Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

82% voor GLOCK’s Total US in Lichte Tour debuut

 

Elisa2 schreef
De duitse rijderij is sowieso niet te vergelijken met de nederlandse, ik kan erg genieten van de klassieke duitse dressuur. En vind dat echt dressuur wat er voor het paard is, en waar het beste uit ieder paard gehaald wordt.


Helemaal mee eens! NL zou hier eens een voorbeeld aan moeten gaan nemen... serieus!

Op stand vind ik het paard van Gal net een beetje een Giraffe... ontstaan in dit soort fokkerij geen lichamelijke problemen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:23 



 
Profiel   

Kendra schreef
De hele wereld gaat hier straks iets van vinden.
Op de FB-pagina van St Georg ging iedereen ook al lekker los :-)... daar ontkomt Gal echt niet aan.
Niet dat ik het allemaal geweldig vind, maar het ligt allemaal wel heel erg onder een vergrootglas.

Mbt de bosritten enz; ik denk dat veel top dressuurruiters af en toe een foto maken van 1/ te paard in het bos, 2/ paard in de wei 3/ paard rollend in het zand in de paddock.
Of die paarden daar langer mee bezig zijn dan dat foto-moment... geen flauw idee :+ !


Ik ben niet zo bang voor hoelang iets duurt...

Maar als ik bij één stal meerdere paarden zie die houdini spelen met hun deken... }:0 Dan spreken ze zich wel enorm uit :')
En dan lijkt het grappig... maar ik zie dat persoonlijk anders...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:23 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Ik wil helemaal niemand persoonlijk afzeiken...
Maar de manier van rijden van de hele Glock family staat me enigszins tegen, precies om de redenen die Albert ook noemt...

Als je daarmee, met een foutloze proef, op een EK, geen top-3 klassering kan binnenhalen, met een paard dat in eigen land zó bejubeld wordt... Dan moet je gaan nadenken...
En dan denk ik na over de rentree van Undercover die veranderde in een pensioen...
Het staken van Lingh en Gribaldi, was het niet beide in de piaffe?
Romanov en piaffe waren ook niet echt een goede match, maar dat lag uiteraard aan zijn slappe achterbeen...

Ik hoop echt van harte dat ik er gigantisch naast zit hoor... Maar in mijn hoofd vormt zich een vreselijke optelsom, die in mijn optiek desastreus is voor de paardensport.
Ik ben weer waardering gaan krijgen voor paarden als Digby destijds...


Gaan we het dan ook nog hebben over alle paarden die het wel heel goed onder hun gedaan hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:23 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Wat ik mij dan serieus afvraag: waarom denkt iedereen dat de topruiters geen hart voor hun paarden hebben dan? Die willen toch net zo graag als ieder van ons dat hun paard een leuk en fijn leven heeft?

Omdat waar veel geld gemoeid is, dat veelal van ondergeschikt belang. Die moeten nl. Ook brood op de plank krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:29 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Ik wil helemaal niemand persoonlijk afzeiken...
Maar de manier van rijden van de hele Glock family staat me enigszins tegen, precies om de redenen die Albert ook noemt...

Als je daarmee, met een foutloze proef, op een EK, geen top-3 klassering kan binnenhalen, met een paard dat in eigen land zó bejubeld wordt... Dan moet je gaan nadenken...
En dan denk ik na over de rentree van Undercover die veranderde in een pensioen...
Het staken van Lingh en Gribaldi, was het niet beide in de piaffe?
Romanov en piaffe waren ook niet echt een goede match, maar dat lag uiteraard aan zijn slappe achterbeen...

Ik hoop echt van harte dat ik er gigantisch naast zit hoor... Maar in mijn hoofd vormt zich een vreselijke optelsom, die in mijn optiek desastreus is voor de paardensport.
Ik ben weer waardering gaan krijgen voor paarden als Digby destijds...

Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waar je op doelt met bejubelen?

Naar mijn idee zijn de kansen vooraf heel realistisch ingeschat en is er binnen dat kader gewoon prima gepresteerd. Als een vierde plek individueel voor nu, met dit paard, maximaal is dan is dat toch geen schande?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:38 



 
Profiel   

Ja idd, net alsof we alleen de top 3 van Europa mogen bejubelen?

Zonik is een fantastisch paard, en heeft onder Gal fantastische proeven gelopen op het EK, met PRs waar dat nodig was voor een medialle. En ja hij komt tekort voor de top 3, daar gaat tie ook niet komen.

Total gaat lopen op JA, ben erg benieuwd hoe die daar zou lopen. En wat de jury er daar van gaat vinden.

Enige wat ik bijzonder vind is dat alle starters hebben moeten strijden voor een startplek op JA in de selecties, terwijl hun met Total zo een plek toegewezen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:45 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Jester_ schreef
Wat ik mij dan serieus afvraag: waarom denkt iedereen dat de topruiters geen hart voor hun paarden hebben dan? Die willen toch net zo graag als ieder van ons dat hun paard een leuk en fijn leven heeft?

Omdat waar veel geld gemoeid is, dat veelal van ondergeschikt belang. Die moeten nl. Ook brood op de plank krijgen.


Dit geldt natuurlijk voor alle profs, ook voor de internationale profs :D

Ik zie ook bij de Nederlanders dat zij toch een aantal paarden lekker van hun pensioen laten genieten. Sommigen vele jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:52 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Ayasha schreef
Omdat waar veel geld gemoeid is, dat veelal van ondergeschikt belang. Die moeten nl. Ook brood op de plank krijgen.


Dit geldt natuurlijk voor alle profs, ook voor de internationale profs :D

Ik zie ook bij de Nederlanders dat zij toch een aantal paarden lekker van hun pensioen laten genieten. Sommigen vele jaren.

Ze heeft het toch ook over ‘topruiters’ en niet over ‘Nederlandse topruiters’?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 21:54 



 
Profiel   

emma_evg schreef
Ja idd, net alsof we alleen de top 3 van Europa mogen bejubelen?

Zonik is een fantastisch paard, en heeft onder Gal fantastische proeven gelopen op het EK, met PRs waar dat nodig was voor een medialle. En ja hij komt tekort voor de top 3, daar gaat tie ook niet komen.

Total gaat lopen op JA, ben erg benieuwd hoe die daar zou lopen. En wat de jury er daar van gaat vinden.

Enige wat ik bijzonder vind is dat alle starters hebben moeten strijden voor een startplek op JA in de selecties, terwijl hun met Total zo een plek toegewezen krijgen.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 22:19 



 
Profiel   

Persoonlijk denk ik dat jury’s onbewust Gal zijn rijden soms ook beoordelen op wat hij met Toot heeft laten zien, dat was in hun ogen soms fenomenaal maar kan ook wel degelijk tegen je werken wanneer je op een qua uiterlijk kopie van Toot zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 22:27 



 
Profiel   

Getup schreef
emma_evg schreef
Ja idd, net alsof we alleen de top 3 van Europa mogen bejubelen?

Zonik is een fantastisch paard, en heeft onder Gal fantastische proeven gelopen op het EK, met PRs waar dat nodig was voor een medialle. En ja hij komt tekort voor de top 3, daar gaat tie ook niet komen.

Total gaat lopen op JA, ben erg benieuwd hoe die daar zou lopen. En wat de jury er daar van gaat vinden.

Enige wat ik bijzonder vind is dat alle starters hebben moeten strijden voor een startplek op JA in de selecties, terwijl hun met Total zo een plek toegewezen krijgen.



[ [url=m/VY3Q6U.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aah dat verklaart, dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-20 22:41 



 

Jester_ schreef
MCE schreef
het zijn voor mij inspiratie bronnen

het is toch voor een paard veel fijner om ook eens zo te trainen, om het paard "fris" te houden
https://www.youtube.com/watch?v=6K9RtxLIJmk

zo is er ook een filmpje waar ze met diezelfde hengst cavalettie gebruikt om meer te verzamelen
vooral haar commentaar en de paarden die zich zo inzetten met behoud van ruggebruik

https://www.youtube.com/watch?v=Ba8rnKizm_c

niks geen tric en trac gewoon oefenen, op een simpel bitje het paard laten krachttrainen


Ik zie bij glock ook regelmatig filmpjes van paarden in het bos hoor. Dinja was laatst aan het springen. De Nederlandse paardrn worden ook heus fris gehouden hoor, denk je anders dat paarden altijd zo blijven presteren?



het gaat/ging mij er niet om of nederlandse ruiters het ook doen, gewoon een andere kijk op ook een manier van paarden trainen
het op een andere manier rijden en trainen/aanpak en de aanwijzingen daar kan ik wat mee op de lange weg die een paard moet afleggen om een top atleet te worden

elk paard is anders en dat vraagt ook een andere manier van rijden/trainen/aanpak om tot die top atleet te worden met behoud van eigen identiteit


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-20 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 09:30 



 

Ik zie duizendmaal liever Klimke rijden dan Gal. Het ziet er een stuk fijner en vele malen meer ontspannen uit. Zo moet het toch zijn?

Daarnaast nogmaals de vraag: krijgen paarden die zo gefokt zijn als die van Gal, geen lichamelijke problemen? Je ziet het steeds meer van die Giraffe-achtige paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 09:40 



 
Profiel   

Ik denk het juist niet, immers alles wat een paard van nature heeft hoef je er niet aan te rijden/ trainen en gaat hem dus makkelijker af waardoor je minder trainings uren nodig hebt om hetzelfde te bereiken.

Daarnaast is de horizon scheef van die standfoto, zo extreem is het niet in het echt..bij veel foto's is de horizon niet recht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 09:52 



 

Dank je Elisa!

En toch:

https://www.horses.nl/infos/denken-exterieur/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 10:02 



 

En toch:

denk dat alles wat kunstmatig gefokt is om een hoger doel te bereiken onjuist is, het gaat altijd ten koste van iets wat ook waardevol is/kan zijn voor een die de lat minder hoog legt b.v.

niemand zit op blessure gevoeligheid te wachten


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-20 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 10:12 



 

Ja ik ben het daar mee eens MCE.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 10:13 



 

Adelaide71 schreef
Ja ik ben het daar mee eens MCE.



ik ben geen business denker, voor mij zijn paarden zoals ze zijn en daar probeer ik iets mee te bereiken
het paard is voor mij geen financieel ding/product, kan best lucratief zijn als het goed opgeleid is

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 10:16 



 

MCE schreef
Adelaide71 schreef
Ja ik ben het daar mee eens MCE.



ik ben geen business denker, voor mij zijn paarden zoals ze zijn en daar probeer ik iets mee te bereiken
het paard is voor mij geen financieel ding/product, kan best lucratief zijn als het goed opgeleid is


Ja ik snap dat, ik snap ook dat er een hoop geld in de topsport en -handel om gaat, dus dat men daar anders denkt. Toch voelt dat voor mij verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 10:23 



 

Adelaide71,

voor mij ook, daarom ben ik ook nooit commercieel gegaan, dan maar iets minder

in tijd blijft het hetzelfde als je aan het begin in de opleiding wat meer tijd neemt en een goede - mentale en fysieke - basis te leggen de paarden later op in de opleiding die tijd ruimschoots inhalen

een gezonde atleet, met goede voeten,

het perfecte plaatje heb ik nog niet voorbij zien komen

daarom is het ook zo leuk om te zien dat b.v. een Isabelle met heel verschillende type paarden aan de top komt


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-20 10:52, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 10:44 



 
Profiel   

Adelaide71 schreef

Ik herken wel wat er gezegd wordt met die hoogbenige paarden. Ik heb er in mijn leven een zelf gehad en talloze in de handen gehad en op een uitzondering na hadden ze allemaal ongelijke voeten in meer of mindere mate.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 10:48 



 
Profiel   

Maar Total US vind ik niet extreem hoogbenig eigenlijk..de hele Totilas nafok niet. Hij loopt wel met een ontzettend goed achterbeen en altijd met de schoft omhoog. Die laatste twee zijn imo de belangrijkste eigenschappen voor een dressuurpaard. Hoe kort of lang de benen dan zijn maakt niets uit..een paard kan zich dan makkelijker dragen en groot "maken" in de beweging.

Ongelijke voeten moet je sowieso niet willen in de fokkerij, komen alleen maar problemen van.

Isabell vind ik een ontzettend knappe amazone die het beste uit ieder paard weet te halen ongeacht het exterieur. Echte rijkunst in mijn ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 13:00 



 
Profiel   

Totilas was mss minder opwaarts gebouwd dan Total US. Maar ik mis bij Total US wat lengte in het lichaam en van mij had de hals ook wel iets meer lengte mogen hebben. Neemt niet weg dat het een geweldenaar is wat betreft beweging.

@Adelaide71 mooi om dat fokartikel te lezen. Wist niet dat hoogbenige paarden vaak ongelijke voeten hebben. Maar dat is wel logisch natuurlijk. Moeilijk grazen met lange benen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 13:40 



 

Over ongelijke hoeven gesproken:
https://www.horses.nl/dressuur/subtop/l ... o-compete/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 16:34 



 
Profiel   

Ik vind het een kneitergaaf paard en ik zie hier ook maar weer dat de beste stuurlui aan wal staan. Gal gaat voor het eerst starten met dit dier, is nog weinig op vreemd terrein geweest en al helemaal weinig met publiek, vind je het gek dat er spanning te zien is? In mijn ogen hoort dat ook gewoon nog een stukje bij het jonge paard zijn en kilometers maken in de wedstrijdsport.

Als ik nu mijn natuurlijk gehouden, parelli grondwerk opgevoede haflinger in zo'n ring zet is er ook heel veel spanning en zal ie ook niet een relaxte proef met de neus eruit kunnen laten zien. Dat er ruiters zijn die het beter doen en dat er hier filmpjes worden gepost van andere ruiters en paarden vind ik ook appels met peren vergelijken. Hoeveel wedstrijdkilometers heeft zo'n dier bijvoorbeeld al gehad.

Ik vind het een tof dier en ben benieuwd wat Gal met hem gaat bereiken in de toekomst.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 16:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen