Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Jumping Amsterdam vrijdag

 
Profiel   

*Bokt.nl
Sportevenement
Foto’s en tekst door Tezzy

De eerste maand van het nieuwe jaar staat wat evenementen betreft toch altijd wel in het teken van Jumping Amsterdam. Omdat ik er al een hele lange tijd niet was geweest werd het wel weer eens tijd. Best een last minute beslissing waardoor de vrijdag eigenlijk de enige dag was die paste in mijn agenda. De vrijdag werd het dus!

De dag begon vroeg, om 9 uur werd de dag afgetrapt met het slotstuk van cyclus 1 van de KNHS-Witte van Moort Para dressuur Trophy. Er zijn vooraf twee wedstrijden verreden om te kwalificeren voor deze Kür op muziek tijdens Jumping Amsterdam.
Opvallend was er bijna geen publiek of pers aanwezig was, toch wel enorm zonde. Juist omdat de Para dressuur op het moment internationaal beter scoort dan de reguliere Grand Prix.
Met drie starts in de Grade 3, een in de Grade 2, vier in de Grade 4 en eentje in de Grade 5 is het lastig onderling te vergelijken, maar al met al zeker de moeite waard om eens te gaan bekijken!

Demi Vermeulen mocht het spits afbijten met Wannabe en reed een nette score van 70.555% bij elkaar!
[ img ]

Top drie van de dag bestond uit
Glasten Krapels met Windhook, derde plaats
[ img ]
[ img ]

Rixt van der Horst met Findsley N.O.P., tweede plaats
[ img ]

Winst voor Frank Hosmar en Alphaville N.O.P.
[ img ]


Daarna was het tijd voor de FEI Dressage World Cup, presented bij VriendenLoterij.
De rubriek bestond uit 17 deelnemers en was uiteraard een kwalificatie voor de kür op muziek die zaterdag wordt verreden.

De rubriek werd gewonnen door Isabell Werth met Weihegold OLD
[ img ]

Beste Nederlander was Emmelie Scholtens met Desperado N.O.P. op de derde plaats
[ img ]

Daar tussen zat Charlotte Dujardin met Mount St John Freestyle
[ img ]

Op een vierde plaats met maar een klein verschil, Jessica van Bredow-Werndl en Zaire-E
[ img ]


Na deze twee dressuur rubrieken was het tijd voor het springen, maar liefst drie springrubrieken stonden er op de vrijdag gepland. Daarvan heb ik alleen de eerste gefotografeerd, de Zegwaard Rioolontstopping Prize. Dat was een springrubriek op 1.40m direct op tijd.

De rubriek werd gewonnen door Doron Kuipers met Fabulous
[ img ]

Voor de rest veel grote namen zoals
Marcus Ehning met Calanda
[ img ]

Kevin Staut en Vegas de la Folie
[ img ]

Jeroen Dubbeldam en Kennedy Z
[ img ]

Emanuele Gaudiano en Chalou
[ img ]

Willem Greve met Grandorado TN
[ img ]

De rubrieken daarna heb ik gewoon genoten van de sport en ik hoop dat jullie via deze foto's ook een beetje konden genieten van mijn Jumping Amsterdam dagje.

Het was voor mij een goede start van het nieuwe evenementen jaar, de volgende op mijn kalender is in ieder geval Indoor Brabant. Tot dan!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 13:38 



 
Profiel   

Super tof Tessa. Thanx dat je de vrijdag voor ons wilde gaan +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 22:47 



 
Profiel   

Wat een mooie rapportage & foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 13:09 



 
Profiel   

Mooie foto's! Ik was zelf ook aanwezig de vrijdag en het was mij ook opgevallen dat er nauwelijks publiek was bij de para. Ik vond het echt heel leuk om te zien! Al zat het bij de dressuur ook lang niet vol maar wel een stuk voller dan bij de para :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 09:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen