Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 136 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard in nood wil Texelse Konikpaarden redden

 
Profiel   

Omroep Flevoland
Overige


De paarden die op Texel weg moeten, worden wellicht gered. Dit dankzij de stichting Paard in Nood Spanje. Dat heeft Laura Hoitsema van Paard in Nood laten weten. De stichting heeft al een deel van de paarden uit Lelystad opgevangen, men wil nu ook paarden die op Texel waren geplaatst opvangen.

Ze laten weten dat als staatsbosbeheer belt het vervoer snel geregeld kan zijn, al is er nog geen contact opgenomen met de verantwoordelijke organisatie. Dit omdat Laura bang is dat er niet naar haar voorstel geluisterd zal gaan worden.

Staatsbosbeheer heeft laten weten dat er nog gezocht wordt naar een nieuwe locatie. Hierbij zou een locatie in Nederland wel de voorkeur hebben. Maar ook de stichting in Spanje, die al bekend is bij Staatsbosbeheer zal worden overwogen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:27 



 
Profiel   

Ze kunnen de huidige lading paarden in Spanje al niet eens aan die ze nu hebben staan in de opvang.
En dan ook deze er nog eens bij? Waarom moeten ze deze uberhaupt redden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:39 



 
Profiel   

Omdat de slacht ‘sielugh’ is. :+


Laatst bijgewerkt door lizy29 op 23-01-20 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:41 



 
Profiel   

Niets mis met de slacht en zeker niet in dit geval! Ze hebben een mooi leven gehad. Beter scharrelvlees is er niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:43 



 
Profiel   

Echt belachelijk. Laten ze paarden helpen die in nood zijn. Ipv de goedheilige zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:43 



 
Profiel   

Lekker makkelijk, gratis paarden??

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:44 



 
Profiel   

Pipodipo schreef
Lekker makkelijk, gratis paarden??



Waar slaat dat nou weer op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:45 



 

Ik vind het knap van de stichting dat ze dit willen doen. Heb echt respect voor ze. Ook hun visie op de verwaarloosde en mishandelde paarden. Ik vind het echt heel knap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:45 



 
Profiel   

Alles beter dan SBB zou ik zeggen.
Opladen en rijden maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:46 



 
Profiel   

En wie gaat dat betalen? Mag aannemen dat ze dus geld hebben voor transport? Paard in nood bedoel ik he, Sbb heeft geen rooie rotcent tenslotte

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:51 



 
Profiel   

SBB heeft genoeg subsidiegeld hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:53 



 
Profiel   

Siersma schreef
En wie gaat dat betalen? Mag aannemen dat ze dus geld hebben voor transport? Paard in nood bedoel ik he, Sbb heeft geen rooie rotcent tenslotte



Je hebt "geeft" verkeerd gespeld... :Y) SBB geeft geen rooie rotcent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:59 



 
Profiel   

Nou dan is er vast iets mis met t uitgavebeleid daar. Ze hebben net gratis alle fietspaden overgedaan naar Gemeente Texel, ze hadden geen geld om t op te knappen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 16:59 



 
Profiel   

Haarbal schreef
Siersma schreef
En wie gaat dat betalen? Mag aannemen dat ze dus geld hebben voor transport? Paard in nood bedoel ik he, Sbb heeft geen rooie rotcent tenslotte



Je hebt "geeft" verkeerd gespeld... :Y) SBB geeft geen rooie rotcent.

Waarom zouden ze ook. Paard in Nood wil die dieren toch hebben, dan betalen ze zelf het transport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:00 



 
Profiel   

Kan paard in nood ze werkelijk een goed leven bieden ? Het ging toch niet zo goed in Spanje?
Op zich is slacht ook een optie, mits deskundig gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:04 



 
Profiel   

Ja maar paard in nood heeft een naam hoog te houden om zieltjesdonateurs te winnen :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:05 



 
Profiel   

Nu ja, op zich. Een paard dat dood gaat als die in de huidige situatie blijft, is natuurlijk wel in nood. Dus in dat opzicht snap ik het wel. Welk dier is meer in nood dan een dier waarbij de dood om de hoek loert?

Uiteraard kunnen wij de slacht relativeren als zijnde lekker stukje scharrelvlees, maar dat maakt niet dat voor het individuele dier de dood het worst possible scenario is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:05 



 
Profiel   

Nee dood is niet het ergste scenario voor een dier. Dat is het moeten wachten tot ze doodgaan tijdens een lange lijdensweg wat veel stress veroorzaakt. Fysiek niet meer kunnen terwijl er ieder moment een roofdier kan verschijnen die je levend opeet. Slacht mits kundig en snel gedaan is niets ergs aan. Dan hebben de dieren amper de tijd om het te beseffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:07 



 
Profiel   

Gini schreef
Uiteraard kunnen wij de slacht relativeren als zijnde lekker stukje scharrelvlees, maar dat maakt niet dat voor het individuele dier de dood het worst possible scenario is.

Deze zin heb ik 3 keer moeten lezen voor dat worst ook worst werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:09 



 
Profiel   

Gini schreef
Nu ja, op zich. Een paard dat dood gaat als die in de huidige situatie blijft, is natuurlijk wel in nood. Dus in dat opzicht snap ik het wel. Welk dier is meer in nood dan een dier waarbij de dood om de hoek loert?

Uiteraard kunnen wij de slacht relativeren als zijnde lekker stukje scharrelvlees, maar dat maakt niet dat voor het individuele dier de dood het worst possible scenario is.

Als het zou weten dat het dood zou gaan wel ja. Maar dat weet het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:10 



 
Profiel   

lizy29 schreef
Nee dood is niet het ergste scenario voor een dier. Dat is het moeten wachten tot ze doodgaan tijdens een lange lijdensweg wat veel stress veroorzaakt.


Nee hoor, echt niet. Dat is wat wij mensen kunnen beredeneren, maar dieren doen dat niet. Zelfs het oudste, zwakste en gebrekkigste kuddedier zal proberen te ontsnappen wanneer een roofdier tevoorschijn komt. Hoe dat komt? Omdat de overlevingsdrang hen gebiedt om de dood het meeste te vrezen en die koste wat het kost te blijven ontvluchten.

Als wat jij zegt waarheid zou zijn, dat een dier een lange lijdensweg het meest vreest, dan zou je juist het omgekeerde merken, dat oude en gebrekkige dieren zich presenteren aan een roofdier om zo snel mogelijk van dat lijden af te zijn. Dat is echter geen waarachtig scenario.

Alleen wij mensen kunnen beredeneren dat dood soms beter dan lijden is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:14 



 
Profiel   

Geloof me als een dier niet meer kan ontsnappen omdat ze niet meer kunnen bewegen of omdat ze te verzwakt zijn is dat voor hen een lijdensweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:20 



 
Profiel   

loriene schreef
Pipodipo schreef
Lekker makkelijk, gratis paarden??



Waar slaat dat nou weer op?

SBB verkoopt ze volgens mij ook gewoon. Denk niet dat ze ze gratis zullen krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:22 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Gini schreef
Nu ja, op zich. Een paard dat dood gaat als die in de huidige situatie blijft, is natuurlijk wel in nood. Dus in dat opzicht snap ik het wel. Welk dier is meer in nood dan een dier waarbij de dood om de hoek loert?

Uiteraard kunnen wij de slacht relativeren als zijnde lekker stukje scharrelvlees, maar dat maakt niet dat voor het individuele dier de dood het worst possible scenario is.

Als het zou weten dat het dood zou gaan wel ja. Maar dat weet het niet.


Goh ja, al denk ik wel dat dieren wel een idee van de dood hebben alleen niet in dezelfde mate als de mens.
Maar als we deze stelling als absolute maatstaf nemen, dan zou je ook kunnen zeggen dat we geen enkel dier moeten redden en dat we asielen en opvangcentra best opdoeken en daar dodingsstations van maken. Een hond weet ook niet of die spuit die die krijgt enkel verdoving is of dat het misschien wel dodelijk is.

Alleen hebben wij, mensen, een bepaalde ethiek en hebben wij van 'dieren redden en helpen' een ding gemaakt. En als organisatie die zich toespitst op paardachtigen is het dan dus niet zo onlogisch om paarden van de slacht te redden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:23 



 
Profiel   

Gini schreef
_San87_ schreef

Als het zou weten dat het dood zou gaan wel ja. Maar dat weet het niet.


Goh ja, al denk ik wel dat dieren wel een idee van de dood hebben alleen niet in dezelfde mate als de mens.
Maar als we deze stelling als absolute maatstaf nemen, dan zou je ook kunnen zeggen dat we geen enkel dier moeten redden en dat we asielen en opvangcentra best opdoeken en daar dodingsstations van maken. Een hond weet ook niet of die spuit die die krijgt enkel verdoving is of dat het misschien wel dodelijk is.

Alleen hebben wij, mensen, een bepaalde ethiek en hebben wij van 'dieren redden en helpen' een ding gemaakt. En als organisatie die zich toespitst op paardachtigen is het dan dus niet zo onlogisch om paarden van de slacht te redden.

Is het ook niet. Maar dat deze paarden, in plaats van verkocht, naar de slacht zouden gaan, dan is dat niet per se slecht of zo.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 17:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 136 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen