Werth: 'Weihegold is een eerlijke en gemotiveerde merrie'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Werth: 'Weihegold is een eerlijke en gemotiveerde merrie'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 17:38

jumping amsterdam
Dressuur

Afbeelding
Isabell Werth met Weihegold OLD. Foto door aniek1985

In de Wereldbeker Grand Prix dressuur presented by VriendenLoterij op Jumping Amsterdam kwam, zag en overwon de dressuurkoningin Isabell Werth met de 15-jarige zwarte merrie Weihegold OLD (v. Blue Hors Don Schufro). Werth was de sterke concurrentie de baas en reed de Oldenburger naar een score van 83.565%. Charlotte Dujardin zat Werth met de 11-jarige Hannoveraner Mount St John Freestyle (v. Fidermark) op de hielen, maar haar score van 81.957% was niet genoeg voor de overwinning. Emmelie Scholtens maakte het podium compleet en versloeg onder andere Jessica von Bredow-Werndl en Helen Langehanenberg. De proef van Scholtens met Desperado N.O.P. werd gewaardeerd met 77.870%.

Erg tevreden
Werth: ‘‘Mijn proef is heel goed gegaan en ik ben erg tevreden, want de proef was foutloos. Ze was erg gemotiveerd. Aan het begin was ze een beetje heet, waardoor ik voorzichtig moest zijn. Ze heeft mooie passages, piaffes en pirouettes getoond.’’

Eerlijke en gefocuste merrie
‘‘Weihegold is een eerlijke en gefocuste merrie. Wat dit paard al bereikt heeft in haar leven is ongelofelijk. Het begon al bij de jonge paarden en daarna volgde het Bundeschampionat, de Louisdor-Preis en de Grand Prix. Ze heeft al heel veel gewonnen en blijft gemotiveerd en heeft plezier in haar werk,’’ aldus Werth.

Comfortabele positie
‘‘Ik heb het geluk dat ik meerdere Grand Prix-paarden tot mijn beschikking heb. Ik ben erg blij dat ik meerdere paarden heb die op het hoogste niveau lopen. Dit is een zeer comfortabele positie.’’

De stemming bij het publiek is geweldig
‘‘De wedstrijd Jumping Amsterdam is geweldig en super voor de paarden. De stemming bij het publiek is geweldig. Ik geef een compliment aan de organisatie voor het mooie evenement.’’

Klik hier de uitslag.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Werth: 'Weihegold is een eerlijke en gemotiveerde merrie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:34

Heel knap van Emmelie om 3e te worden <3

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:10

Inderdaad, ontzettend knap van Emmelie!

Werth is en blijft een fijne amazone. Ook superknap van Dujardin!
Werth en Dujardin zijn echt aan elkaar gewaagd. Leuk! :-)

Waarom is Edward Gal zijn naam grijs? (lijst resultaten)

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Werth: 'Weihegold is een eerlijke en gemotiveerde merrie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:59

Ik vond écht dat charlotte had mogen winnen en emmelie 2e en werth op 3. Charlotte was een genot om te zien, een lust voor het oog. De controle het gemak, en die oren van het paard konden niet verder naar voren. Wát een combinatie! Bij Werth vond ik het met tijden wat zuinig gereden, de drafappuyementen kwamen maar langzaam op gang, en ik vond de harmonie wat zwaar ogen. Het voelde wat plomp. Waarbij charlotte echt danste met haar paard. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Geweldig!

Lalala12468
Berichten: 149
Geregistreerd: 23-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:39

keshia schreef:
Ik vond écht dat charlotte had mogen winnen en emmelie 2e en werth op 3. Charlotte was een genot om te zien, een lust voor het oog. De controle het gemak, en die oren van het paard konden niet verder naar voren. Wát een combinatie! Bij Werth vond ik het met tijden wat zuinig gereden, de drafappuyementen kwamen maar langzaam op gang, en ik vond de harmonie wat zwaar ogen. Het voelde wat plomp. Waarbij charlotte echt danste met haar paard. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Geweldig!


Grappig, ik vond het precies andersom. Ik vond Werth en Weihegold echt een voorbeeld voor harmonie. Weihegold leek het even uit haar mouw te schudden alsof het niets was. Waar Dujardin nog een foutje in de eners had, wat nogmaals geloof ik een hoogtepunt is, en de piaffe nog niet helemaal lekker gaat. Desalniettemin een fantastische en ontzettend charmante merrie waar nog zoveel meer in zit.

Ontzettend knap trouwens hoe Emmelie zich zo de top in heeft gereden. Ik ben benieuwd wat die combinatie ons nog gaat brengen.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Werth: 'Weihegold is een eerlijke en gemotiveerde merrie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:09

Emmelie reed echt top, en daar zit ook nog zeker rek in naar boven, ze zijn nog relatief kort op dit niveau actief.
Edward had helaas een dure fout in de tweeërs, en nog wat meer rommeltjes in de galoptour. Maar dit was ook weer de eerste wedstrijd sinds de europese kampioenschappen afgelopen zomer. Ik vond Zonik wel weer beter ogen, sterker met het achterbeen. Dus die score kan ook zeker omhoog.

Anne heb ik niet gezien. Denise Nekeman reed ook echt een goede proef, piaffe-passage mag nog wat energieker en met meer ritme. HP en Dream boy reden ook super proef, piaffe is echt veel verbeterd. Als dreamboy nog wat rustiger word en wat meer op lengte blijft kunnen die punten ook zeker nog omhoog.

Al met al geeft dit wel hoop met het oog op de olympische spelen komende zomer! Met twee combinaties die richting de 80% kunnen (gaan) scoren in de GP, is de kans op een mooie (team)medaille toch echt wel reeël.

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:54

Riel schreef:
Waarom is Edward Gal zijn naam grijs? (lijst resultaten)


Als je op de andere profielen klikt zie je dat zij een FEI-pagina hebben waarnaar dus gelinkt wordt en de naam zwart wordt. Edward Gal heeft daar geen profiel of het is niet ingevuld