[BLOG] Wij klagen niet over de koude

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

[BLOG] Wij klagen niet over de koude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 15:21

*Bokt.nl
Blog


Wel over de regen, maar dat even terzijde. Bah regen.
Maar als je mij vraagt wat mijn favoriete weer is? 10°C met een beetje zon! En zelfs rond het vriespunt vind ik niet erg, wel graag droog alsjeblieft. :=
Op de koude kun je je kleden, een dikke trui en een zelf gehaakte sjaal (Mag ik dit hier even benadrukken? Ik ben er best trots op. Ondanks de gaten.), een paar dikke sokken en mijn zelf gekochte oorwarmers.
Maar als het 30°C is en je loopt in een short en top... Je kunt maar zó veel uittrekken voor het gênant wordt, hé.

Maar bovenal, en wellicht nog het voornaamste, mijn paarden zijn er GEK op.

Lente in je bol

Dit ging voor ons sowieso nooit echt op. Ik heb geen paarden die gaan rennen als ze fris zijn, of gaan bokken als de zon er uit komt. Alhoewel... bij Duke valt dit nog af te wachten, ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken. Maar zodra die vervelende insecten weg zijn, de wintervacht begint te groeien en de temperaturen zakken veranderen mijn bengels zichtbaar. Duke, die vroeger erg schraal was, kreeg zijn buikje en zijn streken terug. Dexter kreeg een dikke, dikke pels en een lekker buikje.

Nu we minder problemen hebben om Duke op gewicht te houden (understatement of the year), ga ik maar even uit van zijn blik. 1 brok ondeugd :Y) En ook Dexter geniet er zichtbaar van.

Daar zijn het koudbloeden voor, natuurlijk. Dit is helemaal hun ding!
Gelukkig heb ik de luxe dat mijn mannen het hele jaar door op de wei kunnen, ik mag in mijn handjes knijpen. Dexter wordt namelijk echt heel boos als hij op stal moet slapen := Soms martel ik mijn paarden voor mijn eigen plezier, dan wil ik wat leuke foto's om thuis op de muren te hangen en dan moeten ze vaak een dag op voorhand gewassen en ja... dan houd ik ze een nacht op stal want anders is al die moeite voor niks geweest.
Not done, als je het Dexter vraagt. Ik moet dan maar voor lief nemen dat hij me een week boos zal negeren en geen wortels meer komt aannemen. Love you too, Dex!

Maar wat hebben wij een hekel aan de regen

En echt hoor, als ik hier nog aan twijfelde dan heeft Duke het wel duidelijk gemaakt!
Ik kom net terug uit het zonnige Tenerife. Ja, lekker hypocriet maar op vakantie mag het voor mij wel 30°C zijn. {:} De dag voor ik vertrok ging ik nog even afscheid nemen van de paarden, laten weten dat vrouwtje snel terug komt. Op stal aangekomen waren de paarden nét van weide gewisseld, lekker nieuwe grasjes en de merries stonden gelijk te smullen. De waterbak was mee verplaatst maar was dus nog leeg en stond een stukje in de modder (daar ontkomen we helaas niet aan).

Ik kwam langs de achterkant de weide in en zag dit beeld:

Afbeelding

File aan de waterbak. Dat die leeg was, hadden ze nog niet gezien. Maar het grote dilemma was vooral: heb ik genoeg dorst om mijn voeten nat te maken?
Dexter besloot van niet en ging terug naar de merries, Duke heeft nog 10 minuten staan twijfelen tussen wat goed en wat slecht was.

Afbeelding

Ik heb er zelfs een stukje van gefilmd, dit is gewoon zo typisch _O-
Zien jullie die witte sokken? Dat is mijn schuld.
Ik vertik het nog even om met Duke's aquatraining te beginnen want zolang hij 'bang' is voor water houdt hij tenminste die sokken schoon. :')



Uiteindelijk trekt hij dus zijn stoute schoenen aan en besluit hij dat hij toch wel wil drinken, om er dan achter te komen dat de bak nog vol aan het lopen was en hij nog niet tot bij het water kon. Life sucks.

Maar al bij al verkiezen we denk ik allemaal wel de modder boven de hitte, beestjes en droogte. Ze zien er gewoon veel beter uit wanneer ze op gras staan en hoewel ik het prachtig vindt als ze staan te glimmen in hun zomervacht, heb ik toch echt heel graag die dikke vacht om lekker met mijn handen door te kroelen. Het staat ze ook gewoon zo schattig. <3


Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [BLOG] Wij klagen niet over de koude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:30

Helemaal waar: koud maar droog is prima.

En dan ook nog een wintervacht om je handen aan te warmen.

Het leven is goed met een koudbloed (of 2 ...).

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: [BLOG] Wij klagen niet over de koude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:48

Wat leuk geschreven! :D Ja, het beschreven ideale weer heeft zeker zo z'n voordelen.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: [BLOG] Wij klagen niet over de koude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:40

Haha prachtig! Je schrijft erg leuk
Had mijne ook maar moddervrees... die neemt nog net geen snoekduik :')
En dat met 4 witte (zwarte) benen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [BLOG] Wij klagen niet over de koude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:24

Koud maar droog gaat hier ook absoluut boven het weer dat we nu al maanden hebben!
Je wordt toch helemaal gek van die eeuwige regen en wind. Bovenaan het land kunnen ze nu nog "droog" staan (geen plassen of echte modder, droog is relatief als het regent natuurlijk.) en ze kunnen de schuilstal in. Maar aan de drinkbak ontkom je echt niet aan dikke modder. :\

Nee, deze winter is echt geen leuke geweest!

Wel heerlijk dat filmpje. Hoe hij ook even aan de grond snuffelt voor hij zijn voet naar voren zet. _O-

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [BLOG] Wij klagen niet over de koude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:26

Als ik moest kiezen ja dan gaat kou ook boven regen. Maar ik heb ook echt een gruwelijk hekel aan kou _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [BLOG] Wij klagen niet over de koude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 12:28

Haha ik vind koude echt niet erg! Behalve in mijn bed, ik moet wel echt een warm bed hebben :')

Bedankt ook voor de complimentjes, heel leuk :D

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:25

Wat een karakter, haha! Hij doet het wel netjes zo. En wat zijn wij jaloers op die prachtig witte sokken. Mijn schimmel maakt er een sport van om dagelijks met modder van top tot teen uit de wei te komen. :') Alsof ze expres een modderbadje neemt om mij te pesten haha.

Brrr, maar ik kan toch echt niet wachten tot de lente hoor! Voor ons is die wind, regen en kou absoluut niet weggelegd. :brr:

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [BLOG] Wij klagen niet over de koude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:29

Super leuk geschreven weer!