Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:27

sureido schreef:
Ik dacht dat je wel zou begrijpen dat de negatieve dingen die ik aanhaal niet letterlijk gezegd zijn maar een samenvatting van wat er hier gezegd wordt. Maar om het duidelijk te maken: onder andere alle negatieve opmerkingen in de context zoals ‘omdat ze een duur paard heeft zal ze goed rijden’. Dat soort dingen slaan toch nergens op? Britt heeft zich echt nog nooit zo geuit :+


Het is makkelijker als je iets quote denk ik

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:34

Anoeska schreef:
Ik vraag me altijd af wat iemand het brengt om negatief commentaar te hebben een compleet onbekende. Zeker als het gaat om een positief nieuwsbericht (meiske gaat met paard waar ze dol op is naar wedstrijd waar ze graag heen wil). Wat levert het je op om daar een negatieve mening over te hebben. Ja ja ... vrijheid van meningsuiting en alles. Maar waarom voel je je geroepen om iets negatiefs het internet op te gooien?


Volgens mij is het heel simpel: we begeven ons op een forum. Dat feit op zich nodigt uit tot het geven van een mening. Of die mening positief is of negatief daar kun je nog een discussie aan wijden, want dat is nogal subjectief.
Dan is er hier volgens mij nauwelijks iets onaardigs over Britt gezegd, maar over het feit hoe bepaald nieuws gepresenteerd wordt. Dat is imo alweer totaal iets anders.
Je kunt je dus ook afvragen: wat brengt het iemand om überhaupt commentaar te leveren op een forum?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:35

Op onder andere pagina 1 en 3 staan genoeg voorbeelden. Waar onder ook een reactie van jou. :D

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14469
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:39

Nikass schreef:
Volgens mij is het heel simpel: we begeven ons op een forum. Dat feit op zich nodigt uit tot het geven van een mening. Of die mening positief is of negatief daar kun je nog een discussie aan wijden, want dat is nogal subjectief.
Dan is er hier volgens mij nauwelijks iets onaardigs over Britt gezegd, maar over het feit hoe bepaald nieuws gepresenteerd wordt. Dat is imo alweer totaal iets anders.
Je kunt je dus ook afvragen: wat brengt het iemand om überhaupt commentaar te leveren op een forum?


Nikass schreef:
Pfff al dat opgeblazen gedoe rond Britt. Een duur paard onder je kont maakt je nog geen talentvolle ruiter. :n


Letterlijk jouw eerste bericht in dit topic. :?

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:59

Ja dus? "Opgeblazen gedoe rond Britt" zeg ik daarmee iets over haar?
En dat zij nu een duur paard onder haar kont heeft maakt haar imo geen talentvol ruiter. Zie niet wat daar onaardig aan is.

Wat is dat toch, dat alles tegenwoordig in fluweel verpakt moet worden? :roll:

Doubtless

Berichten: 8465
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:04

Anoeska schreef:
Ik vraag me altijd af wat iemand het brengt om negatief commentaar te hebben een compleet onbekende. Zeker als het gaat om een positief nieuwsbericht (meiske gaat met paard waar ze dol op is naar wedstrijd waar ze graag heen wil). Wat levert het je op om daar een negatieve mening over te hebben. Ja ja ... vrijheid van meningsuiting en alles. Maar waarom voel je je geroepen om iets negatiefs het internet op te gooien?


Dat lucht zo lekker op :D Lekker zuurpruimen online, wat is er nou fijner dan dat? gun Nikass ook haar lolletje, zij haalt er schijnbaar iets uit.

Ik vind het kei leuk voor haar. Ik hoop dat ze ervan geniet en wellicht nog mooie punten scoort ook *D

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:12

Ze is alleen nog maar geselecteerd voor de regiokampioenschappen hoor.
Daar moet ze het opnemen tegen veel beroepsruiters.En dat is niet zo gemakkelijk.
Britt is een amateur maar heeft een goed paard onder haar kont,misschien maakt ze wel kans op een uitnodiging voor het NK.
We zullen het zien.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:18

Lante schreef:
Whale schreef:
Kijken er daadwerkelijk veel niet paardenmensen naar dat programma, kan ik me namelijk niet voorstellen :=


Ja ik! *\o/* (En ben al langer dan 30 jaar Penny, dus niet eens zo jong meer :Y) )
Ik heb genoten van haar programma, geweldig leuk vond ik het en ik vind het leuk om op Bokt te lezen dat het gelukt is om zich te kwalificeren.
En wie dat niet leuk vindt om te lezen, die kan gewoon door scrollen; ideaal dat Bokt, voor elk wat wils.


Maar jij bent toch een paardenmens of...?

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:47

Whale schreef:
Maar jij bent toch een paardenmens of...?


Oh ja, dat wel inderdaad. 8)7

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:51

Maar een bekende Nederlander afzeiken is wel gedoogd en subjectief.

Zie niet wat er onaardig is aan mijn opmerking. ;)

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:53

Rustaaaaagh mensen, de paaseitjes liggen weer in de winkels, voor je het weet is het weer kerst <:)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:55

Niobe schreef:
Rustaaaaagh mensen, de paaseitjes liggen weer in de winkels, voor je het weet is het weer kerst <:)


Oh ik ben de rust zelve hoor. Sterker nog, vind de hypocrisie hilarisch.

Belachelijk vroeg voor paaseitjes, maar moet toegeven toch al een zakje op te hebben. :9

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:56

Nikass schreef:
Een beetje kritiek is toch niet hetzelfde als iemand "affakkelen" of "met de grond gelijk maken"? Vind dat nogal theatraal en overdreven.

Ik vind niet dat men beter wordt van op alles alleen ja en amen zeggen, zoals dat door sommigen graag gezien wordt.


Impliceren dat iemand geen talent heeft voor datgene waar ze zich met hart en ziel voor inzet, vind ik niet heel aardig op z'n zachtst gezegd. Dat zal dan misschien aan mij liggen, hoewel ik mij afvraag of je zoiets ook recht in haar gezicht zou zeggen. En wat is nu werkelijk jou kritiek? Dat ze in het nieuws komt? Dat men blij is voor haar dat ze stappen vooruit maakt, verliefd is op haar retegave paard, dat ze geld verdient met een penny-verhaal en dat jantje niet in het nieuws komt terwijl hij misschien nog wel veel beter rijdt?

Wat is het probleem? En, wat maakt het dat je het nodig vindt om te melden dat ze geen talent heeft en dat het geen kunst is om op een duur paard het NK te bereiken?

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:11

Niobe schreef:
Rustaaaaagh mensen, de paaseitjes liggen weer in de winkels, voor je het weet is het weer kerst <:)

En natuurlijk weer een KNHS kampioenschap!!

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:19

Tiepfoudt schreef:
Nikass schreef:
Een beetje kritiek is toch niet hetzelfde als iemand "affakkelen" of "met de grond gelijk maken"? Vind dat nogal theatraal en overdreven.

Ik vind niet dat men beter wordt van op alles alleen ja en amen zeggen, zoals dat door sommigen graag gezien wordt.


Impliceren dat iemand geen talent heeft voor datgene waar ze zich met hart en ziel voor inzet, vind ik niet heel aardig op z'n zachtst gezegd. Dat zal dan misschien aan mij liggen, hoewel ik mij afvraag of je zoiets ook recht in haar gezicht zou zeggen. En wat is nu werkelijk jou kritiek? Dat ze in het nieuws komt? Dat men blij is voor haar dat ze stappen vooruit maakt, verliefd is op haar retegave paard, dat ze geld verdient met een penny-verhaal en dat jantje niet in het nieuws komt terwijl hij misschien nog wel veel beter rijdt?

Wat is het probleem? En, wat maakt het dat je het nodig vindt om te melden dat ze geen talent heeft en dat het geen kunst is om op een duur paard het NK te bereiken?


Je maakt wel een heel lang verhaal van die drie zinnen van mij. Wat jij hierboven schrijft zeg ik allemaal niet.

Iemand niet bijzonder of talentvol vinden = onaardig?
Volgens mij heb ik er nooit een waardeoordeel aan gehangen, maar vul jij dat zelf in.

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:37

Nikass schreef:
Je maakt wel een heel lang verhaal van die drie zinnen van mij. Wat jij hierboven schrijft zeg ik allemaal niet.

Iemand niet bijzonder of talentvol vinden = onaardig?
Volgens mij heb ik er nooit een waardeoordeel aan gehangen, maar vul jij dat zelf in.

Tsja, ik reageerde in eerste instantie niet eens op jouw post maar in het algemeen. Je voelde je blijkbaar toch aangesproken.

Nikass schreef:
Pfff al dat opgeblazen gedoe rond Britt. Een duur paard onder je kont maakt je nog geen talentvolle ruiter. :n


Nikass schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik vind alle poeha over de kampioenschappen elke keer overtrokken: zo van ik mag naar het nk. Ze heeft een gaaf beest en zit er netjes op maar op deze manier tja kan menig bokker ook naar het NK en het is niet HET grote NK waar Gal/Grunsven rijden.

Omdat ze toevallig bekend is doen ze er zo poeha over, waar zijn al die bokkers die ook naar het NK mogen in het nieuws? Het is gewoon de basissport, pietje die toevallig goed kan turnen komt ook niet in het nieuws als hij naar een landelijk NK mag vd basissport.


Dit dus inderdaad :j

Op de vraag of het onaardig is stel ik nogmaals de wedervraag; zou je het in haar gezicht zeggen? Als het niet onaardig is, kun je het rustig zeggen toch? Ik vind het behoorlijk onaardig, maar dat is mijn bescheiden mening. Doe er (niet) mee wat je wilt ;)

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:38

__Sannne schreef:
Niobe schreef:
Rustaaaaagh mensen, de paaseitjes liggen weer in de winkels, voor je het weet is het weer kerst <:)


Oh ik ben de rust zelve hoor. Sterker nog, vind de hypocrisie hilarisch.

Belachelijk vroeg voor paaseitjes, maar moet toegeven toch al een zakje op te hebben. :9


Ja lekker hè?

Ik zou het wel jammer vinden als een topic met een leuk weetje, compleet onschuldig, zou ontsporen, vandaar mijn semischeidsrechterachtige post.
Ik ben verder vrij neutraal over Britt, ik denk dat ik haar leuker zou vinden als ik een keer haar zelf zou spreken (wat waarschijnlijk niet gebeurt), voor mij is ze nu gewoon nog heel erg dat meisje van dat datingprogramma en iets in de jungle ofzo met een accent wat ik niet aan kan horen. En ik snap de hype niet zo heel goed.

En vooral ook de jeukwoorden die voor haar gebruikt worden “heerlijk mens”, “zo lekker zichzelf”, “zo heerlijk oprecht”.
Ik heb soms het stiekeme vermoeden dat mensen ingehuurd worden dat over haar te zeggen.

Van de andere kant vind ik het wel leuk dat de paardensport door haar positiever in het nieuws komt.

Maar de meningen lopen nogal uiteen dus en dat is best zonde.


Pipodipo schreef:
Niobe schreef:
Rustaaaaagh mensen, de paaseitjes liggen weer in de winkels, voor je het weet is het weer kerst <:)

En natuurlijk weer een KNHS kampioenschap!!


Zoals eens in het half jaar :)) }>

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 08:06

__Sannne schreef:
VValar schreef:
Wat ik daaronder versta is nieuws wat voor mij, maar ook voor een klein beetje zelfrespecterend en serieus paardenmens, echt totaal niet interessant is. Maar je hebt gelijk; voor een bepaalde doelgroep is dit top. Die kunnen dit ook mooi op insta lezen overigens :Y)


Maar er komt meer dan genoeg nieuws op de voorpagina voorbij wat voor lang niet iedereen interessant is, waarom dan enkel hier zo over vallen en niet over die honderden andere nieuwsberichten?


VValar: vind je dit zelf niet een heeeeel klein beetje arrogant overkomen? Ik en ik denk meerdere hier in dit topic hebben ook zelfrespect en zijn serieus paardenmens, maar vinden dit toch een leuk bericht.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:29

Precies CharleyT het is gewoon een leuk bericht. Niets meer en niets minder. Het is geen nieuws met een hoofdletter, het is grappig (of niet). Heel Bokt is vertier en geen hoofdzaak.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:24

Lante schreef:
Whale schreef:
Maar jij bent toch een paardenmens of...?


Oh ja, dat wel inderdaad. 8)7


Mijn mama is niet een paardenliefhebber, al vind ze wat ik doe wel heel erg leuk... Maar ik denk dat dat is omdat ik dat doe :')
Maar zij keek dus echt elke week of keek het terug als ze niet thuis was. Ze vond het echt heel erg leuk, om Britt niet om de paarden.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:07

Ik wilde bijna nog een keer gaan uitleggen wat niet vriendelijk is aan ‘een talentvol paard wil niet zeggen talentvolle ruiter’ maar als je het echt niet wíl snappen ga ik het echt opgeven. Maar temmen is natuurlijk de oplossing als mensen het na 10 keer vriendelijk een keer wat minder vriendelijk zeggen! :D

Vind dat altijd ook zo’n dooddoener in een discussie trouwens :+ ‘ik heb getemd’

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:41

Tiepfoudt je quote mij, wat verwacht je dan?
Mocht ik Britt ooit ontmoeten en we hebben het over paardrijden dan zal ik zeker eerlijk tegen haar zijn. (Ik zou niet weten waarom niet?)

Sureido waarom accepteer je niet gewoon dat wij van mening verschillen, in plaats van mij te willen "uitleggen" dat jij het beter weet? Ik heb helemaal geen behoefte aan jouw betweterigheid.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:45

Nikass het is vaak de toen die de muziek maakt zoals
Citaat:
in plaats van mij te willen "uitleggen" dat jij het beter weet? Ik heb helemaal geen behoefte aan jouw betweterigheid.
, met name zie vetgedrukte.
Dat schuurt zo'n post, bij mij in ieder geval en dan denk ik pfffffff wat zuur toch

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:58

Dit gaat hier over een misinterpretering van een artikel. Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling van Britt om talentvol te zijn. Wat ze wel wil: de paardensport bekend maken bij het grotere publiek. Dit doet ze blijkbaar heel goed. Ik begrijp inderdaad niet goed waarom mensen hier zo negatief op reageren en ik vind het niet respectvol. Ze doet haar best en dat is volgens mij meer dan voldoende. En waarom komt zij met deze prestatie in het nieuws? Omdat ze redelijk bekend is en dit voor veel mensen een interessant bericht is.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Britt Dekker weer stap dichterbij droom NK dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:34

Ik heb altijd geleerd van mijn moeder dat iedereen een mening mag hebben, maar tevens heeft zij mij geleerd dat als je mening geen positieve bijdrage heeft aan het onderwerp en ook geen positieve invloed heeft op de uitkomst dat je deze mening beter voor je kunt houden. Ik hoop dat ik dat mijn kinderen ook bij kan brengen. Ik lees hier in het topic dat het sommige ouders niet gelukt is. Jammer, het zou de wereld een stuk beter maken.

Britt ga zo door meisje, je volgt je passie en je hart. Wat de uitkomst ook is en wat de toekomst ook brengt ik hoop dat je nog veel positiviteit kunt brengen. Misschien moet ik het programma ook maar eens kijken.