Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hobbyhorse

Berichten: 1319
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:56

Nou ja als het te koop heeft gestaan hebben de mensen die wedstrijden en accomodatie wilden behouden ook de kans gehad het te kopen.
Nu is het hun eigendom en kunnen ze er mee doen wat ze willen, zou fijn zijn voor ze als alles lukt .

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:01

Snelle rekensom, 160.000 incl btw per jaar aan inkomsten vanuit de paarden. Uitgaande van een volledige bezetting, aangezien er ook een minicamping komt zal dat bedrag lager uitvallen, de huisjes zitten niet jaarrond vol.

Ik ben benieuwd hoe dat businessplan eruit ziet want ik heb mijn twijfels over de haalbaarheid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:08

robert45 schreef:
Snelle rekensom, 160.000 incl btw per jaar aan inkomsten vanuit de paarden. Uitgaande van een volledige bezetting, aangezien er ook een minicamping komt zal dat bedrag lager uitvallen, de huisjes zitten niet jaarrond vol.

Ik ben benieuwd hoe dat businessplan eruit ziet want ik heb mijn twijfels over de haalbaarheid.

Als ik het goed gelezen heb komt er bij ieder huisje een paddock met stal. Dus de paarden van toeristen staan niet bij de pensionpaarden.

Oehlala
Berichten: 4306
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:06

interessant om te weten hoe ze zoiets financieren, toch wat eigenkapitaal. jammer voor de huidige pensionklanten, je zult maar op stel en sprong met meerdere paarden moeten verhuizen.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:01

_San87_ schreef:
robert45 schreef:
Snelle rekensom, 160.000 incl btw per jaar aan inkomsten vanuit de paarden. Uitgaande van een volledige bezetting, aangezien er ook een minicamping komt zal dat bedrag lager uitvallen, de huisjes zitten niet jaarrond vol.

Ik ben benieuwd hoe dat businessplan eruit ziet want ik heb mijn twijfels over de haalbaarheid.

Als ik het goed gelezen heb komt er bij ieder huisje een paddock met stal. Dus de paarden van toeristen staan niet bij de pensionpaarden.


Er komen maximaal 30 dieren, incl die van de toeristen. Dus de bezetting en inkomsten zal gemiddeld lager zijn. Zo staat het in het artikel

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:14

NenaC schreef:
interessant om te weten hoe ze zoiets financieren, toch wat eigenkapitaal. jammer voor de huidige pensionklanten, je zult maar op stel en sprong met meerdere paarden moeten verhuizen.



Stel en sprong valt wel mee. Het stond al 1,5 jaar te koop. Dus iedereen wist dat het ineens verkocht kon worden. En ja dan heb je mensen die het kopen en de huidige pension klanten de tijd geven en mensen die denken ik heb hier zoveel geld in gestoken ik wil het nu meteen ook kunnen verbouwen zo als ik het wil.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:22

Hobbyhorse schreef:
Nou ja als het te koop heeft gestaan hebben de mensen die wedstrijden en accomodatie wilden behouden ook de kans gehad het te kopen.
Nu is het hun eigendom en kunnen ze er mee doen wat ze willen, zou fijn zijn voor ze als alles lukt .


Dit dus, ze zullen dit echt niet voor anderen kopen.
Dan zou ik mijn geld in mijn zak houden als dat zou moeten :')
Jammer voor anderen en verenigingen maar helaas.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:27

Voor mensen die hun paard in een hok willen is er keuze genoeg dacht ik zo..en ze hebben tijd genoeg gehad; 1,5 jaar.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 02:42

Het bedrijf nooit gezien, maar hoe willen ze dit rendabel maken, met 30 waarvan deels tijdelijk, voor zo een grote locatie?!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 04:13

Gini schreef:
Maar als alles zo geweldig en goed was, waarom zag de eigenaar van de accommodatie zich dan toch genoodzaakt om de hele boel te verkopen? Is een oprechte vraag, geen sneer ofzo.


Ik vermoed vanwege het wegvallen van een van de gezinsleden waarvan het eigendom was, enkele jaren geleden.

Het was een hele complete wedstrijdaccommodatie. Met twee binnenbanen, een grote springpiste, gigantische kantine. Vooral het verlies voor de eventing is enorm, daar is bijna geen alternatief voor.

Ik vind het overstappen naar Hitactief een hele mooie en gedurfde stap. Maar gezien de huidige inrichting van de accommodatie enorm bewerkelijk en dus ook duur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 07:26

Kelly_ann schreef:
Gini schreef:
Maar als alles zo geweldig en goed was, waarom zag de eigenaar van de accommodatie zich dan toch genoodzaakt om de hele boel te verkopen? Is een oprechte vraag, geen sneer ofzo.


Ik vermoed vanwege het wegvallen van een van de gezinsleden waarvan het eigendom was, enkele jaren geleden.

Het was een hele complete wedstrijdaccommodatie. Met twee binnenbanen, een grote springpiste, gigantische kantine. Vooral het verlies voor de eventing is enorm, daar is bijna geen alternatief voor.

Ik vind het overstappen naar Hitactief een hele mooie en gedurfde stap. Maar gezien de huidige inrichting van de accommodatie enorm bewerkelijk en dus ook duur.

In Zeeland alleen Westdorpe nog, denk ik?

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:07

Ik vind het heel tof dat ze dit aandurven in star zeeland. Toen ik op Walcheren woonde waren er voor mijn eisen (kudde 24/7 buiten) nauwelijks opties.

Wel ontzettend zonde dat de wedstrijden stoppen. Echt een prachtige locatie waar fantastische wedstrijden zijn geweest. Dat gaat echt een gemis zijn.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:42

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen van deze twee versies.
Ik had eerst het artikel voorbij zien komen over de boehoe Duitse eigenaar en vakantiehuisjes...als je dan later leest dat één eigenaar notabene een Zeeuw is en de ander slechts half Duits dan is de stemmingmakerij bij mij wel duidelijk :+

Ik vind het qua paardenwelzijn en stalling een prachtig initiatief en ik hoop dat ze op termijn enige vorm van wedstrijden zullen terugbrengen of behouden. Dat moet met ruimte voor 2 dressuurringen in ieder geval wel in hun achterhoofd zitten. Dat de SGW locatie verloren gaat is natuurlijk wel erg jammer.

Ik vind het interessant om te zien dat ze de gevoelige snaar raken: we vinden allemaal wel dat er in NL iets moet gebeuren qua houderij en welzijn, maar vinden het moeilijk zelf in de buidel te tasten voor de grootschalige renovaties die daarvoor in het huidige stallen bestand nodig zijn...
Verbouwingen om meer ruimte per paard te creëren zullen in bijna elke onderneming wel ergens van betaald moeten gaan worden...

Hobbyhorse

Berichten: 1319
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:02

Wat ik jammer vind is dat er geen mogelijkheid is om én paardenwelzijn én wedstrijdsport op dezelfde stal.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:07

MariekeS_ schreef:
Ik vind het interessant om te zien dat ze de gevoelige snaar raken: we vinden allemaal wel dat er in NL iets moet gebeuren qua houderij en welzijn, maar vinden het moeilijk zelf in de buidel te tasten voor de grootschalige renovaties die daarvoor in het huidige stallen bestand nodig zijn...
Verbouwingen om meer ruimte per paard te creëren zullen in bijna elke onderneming wel ergens van betaald moeten gaan worden...


Dat inderdaad! Ik vind het een heel gewaagde stap. Wel een positieve stap. Stoer van ze dat ze hier een bedrijf in zien. Het ombouwen van een bestaande traditionele accommodatie naar meer natuurlijke huisvesting is geen goedkoop geintje denk ik. En dan inderdaad het commentaar op de prijs. Hoe denken mensen anders dat je paarden zo kunt houden? Minder paarden op dezelfde plek gaan houden waarbij de luxe voor de ruiter behouden blijft en de luxe voor de paarden toeneemt kán alleen voor meer geld dan voorheen.
Ik wens de eigenaren veel succes.

Dat het voor de regie erg jammer is dat een goede evenementen locatie weg valt is heel goed te begrijpen. Maar wie weet, biedt het kansen voor een ander.

Al zou het helemaal mooi zijn als ze nog wel enkele evenementen zouden kunnen faciliteren. Dan heb je meteen mooie reclame voor deze manier van paarden houden. Maar goed, daar moet je dan maar net op zitten te wachten.

Nikass

Berichten: 16699
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:12

Hobbyhorse schreef:
Nou ja als het te koop heeft gestaan hebben de mensen die wedstrijden en accomodatie wilden behouden ook de kans gehad het te kopen.
Nu is het hun eigendom en kunnen ze er mee doen wat ze willen, zou fijn zijn voor ze als alles lukt .


Dit vind ik ook, om nu dan ineens een crowdfunding te willen gaan organiseren is dan misschien een beetje achteraf geklets.

Ik vind het een goed en gedurfd initiatief.
Helaas blijkt dan weer dat mensen vaak aangeven paardenwelzijn te willen, maar als het erop aankomt bereid zijn hun paard op te hokken voor mooie faciliteiten.
Juist heel goed dat deze nieuwe eigenaren wel het paard prioriteit geven.

Ik ben zelf geen fan van hit actief, en het is niet mijn regio, anders zou ik zeer enthousiast zijn om er zelf te gaan staan.
Die paar campinggasten kom je wel overheen; een goed lopende manege is heel wat drukker.

Edit: enige wat ik niet snap: er zijn drie paarden afgewezen omdat die niet in de kudde passen, maar daar maken ze toch aparte paddock stallen voor?

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:17

Jeetje....
is er eindelijk een keer een bedrijf wat voor welzijn van de paarden, meer ruimte etc etc gaat is het voor mensen wéér niet goed.
De klanten hebben tijd genoeg gehad iets anders te zoeken.
En acties voeren voor behoud vind ik echt onzin.
Verkocht = verkocht! En de nieuwe eigenaren mogen doen wat ze willen.

Ik zou willen dat hier een paardenbedrijf de boel omgooide en bv de helft van de pension eruit gooide allemaal mooie uitloopstallen zou maken....heerlijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:23

Nikass schreef:
Hobbyhorse schreef:
Nou ja als het te koop heeft gestaan hebben de mensen die wedstrijden en accomodatie wilden behouden ook de kans gehad het te kopen.
Nu is het hun eigendom en kunnen ze er mee doen wat ze willen, zou fijn zijn voor ze als alles lukt .


Dit vind ik ook, om nu dan ineens een crowdfunding te willen gaan organiseren is dan misschien een beetje achteraf geklets.

Ik vind het een goed en gedurfd initiatief.
Helaas blijkt dan weer dat mensen vaak aangeven paardenwelzijn te willen, maar als het erop aankomt bereid zijn hun paard op te hokken voor mooie faciliteiten.
Juist heel goed dat deze nieuwe eigenaren wel het paard prioriteit geven.

Ik ben zelf geen fan van hit actief, en het is niet mijn regio, anders zou ik zeer enthousiast zijn om er zelf te gaan staan.
Die paar campinggasten kom je wel overheen; een goed lopende manege is heel wat drukker.

Edit: enige wat ik niet snap: er zijn drie paarden afgewezen omdat die niet in de kudde passen, maar daar maken ze toch aparte paddock stallen voor?

Het is voor deze regio ook wel behoorlijk aan de prijs, maar ik denk wel dat de prijs redelijk is. Ik zou het er wel voor over hebben. Maar dan willen gaan voor een stal met uitloop en weidegang, hit actief is niet mijn ding.

Nikass

Berichten: 16699
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:29

Ik ook San, en ja de prijs kan een struikelblok zijn, dat is wel jammer.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:37

Jeetje, je zal de nieuwe eigenaar maar zijn. Wat een gezeur, verkocht is verkocht toch :?

Wat zij er verder mee willen doen is hun zaak volgens mij. Mijn buren waren ook niet heel enthousiast toen wij ons plekje net gekocht hadden dat er paarden zouden komen, jammer dan.... hadden ze het zelf moeten kopen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:39

robert45 schreef:
Er komen maximaal 30 dieren, incl die van de toeristen. Dus de bezetting en inkomsten zal gemiddeld lager zijn. Zo staat het in het artikel

Klopt. Maar stalling van een toerist voor een week levert bijna net zo veel op als dat van een vaste klant in de maand :). Tel daarbij de huur van de chalets op (300 tot 800, misschien wel 1000 per week afhankelijk van de periode). Dus vooral rond de feestdagen en in de zomermaanden een erg leuke inkomstenbron :).

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:52

Het toeristenseizoen is in deze regio bijna het hele jaar rond, uiteraard het hoogte punt in de zomer, maar vanaf april (Pasen) tm oktober kan je hier over de toeristen struikelen :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:53

Letizia schreef:
Het toeristenseizoen is in deze regio bijna het hele jaar rond, uiteraard het hoogte punt in de zomer, maar vanaf april (Pasen) tm oktober kan je hier over de toeristen struikelen :Y)

Ja hier ook. Maar er is wel een verschil in drukte tussen de Pasen, de maand mei en de zomermaanden juli en augustus.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Veers stel kan droom realiseren na koop Manege de Eendracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:28

Daarom staat er: uiteraard het hoogte punt in de zomer :)

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:49

Isabel_k schreef:
Ik vind het heel tof dat ze dit aandurven in star zeeland. Toen ik op Walcheren woonde waren er voor mijn eisen (kudde 24/7 buiten) nauwelijks opties.


Star ja? Ik weet het niet... Ben zelf Zeeuw. Maar vergeet niet dat de grond in Zeeland zich echt slecht leent voor jaardoor weidegang. En dat goed gedraineerde paddock een vermogen kosten. Zeker als je het ruim wil opzetten. Ik denk dat er best staleigenaren zijn die willen....


@San87, ja Westdorpe blijft over als enige. Naast misschien een paar kleine oefenlocaties. De Kroo heeft een waterbak, heuvel, bruggetje. In Domburg kan je natuurlijk ook wat trainen bij Marcelle.


Enne, volgens mij is verder niemand echt boos over het feit dat ze overgaan op Hitactief. Ik snap dat pensionklanten ff balen. Net als de rijvereniging en de SGW.
Bedenk wel dat lange tijd veel mensen gebruik maakten van deze plek. Het was een beetje van 'ons allemaal' denk aan de vele wedstrijden of de Zeeuwse dag die daar enorm groot is geworden.

Ik snap wel dat het ff reuring geeft als het van publiek naar meer privé gaat.