Edward Gal en Total US winnen Lichte Tour Jumping Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Edward Gal en Total US winnen Lichte Tour Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 02:49

*jumping amsterdam
Dressuur


De Dressuur Magazine Prijs op Jumping Amsterdam is donderdagavond gewonnen door Edward Gal en de 8-jarige GLOCK’s Total US (v. Totilas). Edward Gal kreeg een staande ovatie van het enthousiaste publiek. De proef werd door de jury beoordeeld met 75.539%. Kirsten Brouwer reed de 10-jarige Foundation RR (v. United) en nam de tweede prijs mee naar huis. De jury waardeerde de proef van de amazone met 73.088%. Jeanine Nieuwenhuis nam de derde prijs in ontvangst. Nieuwenhuis reed de RAI binnen met de 9-jarige Great Lady TC (v. Bretton Woods) en ontving 72.696%. De beste zes deelnemers mogen zaterdag terug komen voor de kür op muziek.

Afbeelding
Edward Gal met GLOCK's Total US. Foto door aniek1985

Pittige rit
Gal: ‘‘Het was een pittige rit. Bij het verkennen van de baan werd hij heel druk van alles om hem heen. Hij was in de ring met van alles bezig en dan kreeg ik hem niet mooi stil in de aanleuning. Hij was een beetje bang van zijn eigen schaduw, waar hij naar keek.’’

Oefenjaar
‘‘Het is voor hem dit jaar een oefenjaar. Je hebt natuurlijk niet veel kans om dit soort wedstrijden in deze ambiance te rijden. In dit soort ambiances moet hij het toch gaan doen. Ik vind het met hem wel verstandig om dit soort wedstrijden te rijden om hem te laten wennen, ’’ aldus Gal.

‘Super dat ik nu al deze proef kan rijden’
‘‘Het is super leuk dat het zo gaat. Ik weet dat het zoveel beter kan en dan is het super dat ik nu al deze proef kan rijden.’’

Klik hier voor de uitslag.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Edward Gal en Total US winnen Lichte Tour Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:27

Waanzinnig paard. Ben zo benieuwd over een paar jaar. Of hij heel blijft en hoe hij het gaat doen in de GP. Ik denk dat we hier een nieuwe WK en OS kandidaat hebben die zijn vader kan evenaren. En hopelijk blijft deze echt in Nederland.

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Edward Gal en Total US winnen Lichte Tour Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:48

Is er een filmpje?

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:51


Popstra
Berichten: 13726
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:44

Ik kan normaal gezien geëmotioneerd raken bij een prachtige dressuur proef maar bij deze heb ik dat dus totaal niet. Vind het beetje ja weet niet, erg gespannen uit zien.
Hij heeft heel wat in zijn handen zeg maar. Maar goed dat zegt hij zelf ook dat het paar het spannend vond

Cas10
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-07-16

Re: Edward Gal en Total US winnen Lichte Tour Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:28

Ik ben fan!