Fjordenhengst Gio naar de VS, 'Beslissing was heel moeilijk'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14094
Geregistreerd: 20-04-16

Fjordenhengst Gio naar de VS, 'Beslissing was heel moeilijk'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 00:39

*de hoefslag
Transfer
Ingezonden door meerdere Bokkers
Afbeelding
Lisa Braam en Gio. Foto door Marlies Trap

In het najaar neemt Amber Verhagen, op Bokt beter bekend als Bokker Amber_, afscheid van haar bijzondere fjordendekhengst Gio. De goedgekeurde ‘Rodblakk’ hengst vertrekt naar de Verenigde Staten, waar hij onder meer ter dekking zal staan.

Verhagen kocht de nu 10-jarige Gio toen hij vier maanden was. “Ik zei altijd dat ik heel graag een rooie wilde hebben,” legt ze uit. “Toen stond er een te koop vlak in de buurt. De toenmalige eigenaren kocht hem van de fokker, samen met zijn broertje. Zij wilden er maar één en hadden geen voorkeur qua kleur en dat kwam mij wel goed uit. Ik was meteen verkocht.”

Lees het volledige bericht op de site van De Hoefslag.

ratjelover

Berichten: 2666
Geregistreerd: 13-10-05

Re: Fjordenhengst Gio naar de VS, 'Beslissing was heel moeilijk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:05

Wat een dubbel gevoel moet dit zijn! Gefeliciteerd met de verkoop!
(Ps. Het is niet Amber op die foto).

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Fjordenhengst Gio naar de VS, 'Beslissing was heel moeilijk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:11

Ik heb de aankoop, het opgroeien en de goedkeuring van Gio gevolgd op bokt.
Nu gaat hij naar Amerika. Dubbel. :(:)

Je hebt wel een leuk vakantie adres nu in USA

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101799
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Fjordenhengst Gio naar de VS, 'Beslissing was heel moeilijk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 08:23

Lisa Braam zit hier op Gio.

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:37

Het doet me goed dat toch wel zoveel mensen meeleven met mij. Ik heb nachten wakker gelegen, want het is zo'n grote stap... Maar deze stal sluit zo goed aan bij mijn manier van hengsten houden. Buiten, tussen de merrie s en lekker het bos in onder het zadel.

Ik volg zeker zijn nakomelingen. Lavi, die het stokje al overgenomen heeft in de dekdienst. Zijn rode dochter Lysne die hem alweer een rode kleindochter Phine heeft gegeven, bij mijn vriendin Marissa.

Op de foto Lisa Braam, zijn bijrijder zit hier op Gio. Ze doen het toch maar eventjes zo samen op de paar laatste wedstrijden.

Thnx Marlies voor de prachtige foto!

janouk schreef:
Ik heb de aankoop, het opgroeien en de goedkeuring van Gio gevolgd op bokt.
Nu gaat hij naar Amerika. Dubbel. :(:)

Je hebt wel een leuk vakantie adres nu in USA


Wat lief! Ik ga hem zeker daar opzoeken, samen er een vakantie van maken <3

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:40

En weer weet ik niet wat ik moet zeggen Am, gisteren las ik het bericht op Hoefslag al.
Voelt toch als een verlies in de Nederlandse fokkerij.
Maar, ik heb enorm veel respect voor je beslissing!

Nog een keer een dikke knuffel van mij en Noellie <3

x_Nadia

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:34

janouk schreef:
Ik heb de aankoop, het opgroeien en de goedkeuring van Gio gevolgd op bokt.
Nu gaat hij naar Amerika. Dubbel. :(:)

Je hebt wel een leuk vakantie adres nu in USA

Ik dacht precies het zelfde!

Al is dit een hele mooi kans voor hem en zijn eigenaren.
Toch vind ik het jammer om hem niet meer op bokt te kunnen volgen.

@amber, wat een dappere beslissing.
Ga je met hem mee tijdens het vliegen of komt iemand van zijn nieuwe stal hem ophalen?
En heel veel sterkte straks met het afscheid nemen :(:)

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Fjordenhengst Gio naar de VS, 'Beslissing was heel moeilijk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:57

Heb even gekeken waar hij terecht komt, beter plekje en eigenaren kon je niet vinden denk ik . Maar moeilijk blijft het altijd, hoe goed ze het ook krijgen.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:02

Lijkt mij inderdaad een hele moeilijke beslissing. Fijn dat je zo'n topplek voor hem hebt gevonden.
Gio is een imponerend dier.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Fjordenhengst Gio naar de VS, 'Beslissing was heel moeilijk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:12

Misschien ipv het artikel van de Hoefslag hier zo klakkeloos te kopiëren gewoon even een interview houden met Amber zelf of een link naar haar eigen topic.

De bron (Amber) is notabene een Bokker zelf en vele van ons hebben het opgroeien van Gio gevolgd via Bokt en dan gaan jullie voor de gemak knippen en plakken.
Petje af weer voor andermans journalistiek |o

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Fjordenhengst Gio naar de VS, 'Beslissing was heel moeilijk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:23

Ik las het gisteren op de hoefslag en dacht: ahh, wat jammer! Wat een toffe hengst vind ik hem :) Het moet een moeilijke beslissing zijn geweest, maar zo te lezen krijgt hij ook weer een top leventje in de USA. Sterkte met afscheid nemen Amber!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:26

Onali schreef:
Misschien ipv het artikel van de Hoefslag hier zo klakkeloos te kopiëren gewoon even een interview houden met Amber zelf of een link naar haar eigen topic.

De bron (Amber) is notabene een Bokker zelf en vele van ons hebben het opgroeien van Gio gevolgd via Bokt en dan gaan jullie voor de gemak knippen en plakken.
Petje af weer voor andermans journalistiek |o

Gemiste kans wel. :j

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:04

Dat kan toch alsnog.
Je kunt zo'n suggestie ook direct naar de redactie sturen.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Fjordenhengst Gio naar de VS, 'Beslissing was heel moeilijk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:11

Of misschien had er zelf een kwartje kunnen vallen toen Amber haar eigen topic opende.
Ik hoef toch niet hun werk voor hun te doen :?

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:20

Wij begrijpen dat jullie liever een zelfgeschreven interview zouden zien van ons. Echter, is de nieuwsredactie momenteel onderbezet met het vertrek van Charlotte en Marije. Hierdoor moeten wij met minder mensen de voorpagina gevuld houden, wat ons tot op heden redelijk lukt. Dit betekent helaas wel dat er geen tijd is voor dingen als zelfgeschreven interviews. Wij zijn druk op zoek naar nieuwe leden en een ieder die een paars kleurtje wel ziet zitten mag altijd een pb sturen naar een van de leden (Ricie, Nayomie, Aniek1985 of Marjo).

Verder hoop ik dat we de discussie hierover kunnen staken. Mocht je nog iets aanvullends kwijt willen, vraag ik je dat in dit topic te doen: [FZ] Wat is iets nieuws en wat past er op de voorpagina van Bokt? . Dan kunnen we hier ontopic blijven :) .

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:52

Marjo schreef:
Wij begrijpen dat jullie liever een zelfgeschreven interview zouden zien van ons. Echter, is de nieuwsredactie momenteel onderbezet met het vertrek van Charlotte en Marije. Hierdoor moeten wij met minder mensen de voorpagina gevuld houden, wat ons tot op heden redelijk lukt. Dit betekent helaas wel dat er geen tijd is voor dingen als zelfgeschreven interviews. Wij zijn druk op zoek naar nieuwe leden en een ieder die een paars kleurtje wel ziet zitten mag altijd een pb sturen naar een van de leden (Ricie, Nayomie, Aniek1985 of Marjo).

Verder hoop ik dat we de discussie hierover kunnen staken. Mocht je nog iets aanvullends kwijt willen, vraag ik je dat in dit topic te doen: [FZ] Wat is iets nieuws en wat past er op de voorpagina van Bokt? . Dan kunnen we hier ontopic blijven :) .
Misschien is het een optie om mensen die eerder interesse hadden in een paarse kleur nogmaals te benaderen/vragen?

Ik kan zo 4/5 Bokkers noemen die eerder interesse toondens maar totaal geen reactie vanuit jullie kregen :)

Anoniem

Re: Fjordenhengst Gio naar de VS, 'Beslissing was heel moeilijk'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:48

Goh die Gio de grote plas over, dappere beslissing en ergens ook een eer dat er zover weg interesse is in hem. En idd leuke plek voor vakantie !