Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Vrouw (70) verwaarloosde pony's: dood veulen hing uit merrie

 
Profiel   

@Regtur.
Het komt vaker voor dat de voorbenen (of 1) teruggeslagen liggen, ook bij levende veulens.
Helaas kan het veulen er dan niet uit en is ingrijpen noodzakelijk.
Gebeurd dat niet, dan overlijd het veulen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 22:33 



 
Profiel   

En de merrie overlijdt dan ook op den duur. Dit gebeurt geregeld in de Oostvaardersplassen en daar krijgt niemand straf en worden de paarden ook niet weggehaald. Hooguit doodgeschoten als het zo uitkomt maar vaker verhongerd of gewoon dood door dergelijke ellende. Maw de overheid pakt particulieren aan, wat ik overigens terecht vindt. Maar de overheid / SBB komt zelf overal mee weg die wetjes zijn wel zo dichtgetimmerd dat ze de dieren kunnen laten creperen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 23:04 



 
Profiel   

Wat is dat toch met werkstraffen? Gooi dat mens gewoon voor een paar maanden de cel in ipv een werkstraf waar ze niks van leert. Of zijn wij Nederlanders te soft geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 10:45 



 
Profiel   

CoonArt schreef
Wat is dat toch met werkstraffen? Gooi dat mens gewoon voor een paar maanden de cel in ipv een werkstraf waar ze niks van leert. Of zijn wij Nederlanders te soft geworden?


Heeft volgens mij ook met cel tekorten en geld te maken. Gevangenis is veel duurder voor de gemeenschap dan een werkstraf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 10:49 



 
Profiel   

CoonArt schreef
Wat is dat toch met werkstraffen? Gooi dat mens gewoon voor een paar maanden de cel in ipv een werkstraf waar ze niks van leert. Of zijn wij Nederlanders te soft geworden?


Meeste slechte mensen die ik ken verkiezen celstraf boven taakstraf.
En als je vertikt je taakstraf te doen kom je alsnog weer in een cel terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 10:51 



 
Profiel   

Rizette schreef
En de merrie overlijdt dan ook op den duur. Dit gebeurt geregeld in de Oostvaardersplassen en daar krijgt niemand straf en worden de paarden ook niet weggehaald. Hooguit doodgeschoten als het zo uitkomt maar vaker verhongerd of gewoon dood door dergelijke ellende. Maw de overheid pakt particulieren aan, wat ik overigens terecht vindt. Maar de overheid / SBB komt zelf overal mee weg die wetjes zijn wel zo dichtgetimmerd dat ze de dieren kunnen laten creperen.

Eens.

Ze kunnen beter de paarden (en wellicht andere huisdieren) weghalen bij die vrouw ipv haar te straffen. Op haar leeftijd kan er heel andere problematiek spelen. Neem niet aan dat ze bewust die dieren heeft laten dekken. Wellicht wist ze niet eens dat ze drachtig waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 11:20 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
CoonArt schreef
Wat is dat toch met werkstraffen? Gooi dat mens gewoon voor een paar maanden de cel in ipv een werkstraf waar ze niks van leert. Of zijn wij Nederlanders te soft geworden?


Heeft volgens mij ook met cel tekorten en geld te maken. Gevangenis is veel duurder voor de gemeenschap dan een werkstraf.


Tja, als er gevangenissen gesloten worden.............

Het is inderdaad duur, maar ik zou zelf voorstander zijn van een combinatie. Dus in de gevangenis en die mag best wat minder luxe dan we hier gewend zijn en daar alsnog x aantal uren verplicht werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 14:12 



 

Ik denk dat de rechtbank heus gekeken heeft, in welke staat mevrouw heeft verkeerd en heeft haar toch tot een taakstraf veroordeeld.

Ik snap niet waarom er hier aldoor verzachtende omstandigheden voor die vrouw worden aangedragen. Waarom zou ze dement zijn of niet meer weten wat ze doet of alles per ongeluk hebben laten gebeuren. Ze is 70, de meeste mensen van die leeftijd, werkten op hun 67e nog voltijds.

Ze was ook aanwezig bij de rechtbank en de rechter vond dat ze haar zorgplicht verzaakt had. De dieren hadden allemaal belabberde hoeven. Het veulen wat er uit hing was koud en de merrie had pijn en bij de andere hing het nageboorte er uit, welke was ingedroogd. Of er een hengst bij stond, wordt niet vermeld, maar zo niet, dan wist ze ook prima dat de dieren gedekt waren en als er wel een hengst bij in stond, tja, dan is 1+1=2

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 15:34 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Libera schreef
Vraag me af hoe lang het er nou echt uithing, want heel erg lang duurt het niet voordat sepsis optreed



Dit vroeg ik me dus ook meteen af..

Ben dus niet de enige!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 22:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen