Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 21:13

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Banjer met Knelis en Banjer


Wat een weertje hé? Stormen Ciara en Dennis hebben ons land flink bezig gehouden de afgelopen tijd. Overal liggen takken, bomen zijn omgewaaid, borden en andere dingen stuk, vlaggen hebben de storm niet overleefd en ga nog maar even door. Ik deed van de week een poging tot een bosritje. Het kostte me 20 minuten om een pad te vinden waar ik wél langs kon. Wie ook vaak op bosritjes te vinden is, is bokker Banjer.Voor deze maand mocht zij onze vragen beantwoorden. Benieuwd naar de antwoorden? Lees dan gauw verder in het 2e doorgeefstokje van februari!


1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Een vriendin van me (Ineke2) vertelde me dat er een forum was over paarden en dat het echt wat voor mij was.. je kon er van alles lezen over western (waar Banjer en ik toen net mee begonnen waren... :) Ik kende het hele concept "forum" niet, dus ik vroeg me in het begin vooral af voor welk van de forums ik me zou registreren.. "Western". of "In the picture", want allebei kon niet... toch? :))

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt (quote erbij plakken)
Banjer schreef:
Hoi!

Ik vind het een heel goed idee... voor mensen die niet zo heel veel te besteden hebben (zoals ik dus ook...) is het een fantastische oplossing !! :))

Succes ermee !!

Groetjes

Vera


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten
Ik heb ze net nog eens doorgelezen... ik vind ze persoonlijk wel mee vallen... :D Wel leuk om mijn berichten uit die tijd nog eens te lezen... die goeie ouwe tijd :D

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
In de begintijd van de Bokt Wiki ben ik Wiki Moderator geweest... hele mooie tijd, om aan zo'n mooi project te werken bij het opstarten... Ik heb heel veel geleerd in die tijd en ik kijk er dan ook met liefde op terug. Tegenwoordig ben ik Correspondent. Als correspondent heb ik de BNB gemaakt, in de oude vorm. In de nieuwe vorm, de Bokt Community, zorg ik voor het onderdeel "Vraag het teamlid", waarin we teamleden ("die met de gekleurde gebruikersnamen") aan de tand voelen, om zo een beeld te krijgen van de personen die zich dagelijks vrijwillig inzetten zodat we het gezellig hebben en houden op Bokt :D

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Bokt is een leuk "tijdsverdrijf". Het is leuk om iedereens verhalen te lezen, foto's te kijken, etc. Ook haal ik behoorlijk wat informatie van Bokt weg. En het is natuurlijk ook een mooie plek om spullen te (ver)kopen... :D Ik wil nog net niet zeggen "Bokt is a way of life".

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader)
Oh ja hoor, die had ik absoluut... ik had een hele kudde (denkbeeldige) paarden, die alleen van mij hielden en altijd bij me terugkwamen. Op de manege reed ik op de wildste paarden, die niemand anders aan kon (lees: ik reed een pony die wel eens van de hoefslag durfde te lopen :+ )

Tegenwoordig heb ik trouwens nog steeds penny-gedachten hoor... :))

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou ik in een huis wonen met veel land, zodat de paarden aan huis kunnen staan. We hebben dan onze eigen kudde. Ook hebben we dan een beste roedel honden.
Ik zou niet meer hoeven te werken, maar dat zou ik wel blijven doen, gewoon om onder de mensen te blijven. Ik zou naast mijn baan ook vrijwilligerswerk doen, voor de opvangdieren.

Afbeelding
Banjer aan het paaldansen


8. Je doet aan paaldansen. Dat hoor je natuurlijk niet heel vaak. Hoe ben je erbij gekomen om dit te doen? En waarom vind je het zo leuk?
Klopt, ik doe inderdaad aan paaldansen. Een paar jaar geleden was er een programma op tv, "Celebrity poledancing" geloof ik dat het heette, waarin bekende Nederlanders moesten paaldansen. Op de een of andere manier werd ik erg gegrepen door de sport en ik kreeg steeds meer het gevoel van "Dit wil ik ook!" De palen, coaching, trainings, etc. werden verzorgd door DM Pole Fitness had ik al uitgevonden, dus ik had op hun website gezocht naar instructors in de buurt en zo ben ik uitgekomen bij een studio in de stad Groningen. Na de kennismakingscursus heb ik me opgegeven als lid en ben doorgegaan met trainen. Inmiddels is de studio gestopt met het verzorgen van Pole Fitness lessen, maar ze geven nu wel "pole dance". Door een operatie en later door tijdgebrek ben ik er 2x een langere periode tussenuit geweest, maar een paar jaar geleden heb ik het paaldansen toch weer opgepakt. Ik ben begonnen met privélessen en sinds kort train ik weer in een groepsles.

Het leuke aan paaldansen vind ik dat het een echte, behoorlijk zware, workout is. Je traint je hele lichaam ermee en het is voor mij persoonlijk ook een "boost" voor mijn zelfvertrouwen. Het heeft me laten zien dat ik tot meer in staat ben dan ik ooit had durven dromen.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen? (We zouden het hierbij leuk vinden als je iemand kiest die je niet (goed) kent.)
Hippologic

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Merk je veel verschillen in het paarden houden en omgaan met paarden tussen Nederland en Canada?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:20

Leuk stukje, paaldansen lijkt me echt leuk om te doen.

Fu_Qi

Berichten: 3483
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:59

Wat een leuke topic en wat leuk om je hier weer in terug te zien Banjer :) !

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:37

Leuk! Leuk om hier weer eens wat van je te zien!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:53

Wat een leuk stukje is het geworden!
Eigenlijk best bijzonder dat Banjer nog steeds rondbanjert. Is toch wel een Boktpaard van het eerste uur :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:53

Dank jullie :D

Mo: idd... Banjer is nu 23 (op 24 oktober 24) en ze doet het nog heel goed :D
Palmera: paaldansen is echt heel leuk om te doen... als je de kans krijgt om het te proberen, zou ik het zeker doen :D

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:20

Leuk om te lezen Vera :D

Banjer is echt een heel lief paard en samen met Levi hebben wij toch de nodige buitenritten gemaakt <3
Levi doet het gelukkig ook nog steeds goed die word 11 Mei alweer 20, wat vliegt de tijd!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:23

Jeetje, Ineke. Ook al zo'n stuk Boktmeubilair. Dat ze allebei nog maar lang hier rond mogen hobbelen!

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:26

Leuk om te lezen Banjer!

Luceos
Developer

Berichten: 508
Geregistreerd: 19-10-18
Woonplaats: Nijmegen

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:15

Wat een leuk stuk Vera. En paaldansen lijkt me echt zo enorm zwaar, vooral in het begin. Respect!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:43

Dank jullie :D

Luceos: paaldansen is ook echt enorm zwaar... en hoe langer je het doet, hoe zwaarder het wordt lijkt wel :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:57

Daarom begin ik er ook niet aan. :')

Leuk stukje Vera!!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:16

Leuk om een beetje van jouw achtergrond te lezen! Ik ben wel benieuwd naar Knelis, knap paard! Is er ergens een voorstel topic? :)

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:03

Leuk om te lezen! En Banjer blijft een heerlijk paard met humor!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:09

Dank jullie :D

PeppySan: yep, humor heeft ze zeker :D

Amable: Knelis heeft geen voorsteltopic, maar ik wil wel wat over hem vertellen hoor :)
Hij is van 18-6-2017, geboren bij Ibbel. Zijn moeder is Caprice, vader is Cassanova du Bois. Zijn verwachte stokmaat is op papier 1,50, maar hij ligt op schema om de 1,54 te gaan halen. Kneel is een zeer lief, braaf en aanhankelijk mannetje, dat het leuk vindt om dingen te doen en leren. Dat is meteen zijn valkuil... hij is nl. ook heel gevoelig, en een binnenvettertje... hij zal niet snel iets duidelijk laten merken... en als hij dan iets laat merken, dan explodeert hij... zijn eerdere signalen zijn heel subtiel.

Ik wil later recreatief western gaan rijden, af en toe een sprongetje, af en toe een slipjacht... en vooral veel buitenritten. Ik wil hem pas inrijden als hij 4,5 - 5 is... tot die tijd grondwerken, clickertraining, vrijheidsdressuur, lange teugelen, wandelen, etc. En ik wil hem volledig bitloos en boomloos gaan beleren :)

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:12

Wat een leuk stukje Banjer! :j

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:15

Leuk! Ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Dus je mag best af en toe een topicje over hem maken :D 8-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Het doorgeefstokje van februari: Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:38

Als ze nog een paar stalgenoten kan regelen voor een stalshoot kan ze ook nog mooie foto's plaatsen. O:)