GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 01:44


Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 02:09

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie hier nou van? Ik snap niks van dit lichaamsgebruik en waarom je dit zou willen.

Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 02:21

Avanti schreef:
Heb hier een link van de jonge Total, waar ik hem echt fantastisch vind lopen. Bij Edward vind ik het l onprettig om naar te kijken. Zo onnatuurlijk en onfunctioneel die draf, doet mij ook denken aan een Tennessee walking horse.
https://youtu.be/GKtDQTutr9Y


Hier zie je ook gewoon wat die nu doet. Alleen heeft die op dit filmpje niet de kracht tact of balans die hij nu al een stuk meer heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 02:24

Avanti schreef:
[ [url=m/Yeshmg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iXBqXl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie hier nou van? Ik snap niks van dit lichaamsgebruik en waarom je dit zou willen.


Met deze screenshots kun je natuurlijk weinig. Zijn ook op een slecht moment genomen.
Dan zie ik liever een filmpje.

Deze is van de Kür:

janouk
Blogger

Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 07:21

Ik zie een heel getalenteerd paard in opleiding.
Een paard dat op zijn tweede grote meerdaagse wedstrijd is en nog heel veel spanning heeft door de hele entourage in de hal, maar ook de drukte achter op stal.
Hij is een paar dagen in een vreemde stal, tussen vreemde paarden, geen mogelijkheden om hem elke dag los te laten en vrij te ontspannen.
Een meerdaagse wedstrijd is voor wedstrijdpaarden op dit niveau echt iets wat ze moeten leren en dat kan alleen door te ervaren. Zeker op de laatste dag is zo'n paard moe, vooral in zijn koppie van alle drukte.
Ooit achter geweest op stal op Jumping? Dat is echt heel hektisch, zeker voor een jong paard, hengst.

Echt wel iets anders als s morgens van huis gaan, los rijden, proefje rijden en weer naar huis. En slapen in je eigen stal.

Voor Edward zijn dit oefenwedstrijden en is het vooral het kanaliseren van de spanning in het paard.

Natuurlijk is er veel spanning. Ik snap niet dat hier in het topic da als kritiek gezien wordt. Als je met paarden werkt, weet iedere ruiter toch dat je eerste wedstrijden vooral gericht zijn op je paard te helpen om te gaan met de spanning in zo'n entourage. Het zijn geen robotten. Ik zou denken dat je hier op bokt dat juist snapt.


Echt niet te vergelijkeen met het uitbrengen een mega ervaren paard als Weihegold, die al op honderden internationale wedstrijden heeft gereden over de hele wereld.

Getup

Berichten: 8300
Geregistreerd: 27-01-07

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 07:36

Snap de vergelijking van Total US en n GP paard als Weihegold niet, eerlijk gezegd....

Hij was nog wat hectisch, ben benieuwd naar hem, als hij meer ervaring heeft.

janouk
Blogger

Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 08:26

Seltje schreef:
Ik vond vooral opvallend om te zien hoe hectisch total is in de proef, en dan tijdens de prijsuitreiking het braafste paard van allemaal is. Pakte de prijzen aan alsof hij nu al klaar is voor goud in Tokio. Wordt die hektiek er dan ingereden? Of was het paard compleet moe tijdens de prijsuitreiking...


Lijkt me logisch dat het paard minder gespannen is als hij niet alleen in de ring is. Maar kan vertrouwen van zijn tijdelijke kudde in de ring. Samen zijn we sterker.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 08:29

Ik zie hier inderdaad vooral een paard die kilometers moet gaan maken. Hij heeft nu nog flink spanning en met name in de draf zie je dat terug door z’n heftige bewegingen waardoor het er al snel rommelig uitziet. De galop en stap geven alweer een heel ander beeld.
Ik vind het knap en doe het hem niet na. Vermoed zo maar dat het een paard is dat ontzettend werkwillig is maar waar je wel je handen aan vol hebt.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 08:43

Thanks voor de links naar het filmpje, jammer dat de maker last had van het VVS (verticaal video syndroom) :+.

Wat een talent, souplesse en kracht laat dat paard toch zien. Meters maken, en als Edward die spanning kan omzetten en gebruiken voor concentratie, dan ben ik heel benieuwd.

Cioccolato

Berichten: 6627
Geregistreerd: 13-12-11

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:34

Wat zal Total lekker slapen als hij thuis is, zoveel om te verwerken! Wat een machtig dier!
Als je zelf jonge paarden opleid snap je denk ik wel dat het logisch is dat een dier gespannen is in de loopbaan. Rij je die niet, is het moeilijk te vatten. Ook top paarden beginnen met hun eerste grote wedstrijd, hun eerste gp etc. Het ene paard leert wat sneller dan de ander. De 1 sluit zich af, de ander wordt hectisch maar ze zijn en mogen allemaal wel gespannen zijn. Dat mag ook benoemd worden in de proef, want correct en goed is het niet. Maar dat komt wel :j

Geef ze wat tijd en dan zal het er een stuk beter uit zien.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:50

Ik zag bij zowel de jonkies als de oudgedienden veel holle ruggen en valse knikken, maar dat is wat tegenwoordig wint en daar worden de sponsors en publiek blij van.

Dus goed gereden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 09:54

Ufurio4e schreef:
Helemaal mee eens.
De Nederlanders moeten echt eens voorbeeld nemen aan de Duiters of de Engelsen. Zoveel meer sympathie in de proeven en niet geforceerd.


Helemaal mee eens.... het verschil in rijden is zo groot.

manubres

Berichten: 2785
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:05

LBLGypsyCobs schreef:
Ik zag bij zowel de jonkies als de oudgedienden veel holle ruggen en valse knikken, maar dat is wat tegenwoordig wint en daar worden de sponsors en publiek blij van.

Dus goed gereden!


Nou precies! Vraag me echt af volgens welke inzichten die paarden gereden worden...niet volgens de inzichten van de biomechanica. Ik zou graag willen pleiten voor een jurylid die ernaast kwam zitten en puur elke oefening zou punten op de waarden van de biomechanica. Ik denk dat er weinig voldoendes behaald zouden worden.

Precies wat je zegt. Holle ruggen, daardoor kan het bekken niet kantelen en het achterbeen niet onder treden. Valse knikken waardoor de brug tussen achterhand en voorhand verbroken wordt. En als je dan specifiek naar Total US kijkt zie je een paard dat de benen voor zo hoog doet, dat de rug hol is en de achterbenen niet onder de massa kunnen komen en het achterbeen stuwt ipv draagt. Daarbij zit Edward volledig achterover in een stoelzit waardoor hij niet in balans op zijn paard kan zitten. Maar dat gebeurt vooral als Total zo enorm opstijgt van voor (en zijn achterkant vergeet).

Ik vraag me echt af of dit is wat we willen? Willen we show (meer circus idee) of willen we een correct gereden paard zien? Maar dat wordt door de meesten dan als saai bestempeld. Eerder ging ik ook voor show, maar tegenwoordig geniet ik meer van een correct lopend paard. Maar die kun je op top niveau haast niet meer vinden. Moet wel eerlijk zeggen dat ik Zonik de eerste dag wel fijn vond lopen, neusje eruit, over de rug, achterbeen er onder, maar leek in aanleuning toch wat stug te zijn en miste daardoor wat lossigheid. helaas heb ik tweede dag niet kunnen kijken.
Laatst bijgewerkt door manubres op 26-01-20 10:08, in het totaal 2 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:06

Ja, de meerderheid wil dit en er wordt dik voor betaald.

Anoniem

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:21

Vraag me inderdaad ook af of dit is wat men wil zien. Maar aan de reacties te merken van velen is het antwoord 'ja'. Ben het met je eens Manubres. Dressuur wordt er niet leuker op zo. Doe mij die Duitsers maar.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:30

Ik word hier niet zo blij van. Als je bedenkt dat het paard in opleiding is, vraag ik met af waarom hij dan zo op druk gereden wordt. Ik krijg flashbacks van Undercover als ik hier naar kijk. Ik hoop dat Total beter met de druk kan omgaan.
De vergelijking met Duitsers moet je maken met 8 jarige paarden die in de LT worden uitgebracht. En niet met volleerde GP paarden. En die stills uit de proef zeggen voor mij alles.
Las in de column van de redacteur vd Hoefslag dat mensen met kritiek zelf niet op niveau hebben gereden. Dus dan moeten we maar niks meer zeggen met z'n allen.

Anoniem

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:41

Het gaat om de hele rijderij in Duitsland Vur: over het algemeen rijden ze daar echt anders, naar de hand toe, lossigheid bewaren. Niet hier de LT met de GP vergeleken.

En misschien mogen we inderdaad niks meer zeggen als we zelf niet op LT of GP niveau gereden hebben, maar ergens zie je toch ook wel dat het beeld raar is. Inderdaad een beetje circusachtig... ja persoonlijk kan ik daar slecht naar kijken. En inderdaad GP heb ik niet gereden... heb ook überhaupt de ambitie niet.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:54

Ik vind het altijd zo'n non-argument, bij het arrogante af, dat je niks mag zeggen als je niet op dat niveau rijdt.

Nee de meesten van ons rijden niet daar en hebben niet met dat type paard te maken, maar we hebben toch verdorie ogen en zeker enige kennis van hoe een paard in elkaar zit.

We hebben niet te maken met druk van sponsors en met dat moeten rijden waarvoor men klapt en waarmee de hoge scores worden behaald, dus in dat opzicht hebben we wel makkelijker praten en meer keuze in hoe we onze eigen paarden rijden.

Overigens vind ik die 'bejaarde routinier' van Isabel ook met een wat holle rug en opgekropt voorkantje lopen. Alleen oogt het geheel stabieler, daar zou ik misschien liever wat meer lossigheid en ongedwongenheid zien.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57989
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:02

misterA schreef:
Zal allemaal wel maar ik zie het toch wat anders.
Het maakt nogal wat uit waar ons team momenteel mee rijdt. Vrijwel allemaal hengsten van amper 11 jaar. Terwijl de Duitsers vooral met bedaagde ruinen en bejaarde merries in de piste verschijnen.

Petje af voor zowel de Duitsers al Charlotte Dujardin.
En ook voor ons team met Dream Boy, Desperado, Zonic.
En wat te denkewn van Edward met de van energie overlopende Total U.S! Wat een fantastische combinatie. Geen slaapverwekkend showtje maar een show waarvoor je rechtop gaat zitten. En natuurlijk moet het allemaal nog beter, minder spanning en beter bevestigd maar dat komt wel. Geef hen nog een paar jaar.

Wauw. En dat is niet als compliment bedoeld. Heb nu al een paar topics op mijn vingers gezeten maar deze kan ik niet uitzitten.

Freestyle is 11 en liep haar derde indoor.
Ik heb Weihegold nooit anders gereden zien worden dan heerlijk ontspannen. Ook toen ze jonger en meer onervaren was.

Dat de paarden van de huidige Nederlandse top het veelal niet maken tot die "bejaarde" leeftijd kan Duitsland niks aan doen.

Bovendien, wil je nu zeggen dat hengsten een soort geheel andere categorie zijn? Soort draken?
Ik weet niet wat die toppers met hun paarden doen maar de dekhengsten die ik gekend heb op internationaal niveau hadden precies allemaal niet zoveel last van dat draken-gedrag.

Ik vind Gal niks, dat is geen geheim op bokt. Maar met deze vind ik het echt van kwaad naar erger gegaan. Ik begrijp ook niet dat dit dier goedgekeurd is. Die achterhand en de manier waarop ie zijn lichaam gebruikt vind ik ronduit zorgwekkend. Ik heb de vergelijking al eens zien voorbij komen en dat is ook de eerste die bij mij op kwam toen ik hem zag lopen... Het is gewoon echt een Duitse Herder in deze proeven. Ik hoop dat het bekken niet hetzelfde te lijden heeft.

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:04

Ik lees regelmatig dat de spanning 'begrijpelijk en niet zo erg' is want hij moet nog ervaring opdoen en is 'pas 8'...

Moet een paard perse op deze leeftijd in deze entourage ervaring op doen?
Moet hij meteen op een meerdaagse logeren?
Moet hij perse op deze leeftijd op dit niveau lopen?
Mag hij niet op een wedstrijd om de hoek gaan leren?
.....

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:05

[code][/code]
Munnie schreef:
Vind hem echt stukken beter dan de dag ervoor! Hij is niet perfect maar denk dat we dat ook niet mogen verwachten.
Persoonlijk vind ik de kür zelf niet zo en wat rommelig maar dat kan ook alleen voor mij zo zijn.



Ik vond de kur ook niks. Heel gehaast gereden hier en daar, dan weer voor op de muziek en dan weer achter.. gaf idd een rommelig beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:07

En is show dan waar de dressuur om draait MisterA? Dat dat al gewoon gevonden wordt vind ik best raar eigenlijk.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:08

Munnie schreef:
Avanti schreef:
Heb hier een link van de jonge Total, waar ik hem echt fantastisch vind lopen. Bij Edward vind ik het l onprettig om naar te kijken. Zo onnatuurlijk en onfunctioneel die draf, doet mij ook denken aan een Tennessee walking horse.
https://youtu.be/GKtDQTutr9Y


Hier zie je ook gewoon wat die nu doet. Alleen heeft die op dit filmpje niet de kracht tact of balans die hij nu al een stuk meer heeft.


Alleen daar veel beter over de rug, paard draaft als geheel. De draf lijkt nu in twee delen, achterhand doet wat anders dan de voorhand.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:08

Total is ggk en wordt veel gebruikt in de fokkerij, men ziet blijkbaar graag die manier van lopen.

Ik hoop persoonlijk niet dat de fokkerij nog meer deze kant op gaat.

Electra63

Berichten: 17854
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:10

LBLGypsyCobs schreef:
Ja, de meerderheid wil dit en er wordt dik voor betaald.


Wat bedoel je precies?

Wie wordt er dik voor betaald?
En door wie wordt er dik betaald?
En over welke bedragen hebben wij het dan?

Hoe moet ik dat zien?
Is er een contract waarin wordt vast gelegd: A betaalt B een X bedrag als er ..... wordt gereden?