Het doorgeefstokje van februari: Supervixen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van februari: Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 22:32

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Supervixen aan het trailrunnen in het Deelerwoud.


Voetjes omhoog, dekentje erbij, kopje thee en de laptop met een nieuw topic voor Het Doorgeefstokje. Ik wacht nog steeds op de sneeuw, en op de zomer! Dit zijn de simpele dingen waar ik toch erg van kan genieten, aangezien ik het altijd ontzettend druk heb. De stukjes dat ik dan even zo lekker kan bankhangen, vind ik heerlijk. Tijd genoeg om dan in alle rust een volgend doorgeefstokje te typen, die bokker Supervixen mag aftrappen voor februari! Een bekend gezicht onder de meme, rammstein, tattoo en hardloopbokkers, en nu op de voorpagina met antwoord op onze 10 vragen! Benieuwd naar meer? Lees dan gauw verder!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik heb me geregistreerd in 2011, toen had ik net mijn leasepaard gekocht. Een zesjarige merrie, die niet al te makkelijk was met rijden. Ze was onbespierd, heel scheef en staakte veel met rijden. Ik was in het begin vooral op zoek naar informatie.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?

Citaat:
Ik heb zelf een cap van equitheme, waarvan je de binnenkant eruit kunt halen om te wassen. Hij is erg licht, wat ik zelf heel fijn vindt.


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Ik denk een 2, niet erg beschamend.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik praat vooral mee in het hardloop topic, ik ben een fanatieke hardloper en train momenteel voor langere trails en de marathon van Enschede.
Daarnaast ben ik veel te vinden in het tattoo topic, het topic over Rammstein live, het memetopic en het topic van de samengezond app.
Ondanks dat ik geen paard meer rij, lees ik nog graag mee in allerlei paarden topics, maar ik vind topics over voeding, reizen en fotografie ook erg leuk.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Gezelligheid en een stukje ontspanning.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Nee, die had ik niet zoveel. Ik ben wat later begonnen met paardrijden dan de meesten hier (denk ik) en heb bijvoorbeeld nooit de penny gelezen of posters van paarden op mijn kamer gehad. Het enige wat een beetje in de buurt komt, was mijn wens om alleen met mijn paard door het bos te kunnen rijden, maar dat is er nooit van gekomen helaas.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Als alles mogelijk is en geld speelt geen rol, dan zou ik veel hardloopwedstrijden in het buitenland lopen. Er worden zoveel prachtige runs georganiseerd over de hele wereld! Bijvoorbeeld de Arctic marathon of de marathon over de Chinese muur. Lijkt me fantastisch om mee te maken.
Ook ben ik gek op Afrika, ik ben al in meerdere Afrikaanse landen geweest en zou daar nog veel vaker naar toe willen. Botswana en de Victoriawatervallen staan op mijn verlanglijstje.

Afbeelding


8. Vraag van Piekosjj: Wij kennen elkaar natuurlijk van het hardlopen, maar ik weet dat jij hiervoor ook paarden hebt gehad. Heeft het hardlopen het rijden volledig vervangen, of mis je de paarden toch? En ziet jouw dag/week er nu erg anders uit dan voorheen?
Ik heb mijn paard in 2017 verkocht en heb daar geen dag spijt van gehad. Ik heb daarna nog een keer op het paard van een vriendin gezeten, maar ik merkte dat ik er helemaal klaar mee was. Ik mis het helemaal niet. Gedurende een jaar of 20 was het paardrijden echt mijn passie, ik was elke dag meerdere uren op stal te vinden en reed zo'n vijf keer per week. Ik merkte dat het steeds moeilijker werd om met mijn werk te combineren. Verder heb ik een periode gehad met veel dierenartskosten en zorgen en lukte het niet om de doelen met mijn paard te behalen die ik voor ogen had. Mede daardoor ging het mij steeds meer tegenstaan, maar het heeft wel een jaar geduurd voor ik de knoop kon doorhakken om ermee te stoppen.
Ik ben wel iemand die een passie nodig heeft in het leven, iets waar ik alles in kwijt kan en waar ik vol voor kan gaan.
In 2015 ben ik met hardlopen begonnen en dat heeft dus nu het paardrijden helemaal vervangen. Momenteel train ik zo'n vier keer per week. Het grote verschil is dat ik minder zorgen heb, minder geld kwijt ben, minder moet en flexibeler ben met hoe ik mijn tijd kan indelen. Komt het trainen een keer niet uit, dan kan ik de training verplaatsen of een keer overslaan. Met mijn paard moest ik elke dag.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Banjer.

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?

Dat is nog een verrassing :D

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Het doorgeefstokje van februari: Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:33

Leuk :D
Wist niet dat je helemaal gestopt bent met de paarden.. Doe je nog wel aan fotografie?

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Het doorgeefstokje van februari: Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:46

Alleen op vakantie eigenlijk, de boel ligt een beetje stil. Te weinig tijd :\

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Het doorgeefstokje van februari: Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:17

Aah dat is jammer.. Kan nog steeds genieten van jouw foto's van toen. Heb je zo mooi vast gelegd :j <3

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Het doorgeefstokje van februari: Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 08:25

Dank je! Ik wil je best nog een keer op de foto zetten hoor, vind het nog steeds leuk om te doen :D

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Het doorgeefstokje van februari: Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:51

Wat leuk om te lezen. Ik zie jouw posts vooral in het hardlooptopic en ik heb echt bewondering voor jouw discipline. Het straalt ook van elke post hoeveel je van het hardlopen geniet.
En natuurlijk geniet ik mee van je mooie foto's. Vooral heel leuk om mee te genieten hoe jij geniet van de natuur om je heen :)

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Het doorgeefstokje van februari: Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:34

Ahh lief, dank je!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het doorgeefstokje van februari: Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:46

Hé wat een leuk topic! Leuk inkijkje in je paardenhistorie ook.