Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste editie Bokt Kunstbokaal komt eraan

 
Profiel   

Bokt.nl
Bokt community


We vonden het achter de schermen tijd voor wat nieuws. Naar aanleiding van de veulenverkiezing afgelopen jaar zijn er wat ideeën gaan spelen voor een nieuwe jaarlijkse wedstrijd, hieruit is uiteindelijk de Bokt Kunstbokaal gekomen. Na een aantal weken voorbereiding en vormgeving is het nu bijna zover, jullie kunnen je bijna aanmelden voor de Bokt Kunstbokaal.

Op Uit de Kunst zien we vaak werken voorbij komen die het verdienen om in de spotlight te staan. Er zijn zoveel creatieve Bokkers met geweldig talent dat wij daar een wedstrijd voor wilden maken. Daarom vinden we het leuk om jaarlijks een virtuele bokaal uit te reiken. De wedstrijd is voor en door Bokkers zoals jullie dus ook gewend zijn met de veulenverkiezing. Dit keer is het met eigen gemaakte kunstwerken, er zijn om het eerlijk te houden 2 categorieën waarin je mee kan doen. Dit gaat om een categorie met 2D en een categorie met 3D kunst.

Waar moet je aan denken qua kunsten? Eigenlijk alles wat je onder kunst kan verstaan, dus denk aan schilderwerken, tekenen, digitaal tekenen, wol, klei enzovoort. Dus wees creatief, houd de voorpagina in de gaten en doe mee!

Aanmelden kan vanaf volgende week zaterdag 1 februari 2020. Houd de voorpagina in de gaten voor meer informatie, de start en het verdere verloop van de wedstrijd.

Voor iedereen die mee gaat doen, heel veel succes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:16 



 
Profiel   

Wat leuk! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:17 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk idee
Ben zelf lang niet goed genoeg maar wie weet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:18 



 
Profiel   

Wat een leuk idee, er zijn zoveel creatieve Bokkers

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:24 



 
Profiel   

Superleuk plan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:31 



 
Profiel   

Oh wat tof :D Ik ben heel benieuwd.
Is het de bedoeling dat de werken bokt/paardgerelateerd zijn?

Seven schreef
Wat een ontzettend leuk idee
Ben zelf lang niet goed genoeg maar wie weet :D

Je maakt een grapje hier toch hoop ik? :+ Je maakt echt prachtige dingen namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:39 



 
Profiel   

Wat aardig roodvos :D
Ik doe m'n best hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:47 



 
Profiel   

Goed idee, dan worden ineens ook nog eens de mooiste werken in de verf gezet. Ik kijk er naar uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:52 



 
Profiel   

Leuk!! Zie soms de meest fantastische zaken voorbij komen. Prachtig wanneer mensen zo’n talent hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 16:56 



 

Ik vind het wel een beetje jammer dat er "alles wat je onder kunst kan verstaan" staat, en er dan een opsomming van enkel handwerk en illustratie wordt gemaakt (overigens niets tegen die kunstvormen). :+ What about film, performance, game design, ruimtelijk ontwerp, creative advertising, schrijven, mode, product design, audiovisueel ontwerp, muziek, animatie en ik kan nog wel even doorgaan? Klinkt wellicht heel azijnzeikerig want ik vind het een ontzettend gaaf initiatief van bokt want er is niets belangrijkers dan het vieren van creativiteit aangezien dat vandaag de dag belangrijker dan ooit is. Maar kunst gaat zoveel verder dan het maken van een mooie tekening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 17:03 



 
Profiel   

_roodvos_ schreef
Oh wat tof :D Ik ben heel benieuwd.
Is het de bedoeling dat de werken bokt/paardgerelateerd zijn?


De uiteindelijke regels komen in het topic te staan maar ja, het moet paard gerelateerd te zijn, we zijn en blijven Bokt natuurlijk :)


Resistance schreef
Ik vind het wel een beetje jammer dat er "alles wat je onder kunst kan verstaan" staat, en er dan een opsomming van enkel handwerk en illustratie wordt gemaakt (overigens niets tegen die kunstvormen). :+ What about film, performance, game design, ruimtelijk ontwerp, creative advertising, schrijven, mode, product design, audiovisueel ontwerp, muziek, animatie en ik kan nog wel even doorgaan? Klinkt wellicht heel azijnzeikerig want ik vind het een ontzettend gaaf initiatief van bokt want er is niets belangrijkers dan het vieren van creativiteit aangezien dat vandaag de dag belangrijker dan ooit is. Maar kunst gaat zoveel verder dan het maken van een mooie tekening.

Goed dat je het aanhaalt. Zoals in de OP te lezen is hebben we het beperkt tot 2D en 3D kunst. In die zin zoeken we dus alle soorten werken die daaronder vallen. De andere soorten kunst waar je er net een paar van opnoemt zijn voor ons (en jullie als stemmers) vaak te slecht te beoordelen. Een voorstelling krijgt vaak geen eerlijk beeld op film bijvoorbeeld, je mist de omgeving en de sfeer en zo krijg je geen eerlijk beeld van wat er te zien en beleven is.

Voor en volgende keer is de ambitie er zeker om verder uit te zoeken of we andere kunstvormen ook een podium kunnen geven maar voor deze eerste keer wilden we vooral de kunstvormen die veelal op Bokt gezien worden meenemen in de wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 17:22 



 

Duidelijk! :) Vooralsnog echt een heel gaaf initiatief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 17:26 



 
Profiel   

Ik voorzie voor mij dan hetzelfde probleem als bij de veulenverkiezingen: vind ze altijd allemaal schattig en wil geen voortrekken op de rest :')
Maar dan zie ik het gewoon als leuke collage om naar te kijken. Soort boktmuseum :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 18:04 



 

Seven schreef
Wat een ontzettend leuk idee
Ben zelf lang niet goed genoeg maar wie weet :D


Grapjas :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 18:28 



 
Profiel   

Mijn inzending al af /3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 18:35 



 

Selina schreef
Mijn inzending al af /3

[ [url=m/dUjlmo.jpg]Afbeelding[/url] ]

We have a winner! *\o/*

Superleuk initiatief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 19:06 



 
Profiel   

wat gaaf! eens kijken of ik iets leuks kan verzinnen wat meedoen-waardig is. Je bent toch zelf je strengste jury. Kijk maar naar die opmerking van Seven ;-) Ik zou al heeeeel gelukkig zijn als ik half zo goed kon schilderen :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 19:28 



 
Profiel   

Leuk initiatief!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 09:07 



 
Profiel   

Wat leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 12:10 



 
Profiel   

Aanmelden kan vanaf 1 februari, houdt dit ook in dat je dan al iets van werk moet inleveren/posten? Want dan moet ik nog haasten om wat in elkaar te zetten, dan moet ik vanavond nog beginnen met iets.

Ik heb meerdere ideeen voor 3D <3

Super leuk idee! Ik doe graag mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 15:19 



 
Profiel   

Resistance schreef
Ik vind het wel een beetje jammer dat er "alles wat je onder kunst kan verstaan" staat, en er dan een opsomming van enkel handwerk en illustratie wordt gemaakt (overigens niets tegen die kunstvormen). :+ What about film, performance, game design, ruimtelijk ontwerp, creative advertising, schrijven, mode, product design, audiovisueel ontwerp, muziek, animatie en ik kan nog wel even doorgaan? Klinkt wellicht heel azijnzeikerig want ik vind het een ontzettend gaaf initiatief van bokt want er is niets belangrijkers dan het vieren van creativiteit aangezien dat vandaag de dag belangrijker dan ooit is. Maar kunst gaat zoveel verder dan het maken van een mooie tekening.


eigenlijk heeft ze wel gelijk kan er ook een technobokaal komen voor digibewerking van de dingen hier boven genoemd.. of dingen aanmelden per klasse en dan daar de beste belonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 10:07 



 
Profiel   

Laat het nu eerst maar eens starten en groeien. Dan kan daarna bekeken worden hoeveel animo er is, wat er in gestuurd wordt en of er behoefte is aan meer categoriën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 11:04 



 

Muiz schreef
_roodvos_ schreef
Oh wat tof :D Ik ben heel benieuwd.
Is het de bedoeling dat de werken bokt/paardgerelateerd zijn?


De uiteindelijke regels komen in het topic te staan maar ja, het moet paard gerelateerd te zijn, we zijn en blijven Bokt natuurlijk :)


Resistance schreef
Ik vind het wel een beetje jammer dat er "alles wat je onder kunst kan verstaan" staat, en er dan een opsomming van enkel handwerk en illustratie wordt gemaakt (overigens niets tegen die kunstvormen). :+ What about film, performance, game design, ruimtelijk ontwerp, creative advertising, schrijven, mode, product design, audiovisueel ontwerp, muziek, animatie en ik kan nog wel even doorgaan? Klinkt wellicht heel azijnzeikerig want ik vind het een ontzettend gaaf initiatief van bokt want er is niets belangrijkers dan het vieren van creativiteit aangezien dat vandaag de dag belangrijker dan ooit is. Maar kunst gaat zoveel verder dan het maken van een mooie tekening.

Goed dat je het aanhaalt. Zoals in de OP te lezen is hebben we het beperkt tot 2D en 3D kunst. In die zin zoeken we dus alle soorten werken die daaronder vallen. De andere soorten kunst waar je er net een paar van opnoemt zijn voor ons (en jullie als stemmers) vaak te slecht te beoordelen. Een voorstelling krijgt vaak geen eerlijk beeld op film bijvoorbeeld, je mist de omgeving en de sfeer en zo krijg je geen eerlijk beeld van wat er te zien en beleven is.

Voor en volgende keer is de ambitie er zeker om verder uit te zoeken of we andere kunstvormen ook een podium kunnen geven maar voor deze eerste keer wilden we vooral de kunstvormen die veelal op Bokt gezien worden meenemen in de wedstrijd.


Is 4D geen optie dan :D ? Toen ik een lerarenopleiding beeldende kunst deed, waren dat de vakken die ik had. 2D, 3D en 4D. Waarbij 4D alle digitale media waren. Fotografie, fotobewerking, video en animatie voornamelijk.

Lijkt me juist dat een digitaal forum, daar het perfecte platform voor is :D

Voor nu vooral een heel leuk initiatief :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 15:36 



 
Profiel   

kwita schreef
Resistance schreef
Ik vind het wel een beetje jammer dat er "alles wat je onder kunst kan verstaan" staat, en er dan een opsomming van enkel handwerk en illustratie wordt gemaakt (overigens niets tegen die kunstvormen). :+ What about film, performance, game design, ruimtelijk ontwerp, creative advertising, schrijven, mode, product design, audiovisueel ontwerp, muziek, animatie en ik kan nog wel even doorgaan? Klinkt wellicht heel azijnzeikerig want ik vind het een ontzettend gaaf initiatief van bokt want er is niets belangrijkers dan het vieren van creativiteit aangezien dat vandaag de dag belangrijker dan ooit is. Maar kunst gaat zoveel verder dan het maken van een mooie tekening.


eigenlijk heeft ze wel gelijk kan er ook een technobokaal komen voor digibewerking van de dingen hier boven genoemd.. of dingen aanmelden per klasse en dan daar de beste belonen.


Ik denk dat dit gewoon even de gemakkelijkste onderwerpen zijn om het concept een eerste keer tot realiteit te schoppen. Ook als stemmende Bokker ga ik waarschijnlijk eerder tijd spenderen aan het bekijken van 20 tekeningen en daar de mooiste uit te kiezen, dan dat ik 20 kortverhalen of video's ga lezen respectievelijk bekijken. Dat vergt dan toch al waar meer tijd en moeite.

Leuk concept, ik ben echt benieuwd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 15:42 



 
Profiel   

Leuk!

Als het past die ik mee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 15:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen