Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

KWPN-goedgekeurde hengst Dark Pleasure overleden

 
Profiel   

KWPN
In memoriam
Ingezonden door Ketaki


De KWPN-hengst Dark Pleasure is op 26 december op zijn stal in de Verenigde Staten overleden. De twaalfjarige hengst had een infectie en ‘elke weg is bewandeld’ om een remedie te vinden. Helaas heeft dat hem niet kunnen helpen.

De zwarte hengst werd bij de familie Plaizier in Heerjansdam gefokt. Zij gebruikten Metall-zoon Ufo voor hun elite preferente PROK-merrie Wild Pleasure (v.Jazz). Gerdine Marée leidde de hengst op tot en met het ZZ-Licht-niveau. Daarna nam Femke de Laat plaats in het zadel en met haar had Dark Pleasure een mooie periode in het ZZ-Zwaar en de Lichte Tour. Dark Pleasure vertrok in het voorjaar van 2018 naar de Verenigde Staten. “Dit paste zo goed en zijn nieuwe amazone was zo enthousiast, dat het wel door moest gaan,” vertelde de amazone en mede-eigenaar toentertijd over de verkoop. “Maar dit kwam op ons pad. We hebben een mooie periode gehad. En natuurlijk is het jammer, ik heb er best wat tranen om gelaten. Zo’n fijn paard, daar zijn er niet veel van. Maar ik wist dat het ervan zou komen en zo werkt dat bij ons helaas.”

Katie Hoog
Een jaar later werd de hengst doorverkocht naar Katie Hoog in Florida. Zij stelde hem beschikbaar voor de fokkerij en had zelf sportambities met hem. “Ik was onder de indruk van het talent van Dark Pleasure, maar het waren vooral zijn temperament en zijn fijne instelling die de deal beklonken,” vertelde ze eerder. “De eerste keer dat ik hem reed had ik onmiddellijk door hoe speciaal hij is en ik wist dat ik hem wilde hebben. Ik geloof dat hij een waardevolle toevoeging is voor de sportpaardenfokkerij in de Verenigde Staten.” Katie Hoog laat weten dat ze intens verdrietig is en dat de periode die ze met haar aanwinst had veel te kort was. “Ik koester ieder moment dat ik in het zadel van Dark Pleasure zat. Hij zei nooit ‘nee’, maar altijd ‘okee, we gaan het proberen’. Hij was het liefste paard dat ik ooit ontmoette. We bereidden ons voor op het Global Dressage Festival en het is eeuwig zonde dat ik deze geweldige hengst niet aan de Verenigde Staten heb kunnen laten zien. Mijn hart is gebroken.”

Kaiman in het najaarsverrichtingsonderzoek
Dark Pleasure-zoon Kaiman (uit Franciska elite IBOP-dr D-OC van Gribaldi, fokker J.A. en B. Naber, Vredenheim) kwam in 2018 tot de kampioenskeuring tijdens de KWPN hengstenkeuring. Morgen, op zaterdag 18 januari, loopt deze hengst het examen van het najaarsverrichtingsonderzoek.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 22:04 



 
Profiel   

Ontzettend zonde van zon getalenteerd paard zeg ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-20 12:48 



 
Profiel   

Helaas kreeg hij laminitis

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-20 18:01 



 
Profiel   

luckyfarm schreef
Helaas kreeg hij laminitis

Mag ik vragen wat dat is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 19:07 



 
Profiel   

Ketaki schreef
luckyfarm schreef
Helaas kreeg hij laminitis

Mag ik vragen wat dat is?


bevangen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 19:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen