Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 303 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

 
Profiel   

KWPN
Dressuur

[ img ]
Edward Gal & GLOCK's Total US. Foto: Marjo


Na de Prix St. George schreven Edward Gal en de KWPN-goedgekeurde GLOCK’s Total US vandaag ook hun eerste kür op muziek op naam. Kirsten Brouwer en Foundation RR pakten wederom de tweede plek.

80,458% was de score die na de rit van Edward Gal en GLOCK’s Total US (Totilas uit Sondra v.Sir Donnerhall, fokker Gestüt Lewitz uit Steinfeld) op het scorebord verscheen. De juryleden waren het volledig eens over de top drie, zij plaatsen Edward en Total US dan ook unaniem op de eerste plek. Kirsten Brouwer en de eveneens KWPN-goedgekeurde Foundation RR (United uit Wiana ster voorl.keur pref prest v.Jazz, fokkers J.A. & B. Naber uit Vredenheim) namen net als donderdag de tweede plek in beslag. Zij lieten een hele knappe score van 77,375% noteren.

Heerlijk paard
“Total is een heerlijk paard, maar hij is wel heel gevoelig”, reageert Edward na afloop. “Dat merkte ik donderdag, toen hij op alles uit de omgeving reageerde. Hij heeft wat tijd nodig om te wennen. Vandaag maakte hij super pirouettes en mooie appuyementen. Normaal zijn de wissels ook heel sterk, maar daarin hield hij zich vandaag wat in. Hij kan eigenlijk alles.”
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 19:37 



 
Profiel   

Is de proef ergens terug te zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 19:40 



 
Profiel   

Ik werd er niet blij van. Ik zat op de tribune. Dat paard loopt zo niet natuurlijk.
Iedereen om ons heen was lyrisch maar die draf vond ik niet om aan te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 21:23 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Is de proef ergens terug te zien?

Ben ik ook wel benieuwd naar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 21:37 



 
Profiel   

Clipmyhorse heeft het op fb staan, als dat de juiste proef is iig.

Ik heb het niet afgekeken, ik word er zelf niet blij van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 21:41 



 
Profiel   

frensje schreef
Ik werd er niet blij van. Ik zat op de tribune. Dat paard loopt zo niet natuurlijk.
Iedereen om ons heen was lyrisch maar die draf vond ik niet om aan te zien.

Ik vond de proef van gisteren ook verschrikkelijk om naar de te kijken. Allemaal veel te gespannen. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 21:44 



 
Profiel   

Helemaal mee eens.
De Nederlanders moeten echt eens voorbeeld nemen aan de Duiters of de Engelsen. Zoveel meer sympathie in de proeven en niet geforceerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 21:59 



 
Profiel   

Ja die Duitsers rijden misschien voor sommige op het oog wat saaie proeven maar zo harmonieus. Ik vond er niks saais aan. Heerlijk om naar te kijken. Charlotte Dujardin vond ik ook prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 22:39 



 
Profiel   

Ufurio4e schreef
Helemaal mee eens.
De Nederlanders moeten echt eens voorbeeld nemen aan de Duiters of de Engelsen. Zoveel meer sympathie in de proeven en niet geforceerd.

Zal allemaal wel maar ik zie het toch wat anders.
Het maakt nogal wat uit waar ons team momenteel mee rijdt. Vrijwel allemaal hengsten van amper 11 jaar. Terwijl de Duitsers vooral met bedaagde ruinen en bejaarde merries in de piste verschijnen.

Petje af voor zowel de Duitsers al Charlotte Dujardin.
En ook voor ons team met Dream Boy, Desperado, Zonic.
En wat te denkewn van Edward met de van energie overlopende Total U.S! Wat een fantastische combinatie. Geen slaapverwekkend showtje maar een show waarvoor je rechtop gaat zitten. En natuurlijk moet het allemaal nog beter, minder spanning en beter bevestigd maar dat komt wel. Geef hen nog een paar jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 22:41 



 
Profiel   

frensje schreef
Ik werd er niet blij van. Ik zat op de tribune. Dat paard loopt zo niet natuurlijk.
Iedereen om ons heen was lyrisch maar die draf vond ik niet om aan te zien.

Mee eens, ik zat ook op de tribune maar vond het beeld echt niet heel fijn. Vond Madeleine en Kirsten veel fijner rijden en het beeld was in mijn ogen een stuk natuurlijker

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 22:44 



 
Profiel   

misterA schreef
Ufurio4e schreef
Helemaal mee eens.
De Nederlanders moeten echt eens voorbeeld nemen aan de Duiters of de Engelsen. Zoveel meer sympathie in de proeven en niet geforceerd.

Zal allemaal wel maar ik zie het toch wat anders.
Het maakt nogal wat uit waar ons team momenteel mee rijdt. Vrijwel allemaal hengsten van amper 11 jaar. Terwijl de Duitsers vooral met bedaagde ruinen en bejaarde merries in de piste verschijnen.

Petje af voor zowel de Duitsers al Charlotte Dujardin.
En ook voor ons team met Dream Boy, Desperado, Zonic.
En wat te denkewn van Edward met de van energie overlopende Total U.S! Wat een fantastische combinatie. Geen slaapverwekkend showtje maar een show waarvoor je rechtop gaat zitten. En natuurlijk moet het allemaal nog beter, minder spanning en beter bevestigd maar dat komt wel. Geef hen nog een paar jaar.

Bedaagde ruinen en bejaarde merries. Ok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 22:55 



 
Profiel   

Mijn vriend, geen totale paarden-leek maar wel een dressuur-leek, zei tijdens de proef tegen mij: íets klopt niet aan de achterhand van dat paard. Instinctief vond hij het ook niet fijn om te zien.

Zal vast ook wel wat met de leeftijd te maken hebben, maar ik vind hem ook bijna hypermobiel lopen, en aan twee stukken, alsof z’n rug hol staat. Was ook niet mijn favo rit van de dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 23:56 



 
Profiel   

Kan je de proef ergens terugzien ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:06 



 
Profiel   

Ik vind normaal Edward altijd prima rijden hoor. Maar vond hem met Total US dit weekend gewoon niet goed. Zo veel spanning. Zal komen omdat het een jong paard is en hij zal vast niet de makkelijkste zijn om te rijden. Tijd zal het leren denk ik, paard moet zal gewoon nog veel moeten leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:08 



 
Profiel   

nicole_floor schreef
frensje schreef
Ik werd er niet blij van. Ik zat op de tribune. Dat paard loopt zo niet natuurlijk.
Iedereen om ons heen was lyrisch maar die draf vond ik niet om aan te zien.

Ik vond de proef van gisteren ook verschrikkelijk om naar de te kijken. Allemaal veel te gespannen. :n


Maar is dat niet een beetje appels met peren vergelijken? Total is 8!! en dit was schijnbaar zijn eerste kür op muziek. Moet nog meters maken en wennen aan zo’n groot publiek. Vind je het dan niet logisch dat hij veel spanning had? De Duitsers bijvoorbeeld, oa Isabel Werth, reed voor de zoveelste keer met Weihegold OLD van 15 jaar oud dezelfde kür. Zeker, ben het met je eens dat ze veel rustiger en relaxter reed. Maar dat paard heeft dubbel zo veel ervaring, kent de kür bijna al uit zijn hoofd, en heeft zoveel meer meters gemaakt dat ik het echt geen eerlijke vergelijking vind en dat men dan zegt dat het “verschrikkelijk was om naar te kijken?” Geen faire uitspraak, zeker niet :n
En nee, ik ben geen Gal-fan, voor je het je afvraagt.


Laatst bijgewerkt door Autumnn op 26-01-20 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:08 



 
Profiel   

Wss hebben we onze reactie te gelijk getypt. Maar denk idd ook dat die nog veel moet leren.

En ja ik vond dit gewoon niet goed, maar ja ik hoop en neem aan dat het er over een jaar bijvoorbeeld er veel beter uitziet.


Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 26-01-20 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:10 



 
Profiel   

AfricanLady schreef
Kan je de proef ergens terugzien ?


Inderdaad, iemand een link?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:12 



 
Profiel   

Ik wou net zeggen, denk dat die hectiek vooral uit Total komt, als Edward Gal vanmiddag met Zonik heb zien rijden heb je kunnen zien dat hij echt super beheerst en met veel harmonie rond reed.

Ik vind vooral die duitse herder houding niet om aan te zien, al zal niemand er om heen kunnen dat het paard uitzonderlijk veel talent heeft.
Vond hm ook beter dan donderdag vandaag, veel rustiger en meer ruimte in de aanleuning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:29 



 
Profiel   

Ik vond vooral opvallend om te zien hoe hectisch total is in de proef, en dan tijdens de prijsuitreiking het braafste paard van allemaal is. Pakte de prijzen aan alsof hij nu al klaar is voor goud in Tokio. Wordt die hektiek er dan ingereden? Of was het paard compleet moe tijdens de prijsuitreiking...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:33 



 
Profiel   

JoyCiej007 schreef
AfricanLady schreef
Kan je de proef ergens terugzien ?


Inderdaad, iemand een link?

https://youtu.be/rnMBSgODJrs

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:35 



 
Profiel   

Ik merk idd wel spanning bij jet paard en ik vind het einde een beetje rommelig eruit zien.
Maar vind het heel erg meevallen naar aanleiding van de reacties hier xD
Maar goed ik ben geen wedstrijdruiter dus wat weet ik nou ervan af xD

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:48 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Maar is dat niet een beetje appels met peren vergelijken? Total is 8!! en dit was schijnbaar zijn eerste kür op muziek. Moet nog meters maken en wennen aan zo’n groot publiek. Vind je het dan niet logisch dat hij veel spanning had? De Duitsers bijvoorbeeld, oa Isabel Werth, reed voor de zoveelste keer met Weihegold OLD van 15 jaar oud dezelfde kür. Zeker, ben het met je eens dat ze veel rustiger en relaxter reed. Maar dat paard heeft dubbel zo veel ervaring, kent de kür bijna al uit zijn hoofd, en heeft zoveel meer meters gemaakt dat ik het echt geen eerlijke vergelijking vind en dat men dan zegt dat het “verschrikkelijk was om naar te kijken?” Geen faire uitspraak, zeker niet :n
En nee, ik ben geen Gal-fan, voor je het je afvraagt.


Valegro won goud op de OS toen hij 10 was... dus leeftijd & ervaring zeggen in dit geval (spanning bedoel ik dan) niet veel. Die proef zag er ook heel erg anders uit dan wat ik zag bij Gal. Het kan in het nadeel spelen maar dus duidelijk ook gewoon niet. Ieder paard is zo verschillend en reageert zo anders op de omstandigheden! Je kan geen een paard met een ander vergelijken, daar heb je gelijk in... Ik heb de proef niet gezien, wel korte stukjes, maar ik vind het heel machinaal inderdaad. En spanning ja, maar denk dat dit ook gewoon de manier is waarop hij wil dat het paard gepresenteerd wordt. Een beetje dat idee van aanspanning/spierspanning is ook spanning, en dat ziet er niet mooi uit naar mijn mening. Maar daar zijn de meningen dus duidelijk over verdeeld, de ene vindt het fantastisch en de ander niet om aan te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:51 



 
Profiel   

Vind hem echt stukken beter dan de dag ervoor! Hij is niet perfect maar denk dat we dat ook niet mogen verwachten.
Persoonlijk vind ik de kür zelf niet zo en wat rommelig maar dat kan ook alleen voor mij zo zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:51 



 

Allereerst heb de ballen verstand :+ , hij lijkt van voor veel hoger te staan dan achter. Heb geen idee of dat gek is , leuk paard met zeker talent maar vond het nog niet zo fancy ogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 00:57 



 
Profiel   

Heb hier een link van de jonge Total, waar ik hem echt fantastisch vind lopen. Bij Edward vind ik het l onprettig om naar te kijken. Zo onnatuurlijk en onfunctioneel die draf, doet mij ook denken aan een Tennessee walking horse.
https://youtu.be/GKtDQTutr9Y
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 01:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 303 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen