijden.

Na het filmpje nog een paar keer bekeken te hebben, kan ik me wel vinden in je commentaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:20

Albert schreef:
Ben ik hier nu de enige die 82% belachelijk hoog gepunt vind?
Het is ontegenzeggelijk een fantastisch paard dat hij zich dit allemaal laat gebeuren, maar ik vind het veel te veel op druk, veel te getruukt, bij vlagen uit balans Het heeft niet zoveel meer met dressuur te maken. Ik vind het geen prettig beeld.

Vandaar ook mijn eerdere post dat Gal beter met een tuigpaard kan gaan rijden.



nee hoor, er zijn er meer die 82% veel te hoog vinden maar die blijven liever onder de steen
commentaar op Edward en HP is op Bokt een soort van vloeken in de kerk, vandaar

als je praat over schoudervrijheid en goed voorbeen gebruik, en het behoud van souplesse swung een happy atleet
in 2016
https://www.youtube.com/watch?v=NihRijeh0SM

in 2019
https://www.youtube.com/watch?v=oKt2dSF-CMI

blijft gewoon een fijne hengst die een veel eerlijker beeld geeft dan de trik en truuk show
https://www.youtube.com/watch?v=hCJx9hKBxdw
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-20 09:56, in het totaal 2 keer bewerkt

MeMar

Berichten: 739
Geregistreerd: 21-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:38

manubres schreef:
Het paard heeft inderdaad enorm veel talent. Al heb ik persoonlijk meer met Totilas, zijn charisma voel ik (nog) niet bij Total US. Maar hoe lyrisch ik altijd bij Totilas was en alle critici totaal niet begreep, zo slecht kan ik er nu tegen. Ik vraag me echt af of we deze kant op willen en moeten met de dressuur. Zulke overdreven bewegingen eruit willen halen met vaak een weggedrukte rug, een achterbeen dat achterblijft en een neus achter de loodlijn. Ik kan er helaas niet meer van genieten...


Zelfde gedachte hier..
Het feit dat iedereen zo staat te juichen, toen ook met de black magic show.. dan denk ik..??
Maar goed.. ieder zijn gedachte/mening

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:41

Ik vind het belachelijk hoog als hij zover achter de loodlijn loopt als op de foto... mijn paard doet dat ook wel eens en word er echt keihard op afgerekend!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:48

MariekeS_ schreef:
Elisa2 schreef:
Total heeft juist zo'n super goed achterbeen dat deze altijd eerst komt en hij automatisch met de schoft omhoog loopt. Dat deed hij als 4 jarige al bij Dinja..


Op stand is zijn schoft ook wel echt een stuk hoger dan z'n kruis.
Krijg er geregeld een beetje een Duitse Herder idee bij als ik hem zie, ook al zie ik ook zeker wel gewoon heel veel talent.

Ik ben erg benieuwd naar de piaffe straks: of die zuiver en met behoud van takt zal zijn. Dan zou het helemaal een fenomeen kunnen worden :)


Dat Duitse herder gevoel heb ik ook. Alsof de ruiter er zo af gaat glijden :') Volgens mij heb ik dat al eens eerder vernoemd ergens op Bokt.

Verder werd ik er ook niet echt warm of koud van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:52

Cowgirl schreef:
MariekeS_ schreef:

Op stand is zijn schoft ook wel echt een stuk hoger dan z'n kruis.
Krijg er geregeld een beetje een Duitse Herder idee bij als ik hem zie, ook al zie ik ook zeker wel gewoon heel veel talent.

Ik ben erg benieuwd naar de piaffe straks: of die zuiver en met behoud van takt zal zijn. Dan zou het helemaal een fenomeen kunnen worden :)


Dat Duitse herder gevoel heb ik ook. Alsof de ruiter er zo af gaat glijden :') Volgens mij heb ik dat al eens eerder vernoemd ergens op Bokt.

Verder werd ik er ook niet echt warm of koud van.

Dan bedoel je deze foto denk ik:

https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-531889

?

Want die is wel erg onvoordelig genomen ook.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:28

Janine1990 schreef:
Albert schreef:
Ben ik hier nu de enige die 82% belachelijk hoog gepunt vind?
Het is ontegenzeggelijk een fantastisch paard dat hij zich dit allemaal laat gebeuren, maar ik vind het veel te veel op druk, veel te getruukt, bij vlagen uit balans Het heeft niet zoveel meer met dressuur te maken. Ik vind het geen prettig beeld.

Vandaar ook mijn eerdere post dat Gal beter met een tuigpaard kan gaan rijden.


Ach, what's in a name...

Dit lukt nationaal... internationaal valt het de laatste twee jaar een beetje tegen... 1e wereldwonder Zonik heeft zich nationaal in twee jaar op een NK niet eens weten te verbeteren...
En ach, hoevaak zien we die (nog)?

De trend die met Totilas werd gestart is niet meer interessant in 'het wereldje'.


Ben zelf heel benieuwd hoe de internationale wereld deze combi gaat punten. Ik vind dat we in de dressuur op gegeven moment wel kleur moeten gaan bekennen en het duidelijk moet worden welke kant we op willen met de dressuur. Minder spectaculair en correct gereden of de maximale spanning erop met wapperende benen, meer als een showpaard.

De laatste jaren kan ik sowieso steeds minder van dressuur genieten. Er lijken steeds minder ruiters hun paard correct te rijden. Zelf ben ik sinds kort fan van Jessica von Bredow Werndl, die komt wat mij betreft het meest bij mijn ideale plaatje in de buurt.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:14

MCE schreef:
Albert schreef:
Ben ik hier nu de enige die 82% belachelijk hoog gepunt vind?
Het is ontegenzeggelijk een fantastisch paard dat hij zich dit allemaal laat gebeuren, maar ik vind het veel te veel op druk, veel te getruukt, bij vlagen uit balans Het heeft niet zoveel meer met dressuur te maken. Ik vind het geen prettig beeld.

Vandaar ook mijn eerdere post dat Gal beter met een tuigpaard kan gaan rijden.



nee hoor, er zijn er meer die 82% veel te hoog vinden maar die blijven liever onder de steen
commentaar op Edward en HP is op Bokt een soort van vloeken in de kerk, vandaar

als je praat over schoudervrijheid en goed voorbeen gebruik, en het behoud van souplesse swung een happy atleet
in 2016
https://www.youtube.com/watch?v=NihRijeh0SM

in 2019
https://www.youtube.com/watch?v=oKt2dSF-CMI

blijft gewoon een fijne hengst die een veel eerlijker beeld geeft dan de trik en truuk show
https://www.youtube.com/watch?v=hCJx9hKBxdw



Aaah, dat is echt genieten. En dat laatste filmpje! GE WEL DIG! Ik viel er midden in, had dus niet in de gaten wat ze aan het doen was en dacht "zo, dat is het gas erop!" Lekker hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:32

het zijn voor mij inspiratie bronnen

het is toch voor een paard veel fijner om ook eens zo te trainen, om het paard "fris" te houden
https://www.youtube.com/watch?v=6K9RtxLIJmk

zo is er ook een filmpje waar ze met diezelfde hengst cavalettie gebruikt om meer te verzamelen
vooral haar commentaar en de paarden die zich zo inzetten met behoud van ruggebruik

https://www.youtube.com/watch?v=Ba8rnKizm_c

niks geen tric en trac gewoon oefenen, op een simpel bitje het paard laten krachttrainen

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:16

De duitse rijderij is sowieso niet te vergelijken met de nederlandse, ik kan erg genieten van de klassieke duitse dressuur. En vind dat echt dressuur wat er voor het paard is, en waar het beste uit ieder paard gehaald wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:17

Sowieso is Ingrid Klimke echt het schoolvoorbeeld van een fijne en enorm kundige amazone. Een genot om naar te kijken.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:18

Want in de Nederlandse a kader dressuursport doet met geen sprongetje of buitenritje?
:D
Qua inhoud met jullie eens hoor op dit punt

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:23

Janine1990 schreef:
Albert schreef:
Ben ik hier nu de enige die 82% belachelijk hoog gepunt vind?
Het is ontegenzeggelijk een fantastisch paard dat hij zich dit allemaal laat gebeuren, maar ik vind het veel te veel op druk, veel te getruukt, bij vlagen uit balans Het heeft niet zoveel meer met dressuur te maken. Ik vind het geen prettig beeld.

Vandaar ook mijn eerdere post dat Gal beter met een tuigpaard kan gaan rijden.


Ach, what's in a name...

Dit lukt nationaal... internationaal valt het de laatste twee jaar een beetje tegen... 1e wereldwonder Zonik heeft zich nationaal in twee jaar op een NK niet eens weten te verbeteren...
En ach, hoevaak zien we die (nog)?

De trend die met Totilas werd gestart is niet meer interessant in 'het wereldje'.

Zonik heeft op het EK toch top gelopen? Ik snap niet zo goed waarom het nodig is nu weer alles af te zeiken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:24

c_alsemgeest schreef:
Want in de Nederlandse a kader dressuursport doet met geen sprongetje of buitenritje?
:D
Qua inhoud met jullie eens hoor op dit punt

Ik zou oprecht niet weten welke Nederlandse A-kader dressuurruiters en -amazones een sprongetje maken ter afwisseling. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :P.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:26

_San87_ schreef:
c_alsemgeest schreef:
Want in de Nederlandse a kader dressuursport doet met geen sprongetje of buitenritje?
:D
Qua inhoud met jullie eens hoor op dit punt

Ik zou oprecht niet weten welke Nederlandse A-kader dressuurruiters en -amazones een sprongetje maken ter afwisseling. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :P.

sprongetje weet ik ook niet zeker, buitenritten wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:28

c_alsemgeest schreef:
_San87_ schreef:

Ik zou oprecht niet weten welke Nederlandse A-kader dressuurruiters en -amazones een sprongetje maken ter afwisseling. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :P.

sprongetje weet ik ook niet zeker, buitenritten wel.

Ja, buitenritten en galopbanen zie ik wel voorbij komen. Daarom noemde ik ook specifiek sprongetje.

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:35

_San87_ schreef:
c_alsemgeest schreef:
Want in de Nederlandse a kader dressuursport doet met geen sprongetje of buitenritje?
:D
Qua inhoud met jullie eens hoor op dit punt

Ik zou oprecht niet weten welke Nederlandse A-kader dressuurruiters en -amazones een sprongetje maken ter afwisseling. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :P.

Toch wat gevonden?!

Total komt naar Amsterdam. Zal ik mijn ogen eens goed de kost geven of het echt wel allemaal door de beugel kan. :D

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:13

De zusjes Meulendijks nemen wel eens een sprongetje mee in hun training, ook met hun toppaarden.

Ik vind total echt geweldig met absoluut een beter achterbeen dan zn vader. Vind m wel wat extreem opwaarts gebouwd. Ik vond het juist fijn om te zien dat Edward niet het onderste uit de kan haalde maar gewoon een fijne proef reed. Paard heeft weliswaar al shows en clinics gedaan maar een proef doorlopen is toch hele andere koek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:29

misterA schreef:
_San87_ schreef:

Ik zou oprecht niet weten welke Nederlandse A-kader dressuurruiters en -amazones een sprongetje maken ter afwisseling. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij :P.

Toch wat gevonden?!

Total komt naar Amsterdam. Zal ik mijn ogen eens goed de kost geven of het echt wel allemaal door de beugel kan. :D

Ik wat gevonden? Huh :o ?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:28

MCE schreef:
het zijn voor mij inspiratie bronnen

het is toch voor een paard veel fijner om ook eens zo te trainen, om het paard "fris" te houden
https://www.youtube.com/watch?v=6K9RtxLIJmk

zo is er ook een filmpje waar ze met diezelfde hengst cavalettie gebruikt om meer te verzamelen
vooral haar commentaar en de paarden die zich zo inzetten met behoud van ruggebruik

https://www.youtube.com/watch?v=Ba8rnKizm_c

niks geen tric en trac gewoon oefenen, op een simpel bitje het paard laten krachttrainen


Ik zie bij glock ook regelmatig filmpjes van paarden in het bos hoor. Dinja was laatst aan het springen. De Nederlandse paardrn worden ook heus fris gehouden hoor, denk je anders dat paarden altijd zo blijven presteren?

Phonix
Berichten: 1099
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:06

Jester_ schreef:
MCE schreef:
het zijn voor mij inspiratie bronnen

het is toch voor een paard veel fijner om ook eens zo te trainen, om het paard "fris" te houden
https://www.youtube.com/watch?v=6K9RtxLIJmk

zo is er ook een filmpje waar ze met diezelfde hengst cavalettie gebruikt om meer te verzamelen
vooral haar commentaar en de paarden die zich zo inzetten met behoud van ruggebruik

https://www.youtube.com/watch?v=Ba8rnKizm_c

niks geen tric en trac gewoon oefenen, op een simpel bitje het paard laten krachttrainen


Ik zie bij glock ook regelmatig filmpjes van paarden in het bos hoor. Dinja was laatst aan het springen. De Nederlandse paardrn worden ook heus fris gehouden hoor, denk je anders dat paarden altijd zo blijven presteren?


Maar je ziet geen “zonder zadel wissels springen in de bos” video’s. Gewoon echt lol met je knol video’s.

Ik vindt het echt een gaaf paard, maar Gal gaat dit resultaat nooit behalen international als ie zo gaat rijden. Ziet niemand dat er heel veel takt fouten zat in de proef?

En nee, ik ben geen zeikerd. Zou hem heel graag in mij stal hebben, maar vind Gal’s rijstijl niks.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: 82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:11

Zullen we gewoon eens afwachten wat hij internationaal gaat doen? Lijkt me niet nodig daar nu al conclusies over te trekken.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:12

De hele wereld gaat hier straks iets van vinden.
Op de FB-pagina van St Georg ging iedereen ook al lekker los :-)... daar ontkomt Gal echt niet aan.
Niet dat ik het allemaal geweldig vind, maar het ligt allemaal wel heel erg onder een vergrootglas.

Mbt de bosritten enz; ik denk dat veel top dressuurruiters af en toe een foto maken van 1/ te paard in het bos, 2/ paard in de wei 3/ paard rollend in het zand in de paddock.
Of die paarden daar langer mee bezig zijn dan dat foto-moment... geen flauw idee :+ !

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:20

Laurie schreef:
Ach, what's in a name...

Dit lukt nationaal... internationaal valt het de laatste twee jaar een beetje tegen... 1e wereldwonder Zonik heeft zich nationaal in twee jaar op een NK niet eens weten te verbeteren...
En ach, hoevaak zien we die (nog)?

De trend die met Totilas werd gestart is niet meer interessant in 'het wereldje'.

Zonik heeft op het EK toch top gelopen? Ik snap niet zo goed waarom het nodig is nu weer alles af te zeiken.[/quote]

Ik wil helemaal niemand persoonlijk afzeiken...
Maar de manier van rijden van de hele Glock family staat me enigszins tegen, precies om de redenen die Albert ook noemt...

Als je daarmee, met een foutloze proef, op een EK, geen top-3 klassering kan binnenhalen, met een paard dat in eigen land zó bejubeld wordt... Dan moet je gaan nadenken...
En dan denk ik na over de rentree van Undercover die veranderde in een pensioen...
Het staken van Lingh en Gribaldi, was het niet beide in de piaffe?
Romanov en piaffe waren ook niet echt een goede match, maar dat lag uiteraard aan zijn slappe achterbeen...

Ik hoop echt van harte dat ik er gigantisch naast zit hoor... Maar in mijn hoofd vormt zich een vreselijke optelsom, die in mijn optiek desastreus is voor de paardensport.
Ik ben weer waardering gaan krijgen voor paarden als Digby destijds...

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:20

Wat ik mij dan serieus afvraag: waarom denkt iedereen dat de topruiters geen hart voor hun paarden hebben dan? Die willen toch net zo graag als ieder van ons dat hun paard een leuk en fijn leven heeft?