Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:27

Nikass schreef:
Pfff al dat opgeblazen gedoe rond Britt. Een duur paard onder je kont maakt je nog geen talentvolle ruiter. :n


Ik geloof ook niet dat Britt zichzelf een getalenteerde ruiter vindt. Dat is wat de media en andere mensen er van maken. En ik denk dat ze juist daardoor veel fans heeft. Want de meeste ruiters zijn niet echt getalenteerd. Dat maakt haar gewoon heel gewoon.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:29

Ja Britt is leuk en ik gun het haar zeker en met een goed peerd onder je kont kom je nou eenmaal ver en al helemaal als je bij tijd en wijle les krijgt van een grootmeester als Tineke! Maar gaaf voor haar hoor.

Ik heb niet alle afleveringen gezien van haar programma, maar wat ik me wel vaak afvroeg, komt dat dier wel eens lekker buiten in het land of een paddock? Snap dat het een hengst is en dat je hem niet zomaar in een normaal omheind stukkie land of paddock kan zetten?
Zou hij wel eens lekker zijn benen kunnen strekken?

Misschien ik het over het hoofd gezien, kan hoor O:)

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:43

Ik vind Britt een oprecht en heerlijk mens,niks geen kapsones, ik gun het haar van harte, ga ervoor Britt +:)+

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:58

Brit werkt hard voor haar droom en is een voorbeeld voor heel veel paardenmeisjes. En dat doet ze goed.
Respect.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:59

tootje71 schreef:
Ik vind Britt een oprecht en heerlijk mens,niks geen kapsones, ik gun het haar van harte, ga ervoor Britt +:)+



Helemaal mee eens! Schitterend paard en britt is gewoon leuk en lief voor haar paard

Condor1981
Berichten: 28
Geregistreerd: 02-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:17

Hubbels schreef:
Ja Britt is leuk en ik gun het haar zeker en met een goed peerd onder je kont kom je nou eenmaal ver en al helemaal als je bij tijd en wijle les krijgt van een grootmeester als Tineke! Maar gaaf voor haar hoor.

Ik heb niet alle afleveringen gezien van haar programma, maar wat ik me wel vaak afvroeg, komt dat dier wel eens lekker buiten in het land of een paddock? Snap dat het een hengst is en dat je hem niet zomaar in een normaal omheind stukkie land of paddock kan zetten?
Zou hij wel eens lekker zijn benen kunnen strekken?

Misschien ik het over het hoofd gezien, kan hoor O:)


Volgens mij komt hij elke dag buiten. Ze hebben daar nog 2 heule mooie pre hengsten staan van Matt Harnacke.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:35

Ik sta dubbel en dwars achter Britt, en van mij mag ze vaker voorpagina nieuws worden!

En ik denk dat het mooi zou zijn, als we met z’n allen als paardenliefhebbers achter haar zouden staan. Volgens mij betekent zij heel veel voor onze sport. Wij zijn maar een klein gedeelte van heel Nederland!
En krijgen steeds meer commentaar over paarden welzijn enzo.

Britt weet veel niet-paarden mensen te bereiken, en stelt onze sport in een positief daglicht.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:39

Hubbels schreef:
Ja Britt is leuk en ik gun het haar zeker en met een goed peerd onder je kont kom je nou eenmaal ver en al helemaal als je bij tijd en wijle les krijgt van een grootmeester als Tineke! Maar gaaf voor haar hoor.

Ik heb niet alle afleveringen gezien van haar programma, maar wat ik me wel vaak afvroeg, komt dat dier wel eens lekker buiten in het land of een paddock? Snap dat het een hengst is en dat je hem niet zomaar in een normaal omheind stukkie land of paddock kan zetten?
Zou hij wel eens lekker zijn benen kunnen strekken?

Misschien ik het over het hoofd gezien, kan hoor O:)


Volgens mij gewoon in het land, als ik op insta kijk :)
Weet niet of dat in de winter daar ook gaat, bij ons in ieder geval niet :')

Ik vind haar zo leuk!

Vergeten we niet dat ze Eve zelf naar het Z heeft opgeleid? :D Daar rijdt ze ook een erg leuk potje mee! *\o/*

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:46

T zal best makkelijker zijn als je zo'n paard onder je kont hebt, maar je moet toch echt zelf ook een stukje kunnen sturen! Dus cadeau krijgt ze het toch niet?!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:49

Marije_1997 schreef:
Nikass schreef:
Pfff al dat opgeblazen gedoe rond Britt. Een duur paard onder je kont maakt je nog geen talentvolle ruiter. :n


Dit denk ik ook. En dan krijg je gelijk te horen dat je een hekel aan der hebt. Heb geen hekel aan der, vind der een super meid, maar ze overschat zich zelf soms wel heel erg.

Keihard ergens voor willen werken en ervoor gaan, zonder dat je met je kont in het zadel bent geboren en/of superveel talent werkt, kan anders voor heel wat compenseren!

maras

Berichten: 2341
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:49

Ik vond Britt altijd al een sympathieke meid maar na de serie van afgelopen seizoen ben ik echt dan geworden, wat een heerlijk mens is zij!! En ook al is George een toppaard ; zonder goede ruiter doet hij toch echt niets, zet mij erop ( of een willekeurige andere ruiter) en dan is de kans groot dat we de B proeven niet eens doorkomen, dus alle credits naar Britt!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:50

GJ9 schreef:
Ik sta dubbel en dwars achter Britt, en van mij mag ze vaker voorpagina nieuws worden!

En ik denk dat het mooi zou zijn, als we met z’n allen als paardenliefhebbers achter haar zouden staan. Volgens mij betekent zij heel veel voor onze sport. Wij zijn maar een klein gedeelte van heel Nederland!
En krijgen steeds meer commentaar over paarden welzijn enzo.

Britt weet veel niet-paarden mensen te bereiken, en stelt onze sport in een positief daglicht.

Helemaal mee eens +:)+.

NAV

Berichten: 250
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:52

Heerlijk positieve reactie. Ben het totaal met je eens
Britt heeft een gaaf paard maar dan moet je er nog steeds gewoon voor werken. Dat doet ze! Ik wens haar veel plezier en succes!

GJ9 schreef:
Ik sta dubbel en dwars achter Britt, en van mij mag ze vaker voorpagina nieuws worden!

En ik denk dat het mooi zou zijn, als we met z’n allen als paardenliefhebbers achter haar zouden staan. Volgens mij betekent zij heel veel voor onze sport. Wij zijn maar een klein gedeelte van heel Nederland!
En krijgen steeds meer commentaar over paarden welzijn enzo.

Britt weet veel niet-paarden mensen te bereiken, en stelt onze sport in een positief daglicht.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:54

GJ9 schreef:
Ik sta dubbel en dwars achter Britt, en van mij mag ze vaker voorpagina nieuws worden!

En ik denk dat het mooi zou zijn, als we met z’n allen als paardenliefhebbers achter haar zouden staan. Volgens mij betekent zij heel veel voor onze sport. Wij zijn maar een klein gedeelte van heel Nederland!
En krijgen steeds meer commentaar over paarden welzijn enzo.

Britt weet veel niet-paarden mensen te bereiken, en stelt onze sport in een positief daglicht.


Amen _/-\o_

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:17

Britt heeft een gaaf paard en ik vind haar een fijne ruiter om naar te kijken. Ze is zelf als geen ander trots op elke overwinning en is juist heel bescheiden als je haar reacties leest en ziet. De media is degene die het uitvergroot. Jammer dat sommige mensen dit onterecht bij de ruiter neer leggen.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:20

maras schreef:
Ik vond Britt altijd al een sympathieke meid maar na de serie van afgelopen seizoen ben ik echt dan geworden, wat een heerlijk mens is zij!! En ook al is George een toppaard ; zonder goede ruiter doet hij toch echt niets, zet mij erop ( of een willekeurige andere ruiter) en dan is de kans groot dat we de B proeven niet eens doorkomen, dus alle credits naar Britt!!


Ik vond haar in de tijd van Britt en Ymke leuker. Maar dat komt ook een beetje door die foute opmerkingen van haar over Zwarte Piet en door hoe ze omgaat met mensen (afspraken op het laatste moment afzeggen, terwijl er heel veel voor haar is geregeld) misschien interpreteer ik dat verkeerd, maar dat komt op mij niet erg sympathiek over.

GJ9: er zijn nogal veel verschillen in "paardenliefhebbers"; ik ben niet zo kapot van de dressuursport in Nederland, waar imo door de jury heel veel wordt bejubeld wat niet zou moeten. Maar ik ben geen deskundige dus als je wat kritisch bent over wat je ziet wordt er al gauw geroepen dat je t dan maar zelf moet doen. Maar ik heb die ambitie niet. Dus met zijn allen ergens achter gaan staan, is lastig, als je er niet echt achter staat zeg maar ;)

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:29

Janine1990 schreef:
Vergeten we niet dat ze Eve zelf naar het Z heeft opgeleid? :D Daar rijdt ze ook een erg leuk potje mee! *\o/*


En daarom vind ik het eigenlijk best jammer dat eve een beetje naar de achtergrond verdwijnt en ze de kampioensschappen niet met eve doet.
Is toch veel mooier als je naar het NK kan met je paard wat je zelf opgeleid hebt? En eve is ook echt een mooi dressuur paard die daar zeker de potentie voor heeft.
Ik gun het britt van harte, maar vond het leuker om haar te volgen toe ze meer met eve deed.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:35

Nikass schreef:
Pfff al dat opgeblazen gedoe rond Britt. Een duur paard onder je kont maakt je nog geen talentvolle ruiter. :n


Klopt, maar een hoop geld zorgt wel dat je de duurste instructie kan veroorloven en je dus wel sneller beter zou kunnen rijden en vaker op wedstrijden kunt.

Dus daar komt dan weer het begrip 'elite'sport om de hoek kijken, nou en?

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:44

daffie1986 schreef:
Nikass schreef:
Pfff al dat opgeblazen gedoe rond Britt. Een duur paard onder je kont maakt je nog geen talentvolle ruiter. :n


Klopt, maar een hoop geld zorgt wel dat je de duurste instructie kan veroorloven en je dus wel sneller beter zou kunnen rijden en vaker op wedstrijden kunt.

Dus daar komt dan weer het begrip 'elite'sport om de hoek kijken, nou en?


Geld waar ze hard voor werkt... toch niets mis mee?

Genoeg instructeurs die iemand afwijzen omdat ze er niets mee kunnen... Kennelijk kunnen ze Britt prima kleien en vormen, dus willen ze haar ook les geven... Veel belangrijker lijkt me...

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:54

Uhhhh, je springt toch IN het oog, toch niet UIT het oog????

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:15

daffie1986 schreef:
Nikass schreef:
Pfff al dat opgeblazen gedoe rond Britt. Een duur paard onder je kont maakt je nog geen talentvolle ruiter. :n


Klopt, maar een hoop geld zorgt wel dat je de duurste instructie kan veroorloven en je dus wel sneller beter zou kunnen rijden en vaker op wedstrijden kunt.

Dus daar komt dan weer het begrip 'elite'sport om de hoek kijken, nou en?


Gun het haar van harte. Is best een Penny droom, haha.
Vergeet niet dat er ook best wat druk op zal liggen. Ze is bekend en heeft een toppaard en daar wordt wat van verwacht. Moet ook niet makkelijk zijn

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:19

Leuk voor dr :j

Door naar NK wordt nog wel spannend, ze is als 10e geselecteerd voor de regio en er mogen er in NH 4 door.. maar alles is mogelijk natuurlijk :)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:26

Ik wens haar ontzettend veel plezier en succes toe! TOP om een echte penny in de topsport te hebben. Ook fijn voor de kids! Het geeft een leuke dynamiek en wat variatie. Nu is het allemaal zo serieus :(

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:52

Stoer! en Superknap van haar.
Ik vond het zo leuk om in 'opgezadeld met Britt' te zien dat ze het allemaal zelf regelt, oprecht mega-gespannen is voor een wedstrijd en er gewoon helemaal voor gaat.
Ze heeft het gewoon super geregeld met dat paard! slim toch?

Ik vind haar in twee woorden Bril-Jant!

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:07

Nikass schreef:
maras schreef:
Ik vond Britt altijd al een sympathieke meid maar na de serie van afgelopen seizoen ben ik echt dan geworden, wat een heerlijk mens is zij!! En ook al is George een toppaard ; zonder goede ruiter doet hij toch echt niets, zet mij erop ( of een willekeurige andere ruiter) en dan is de kans groot dat we de B proeven niet eens doorkomen, dus alle credits naar Britt!!


Ik vond haar in de tijd van Britt en Ymke leuker. Maar dat komt ook een beetje door die foute opmerkingen van haar over Zwarte Piet en door hoe ze omgaat met mensen (afspraken op het laatste moment afzeggen, terwijl er heel veel voor haar is geregeld) misschien interpreteer ik dat verkeerd, maar dat komt op mij niet erg sympathiek over.

GJ9: er zijn nogal veel verschillen in "paardenliefhebbers"; ik ben niet zo kapot van de dressuursport in Nederland, waar imo door de jury heel veel wordt bejubeld wat niet zou moeten. Maar ik ben geen deskundige dus als je wat kritisch bent over wat je ziet wordt er al gauw geroepen dat je t dan maar zelf moet doen. Maar ik heb die ambitie niet. Dus met zijn allen ergens achter gaan staan, is lastig, als je er niet echt achter staat zeg maar ;)


Ach, niet iedereen hoeft te jubelen
Maar afgeven op haar wat ook gebeurt, is weer de andere kant

We zijn als paardenliefhebbers al enorm in de minderheid, als we onderling ook nog super verdeeld gaan zijn en elkaar gaan zitten bekritiseren, geven we alleen maar voer voor meer discussie over paardenwelzijn. Ik wil over 20 jaar nog graag legaal op mijn paard zitten!

In elke tak van de paardensport gebeuren er dieronvriendelijke dingen, en ik vind nou juist dat Britt aan de buitenwereld laten zien hoe haar dressuurpaard echt haar maatje is, en hoe het paarden welzijn hoog in het vaandel staat.