Werth pakt wederom de overwinning bij Jumping Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Werth pakt wederom de overwinning bij Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 19:21

Bokt.nl
Dressuur
Door Marjo


Zojuist is in de RAI Amsterdam de FEI Dressage World Cup Qualifier 2019/2020 verreden. Vandaag stond de kür op muziek op het programma. Gisteren werd de Grand Prix verreden. Hier hebben vijftien combinaties zich geplaatst voor vandaag.

Net zoals de voorgaande jaren, is het Isabell Werth die met Weihegold OLD (Blue Hors Don Schufro x Sandro Hit) de overwinning mee naar huis neemt. Samen met de merrie reed zij vandaag naar een score van 90.280%. "Ik ben heel blij met Weihe. Zeker in Amsterdam is ze altijd in topvorm, en ik ben er ontzettend trots op dat we haar na al die jaren nog op dit niveau kunnen houden. Het is ook altijd een plezier om hier te rijden. Er heerst een geweldige atmosfeer en er is altijd een enthousiast publiek dat er echt is voor de sport, en ook ons aanmoedigt. Ze houden van de sport en slepen ons zo ook door de proeven." zegt zij in de persconferentie achteraf.
Dat Charlotte Dujardin met Mount St John Freestyle steeds dichterbij komt, merkt ze ook; "Ja ik voel de hete adem van Charlotte in mijn nek. Ik hoop dat we haar (Weihegold, red) nog een beetje langer op dit niveau kunnen houden met nog wat meer afstand tot de anderen".

Afbeelding

Dat Charlotte steeds dichterbij komt, was vandaag ook te zien. Met een prachtige, ontspannen proef eindigde zij op de tweede plaats. Zij reed Mount St John Freestyle (Fidermark x Donnerhall) naar een score van 89.505%. "Ze voelde ontzettend goed vandaag. Het is pas haar derde indoor show en ze blijft maar beter worden. Het voelt alsof ze vandaag het beste heeft gegeven voor mij."

Afbeelding

Gelukkig zien we ook nog een Nederlander in de top drie. Edward Gal reed zijn GLOCK's Zonik N.O.P (Blue Hors Zack x Romanov) naar 85.385%. "Vooral de prijsuitreiking vond ik erg leuk. Daar mocht ik tussen de merries staan, het leek wel een hengstenshow! Sinds Rotterdam had ik al geen show meer gereden, dus het was wel even spannend. Maar hij is enorm verbeterd en had vandaag geen fouten."

Afbeelding

De wedstrijd van vandaag was een kwalificatie voor de World Cup die in Las Vegas wordt verreden later dit jaar. Momenteel staat Benjamin Werndl bovenaan in deze tussenstand, gevolgd door Jessica von Bredow-Werndl die vandaag 15 punten scoorde door op de vierde plaats te eindigen.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:53

Zo leuk dat Charlotte nu op een ander paard ook zo goed mee kan komen, wat een klasse heeft zij toch :)