Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 15 [ 373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS reageert op opinie Dier&Recht

 
Profiel   

Gini schreef
Ik ook, maar niet de laatste pagina.



Maar je hoeft ook niet iedere pagina weer dezelfde argumenten te herhalen. Ik krijg soms weleens het idee dat het nodig is om iedere pagina weer exact hetzelfde te vertellen en vervolgens stellen ze nog eens dezelfde vragen die al tig keer besproken zijn. Inplaats van met nieuwe argumenten op de gegeven antwoorden te komen.


Wat naar mijn mening een groot probleem is dat is de grote verdeeldheid binnen de paardenwereld. Dat is al jaren het geval. Discussies over bit of bitloos zijn niets nieuws en worden al sinds jaar en dag gehouden. Van die verdeeldheid binnen de paardenwereld maken clubs als D&R handig gebruik. Wat vooral heel zorgwekkend is dat dit soort clubs niet eens veel moeite hoeft te doen om met feiten te komen. Alles wat ze de wereld in slingeren wordt door sommigen gelooft niet gehinderd door enige kennis.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 21:38 



 
Profiel   

Gini schreef
Heb jij ooit al een C4 van je paard gekregen?

Mijn paard heeft een C5 en ik mag daar in rijden van hem, soms mag hij mee met zijn eigen caravan *D .

Iemand nog een beetje het nieuws gevolgd over de partij voor de diertjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 22:22 



 
Profiel   

Gini schreef
Wat klopt daar niet aan, nu ben je toch een beetje mij aan het uitlachen, toch?

Nou kijk, ik kan vandaag kiezen om mijn job op te zeggen en iets anders te zoeken. Heb jij ooit al een C4 van je paard gekregen?
Ik kan ervoor kiezen om twee weken verlof te pakken en naar Spanje te vertrekken. Wanneer is de laatste keer dat jouw paard op vakantie in Spanje geweest is?

Het is eigenlijk te belachelijk dat ik hierop inga. Serieus? Een paard heeft net zoveel keuzevrijheid als een mens. Dat is een stelling waar jij achter staat? Dat is de waarheid?


Satirisch bedoeld:

De mijne geeft tijdens het rijden af en toe wel eens haar C4 ja, maar dan moet ze toch ook nog even haar opzeg uitdoen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 22:25 



 
Profiel   

Denken dat mens en paard dezelfde keuzevrijheid hebben, dan houd je jezelf echt wat voor. Zelfs als wij meedraaien in een bepaald systeem hebben wij meer keuzevrijheid dan paarden. Ik ben niemands bezit, er is niet iemand die alles voor mij bepaalt in de mate waarin wij dat voor paarden doen.

En als ik iemand kende die wel zo'n leven leidde en dus in bezit van een ander was zonder toestemming daarvoor en zonder inspraak, zou ik dat niet ineens oké vinden omdat diegene 'tenslotte eten krijgt en fit en gezond gehouden' wordt. Zouden de mensen die denken dat paarden en mensen even veel vrijheid hebben dat dan wel prima vinden? >;)


Loretta schreef
Dat stuk over kinderhouderin is gewoon satire.


'Satirisch' maar waarin duidelijk een statement gemaakt wordt, waar veel mensen hier het mee eens zijn ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 22:55 



 
Profiel   

Ik weet niet helemaal waar de vergelijking tussen mens en paard klopt of mank gaat, maar bijvoorbeeld de discussie over de leeftijd van het zadelmak maken (tadaaaa :') ) meen ik dat kinderarbeid en belasting van jonge lichamen voor kinderen niet (meer) mag..

Eveneens, in ogenschouw nemende bijv de rollkur discussie, meen ik dat het niet de bedoeling is dat je andere mensen (laat staan kinderen) in een houding duwt of of dermate belast dat het fysiek misschien niet heel handig is.

Zoals gezegd mag je de correctietik niet meer uitdelen aan kinderen, maar wel aan paarden (liever ook niet aan honden). Ik zie niet helemaal wat keuzevrijheid met dit alles van doen heeft...

Zolang het gangbaar is om met kilo's gewicht in je hand te rijden (dus aan de mond), iedere pas bij te prikken (want aan het been), ik laatst weer op FB een bericht van een trainer zag waarom je een twisted wire moet kunnen gebruiken, en je een weigeraar over een hindernis moet 'leiden' (met zweep) denk ik dat een groot gedeelte van de paardensporters het hele verhaal wat mooier doet voorkomen dan het is... Helaas heeft niet iedereen het talent of geduld om een paard de vrije keus te laten zoals bijv dhr Tucker dat doet..

Of is het dus zo dat de meesten zichzelf die zgn topsporter vinden waarbij het paard het dus wel goed heeft?

NB, het stukje video waarin Anky uitlegt dat paarden die werken gelukkig zijn (want glanzen etc), kreeg ik zelf een beetje kromme tenen van... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 09:00 



 
Profiel   

Popstra schreef
Wat ik jammer vind is dat veel mensen goed praten wat ze zelf eigenlijk ook fout doen of kunnen verbeteren aan het welzijn van hun paard. Mensen moeten eens durven toe geven dat sommige dingen Eigenlijk niet kunnen.


Dit vraag ik mij van mijzelf wel eens af: Waarom ben ik zo allergisch regeer op dit soort aanvallen op de sport terwijl ik thuis (heel veel) anders (probeer) te doen?
Maar voor mij is dat toch redelijk simpel: Omdat ik niet vind dat sport en slechte houderij hand in hand hoeven te gaan. Ik zie oprecht niet in waarom (top)sport paarden (thuis) op een manier gehouden kunnen worden die recht doet aan hun aard*.
En ik kan mij ook oprecht voorstellen dat een betere ruiter met een meer getalenteerd paard dat niveau kan halen zonder geweld.
Dus ik ben niet tegen de topsport maar wel tegen paarden die nooit vrij in de wei mogen spelen. Dat is wat mij betreft iets heel anders. En dat zou ik ook altijd anders brengen.


*voor mij betekend dat dus 24/7 veel bewegingsruimte, ruwvoer en contact met soorgenoten

Cer: die dingen die jij daar benoemt vind ik helemaal niet normaal. Wie vind dat wel normaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 09:03 



 

als mensen kunnen praten hebben ze een stem en een keus

dieren niet, die kunnen hooguit door lichaamstaal iets proberen te vertellen, maar helaas verstaat het merendeel van de paardenbezitters deze taal - bewust of onbewust - niet met alle gevolgen van dien want ieder heeft zijn eigen excuus hier voor

u hebt/maakt de keus om het paard op een postzegel te zetten of in eenzame opsluiting in een box

als er geen diervriendelijke mogelijkheden zijn heeft u/hebben wij de keus om geen paard te nemen

helaas waar de kennis en kunde van ruiter/instructie ophoud begint de paarde-ellende
tijd en geduld om een paard/pony op te leiden is er niet dus wordt het lijden

ik verdwijn ook hier onder de meeleessteen en blijf daar

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 09:21 



 
Profiel   

pol013 schreef
Cer: die dingen die jij daar benoemt vind ik helemaal niet normaal. Wie vind dat wel normaal?


Als ik bij de gemiddelde dressuurwedstrijd of de gemiddelde manege kijk, dan zie ik dat wel hoor.. jij niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 09:41 



 
Profiel   

Cer schreef
pol013 schreef
Cer: die dingen die jij daar benoemt vind ik helemaal niet normaal. Wie vind dat wel normaal?


Als ik bij de gemiddelde dressuurwedstrijd of de gemiddelde manege kijk, dan zie ik dat wel hoor.. jij niet?

Meer wel dan niet, eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 09:46 



 
Profiel   

Pipodipo schreef
Iemand nog een beetje het nieuws gevolgd over de partij voor de diertjes?


Ik heb er wek iets van meegekregen. Kort samengevat kun je stellen dat er een interne twist is tussen de wat meer gematigde en radicale elementen binnen de partij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 09:57 



 
Profiel   

Loretta schreef
Pipodipo schreef
Iemand nog een beetje het nieuws gevolgd over de partij voor de diertjes?


Ik heb er wek iets van meegekregen. Kort samengevat kun je stellen dat er een interne twist is tussen de wat meer gematigde en radicale elementen binnen de partij.

Het is er intern nog niet helemaal in orde en er is natuurlijk al het een en ander gewisseld in de top en de bezetting in de kamer.

De NRC doet ook nog een plasje over Jumping: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/01/26/hoe-dierenactivisten-de-paardensport-in-diskrediet-brengen-a3988205
Wat interessant te noemen is, heb ik er even uit gehaald.
In NRC gisteravond schreef
Volgens Sarah Pesie van Dier & Recht is naming and shaming geen doel op zich. „Wij zijn niet tegen paardrijden of tegen de paardensport”, zegt zij, „maar wel tegen alle dwangmiddelen die worden gebruikt. Je kunt een paard ook heel goed belonen en bestraffen met je stem of met voedsel – daarvoor hoef je geen zweep te gebruiken of aan het bit te trekken.”

Martelwerktuigen
Achter de schermen voert Dier & Recht al langer gesprekken met paardensportbond KNHS, zegt Pesie. En op sommige punten – zoals de verzorging en huisvesting van paarden – zitten de organisaties „redelijk op één lijn”. „Maar als het om trainen en rijden gaat kunnen we het niet eens worden. De KNHS erkent niet dat paarden pijn hebben en dat veel bitten martelwerktuigen zijn die verboden moeten worden.”

Dier & Recht pleit voor strengere wetgeving om paarden te beschermen. Nu blijkt dat de gesprekken met de KNHS onvoldoende opleveren, zegt Pesie, wordt het tijd voor hardere acties, mits legaal. Er zijn dit jaar protesten in de draf- en rensport gepland, om aandacht te vragen voor onoorbare praktijken (soms geheim, soms openlijk): het toedienen van sambal in de aars en van elektrische schokken en het vastbinden van de paardentong. Dat soort dingen is niet algemeen geaccepteerd, erkent Pesie, „maar er wordt ook niet goed op gecontroleerd”.

Ook rond de Olympische Spelen in Tokio zal Dier & Recht van zich laten horen, want het vliegen met paarden en de hittestress die zij moeten doorstaan is volgens Pesie in strijd met het dierenwelzijn. „De paardensector alleen redt het niet. Het wordt tijd voor handhaving.”

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 10:09 



 
Profiel   

Pipodipo schreef
De NRC doet ook nog een plasje over Jumping: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/01/26/hoe-dierenactivisten-de-paardensport-in-diskrediet-brengen-a3988205
Wat interessant te noemen is, heb ik er even uit gehaald.
In NRC gisteravond schreef
Volgens Sarah Pesie van Dier & Recht is naming and shaming geen doel op zich. „Wij zijn niet tegen paardrijden of tegen de paardensport”, zegt zij, „maar wel tegen alle dwangmiddelen die worden gebruikt. Je kunt een paard ook heel goed belonen en bestraffen met je stem of met voedsel – daarvoor hoef je geen zweep te gebruiken of aan het bit te trekken.”

Martelwerktuigen
Achter de schermen voert Dier & Recht al langer gesprekken met paardensportbond KNHS, zegt Pesie. En op sommige punten – zoals de verzorging en huisvesting van paarden – zitten de organisaties „redelijk op één lijn”. „Maar als het om trainen en rijden gaat kunnen we het niet eens worden. De KNHS erkent niet dat paarden pijn hebben en dat veel bitten martelwerktuigen zijn die verboden moeten worden.”

Dier & Recht pleit voor strengere wetgeving om paarden te beschermen. Nu blijkt dat de gesprekken met de KNHS onvoldoende opleveren, zegt Pesie, wordt het tijd voor hardere acties, mits legaal. Er zijn dit jaar protesten in de draf- en rensport gepland, om aandacht te vragen voor onoorbare praktijken (soms geheim, soms openlijk): het toedienen van sambal in de aars en van elektrische schokken en het vastbinden van de paardentong. Dat soort dingen is niet algemeen geaccepteerd, erkent Pesie, „maar er wordt ook niet goed op gecontroleerd”.

Ook rond de Olympische Spelen in Tokio zal Dier & Recht van zich laten horen, want het vliegen met paarden en de hittestress die zij moeten doorstaan is volgens Pesie in strijd met het dierenwelzijn. „De paardensector alleen redt het niet. Het wordt tijd voor handhaving.”


Dat D&R en het KNHS het niet eens worden is natuurlijk onvermijdelijk. Ook al zou de KNHS overal in meegaan en alles veranderen dan nog blijft het zo dat D&R gewoon conflicten nodig heeft om voort te kunnen bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 10:32 



 
Profiel   

Nog eens, nergens wordt er volgens mij hier beweerd dat een mens en een paard exact dezelfde hoeveelheid keuzevrijheid hebben, althans dat is echt niet wat ik probeer te zeggen.

Wat we proberen duidelijk te maken is dat we zouden moeten omgaan met onze paarden, zoals we
doen met onze kinderen, met hun welzijn als hoofddoel doordachte beslissingen maken die hen op de best mogelijke manier ondersteunen in wat we van ze vragen. Een paard kan je dan wel niet naar de unief sturen of voorbereiden op het werkleven, je kan hem wel opleiden en trainen op zo'n manier dat hij plezier vind in zijn werk.
Ik denk alvast dat de mensen die hier, samen met mij, deze vergelijking wél vinden opgaan, op deze manier met onze paarden proberen om te gaan, vandaar dat we dus wel een valabele redenering vinden.

Het is ook niet omdat ik hierin "geloof", dat ik niet vind dat er nog enorm veel verbetering mogelijk én nodig is binnen de paardensport. Ik doe zelf alvast heel erg mijn best om mijn paard een zo goed mogelijk leven te bieden, gebaseerd op haar noden van sociaal contact, beweging, vrijheid, ... Ik kijk naar haar en probeer te begrijpen wat ze mij wil vertellen, ik probeer zo goed mogelijk in te spelen op wat ze nodig heeft en in haar training probeer ik ervoor te zorgen dat ze hier plezier in heeft. En ja, af en toe vind ze dingen moeilijk en wil ze niet, en dan dwing ik haar eventjes toch omdat ik weet dat het haar uiteindelijk ten goede zal komen in het werk dat ik van haar vraag. Op dezelfde manier dat ik later mijn kinderen naar school ga sturen en ze ga dwingen om huiswerk te maken en te studeren, omdat ik weet dat hen dat ten goede gaat komen in wat het leven van hen zal gaan vragen.
En dat is volgens mij de essentie van de vergelijk tussen kinderen en paarden, niet dat ze dezelfde keuzevrijheid hebben of zullen hebben, maar dat je op dezelfde manier je paarden en je kinderen het beste probeert mee te geven om hun potentieel waar te maken.

Dat dat op veel plaatsen en bij veel ruiters (nog) niet gebeurd, staat los van de redenering op zich.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:32 



 
Profiel   

@Loretta: Sambal in de aars?? In mijn jeugd (lang geleden,hoe het nu is weet ik niet) waren er veel tuigpaardkeuringen en die paarden werden "gegemberd" zodat ze tijdens de keuring hun staart flink hoog zouden dragen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:47 



 
Profiel   

anjali schreef
@Loretta: Sambal in de aars?? In mijn jeugd (lang geleden,hoe het nu is weet ik niet) waren er veel tuigpaardkeuringen en die paarden werden "gegemberd" zodat ze tijdens de keuring hun staart flink hoog zouden dragen!

Als we een beetje sportief zijn, dan wensen we ze enorm veel succes bij het aanpakken van de draf- en rensport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:55 



 
Profiel   

Als KNHS in alles zou mee gaan kunnen ze net zo goed de tent sluiten.
In de sport mee draaien op wereld niveau Is dan voorbij

Zal wel echt typisch wat voor NL zijn want die denken op wel meer vlakken de wereld te kunnen redden met hun regeltjes als enig klein kikkerlandje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:05 



 
Profiel   

pol013 schreef
Dit vraag ik mij van mijzelf wel eens af: Waarom ben ik zo allergisch regeer op dit soort aanvallen op de sport terwijl ik thuis (heel veel) anders (probeer) te doen?
Maar voor mij is dat toch redelijk simpel: Omdat ik niet vind dat sport en slechte houderij hand in hand hoeven te gaan. Ik zie oprecht niet in waarom (top)sport paarden (thuis) op een manier gehouden kunnen worden die recht doet aan hun aard*.
En ik kan mij ook oprecht voorstellen dat een betere ruiter met een meer getalenteerd paard dat niveau kan halen zonder geweld.
Dus ik ben niet tegen de topsport maar wel tegen paarden die nooit vrij in de wei mogen spelen. Dat is wat mij betreft iets heel anders. En dat zou ik ook altijd anders brengen.


*voor mij betekend dat dus 24/7 veel bewegingsruimte, ruwvoer en contact met soorgenoten

Cer: die dingen die jij daar benoemt vind ik helemaal niet normaal. Wie vind dat wel normaal?


Dit vind ik dus erg interessant. Ik heb zelf juist het omgekeerde. Waarom zou ik de sport (of welke andere stroming dan ook waar ik affiniteit mee heb) verdedigen als ik zelf heel hard bezig ben om het anders te doen. Ik denk juist dat kritiek op het eigen straatje veel belangrijker is, dan kritiek op andere stromingen.

Ik zag net bijv een stuk van bastiaan de Recht voorbij komen, ook weer vanalles goed praten en dan de springsport afkammen :? Terwijl hij nota bene een alternatieve opleiding heeft, waarbij continu wordt aangegeven wat er allemaal misgaat in de reguliere manier van houden en trainen.

Ik geloof er volledig in dat rijden en sport paardvriendelijk kan, ik ken de voorbeelden ook. Ik denk alleen dat het op dit moment niet loont om het welzijn belangrijk te vinden, dus vandaar dat ik hoop dat er regelgeving komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:12 



 
Profiel   

Popstra schreef
Als KNHS in alles zou mee gaan kunnen ze net zo goed de tent sluiten.
In de sport mee draaien op wereld niveau Is dan voorbij

Zal wel echt typisch wat voor NL zijn want die denken op wel meer vlakken de wereld te kunnen redden met hun regeltjes als enig klein kikkerlandje.


Helaas, NL staat daar echt niet alleen in als zijnde de braaftse willen zijn: "click"
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/31/na-alle-doden-is-het-geen-business-as-usual-op-santa-anita-a3978728


Maar goed, effe beperkt tot eigen kikkerlandje als voorbeeldje: zolang ze hier een coach (Rien) vlot eruit werken die wat fijner klassiek gericht dressie rijden naar voren wilt halen, schiet het allemaal niet op en kun je verwachten dat er regelgeving zit aan te komen.
Zouden we al ietwat hierin durven overnemen van onze duitse buren, is er al een fikse verbetering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:20 



 
Profiel   

Zag net een video met interview Mark Houtzager. Vind hem goed met zijn paarden om gaan. Hij is er zuinig op

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:59 



 
Profiel   

Peetstap schreef
Popstra schreef
Als KNHS in alles zou mee gaan kunnen ze net zo goed de tent sluiten.
In de sport mee draaien op wereld niveau Is dan voorbij

Zal wel echt typisch wat voor NL zijn want die denken op wel meer vlakken de wereld te kunnen redden met hun regeltjes als enig klein kikkerlandje.


Helaas, NL staat daar echt niet alleen in als zijnde de braaftse willen zijn: "click"
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/31/na-alle-doden-is-het-geen-business-as-usual-op-santa-anita-a3978728


Maar goed, effe beperkt tot eigen kikkerlandje als voorbeeldje: zolang ze hier een coach (Rien) vlot eruit werken die wat fijner klassiek gericht dressie rijden naar voren wilt halen, schiet het allemaal niet op en kun je verwachten dat er regelgeving zit aan te komen.
Zouden we al ietwat hierin durven overnemen van onze duitse buren, is er al een fikse verbetering.


Er is genoeg terechte kritiek op de KNHS. Er gaat ook heel veel niet goed. Natuurlijk gaan beroepsruiters door waar ik als recreatieruiter al lang gekozen heb om te stoppen eenvoudigweg omdat ik mijn paard wil sparen en zeker niet wil overvragen.

Alleen de KNHS heeft als grote organisatie nog wel de nodige tegenwicht tegenover dit soort dierenrechtenclubs. Ik zie niet de mensen in de wat meer recreatieve sector met leuke en vooral vriendelijke trainingsmethoden waar ik heel veel inspiratie aan op doe en waarvan sommigen ook nog eens hele leuke clinics geven nog niet de strijd aan gaan met deze dierenorganisaties.

Zonder de KNHS stonden ze komend weekend bij u in de paddock paradise.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 15:35 



 
Profiel   

Ik zie ook een heleboel ,recreatieve, ruiters die helemaal niet zo paard vriendelijk bezig zijn. Vaak ook beginnende bij hoe ze hun paard houden en onderhouden. Maar dat terzijde.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:43 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik zie ook een heleboel ,recreatieve, ruiters die helemaal niet zo paard vriendelijk bezig zijn. Vaak ook beginnende bij hoe ze hun paard houden en onderhouden. Maar dat terzijde.....


Eens Popstra, verbeter de wereld ,begin bij jezelf.
Ik zie een aantal bekenden op Facebook reageren waarvan ik denk goede stukken als reactie, maar ook sommigen dat ik denk, oei oei ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 17:52 



 
Profiel   

knollentuin schreef
Popstra schreef
Ik zie ook een heleboel ,recreatieve, ruiters die helemaal niet zo paard vriendelijk bezig zijn. Vaak ook beginnende bij hoe ze hun paard houden en onderhouden. Maar dat terzijde.....


Eens Popstra, verbeter de wereld ,begin bij jezelf.
Ik zie een aantal bekenden op Facebook reageren waarvan ik denk goede stukken als reactie, maar ook sommigen dat ik denk, oei oei ...



Ik zie ook heel vaak dingen waarvan ik denk, zo zou ik het niet willen.
Wat mij nog het meeste stoort is dat wij als paardenliefhebbers bijna niets anders doen dan elkaar de maat nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 18:13 



 
Profiel   

Pipodipo schreef
anjali schreef
@Loretta: Sambal in de aars?? In mijn jeugd (lang geleden,hoe het nu is weet ik niet) waren er veel tuigpaardkeuringen en die paarden werden "gegemberd" zodat ze tijdens de keuring hun staart flink hoog zouden dragen!

Als we een beetje sportief zijn, dan wensen we ze enorm veel succes bij het aanpakken van de draf- en rensport.


Wij hebben het grootste imago probleem van allemaal, geen subsidies en geen Anky's die ons vertegenwoordigen.

Ik denk dat er in onze sport heel veel kan verbeteren en dat onze sport dan een hele mooie pure sport kan zijn die dicht ligt bij de natuur van het paard.

Maar dan moet D&R zich niet richten op onwaarheden, insmeren van de anus en elektrische schokken gebeurd niet bij ons. Gaat je paard niet harder van lopen.

Ik denk dat onze sport zelf een slag kan maken, hoop dan ook dat het stamboek dit artikel leest en zelf de eerste stap zet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 21:22 



 
Profiel   

ruitje schreef
Maar dan moet D&R zich niet richten op onwaarheden, insmeren van de anus en elektrische schokken gebeurd niet bij ons. Gaat je paard niet harder van lopen.


Hoho, niet zo vlug.
Bij het business model van D&R is het verspreiden van onwaarheden juist een belangrijk onderdeel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 21:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 15 [ 373 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen