[VIDEO]Bram Chardon superieur in Leipzig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14006
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Bram Chardon superieur in Leipzig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 23:30

*knhs
Aangespannen rijden

Afbeelding
Bram Chardon in Leipzig. Foto: © FEI/Thomas Reiner

Na een zinderende strijd waarin er op het scherpst van de snede werd gereden was Bram Chardon vanmiddag superieur in de Wereldbekerwedstrijd voor vierspannen in Leipzig. Chardon jr. wist de dit seizoen onoverwinnelijke Boyd Exell met een messcherpe rit te verslaan. Koos de Ronde eindigde op de derde plaats. IJsbrand Chardon moest het door een fout dit keer doen met de achtste plaats.

Bram pakte het in Leipzig zeer tactisch aan: “In de eerste omloop wilde ik Boyd de ruimte geven om boven mij te kunnen eindigen. Ik wilde namelijk niet als laatste van start in de Drive Off want tijdens de afgelopen wedstrijden waar ik als laatste mocht starten, ging het iedere keer fout.” Bram tikte echter een balletje van de eerste poort: “Ik ging te slap van start en dacht na die bal echt ‘wakker worden’!. Vervolgens had ik bijna een bal op hindernis drie, maar daar had ik geluk.” Met dit span weet ik dat als ik de eerste omloop normaal rijd, ze de tweede ronde op hun best zijn.” Bram zette in de tweede manche de tijd stil op 140,49 seconden: “Ik had echt het gevoel dat het niet harder kon, mijn span liep fantastisch. Ten opzichte van mijn finalespan van vorig jaar heb ik twee andere voorpaarden, die veel potentie hebben. Alleen kwam het er steeds niet op het juiste moment uit en nu wel.”

Met deze super prestatie zette Bram laatste starter Boyd Exell flink onder druk. Exell stevende af op een recordtijd van 138,18 seconden, maar op de laatste hindernis rolde er een balletje waardoor de vijfvoudig Wereldkampioen terugzakte naar de tweede plaats.

Koos de Ronde startte evenals Exell met een wild card in Leipzig: “Ik ben heel blij dat ik de mogelijkheid heb gekregen om hier te starten. Het is belangrijk om in het ritme te blijven voor de finale. Ik vond het parcours niet mooi, maar mijn paarden waren in vorm en ik heb zin in de finale!”

Voor IJsbrand Chardon werd Leipzig een streepresultaat. De viervoudig Wereldkampioen nam in de eerste hindernis een poort van de verkeerde kant en er rolden enkele balletjes, wat hem dure strafseconden opleverde.



Uitslag Wereldbeker vierspannen Leipzig 19 januari 2020:
1. Bram Chardon (Den Hoorn) 140,49
2. Boyd Exell (Aus) 142,18
3. Koos de Ronde (Zwartewaal) 155,07
4. Jérôme Voutaz (Zwi) 159,68
5. Benjamin Aillaud (Fra) 176,18
6. Georg von Stein (Dui) 179,07
7. Chester Weber (USA) 181,74
8. IJsbrand Chardon (Den Hoorn) 199,84

Stand Wereldbeker vierspannen 2019/2020 na 9 van de 9 wedstrijden:
Top 6 is gekwalificeerd voor de Finale.

1. Boyd Exell - 30
2. Bram Chardon - 27
3. IJsbrand Chardon - 24
3. Koos de Ronde - 24

FINALE: Bordeaux (FRA) 8-9 februari 2020.

janouk
Blogger

Berichten: 17855
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [VIDEO]Bram Chardon superieur in Leipzig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:49

*\o/* :j

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: [VIDEO]Bram Chardon superieur in Leipzig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:18