Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vrouw (70) verwaarloosde pony's: dood veulen hing uit merrie

 
Profiel   

rtv oost
Overige
Ingezonden door JPitty


Een 70-jarige vrouw uit Den Ham is vandaag door de politierechter veroordeeld tot honderdvijftig uur taakstraf. De vrouw verwaarloosde haar pony's ernstig.

De zaak komt aan het rollen als de politie na een melding in april vorig jaar poolshoogte neemt bij een weiland. Daar zagen de agenten een merrie, waar het hoofd van een veulen naar buiten hing. Het veulen bleek al een tijd dood te zijn.

Bij een andere pony hing de nageboorte half naar buiten. Ook dat bleek al een tijd zo te zijn.

De veroordeling staat gelijk aan de eis van het Openbaar Ministerie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 23:09 



 
Profiel   

Taakstraf is wel erg mild als ze dit met vol verstand heeft laten gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 23:14 



 
Profiel   

Ik denk maar even zo dat het verhaal van die mevrouw van 70 ook heel sneu is. Niemand laat dit ‘zomaar’ gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 23:52 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
Ik denk maar even zo dat het verhaal van die mevrouw van 70 ook heel sneu is. Niemand laat dit ‘zomaar’ gebeuren.


Nee? Er zijn ook mensen die voetballen met een kitten of een hond vastknopen aan een boom in het bos. Maar op de een of andere manier als het om paarden gaat dan is de eigenaar altijd vast heel zielig en zal deze dit nooit zelf gewild hebben.

Iedereen kan bedenken dat dit niet de bedoeling is en ingrijpen. Belachelijk dat dit soort mensen paarden mogen blijven houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 06:18 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
Ik denk maar even zo dat het verhaal van die mevrouw van 70 ook heel sneu is. Niemand laat dit ‘zomaar’ gebeuren.


Snap je empathie naar mensen, die wil ik ook graag behouden, maar het veulen hing er al een tijdje half uit! Keek er dan niemand naar die dieren om? Als mevrouw dat zelf, om wat voor reden dan ook, niet meer kon dan zou ze iemand anders toch die opdracht kunnen geven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 06:21 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
Ik denk maar even zo dat het verhaal van die mevrouw van 70 ook heel sneu is. Niemand laat dit ‘zomaar’ gebeuren.


Precies. Dit soort zaken zijn eigenlijk al heel complex en zonder verdere uitleg niet te begrijpen. Nogal jammer dat die uitleg In dit stukje niet gegeven wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 06:42 



 
Profiel   

Vraag me af hoe lang het er nou echt uithing, want heel erg lang duurt het niet voordat sepsis optreed

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 06:43 



 
Profiel   

Hoe wil je iemand van 70 een taakstraf laten uitvoeren? Als ze nog fit genoeg is dan zou ze ook voor de ponys hebben kunnen zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 07:21 



 
Profiel   

En als ze geestelijk iets mankeerd, denk aan dementie.
Die mensen vragen niet om hulp, omdat ze dat zelf niet doorhebben, kunnen onbewust heel goed verbloemen.
Dus onder de mensen lijkt er niets loos, maar zodra ze opzichzelf zijn, weten ze van voren niet meer dat ze van achteren nog leven.

Maakt het niet minder erg, ook dat de omgeving er niet eerder opaf gegaan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 07:33 



 
Profiel   

70 is nog niet zo oud. Als ik naar mijn ooms en tantes van 70 kijk, die zijn fit genoeg voor een taakstraf haha.
;)

Verder weet je niet het hoe en waarom, dus daar bemoei ik me ook maar niet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 07:36 



 
Profiel   

Chasey schreef
70 is nog niet zo oud. Als ik naar mijn ooms en tantes van 70 kijk, die zijn fit genoeg voor een taakstraf haha.
;)

Verder weet je niet het hoe en waarom, dus daar bemoei ik me ook maar niet mee.


Maar dit is niet je oom of tante van 70. De ene is op die leeftijd nog zo fit als wat, de andere is gewoon "op" op die leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 07:40 



 

hypos schreef
En als ze geestelijk iets mankeerd, denk aan dementie.
Die mensen vragen niet om hulp, omdat ze dat zelf niet doorhebben, kunnen onbewust heel goed verbloemen.
Dus onder de mensen lijkt er niets loos, maar zodra ze opzichzelf zijn, weten ze van voren niet meer dat ze van achteren nog leven.

Maakt het niet minder erg, ook dat de omgeving er niet eerder opaf gegaan is.


Ik denk niet dat ze dementerende ouderen een taakstraf van 150 uur geven hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 07:42 



 
Profiel   

Wat sneu. Ik vraag me af of de mevrouw zich bewust was hiervan en wat haar reactie was. Kan best zijn dat ze hier zelf van schrok. Dat praat het niet goed natuurlijk, maar ik ken meerdere oude mensen die pony’s en schapen hebben lopen en die er niet veel naar omkijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 07:44 



 
Profiel   

Daarom typ ik het ook met een knipoog, niet zo serieus opvatten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 07:46 



 
Profiel   

Zo kunnen we wel weer van alles goed gaan praten, feit blijft dat de dieren verwaarloosd werden. Het zal echt niet om een Remy gaan. Taakstraf is in mijn ogen geen straf, ook niet voor iemand van 70 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 07:48 



 
Profiel   

Nabster schreef
Taakstraf is wel erg mild als ze dit met vol verstand heeft laten gebeuren.


...aangezien het de taak van de rechter is om hier over te oordelen zal er wel een reden voor het milde vonnis zijn.

Bij mijn weten bestaat er in Nederland wel een 'beroepsverbod',
maar kun je iemand het hebben van dieren als hobby niet verbieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 07:53 



 
Profiel   

Selka schreef
Cowboy55 schreef
Ik denk maar even zo dat het verhaal van die mevrouw van 70 ook heel sneu is. Niemand laat dit ‘zomaar’ gebeuren.


Nee? Er zijn ook mensen die voetballen met een kitten of een hond vastknopen aan een boom in het bos. Maar op de een of andere manier als het om paarden gaat dan is de eigenaar altijd vast heel zielig en zal deze dit nooit zelf gewild hebben.

Iedereen kan bedenken dat dit niet de bedoeling is en ingrijpen. Belachelijk dat dit soort mensen paarden mogen blijven houden.


Je vergelijking gaat mank. De voorbeelden die je aanhaalt wijken in aard en (zeer waarschijnlijk) intentie af van de inhoud van het nieuwsbericht. Voetballen met een kitten of je hond vastbinden aan een boom zijn bewuste acties vanuit geweld. Dat was hier (waarschijnlijk) niet het geval. Mevrouw heeft de ponies niks aangedaan en haar niet handelen was (zeer waarschijnlijk) niet bewust.

Dat mevrouw wellicht aangemoedigd of zelfs gedwongen moet worden om haar beesten op te geven is een ander verhaal. Maar daarvoor hebben we (te) weinig info.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 07:56 



 
Profiel   

wemkelover schreef
Hoe wil je iemand van 70 een taakstraf laten uitvoeren? Als ze nog fit genoeg is dan zou ze ook voor de ponys hebben kunnen zorgen.


Taakstraf wordt bepaald op basis van wat je kan. Iemand die 100% afgekeurd is kan ook gewoon taakstraf krijgen. Zou een mooie boel worden als ze daar ook nog onderuit kunnen komen. En zoveel stelt een taakstraf ook niet voor dus ze komt er goed mee weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 08:06 



 
Profiel   

Nou mensen die bij ons taakstraf komen doen, moeten lichamelijk toch wel fit zijn. Ooit een gehad die dat niet was en die kon niet veel doen bij ons. Wij hadden er meer werk van dan hulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 08:50 



 
Profiel   

Libera schreef
Vraag me af hoe lang het er nou echt uithing, want heel erg lang duurt het niet voordat sepsis optreed



Dit vroeg ik me dus ook meteen af..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 08:55 



 
Profiel   

En voorbijgangers / buren / familie / kennissen kijken / postbode / ... keken dus allemaal weer de andere kant op... net zo 'schuldig'. Daar kan ik me in gevallen van ernstige verwaarlozing vaak nog het kwaadste om maken :n

Als een nageboorte blijft staan is je merrie binnen 24 uur zwaar de klos dus ik heb ook mijn twijfels bij het verhaal. Laat staan een veulen in het geboortekanaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 09:00 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
Dat was hier (waarschijnlijk) niet het geval. Mevrouw heeft de ponies niks aangedaan en haar niet handelen was (zeer waarschijnlijk) niet bewust.


Waar haal je die waarschijnlijkheden in dit geval vandaan? 70 is niet stok en stokoud. Dat is niet heel ver na de pensioengerechtigde leeftijd. Als ze er niet naar omkijkt, moet ze sowieso zorgen dat ze geen drachtige ponies onder haar hoede heeft.

Niks doen kan net zo erg zijn als actief het verkeerde doen. Kijk maar naar mensen die als kind zijn verwaarloosd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 09:01 



 
Profiel   

Als deze vrouw met der volle verstand dit heeft laten gebeuren dan vind ik een taak straf terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 09:28 



 

Boompje1985 schreef
Als deze vrouw met der volle verstand dit heeft laten gebeuren dan vind ik een taak straf terecht.

En dan eigenlijk nog te weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 09:28 



 
Profiel   

Somboby schreef
Zo kunnen we wel weer van alles goed gaan praten, feit blijft dat de dieren verwaarloosd werden. Het zal echt niet om een Remy gaan. Taakstraf is in mijn ogen geen straf, ook niet voor iemand van 70 jaar.


Mee eens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-20 09:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen